Маркетинг план по Икономика

  • 191
  • 2
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1
Здравейте!

Имам за задача да изготвя примерен маркетингов план по икономика. Искам да получа добра оценка, но не ми се занимава да досаждам на преродавателя . Проблема е че се затруднявам единствено при формулирането на главната цел, подцелите и SMART цели (SMART означава цели, които са конкретни, измерими, постижими, релевантни и обвързани със срок.). Всичко останало като маркетингов микс ( продуктова политика, ценова политика, дистрибуционна политика, комуникационна политика )е добре с посочени данни. Дори съм направил SWOT анализ и стратегии за справяне. Вие сега ще кажете да ползвам ChatGPT, но той прави много грешки и му нямам доверие. Фирмата в този маркетигов план е регистрирана като ООД. Този маркетингов план разглежда нещо което се създава от нулата, а не доизгражда.

Ето как съм формулирал главната цел.

Цитат
Главната цел на ....... ООД е обвързана както с маркетинга, така и с финансовата част. До края на първата година от дейността си тази фирма ще изгради стабилен бизнес модел, генерирайки положителна оперативна печалба от 45 000 лева чрез:

- Реализиране на продажби на минимум 100 умни градински системи

- Оптимизиране на оперативните разходи с 15%

- Изграждане на мрежа от поне 3 стратегически партньора за доставки и дистрибуция

От друга страна е необходимо доо края на първата година .......  ООД ще изгради разпознаваем бранд в сегмента на умните градински решения чрез:

- Участие в 4 специализирани изложения за градинско оборудване и устойчиви решения

- Създаване на дигитално присъствие с месечен органичен трафик от 5000 посетители

- Изграждане на база от 50 доказани успешни внедрявания с документирани резултати за пестене на вода и енергия

- Достигане на 85% положителни клиентски отзиви


Според вас тази главна цел добра ли е. Какво мислите

# 1
  • Мнения: 7 059
Направи на художествена галерия, най-лесно е.

# 2
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 328
Така като гледам оптимизацията на разходите няма общо с маркетинговия план, но има общо с чистата печалба.
Може да го преформулираш като наблегнеш н оптимизация на маркетинговия разход чрез въвеждане на иновативни дигитални подходи в позиционирането на фирмата.
Целите за да са измерими, ти трябва да ги заложиш и да следиш изпълнението им, ако не върви плана- да се вземат адекватни мерки.
В случая тръгваме от нулата. Имаш краткосрочни, средносрочни и дългосрочни цели. За една година трябва да реализирам 100 000 лева приход, който се равнява на 100 продажби средно. Тези 100 продажби най вероятно ще се осъществят до края на лятото( тук вече влизаме в спецификата на поливната система и дали има сезонност при продажбите). После  тези 100 продажби трябва да ги разпределим по 6 месечие и тримесечие. На 1 тримесечие се падат по 25 продажби. Залагаме по преценка 20 собствени продажби и 5 от наши дистрибутори. Тези 20 започваме да ги разглеждаме вече- дигитален маркетинг, търговски отдел, изложения, там каквото си написала, кол център ако щеш, статия в специализирано издание, рекламни банери, тези 5000 посетителя хич не са реалистични, само за тях ще ви трябва Виктория Капитонова…..как 100 продажби и вече внедрени и документирани 50 такива- референциите са най добрата реклама, обаче тука не разбрах какво точно се цели. По- скоро при 100 продажби да имаме 85 положителни референции от внедрени решения…първо базата ти трябва да е изградена от 5000 потенциални клиента, които да поканиш на изложението, па чак тогава да говорим за оптимизация на фирмени разходи на тая прохождаща фирма…

Успех!

Общи условия

Активация на акаунт