Осмокласници 2024/2025 - тема 3

  • 37 565
  • 757
  •   1
Отговори
# 75
  • Sofia
  • Мнения: 5 109
Алоу, съфорумката ви попита за математика, вие обсъждате едене и МЪЖ-е (ahoney, къде го намери такъв, дето чисти???) Присъединявам се към общата група на домакините, на които не им остава време да дишат.

Мен обаче ме вълнува математиката и нека някой ме поправи, ако греша, но комбинаторика ние не сме учили по наше време. С това чудесо май се сблъсках в първи курс в Стопански факултет. Наборката още не е запомнила сложните термини като "пермутация" и "факториел" (онова с чуденката), а съм ѝ обещала да сядам да си припомням и да обяснявам. Имам някакъв спомен, че бяха лесни.

# 76
  • София
  • Мнения: 4 876
Моята кака не яде сготвена храна, винаги тя си прави нещо. Може да се излъже само на закуска с палачинки или кифлички.

Но пък готви. Има си готварски книги. Наборът обича да опитва различни неща и изнудва кака си да приготви нещо по негов избор. И понеже е все нещо по-различно, малката върти глава и не яде. Тя си е 'консерва' на тема храна.
При пътуване извън България, тя се изхранва с пържени картофи и сладолед.

И по ученическата тема - моят снощи се усети, че имал домашно, изпратено още в понеделник в класрум-а. Ама щели да му пишат забележка/двойка. Ми да се оправя.

# 77
  • Мнения: 6 420
И наборът дойде с въпроси за факториела. Аз това не съм го срещала в гимназията.

# 78
  • София
  • Мнения: 580
Ние със сигурност сме го учили в гимназията (набори 85-86). Точно в 8. клас е било.

# 79
  • Мнения: 17 075
Момичета, аз съм от училите 80-те години на миналия век и математика съм учила до 10 клас. Ние и стереометрия не сме учили, в гимназията учихме лимеси и логаритми, тригонометричните функции, системи уравнения и квадратни уравнения. Каква е тази математика сега дето я учат всички не знам. После защо нямали интерес към инженерни науки и природоматически профил. Защото им е поднесен сложен материал в ранна възраст и прекалено много, излишно дори за 70-80% от населението. С всичко е така. Образование до 12 клас с прекалено много и от всичко.

# 80
  • Мнения: 1 868
Задача с факториел имаха във втори модул на "Математика за всеки", когато наборката кандидатства след 4 клас Grinning
Иначе и аз в гимназията (миналия век) не съм учила комбинаторика и пермутации. Стереометрия си учихме. Сигурно има разлика и от училище до училище, де.

# 81
  • Мнения: 4 916
Ест. ми интелект беше забравил пермутациите, на помощ аз извиках изкуствения и с учебника показах нещо на наборката.

# 82
  • Мнения: 6 420
Едва ли в едно училище се учи едно, а в други - друго в рамките на задължителния материал. Не защото няма разлика в нивото на преподаване . Просто едва ли учител (с някакви единични изключения) ще се нагърби да преподава нещо напълно извън материала на всички ученици.

# 83
  • Мнения: 22 056
amanita, моят младеж ме е предупредил да очакваме резултата като на твоя на входното по БЕЛ. Та аз си живея вече с идеята за някакъв дизастър там. При майка филолог, на него БЕЛ му е най-труден. Иначе досега е само с една оценка - 5 - на входно ниво по английски.

# 84
  • Мнения: 902
Благоевград за новата тема Simple Smile
Много злободневни теми сте подхванали едновременно, нямате изчитане, дами Simple Smile

Наборката е нарамила 100 дини под мишница - школи по химия и биология, че и на школата по химия за 9-класниците трябвало да отиде, защото е напред с материала. Волейбол - 4 тренировки седмично. Вчера ме изненада с членство в БМЧК и идеи за участие в наградата на херцога на Единбург. Участието в ученическия съвет ѝ се размина на 2 гласа.
Засега се справя отлично в училище, преуморява се, но дума не дава да се издума да се откаже от нещо.

Аз съм завършила провинциално МГ 2001 г., и комбинаторика, и факториели (с ! не "питанка"), и стереометрия учихме, но бяхме при учител от старата школа, който последната година и матрици, и интеграли ни преподаде. Вероятно е било в допълнителни часове.

Темата за храната ми е много тежка - капризни са брат и сестра. Сечението на манджите, които и двамата ядат, се свежда по 5-6 манджи извън джънка, та като чуя отговора "Не знаем какво искаме да ядем", ми става лошо.

# 85
  • Мнения: 6 420
Ни лимес, ни тангенс, ни синус и косинус, ни факториел използвах някога в реалния живот 😂

# 86
  • Мнения: 4 315
Бюти, и аз това казвам на мм, той ми се мръщи Simple Smile

# 87
  • Мнения: 6 420
Бюти, и аз това казвам на мм, той ми се мръщи Simple Smile

Обикновено така е с хората, които обичат и разбират математиката.

Лично аз смятам, че образованието до 12 клас трябва да бъде по-практическо  и да се учат повече основи на финанси, право (базови неща), психология и др. По-малко факториели. Яко звучи, задачи с факториели, но практическата полза в живота клони към нула. Това си е моето мнение.

# 88
  • София
  • Мнения: 1 257
Алоу, съфорумката ви попита за математика, вие обсъждате едене и МЪЖ-е (ahoney, къде го намери такъв, дето чисти???) Присъединявам се към общата група на домакините, на които не им остава време да дишат.
Имам любима поговорка - Жена и котка на каквато случиш, мъж и куче както го научиш.

И аз не помня да съм учила пермутации и факториел, а обичах математиката.

# 89
  • Мнения: 9 890
То затва има и лаф, не един де, а вариации😂
“Кръстих си домашния любимец Косинус, че поне за нещо да ми влезе в употреба това име”

Общи условия

Активация на акаунт