Споделям аз, а който желае, също може да се включи с размисли и страсти.
1. H&M - доставят с Еконт. Коректен търговец, спазват си условията. Куриерите са любезни по телефона, винаги носят ПОС терминали и се държат възпитано. Единствен минус е, че не звънят предварително (да речем половин час) преди да доставят, но посочения предварително ден и час за доставка в уведомителния SMS се спазват. Дори е имало случай, в който са ме посещавали втори път, когато не съм била на адреса, за което не съм заплащала повторно посещение. Не е имало проблем с пренасочване на пратка. Като цяло са окей.
2. SWIPE.bg - коректен търговец, доставят също с Еконт. Малко им е мудна техническата поддръжка, ако ви се наложи, но реагират адекватно след подходящото количество сръчкване от ваша страна. Устройството, което си взех го ползвам без засечки. Опитът ми с пазаруването от тях и доставката е като цяло положителен.
3. TECHMART - добро държание на търговеца, изявяват желание да съдействат, но за съжаление ползват ужасна куриерска услуга! Работят с TRANSPRESS. С тях са налице неща като забавяне на доставката, пълна дезинформация по отношение на дата / час на доставка, от контактния им център не отговаря по правило никой, на телефоните в офисите им също, няма телефони за пряка връзка с куриер, последнитр идват без предупреждение, не носят в себе си пос терминали, неадекватни са по отношение на плащането, въобще нямат идея какво се случва и не издават бележки. Хладилникът беше удрян. Изключително негативен опит с тях. Внимавайте.
3. EXPRESS ONE - бившите M&BM Express. Все така зле, ако не и по-зле. Доставят почти всичко, поръчано от чуждестранни сайтове, ако разбира се, не е упоменато / уговорено друго. Рискът пратката ви от международен сайт да попадне при тях е огромен! Много са невъзпитани и некоректни. Не спазват часове, идвст буквално без предизвестие (може и есемес да не получкте) и нямат пос терминали. За сметка на това са с отвратително и гнусно държание. С повишено внимание с тези.
4. Интерлогистика - доставяли са ми матраци. Работят с русенската фирма производител на латексови матраци ЕКОН. За сега съм с добри впечатления за търговеца, матраците са супер, но доставката е нещото, което трябва да изтърпите, преди да се радвате на новия си латексов матрак. Интерлогистика също нямат терминали и звънят в последния момент. Не ги интересува, че нямаш пари в брой или че няма кой да дойде да ти помогне с матрака да си го качиш до осмия етаж. Пълни дебили.
5. Лео Експрес - може би най-пропадналата куриерска фирма, на която съм попадала. Не знам дали има смисъл да пиша за тях. Нереални олигофрени. Чудя се как съществуват, но явно са намерили начин да оцеляват сред конкуренцията. Не помня какво ми доставяха, само помня че го отказах, защото нямаха ПОС и след като ги видях какви са кокошкари... с извинение.
6. ЕВРОПЪТ - по-вероятно е да засечете бусовете им някъде, каращи неадекватно, опитващи се да ви прегазат, да ви отнемат предимство на пешеходна или да ви засекат в трафика, отколкото да дойдат и да ви доставят нещо. Последната пратка с тях беше една детска пързалка, която се наложи да ходя да си я взимам от офиса им в циганския квартал, където 20 минути чаках пред един склад да ми "локализират" пратката. Накрая трябваше да им броя хартийки и стотинки, защото както голяма част от идиотски бг фирми, нямат пос терминали. Тотални идиоти.
7. sameday - не знам защо се доставя с тези агенти, при положение, че на етапа от поръчката във FLIP.bg в избиране на метод на доставка имаше опция "Доставка с ЕКОНТ", която избрах. Имам и логове. Тръгнах да звъня на Флип, но се оказа, че тези нямат контактен център, а само имейл съпорт. Странно, защото преди време мой близък си взе устройство от тях, което му бяха доставили точно с Еконт. След справка в ТР видях, че ФЛИП е румънска фирма, която в Бългия няма франчайз, а само сайт.
SAMEDAY също са румънци, които пък не си вдигат телефоните.
И едните, и другите хитреят, но когато и да решат да дойдат да ми донесат устройство за 500 лв със сигирност няма да взема пратката и нека да те си платят разходите по доставката, защото така не се прави. Като препоръка не само относно тях, а и по принцип - не плащайте нищо предварително, само с наложен платеж и на ПОС, за да не попаднете в ситуация. Аз никога не го правя.
8. PuLL AND BEAR - доставките са със Спиди. Обаче ако решите да връщате пак така, връщането не е възможно, защото PB имат проблем в сайта, за който не уведомяват никъде и на който се натъкваш в момент, в който решаваш да върнеш нещо. И те нямат контактен център в БГ и фирмата, която ги представлява тук си нямат и на идея какво се случва. Срещу този казус имам подадена жалба в КЗП, чакам резултат след втора проверка.
9. Сладкарница Алтруист - много хубава беше тортата, ама не си спазват часовете на доставка. Беше посочена за 14:00 ч, а без предупреждение в 11 дойде един дезориентиран дядо, който обърка адреса и агресира по телефона, защото нямало никой там (а той е на съвсем различно място, нали). След известни усилия от моя страна този човек някак си успя да спре да вика и успях да го упътя къде трябва да отиде. Никакво извинение за това, че не е спазил упоменатите часове. Буквално остави тортата и бързаше да си ходи. Много кретенско.
10. UPS - може би единствената коректно изпълняваща длъжността си куриерска фирма в България. Доставят от Thomann, където пратките винаги са обемни и добре опаковани. Конкретно за тях не съм чувала някой да е имал проблеми, както и аз не съм имала. Винаги се обаждат предварително около 20-30 минути, преди да се появят, държат се любезно, спазват си дните и часовете за доставка, помагат да се качат до етажа обемни пакети и пратки. Нормални хора.
11. DHL - работят с международни магазини за велочасти и аксесоари. Също са коректни и се държат възпитано. Спазват си дните и часовете за доставка. Не помня да съм имала проблеми с приемането на пратки, доставени с тях.
12. Спиди / DPD - напоследък вдигнаха качеството на доставките, единствено като постоянен проблем при тях съм забелязала, че в комуникацията с клиенти си позволяват да се държат много неадекватно.
13. APPLEKING - и тези доставят със Sameday, дори да се избере опция Спиди. Последно поръчвах 2023-та от там и пратката пристигна със Спиди. Sameday настъпват смело.. качеството на предоставяната услуга обаче е много ниско.
14. EMAG - малко странично разбрах, но ще го включа като ревю, че и EMAG доставят и те със Sameday и че качеството на обслужване в магазина и на доставки са паднали драстично!
Кои други търговци още доставят със Sameday / Transpress / ExpressOne? Нека ги разобличим.