Осмокласници 2024/2025 - тема 6 и втори срок

  • 27 497
  • 760
  •   1
Отговори
# 645
  • София
  • Мнения: 16 334
Нали писах, че наборът споменава Медицина? Днес видя атласа по анатомия на сестра си и, както казва Вазов: "той прибледня, обзе го малодушие". "Каква е тази тухла? Това цялото ли трябва да се прочете?!" Взе да го разглежда: "О, то е и с дребен шрифт!" Joy Реших засега да не споменавам, че не само, че трябва да се прочете, но и да се научи.

# 646
  • Мнения: 710
annie13, така си е, същото и аз имах предвид Blush
В голяма чуденка сте, момичета. Пък ние, отстрани, акъл даваме Flushed Без всички детайли при това.
Аз ще взема да стискам палци всичко да се нареди по най-добрия начин.

sanaka, в негов интерес е да премълчиш Stuck Out Tongue Winking Eye Сигурна съм, че се досеща, но докато не е изказано на глас, наред е. Може да си затвори очите.
Моята по едно време искаше ветеринар да става, после - музикант, после - преводач. Сега вече нищо не иска да става, че е най-лесно. Надявам се да се ориентира поне донякъде в следващите години Rolling Eyes

# 647
  • София
  • Мнения: 1 278
Мама Ру, като майка на тормозено дете те разбирам и според мен трябва да говориш с учител, директор и в общежитието и да кажеш, че се организира тормоз навън. Да говорят с тези, които го правят и да ги предупредят, че следващата ти стъпка ще бъде жалба в полицията срещу тормозителите и бих казала на детето при всяка ситуация да ги предупреждава, че ще извика полиция ако не я оставят, и ако въпреки това се приближават да звъни на 112. Да не се страхува и да обяснява на полицията, че ти си и казала да търси помощ от тях, а не да се чака ескалиране или пребиване. Като им спретнеш една жалба в полицията и тя извика полицаи един път ще се от кажат и ще си намерят друга жертва. Не трябва да се страхува, а да се научи да иска помощ, защото те не са прави и не трябва да се чувстват безнаказани и защитени.
   Понякога извеждането на детето от определена среда може да е спасяващо, така че аз не мисля, че трябва да се връща в града и да се отказва от училището. За да се справи трябва да придобие самочувствие, а това няма да стане като се примирява, крие, връща назад.

Последна редакция: чт, 13 мар 2025, 18:55 от katri

# 648
  • Мнения: 10 130

   Понякога извеждането на детето от определена среда може да е спасяващо, така че аз не мисля, че трябва да се връща в града и да се отказва от училището.
Ами то и от тази среда има необходимост от спасяване. Не само от предишната. Плюс това сегашната е неясна, тъй като се развива в друго населено място.

# 649
  • София
  • Мнения: 16 334
Много хубави съвети се дават за разговор с класен, директор и т.н. Но аз си признавам, че съм фен на самоуправството. Моите деца по принцип не са били тормозени, но съм имала два случая на начален тормоз. Когато най-голямата ми дъщеря беше в ПУК се оплака, че в училищния бус едно момиче от 5-ти клас я обижда и й се присмива. Изобщо не съм се занимавала с учители и директори, въпреки че в нашето училище се подхождаше много сериозно към такива неща. Още на следващата сутрин, като я изпращах, се качих на буса, попитах коя е Х и й казах, че ако дори само още веднъж чуя оплакане от дъщеря ми, ще я изгоня от това училище и твърдо й го обещавам. Всичко спря на мига. Когато наборът беше 1-ви клас, имаше едно по-агресивно момиче в класа /после го изгониха де/, което го буташе, спъваше по стълбите и подобни. Казах му просто да й каже да спре да се занимава с него, защото сестра му е в 7-ми клас в учлището и всичките момчета са й приятели. Joy И там всичко спря на мига. Та, от опита ми, директно сплашване на тормозителите с неща, които биха ги уплашили, върши най-добра работа. Жалба в полицията също е от този тип действия. Не че нещо реално ще се случи, но викането  с родителите в полицията да пишат обяснения е достатъчно за повечето да се стреснат - и децата, и родителите им.

# 650
  • Мнения: 22 242
Аз никога не съм подхождала директно към дете. Спазвам правилата, тоест алармирам учителя и очаквам съдействие. Цял първи клас на едното ми дете съм го обучавала как да се държи спрямо друго дете, но с родителите не съм провела и половин разговор. Учителките знаеха и съдействаха. Всичко се оправи постепенно. С родителите нямаме никакъв конфликт след което. Не че би ме притеснило. Просто когато учител следи и информира за проблема родителите, те го приемат по-присърце. Това е моето впечатление.

А и на тийнове да идеш да кажеш нещо - дали и какъв ефект ще има?

Според мен се действа - първо учител, после директора и т.н. подред. Те да си поемат ангажимента да запознаят и тийновете, и родителите им какво следва от тяхното поведение.

# 651
  • София
  • Мнения: 16 334
И какво следва от тяхното поведение? На ниво училище питам. Какво ще им направи класният, директорът?  Най-много да ги извикат и да им кажат, че не се прави така. В един идеален свят това може би би било достатъчно, но не живеем в идеален свят.

Последна редакция: чт, 13 мар 2025, 19:52 от sanaka

# 652
  • Мнения: 22 242
На ниво тийн трябва да има други последствия и наказания. Не съм запозната. Просто отбелязвам, че едва ли майката може да иде и да ги стресне. Трябва да се задвижи цялата машина.

# 653
  • София
  • Мнения: 16 334
Никакви последствия няма да има. Ще бъде нейната дума срещу тяхната и училището е напълно безсилно от гледна точка на реални наказания. Със сигурност няма да ги изключи.

# 654
  • Мнения: 22 242
О, има последствия. Най-малкото учителите също следят и съдействат. Никой не очаква изключване от едно провинение, разбира се. Но нека са наясно, че за поведението им се знае и се внимава. А не да се вихрят, сякаш всичко може. Агресията е добре да се бори навреме.

# 655
  • Мнения: 710
sanaka, напомни ми за един реален случай... Имам по-малък брат, който общо взето си мълчеше, но по случайност разбрах, че го тормозят и му се подиграват в класа. Та едно междучасие слязох до техния етаж. С всичките момчета от моя клас. Казах, че минавам да го видя и че пак ще дойда, някой ден, с тайфата Stuck Out Tongue Winking Eye Повече никой никога не посмя да му каже нещо. Даже не ми се наложи да казвам друго.

# 656
  • София
  • Мнения: 16 334
Че те се вихрят извън училище, какво следят учителите?

А това е абсолютно вярно:
Агресията е добре да се бори навреме.
Агресорът разбира само ответна агресия. Макар и тя да е направена индиректно и по интелигентен начин. Дори и да не се подходи директно към децата, защото не всеки умее да сплашва убедително, жалба в полицията, за да ходят да пишат обяснения, ако това не помогне - осигуряване на доказателства и завеждане на иск за обезщетение за неимуществени вреди срещу родителите. Опасността да ти бръкнат в джоба е много силна мотивация. И такъв опит имам в качеството си на адвокат. Да видиш как родителите набързо си озаптяват уж неуправляемия тийнейджър.

# 657
  • Мнения: 22 242
Е, ти си адвокат, а правовите методи не са агресия все пак Simple Smile Пак са си правила Simple Smile

# 658
  • Мнения: 17 465
Санака е права, поне от опита ми до тук. От първи клас мантрата на учителите беше "Питах класа, всички казват, че не е вярно". Самите учители си мълчаха за това, което виждат и знаят и бяха взели страха на моето, че ако ми се оплаче у дома ще стане по-зле за нея. И тя е мълчала с години, проговори едва като се махна от там. Никой не иска кирливите му ризи да се развяват, започнеш ли да си търсиш правата ставаш проблемният родител. Уви, системата е подкрепяща и приобщаваща само на думи. Нещата излизат на яве, едва, когато стане нещо драстично, което не може да се скрие. Законът на джунглата.
Напоследък попадам на серия анимации по темата за булинга и тормоза от деца над деца. Днес ми попадна това:
https://www.facebook.com/share/r/1A93p4owQj/
Самата истина - трябва да се справиш сам, да ги победиш. Да станеш силен.

# 659
  • Мнения: 22 242
Много кофти. Аз за късмет винаги съм попадала на учители, които съдействат в такива ситуации. Може би затова е сработвало при нас.

Общи условия

Активация на акаунт