Отказ за ремонт на телефон в гаранция

  • 587
  • 7
  •   1
Отговори
  • вкъщи
  • Мнения: 2 618
Здравейте. Става въпрос за Моторола 40, сгъваем, в гаранция, година и три месеца откак е закупен.  Една вечер горната част на дисплея отказа да функционира, ей така от нищото. На другия ден оставих апарата в офис на Виваком за ремонт. Цял месец никакъв сигнал какво става. Днес вече реших да ида да питам .Апаратът явно отдавна си седи там, ако изобщо е бил даван на сервиз. Връщат го без да е пипнат, спорен мен не е отварян, пише че е механично повреден. Гаранцията не поемала повредата. Нито е изтърван, нито е удрян, дисплея не е пукан, абсолютно здрав е. Веднаха звъннах в КЗП, казаха да не го взимам, защото взема ли го, се съгласявам все едно. Подадох веднага жалба на място в КЗП, щели да направят проверки по документи, което за мен нищо не значи.
Замислям се дори за дело, защото наистина не е изтърван телефона и от нищото спря да работи тъча в едната част, бясна съм меко казано, защото това е бая скъп телефон в гаранция, при това купен от Виваком.
Според вас КЗП нещо ще свършат ли или директно да задвижвам дело? Какви са ми правата? Тия от виваком казаха, че много често сгъваемите телефони давали дефекти....Сами се издадоха.

Последна редакция: пн, 23 дек 2024, 15:56 от лелка

# 1
  • Мнения: 11 339
Случвало ми се е преди години да водя спорове със сервиз за гаранционното обслужване на теефон. И тогава твърдяха, че повредата била от изтърване, или нещо подобно. Поспорихме си устно, но в крайна сметка го оправиха.  Май винаги се опъват, докато човек не ги натисне здраво. По-добре опитай всички други възможности преди съда, защото ще са по-бързи.
Опитай да изискаш писмено становище в какво се състои повредата и на какво се дължи тази повреда. Писмено го пусни това запитване.

# 2
  • вкъщи
  • Мнения: 2 618
Благодаря, ще изисквам и това. Във Виваком смао вдигат рамене и казват ние сме посредник само...Подадох вече жалба в КЗП. Но ако трябва ще ги съдя. Много съм афектирана. Толкова скъп телефон,а след година само такъв дефект.

# 3
  • Мнения: 16 954
Един съвет от мен за в бъдеще - сключвайте застраховка на телефона, поне когато е купен от оператор. Има една малка уловка обаче - застраховката във Виваком е за една година, след което трябва да си я подновите, евентуално вие, докато на А1 е докато поискате спиране. Застраховката покрива щети, които не са покрити от гаранцията, в това число от изтърване и намокряне.

# 4
  • Мнения: 1 667
Те тия гаранции се оказват много сложно нещо. Има едни от производителите на отделните компоненти, други от фирмата произвела/сглобила, от разни дистрибутори, лицензирани сервизи и кой знае още кой. А Виваком са последните разпространяващи продукта и май нямат нищо общо със ремонт и поддръжка на самите апарати.
Все пак главното е какво покрива тяхната гаранция, а оттам нататък те да си се оправят по веригата.

# 5
  • Мнения: 16 954
Всеки оператор работи с определен оторизиран сервиз. Ако има дефект, който се покрива от гаранцията от фирмата производител си доставят нужната част.

# 6
  • Мнения: 11 339
Всичките се опитват да се измъкнат, когато става дума за гаранционен ремонт/смяна на апарат. Трябва им доста притискане.

лелка, нядявам се имаш някакво доказателство на коя дата си го оставила за гаранционен ремонт?
Тук намирам, че може да се провери какво се случва със сервизната поръчка. Може да излиза нещо като текст, примерно че не се покрива от гаранцията и т.н., което да се ползва евентуално като доказателство за в бъдеще, ако се наложи. Направи снимка на страницата с отговора за статуса. Най-малкото е доказателство за датата.
https://www.vivacom.bg/bg/business/servizna-porychka

# 7
  • Сф
  • Мнения: 11 832
Лелка, имала съм подобен случай ,но с Леново.
Купен от магазина на локалния ни Интернет доставчик, тук в квартала, които са пичове по принцип и съдействат. Не си спомням точно какъв беше дефекта,но в процеса на работа нещо имаше. Тръгнах да го давам на ремонт, не си спомням мина ли ремонт или не,но пак имаше проблем. Помня обаче, че се оказах в небрано лозе като теб. Аналогична беше ситуацията. Hands V
В гаранцията по закон -2 години.  В магазина обаче нищо не можеха да направят в моя случай въпреки желанието. Тогава се свързах с представителството на Леново за България по мейл. Приложих всичко,  описах всичко . Бях меко казано ядосана, защото не беше малко пари ,а и съм много зависима от тел ,та съвсем. Разбира се културно и с факти и доводи. Оттам ми поискаха имея на апарата - това е уникалния номер на апарата и върнаха парите. Много бързо стана . Доколкото помня се свързаха с търговеца и аз си ги взех от магазина направо като върнах апарата, а те вече парите. Помня,че не съм обикаляла Сф, камо ли да ходя до офиса на Леново примерно. Оттогава единия комшия ( познаваме се в кварнала и магазина на интернет доставчика) ми вика Мими Леновото. Simple Smile
Пиши на Моторола да съдействат,  да си проверяват партидата, ако искат..  Според мен само те могат да ти решат проблема при желание. Много се надявам наистина!
Върна ми гадни спомени въпреки успешния край .

Общи условия

Активация на акаунт