Стресът около матурите в 7 клас - нарочно ли се цели?

  • 21 294
  • 449
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 2 179
Значи излиза, че родители сме тези, които внасяме стреса у децата си - не нарочно, а от страх, че няма да се реализират добре и от желание да имат по-добро образование, съответно по-добра реализация в живота.

Сваляме ли съмнението в учителите, които насаждат безусловната нуждата от уроци? Излиза, че да.
Никога няма само една причина. И учителите сигурно имат някаква вина, и психиката и характерът на детето са от значение, приятелската среда, има много фактори. Но за мен родителите имат главна роля във филма 7-класно НВО.

# 76
  • София
  • Мнения: 20 081
Интересно дали някъде другаде по света има чак такава истерия  дали детето ще учи в дадена държавна гимназия, каквато и да е тя?
Чак такава няма как да има  при полежение, че приемът не е базиран на същия принцип. Къде по света има (ако някой е  запознат, нека каже)  един или два изпита, които се държат от всички и с различна тежест определят приема тук и там? Обикновено където има разпредления по света за държавни училища,  те са на база на цялостно справяне, успех...  У нас тази формула е  неприложима, понеже оценките (срочни/годишни) от училище са всичко друго , но не и обективни ( на повечето места).  Колко случаи има на деца с 6 за годината по мат,  а на НВО с 20- 25 точки?

# 77
  • София
  • Мнения: 951
В Азия си е по-зле генерално, просто побъркват всички деца още от малки заради голямата конкуренция, но зависи за коя част от Азия говорим - Китай, Сингапур, Хонг Конг - там да.

# 78
  • Мнения: 35 943
Пак стигаме до там, че НВО трябва да има трети модул или усложняване на втори за по-добро разслояване на децата.

# 79
  • Мнения: 52 451
Пак стигаме до там, че НВО трябва да има трети модул или усложняване на втори за по-добро разслояване на децата.

Абсолютно. Сегашният формат е допълнителен източник на стрес.

# 80
  • Мнения: 2 179
Пак стигаме до там, че НВО трябва да има трети модул или усложняване на втори за по-добро разслояване на децата.
Точно така. Или да се премахне изцяло и да се върне старото положение, както беше по наше време. Аз по принцип съм ЗА да има външно оценяване и мислех, че ще бъде много полезно, че ще служи като ориентир къде се намираме и какво в системата трябва да се подобри, но щом цената е психясване на деца и родители, тогава по-добре да го няма.

# 81
  • Мнения: 52 451
Това е, защото НВО е "2 в 1". Ако си беше само матура всичко щеше да е ОК. Но не може хем матура, хем състезателен изпит.

# 82
  • Мнения: 1 981
Аз съм за НВО, но някакви комбинирани с въпроси от всички предмети. Ще обезмисли в голяма степен частните и ще разслои системно учещите с по-висок потенциал.  А като инструмент за оценка на училища и образование, да не се гледат точките, а  движението на ученици по скалата - стои ли си детето в % от предното, затъпява ли, или се развива. Сегашното не мери нищо освен семейна среда.

# 83
  • Мнения: 35 943
Кроу, грешиш. Уроците просто ще станат повече и по всички предмети.

# 84
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 337
Що се отнася до стреса, ми и там не виждам лошо. Целият живот е стрес и няма лошо да почнат с по-леките форми за да свикват. Защото по-късни ги чака и по-голям стрес и да не ги свари неподготвени.
Това май не е съвсем по темата, но съм напълно съгласна! С умерен стрес, разбира се. (аз не бих ползвала думата стрес, зашото тя сържа неприятна конотация) По-скоро излизане извън зоната на комфорт, повече фокус и мотивация. Със задаване на лични критерии. Сам да се бориш да бъдеш по-добър и да надскочиш себе си за добро, не да се зориш да се конкурираш с други. И това въобще не обхваща само образованието.
Всеки ден се сблъсквам с този въпрос в работата ми.
Ама тези неща се възпитават в тийн възраст, не на 30.
Извинете, ако е офф!

# 85
  • Мнения: 1 981
Кроу, грешиш. Уроците просто ще станат повече и по всички предмети.
Физически и финансово няма масова възможност за уроци по всичко и повече родители ще спрат да си затварят очите какво се случва извън тесния им кръг.
По-скоро ще лъснат очевадно проблемите на системата - и критерии, и преподаване, и цели. Защото голяма част от учениците не покриват критериите на министерството за оценките, които са получили, ама хич. Нито отличниците, нито тройкаджиите. И това е по-голям проблем за държавата отколкото как точно ще се разпределят топ 2% от децата в няколко софийските училища. Тези, за които има значение дали ще имат 98 или 99 точки, са пренебрежимо малко, а и всъщност няма съществено значение за живота и развитието им колко ще изкарат.

# 86
  • Мнения: 35 943
Пак ще си говорим. Не искам да съм лош пророк, но точно това курсове по много предмети ще се случи. Нещо подобно като сега, но вместо само мат и БЕЛ, ще бъдат по всичко - примерно по месец на предмет или нещо комплексно.

Просто за класирането ще е една идея по-добре, понеже няма да има такова струпване между 90 и 100 т.

# 87
  • Мнения: 647
Истерията  покрай седми клас  е една добресмазана  машина за печалба  на пари...Преживях го с моето дете и безкрайно  съжалявам, че го подложих на това.

# 88
  • Мнения: 2 179
Истерията  покрай седми клас  е една добресмазана  машина за печалба  на пари...Преживях го с моето дете и безкрайно  съжалявам, че го подложих на това.
Ако нямаше НВО детето ти нямаше ли да ходи на частни уроци? В смисъл щеше ли да държи кандидатгимназиален изпит или щеше да се запише в кое да е училище, където има места?

# 89
  • София
  • Мнения: 20 081
Пак ще си говорим. Не искам да съм лош пророк, но точно това курсове по много предмети ще се случи. Нещо подобно като сега, но вместо само мат и БЕЛ, ще бъдат по всичко - примерно по месец на предмет или нещо комплексно.

Просто за класирането ще е една идея по-добре, понеже няма да има такова струпване между 90 и 100 т.

Коментирано  е във форума, че  и назад във времето е имало по-комплексен изпит, май в  две поредни години. Потребителка го е  качвала неведнъж, освен въпросите по другите предмети си е имало и  стандартните БЕЛ и мат по отделно. Въпросите по другите предмети помня, че бяха някакви супер идиотски, чисто зубрашки - с нищо не биха послужили такива за по-добро разслояване. Ако и сега ще са на такова ниво - никой не би ходил И  по тези предмети на уроци  в гонене на  висок бал.

Общи условия

Активация на акаунт