Отговори
# 30
  • у дома
  • Мнения: 7 954


smilinglady, ще погледна утре. Но това не са задачи за 7 клас.
Не са-а може и в 9,може и в 12,б категорично е от 12 кл ,а в може още от 9 ти...

# 31
  • Пловдив
  • Мнения: 223

За равностранен триъгълник това са теоремите:
1.1 Теореми признак
Ако трите ъгъла на един триъгълник са равни, то той е равностранен. Всеки равнобедрен триъгълник с ъгъл 60° е равностранен.
Ако два от елементите височина, медиана и ъглополовяща, построени от всеки връх на триъгълника, съвпадат, то триъгълникът е равностранен.

1.2 Теорема свойство
В равностранен триъгълник трите ъгъла са равни на 60°.
В равностранен триъгълник медианата, ъглополовящата и височината през всеки връх съвпадат и лежат върху симетралата на съответната страна, т.е. медиана, ъглополовяща, височина и симетрала към всяка страна съвпадат.
Няма теорема за трите медиани, това е свойство, което се ползва, ако се знае, че триъгълникът е равностранен, това, което се опитваме да докажем.
Между другото задачата не са успели да я докажат в МГ без да използват медицентър, но на НВО нямат право.
[/quote]

Имам въпрос : Тази задача откъде е? Може ли линк или снимка на помагалото, в което е публикувана?

Стигнах до извода, че щом не са учили за медицентър, то трябва да се изведе самата зависимост ( първо 6те равнолицеви триъгълника, след това да се разгледат само три от тях и да се направи извод за медицентъра...) и след това като се използват еднакви триъгълници е лесно. Но това е подход, който едно дете в 7 клас с познанията от училище никога няма да се сети да приложи.

# 32
  • Мнения: 1 270
От новия учебник за 7. клас на САНПРО, част 2, стр. 73, до миналата година я нямаше. Сложена е като задача 8 (общообразователна подготовка е, не е за ИУЧ часове) и според мен са объркали от къде да бъде спусната ъглополовящата. Разделът е за еднакви триъгълници и се предполага, че с еднакви триъгълници трябва да може да се докаже, но най-вероятно са искали да кажат, че ъглополовящата към бедрото е равна на медианата към основата в равнобедрен триъгълник и тогава вече може да се докажат еднаквости на няколко триъгълника , но зададена така без медицентър не се стига до еднаквост, която да позволи да се докажат нито равенства на другите две страни, нито равенства на другите два ъгъла даже и с допълнителни построения. Търсих решението и в сайта на САНПРО, но там стоят решения от старата версия на учебника и тази естествено я няма.

# 33
  • Мнения: 9 488
Благодаря за помощта, Tisisat.
Решавам задачи от сборници за 7.клас. Моля за следните неравенства

а) с модула решаваме система от две неравенства
(2х-1)/(х-1)<=-2 и (2х-1)/(х-1)>=2

b)
9х+1+3х+2-18>0
32(х+1)+3х+2-32.2>0
3.32+3х.32-2.32>0
можем да разделим на 32 >0
3+3х-2>0
3-1+3х-1>0
(3х-1)(3х+1)+(3х-1)>0
(3х-1)(3х+1+1)>0
(3х+2)>0 за всяко х (то е >2 за всяко х, но в момента ни интересува само нулата Simple Smile )
търсим
3х-1>0
3х>1
3х>30
при основа на степенуването (ако така се казваше) >1 посоката на неравенството се запазва...
х>0

в) ((2х+9)/3)2-((12-х)/4)2>0
((2х+9)/3-(12-х)/4).((2х+9)/3+(12-х)/4))>0
привеждаме под общ знаменател в скобите, освобождаваме се от знаменателя и не отваряме скобите Simple Smile

Задачите по текущата програма са като за 9ти клас... Имаше размествания в учебните планове, но нямам спомен б) да е било някога като за 7ми клас Thinking

Последна редакция: пн, 24 мар 2025, 12:32 от peneva_a

# 34
  • Мнения: 75 368
Може ли помощ в решаването на задачите от 14 до 17 вкл. Предварително благодаря!

Задача 16:

# 35
  • Мнения: 709
Тъкмо да публикувам и гледам - peneva_a ме е изпреварила Simple Smile Nerd
Задачата от подточка а) може да се реши и чрез повдигане на втора степен и изпозлване след това на (a^2-b^2) = (a-b)(a+b). Обаче не съм сигурна, че се учи в ООП по МАТ. Повдигането на втора степен е допустимо, само ако и двете страни са неотрицателни за всички допустими стойности.

# 36
  • Мнения: 9 488
Формулте за съкратено умножение се учарт в ООП 7ми клас Hands V

# 37
  • Мнения: 709
Формулте за съкратено умножение се учарт в ООП 7ми клас Hands V

Да, знам Smirk Имах предвид, че не знам дали се изучава възможността да се решават модулни и модулни дробни неравенства чрез повдигане на квадрат. Признавам си, че съм разлиствала само 1 учебник за 9-ти клас, в който се изучават неравенства, и там го нямаше.

# 38
  • Мнения: 75 368
Моля за помощ..7 клас от сборника.
Как се решават тези. Нещо с разлагане ли..с групиране ли?
Като сложа общ знаменател 12...отгоре ми идва на 6 степен?!?

# 39
  • София
  • Мнения: 5 550
Няма как като умножите число по х,  да получите х⁶.

# 40
  • Мнения: 75 368
Няма как като умножите число по х,  да получите х⁶.

Аааааа...разбрах.
Даже ги реших Joy

Последна редакция: пн, 24 мар 2025, 19:59 от teta75

# 41
  • Мнения: 9 115
Привеждат се под общ знаменател.

# 42
  • Мнения: 17 016
Моля за помощ..7 клас от сборника.
Как се решават тези. Нещо с разлагане ли..с групиране ли?
Като сложа общ знаменател 12...отгоре ми идва на 6 степен?!?

Редактирам си грешката
Ако правилно помня, така:
3(х+7) - 6 (х-2) > 4(х +1)
3х + 21 - 6х +12 > 4х + 4
3х - 4х - 6х > 4 - 33
- 7х > -29
х > -29 : -7
х > 29/7 или 4 и 1/7

Последна редакция: вт, 25 мар 2025, 12:00 от Mama Ru

# 43
  • Мнения: 9 115
Мама Ру, след знака за неравенство трябва да се умножи по 4, не по 3.

Тета75 ето последното.
3(х+3) -5(х+2) > 15х - (х-4)
Ако не съм объркала сметките х < - 5/16

# 44
  • Мнения: 75 368
Бърках при подвеждането под общ знаменател аз...не по 6.... А на 6та степен го пишех горе Rolling Eyes
Ама се коригирах...
Даже тъй ги разлагах..ама то нямало нужда чаак тЕй Nerd


Има отговори..сверихме се.
Благодаря ви!!

Общи условия

Активация на акаунт