Болничен лист

  • 516
  • 6
  •   1
Отговори
  • Мнения: 181
Здравейте!
Посетих УНГ на частен преглед, който установи, че съм с тежка инфекция. Изписа антибиотик за 5 дни. На 3-тия ден му писах за състоянието си,че има леко подобрение, но все още се чувствам зле. Попитах след тези 5 дни трябва ли да отида на контролен преглед и как ще продължи лечението (все пак говорим за тежка инфекция) и попитах за издаване на болничен лист. Единственият отговор, който получих беше "Не издавам болнични листове от кабинета, попитай GP-то" и абсолютно никакъв отговор относно лечението? Как да постъпя в този случай? Има ли право да ми откаже болничния (при положение, че той ме диагностицира) и нямам никакъв отговор как да продължа лечението си? (Писала съм му в работно време)

# 1
  • Мнения: 543
По принцип не може, но де факто лекарите в България си мислят, че са над закона. Най-добре отидете в понеделник до джипито да ви пусне болничен за минало време. А за лечението отидете при друг УНГ да ви каже как да продължите лечението.

# 2
  • Мнения: 7 131
Ако лекарят не работи със здравна каса, не издава болничен. Обърнете се към личния си лекар. Относно лечението, изпълнете си целия назначен курс и ако имате още оплаквания, запишете си пак час и отидете на преглед. Нормално е да не ви “прегледа” по телефона.

# 3
  • Мнения: 543
Ако лекарят не работи със здравна каса, не издава болничен. Обърнете се към личния си лекар. Относно лечението, изпълнете си целия назначен курс и ако имате още оплаквания, запишете си пак час и отидете на преглед. Нормално е да не ви “прегледа” по телефона.
Това че лекарят не работи с НЗОК, не означава че не може да издава болнични. Ето цитат от отговор на НЗОК:
Болничен лист за временна неработоспособност се издава на осигурено лице еднолично от лекуващия лекар, т.е. може да се издаде както от общопрактикуващия/личния лекар, така и от лекар специалист, независимо дали той има сключен договор с НЗОК.

# 4
  • Мнения: 181
Разбира се, че може да издаде болничен лист - здравната каса тук няма отношение. Аз много добре знам какво трябва да направя - не съм изисквала преглед по телефон, а информация. Но когато като специалист  хвърляш недоказани сериозни диагнози, взимаш 100 лв. за преглед 15 Мин., изписваш антибиотик, може и да отговориш на елементарен въпрос, нали? Даже,ако си отговорен, си длъжен!
Ако лекарят не работи със здравна каса, не издава болничен. Обърнете се към личния си лекар. Относно лечението, изпълнете си целия назначен курс и ако имате още оплаквания, запишете си пак час и отидете на преглед. Нормално е да не ви “прегледа” по телефона.

# 5
  • Мнения: 61 515
А защо не искате БЛ от ЛЛ? Нямате ли?
Не ми се е налагало, но знам, че специалист дава насока за нетрудоспособност, а самия болничен се издава от ЛЛ на базата на амбулаторен лист от прегледа.

# 6
  • Мнения: 7 131
В моя опит, лекари, които не работят с касата, не са ми издавали и болничен. Вие защо не поставихте тези въпроси по време на самия преглед? И не, не е длъжен да ви отговаря на съобщения. Платили сте си за времето на преглед, всичко извън това, няма как да бъде произхождащо задължение.
Вие отговаряте ли на клиенти в извънработно време на лични съобщения?
Болничен по принцип се взима от деня на прегледа или максимум на следващия, не няколко дни по-късно. За терапия, имате срок, след който ако няма подобрение, да отидете на нов преглед. Ако ви беше написал пийте още 10 дни АБ без преглед, по-професионално ли щеше да е?
За мен пък е странно да очаквате лекар да отговаря на съобщенията на всеки пациент, който е прегледал. Нормално да не го прави.

Общи условия

Активация на акаунт