Дигитален маркетинг

  • 360
  • 2
  •   1
Отговори
  • Мнения: 9 847
Ползвате ли услугите на дигиталния маркетинг ако имате фирма или съответно фирмата в която работите? Какво ви е мнението и опита по въпроса?
С агенция ли работите или имате човек на тази позиция?

Интересно ми е мнението ви, тъй като се занимавам с това и всячески бягам от агенции, защото вярвам, че когато носиш 5 дини под една мишница, страдат първо дините...а това не е професионално.

# 1
  • София
  • Мнения: 44 768
Като човек, който се е занимавал с маркетинг и реклама, искам да кажа, че ако искате да продавате нещо, каквото и да е, не може без реклама и маркетинг. На днешно време, не може без дигитален маркетинг. Отделете си годишен бюджет, разпределете го по месеци и вижте дали ще ви стигне за една добра заплата на постоянен човек плюс софтуер или ще платите определено количество кампании през агенция.
И пак казвам - и най-големият спец не може да ви изработи нещо от нищо. Софтуерът е скъп.
Освен това, дизайнер, рекламист и маркетинг специалист са три отделни професии, въпреки че на много шефове им се иска "всичко в едно".

# 2
  • София
  • Мнения: 2 987
Кариерата ми тръгна от една IT фирма, в която имаше маркетинг отдел. Всеки разбираше различна част от дигиталния маркетинг, плюс че на разположение имаха и дизайнери за визиите, както и програмисти.


Специалист по всичко, не е специалист по нищо. Има много хора, които са уверени в това, което могат - нагли и нахални и успяват да си преправят път, но когато дойде време за действия - се виждат резултатите.

Дигиталният маркетинг е многообхватен, дори да имаш матрицата, пак има много тънкости и нюанси, специфично е и различно.

От една страна имаме специалисти, които разбират от статистика, алгоритми и могат да управляват големи бюджети в социалните платформи, плюс да правят ремаркетинг кампании и да прилагат всякакви други похвати, за да увеличат печалбите.

От друга страна има специалисти, които могат да напишат така един текст, че същият да повиши имиджа на фирмата или да продава - в зависимост от това какво се изисква да комуникира този текст.

Имаме и визуалната част, която също е от значение и трябва да се разбира аудиторията много добре.

Колегите се справяха добре с проектите, които имаха, клиентите бяха доволни, минусът може би за самите клиенти е, че в една агенция имат работно време и трудно биха реагирали извън него. Те поставят ясни граници.
Докато има и хора - тип фрийленсъри, които са по-гъвкави и които могат да реагират при нужда и през уикендите.

Има и агенции, които наемат допълнително хора по дадени проекти, за да гарантират тяхната реализация. Говорим за фирми, които ценят клиентите си и труда си, а не такива, които искат да излъжат някого, да му вземат парите за няколко месеца и после да го оставят да се "оправя".

Общи условия

Активация на акаунт