Съфорумки с намален слух -2

  • 3 988
  • 115
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 838
La Sonrisa, преди година и половина се явявах пред лекарска комисия за тия помощи в Терапията, единия от лекарите беше Г.Илиев ,той вече работи в Транспортна болница / не знам дали има връзка с това, че са ти казали да отидеш в ТБ/.
А иначе за документите, носих служебна бележка от работодател, от Ототон, от където са ми апаратите, ми дадоха амб. лист/там имали лекар УНГ/, не съм ходила специално на УНГ.
Лекарската комисия подава нужната информация към ЗК и може би след 3 седмици ми се обадиха и ми продиктуваха един код, който след това  казах във фирмата за апаратите и ми приспаднаха сумата от помощта.

# 31
  • Мнения: 89
Много полезно, благодаря и на теб.
От всички телефони, на които звънях, разбрах че в транспортна болница явно се случват нещата. И в Отикон и в Ототон ми казаха там да отида.
Ще пиша като мине всичко.
Енигма, ти с какви апарати си, доволна ли си?

Последна редакция: сб, 10 май 2025, 21:28 от La Sonrisa

# 32
  • Мнения: 32
Здравейте съфорумки!
Дойде време за смяна на слухово апаратче.
До сега ползвах Фирма Анка,апарати на Видекс - Дания вече 30 години.
Последните години не съм особено доволна от тях ( занижиха качеството)
Пообиколих по големите фирми на пазара събрах мнения на близки слухопротезирани към други фирми и съвсем се обърках.
Последна бе фирма Славина и Фонак,модел Надия..
Има ли някой от Вас с такъв апарат и би ли споделил мнение.
Благодаря!
Приемам това други препоръки.


Бях вчера на пробно в ОТОТОН, не съм във възторг..
Дадоха ми пробен за 1 седмица,още първия ден не е моето..
Някой знае ли друга група или форум по активен?

# 33
  • София
  • Мнения: 414
Няма почти групи за глухи, освен групи в фб за инвалиди. Иначе аз в петъка ще ходя в Анка за нов апарат, че имам протокол от касата. Избрала съм вече ще тествам и така. Аз си харесвам Видекса, един път го смених и съжалявах много после. То и няма нови апарати много на пазара, нито може да си купуваш от чужбина през НЗОК.

# 34
  • Мнения: 32
Няма почти групи за глухи, освен групи в фб за инвалиди. Иначе аз в петъка ще ходя в Анка за нов апарат, че имам протокол от касата. Избрала съм вече ще тествам и така. Аз си харесвам Видекса, един път го смених и съжалявах много после. То и няма нови апарати много на пазара, нито може да си купуваш от чужбина през НЗОК.
Благодаря Ви за отговора!
Успех и на вас.

# 35
  • Мнения: 89
Дрешки Книги, какъв апарат пробва в Ототон?

Ототон, Отикон, Старфючър са най-масовите фирми. Видекс не навсякъде предлагат.. аз исках точно тях да пробвам, защото виждам тук, че доста ги хвалите..

Апаратите на Отикон ми бучат, когато говорят повече хора, а дори и само един да говори, в края на думите има бучене, това предполагам са неправилни настройки..но не се изчиства този звук :// някой има ли на тази фирма и да е доволен?

Аз да ви кажа какво свърших:
Звънях в транспортна болница във Варна да попитам за необходимите документи за канд. за помощ от държавата. Телефон: 0879 60 53 44.
Комисията е всяка сряда между 12 - 14 ч. в Транспортна болница, за гр. Варна.
Коментарът на жената, с която говорих по телефона (аз бях без апарати), беше: Ами вие ме чувате прекрасно!... no comment...викам си явно ще имам проблеми..
Та, ходих в понеделник и си носих документите, за да ги прегледа и ако има нещо да ме върне и сряда да съм изрядна.
Носих последен амб.лист, актуална аудиограма, бележка от работодател, копие лична карта.
Влязох и държанието беше под всякаква критика.. носила съм много малко документи...аз си нося в торба всички стари аудиограми и амб.листове, друго нямам, нямам епикризи просто. Тя пак казва много малко документи носите и ми сочи вратата, имала друга работа...да не съм идвала сряда.
Сряда пак отивам, вече готова да споря и нося един доп.документ от изследване на скенер.. Влизам..коренно различно държание, много отзивчива беше жената, за мен беше направо друга жена, беше сама, аз очаквах да има лекар (Илиев), да имам преглед... но тя ми каза ми, че ще получа смс (не обаждане) с някакъв код, който е за фирмата за апарати и това беше. Дано получа положителен смс!

Да ви питам този код кога го получихте и колко време е давността му, до кога мога да го използвам след получаване, ако ме одобрят разбира се...

# 36
  • Мнения: 1 909
La Sonrisa, освен направление за ЛКК, последна аудиограма, лична карта, друго доктора не ми поиска (говоря за СофияМед).
Направо не знам защо така са те мотали, много тъпо.
Стискам ти палци скоро да получиш кода.
Обикновено е до 14 дни, но аз го получих за 3 дни.
Получих съобщение на вайбер и в e-zdrave също после си го видях кода.
Важи 6 месеца от датата на получаване.

# 37
  • Мнения: 89
Gigi, направлението за ЛКК от личен лекар ли го взе?

# 38
  • София
  • Мнения: 414
Кода от НЗОК за одобена помощ за апарат важи 6 месеца от датата на получаването тоест дотогава можете да го вземете ако нямате възможност.
Аз съм с нов апарат(Widex на Анка),  свързва се с телефона и мога сама да си програмирам програмата (без да говоря през него), но....от фирмата първоначално не ми направиха много добри настройките. Установявам за пореден път, че сме оставени на самотек и не ни разбират и нямаме достатъчно специалисти по настройки на апарати. Това е. Опитвам се да установя кое ме дранзи и кое не и ще ходя на нови настройки. Явно ще отнеме време. Смятам, че сме ощетени и не ни обръщат много време. Гледат само пари да взимат навсякъде. Чета и чуждите форуми и да ви кажа положението не е по-различно от тука. Дори някой са принудени да си купуват софтуер и да си правят настройките сами.

Последна редакция: вт, 20 май 2025, 15:51 от Anna_♥

# 39
  • Мнения: 32
Дрешки Книги, какъв апарат пробва в Ототон?
Не мога да кажа модел, дават ти тестови апарат който настройват спрямо вашата аудитория носи се 1 седмица и после Ви предлагат спрямо вашата нужда модел Апарат.
Аз не успях и 1 ден да го изтъпя и го върнах..
Ще отида до Анка ( те предлагат ВИДЕКС)
Аз ги ползвам от 31 години ,този път ще искам да тествам да видим какво ще стане.
Още съм в разучаване и доста ми е трудно да избера - всички гледат да ти вземат парите и до там...
Ототон, Отикон, Старфючър са най-масовите фирми. Видекс не навсякъде предлагат.. аз исках точно тях да пробвам, защото виждам тук, че доста ги хвалите..

Апаратите на Отикон ми бучат, когато говорят повече хора, а дори и само един да говори, в края на думите има бучене, това предполагам са неправилни настройки..но не се изчиства този звук :// някой има ли на тази фирма и да е доволен?

Аз да ви кажа какво свърших:
Звънях в транспортна болница във Варна да попитам за необходимите документи за канд. за помощ от държавата. Телефон: 0879 60 53 44.
Комисията е всяка сряда между 12 - 14 ч. в Транспортна болница, за гр. Варна.
Коментарът на жената, с която говорих по телефона (аз бях без апарати), беше: Ами вие ме чувате прекрасно!... no comment...викам си явно ще имам проблеми..
Та, ходих в понеделник и си носих документите, за да ги прегледа и ако има нещо да ме върне и сряда да съм изрядна.
Носих последен амб.лист, актуална аудиограма, бележка от работодател, копие лична карта.
Влязох и държанието беше под всякаква критика.. носила съм много малко документи...аз си нося в торба всички стари аудиограми и амб.листове, друго нямам, нямам епикризи просто. Тя пак казва много малко документи носите и ми сочи вратата, имала друга работа...да не съм идвала сряда.
Сряда пак отивам, вече готова да споря и нося един доп.документ от изследване на скенер.. Влизам..коренно различно държание, много отзивчива беше жената, за мен беше направо друга жена, беше сама, аз очаквах да има лекар (Илиев), да имам преглед... но тя ми каза ми, че ще получа смс (не обаждане) с някакъв код, който е за фирмата за апарати и това беше. Дано получа положителен смс!

Да ви питам този код кога го получихте и колко време е давността му, до кога мога да го използвам след получаване, ако ме одобрят разбира се...

# 40
  • Мнения: 32
Дрешки Книги, какъв апарат пробва в Ототон?
Не мога да кажа какъв модел е.
Дават ти тестови след като ти предлагат спрямо вашата нужда.
Так и не стигнах до края..
Попитах за точно определен модел и казаха че ги нямат наличен .
Трябва да се поръча но аз не смея да рисковам.
Другата седмица ще ходя да АНКА искам да видя какво ще предложат..все пак 31 години не са малко.
Ще пиша за резултата.
Ототон, Отикон, Старфючър са най-масовите фирми. Видекс не навсякъде предлагат.. аз исках точно тях да пробвам, защото виждам тук, че доста ги хвалите..

Апаратите на Отикон ми бучат, когато говорят повече хора, а дори и само един да говори, в края на думите има бучене, това предполагам са неправилни настройки..но не се изчиства този звук :// някой има ли на тази фирма и да е доволен?

Аз да ви кажа какво свърших:
Звънях в транспортна болница във Варна да попитам за необходимите документи за канд. за помощ от държавата. Телефон: 0879 60 53 44.
Комисията е всяка сряда между 12 - 14 ч. в Транспортна болница, за гр. Варна.
Коментарът на жената, с която говорих по телефона (аз бях без апарати), беше: Ами вие ме чувате прекрасно!... no comment...викам си явно ще имам проблеми..
Та, ходих в понеделник и си носих документите, за да ги прегледа и ако има нещо да ме върне и сряда да съм изрядна.
Носих последен амб.лист, актуална аудиограма, бележка от работодател, копие лична карта.
Влязох и държанието беше под всякаква критика.. носила съм много малко документи...аз си нося в торба всички стари аудиограми и амб.листове, друго нямам, нямам епикризи просто. Тя пак казва много малко документи носите и ми сочи вратата, имала друга работа...да не съм идвала сряда.
Сряда пак отивам, вече готова да споря и нося един доп.документ от изследване на скенер.. Влизам..коренно различно държание, много отзивчива беше жената, за мен беше направо друга жена, беше сама, аз очаквах да има лекар (Илиев), да имам преглед... но тя ми каза ми, че ще получа смс (не обаждане) с някакъв код, който е за фирмата за апарати и това беше. Дано получа положителен смс!

Да ви питам този код кога го получихте и колко време е давността му, до кога мога да го използвам след получаване, ако ме одобрят разбира се...

# 41
  • София
  • Мнения: 414
Кода се получава на вайбър един път, че е входирано заявлението и втори път одобрено/отказано. Ако си одобрена важи 6 месеца от датата на получаване на съобщението и ще го пише в съобщението. А кога се получава зависи от НЗОК.

# 42
  • Мнения: 121
Здравейте. Преди време писах в някоя от групите за трудно чуващи хора, но беше отдавна. Сега видях, че предната тема е продължена и реших да се включа, за тези, които сега попадат на нея.  От година и няколко месеца съм с две апаратчета на Фонак. Ползвах услугите на Ототон и съм доволна, макар, че се наложиха много настройки, проби с други апаратчета и дори пробвах Видекс в Анка. Като класическа българка ще кажа, не зная как трябва да е тази процедура, но така както е в момента – не е добре. Хората трудно се справят с проследяване на стъпките. Всичко е направено с корупционна цел. Какво имам предвид: трудно се преминава през всички стъпки, за да стигнеш до заветната цел-ако имаш проблем със слуха, да получиш за ползване слухов апарат съфинансиран от НЗОК, без да се наложи да „бутнеш“ някъде някой лев, я да ти дадат информация, я да те упътят, я да ти придвижат документите… Накрая, когато си мислиш, че си „хванал Бога за шлифера“ се започва нов кръг на изпитания- какъв да бъде апарата, от коя фирма и дали ще ти обърнат внимание за извършване на правилните настройки. Установих, че трудно чуващите хора ги имат за хора трета ръка. Всяко искане за корекция на настройките се приема като глезотия и нещо излишно и ненужно. Писала съм преди през какво преминах, за да мога да изчистя настройките си до ниво, което да ме устройва. Не стана на 100%, но е много по-добре от първоначално и се радвам, че не се отказах. Много неприятно е, че хубавите апарати са много скъпи. Кога ли ще доживеем до времето, когато качеството на живот ще бъде право на всеки човек в държавата. Измина година и два месеца от ползването на моите два апарата и от сега съм започнала да събирам пари за следващите. НЗОК финансира 500 лв. на 5 години, което е крайно недостатъчно. Най-необичайното е, че аз получих двустранно намаляване на слуха и ползвам два апарата, но здравната каса не ми го признава, защото съфинансиране на два апарата правят само на хора, които са били глухи или по рождение или от детска възраст. Тяхната презумпция е, че възрастен не може да оглушее с двете уши наведнъж, а само с едното ухо. Самите специалисти УНГ твърдят, че когато имаш проблеми с двете уши е хубаво да се сложат апаратчета и на двете уши. В такива случаи повечето хора избират да си вземат само един слухов апарат, поради финансови причини. И аз щях така да направя, но при пробата се оказа, че когато съм с един слухов апарат страшно ми се вие свят. Направо не мога да направя две крачки без да пълзя по стената. Казаха ми, че това си има обяснение и  пробвах апарати и на двете уши, които понесох много добре и от тогава не съм ги сваляла. Гаранционната им поддръжка е около 2-3 години /зависи дали ще си платиш удължаване 1 година на стандартната гаранционна поддръжка/, а после се надяваш, че нищо няма да им се случи до изтичане на 5-годишния срок. От фирмите казват, че много апарати могат да работят сравнително качествено и след 5 години. Но дали конкретно с моите ще е така? Следя внимателно развитие на технологиите в тази индустрия. Добре е, че все пак за намаления слух има решение в повечето случаи. Пожелавам на всички с дефицити да намерят възможност да попълнят липсващото им звено!

# 43
  • София
  • Мнения: 414
Има корекция в сумата отпускана от касата, но пак зависи какво ти е заболяването и на какво имаш право. А колкото до фирмите, да смятат за глезотия настройките и смятат, че не си "чувала" досега, което не е така и всеки човек индивидуално знае какво го устройва да чува. Аз сега ще ходя за 3-ти път и всеки път съм пред неква криза...ми да ни продават софтуера и устройството с което се настройва и сами да си ги направим. Дотам сме я докарали.

# 44
  • Мнения: 1 909
Gigi, направлението за ЛКК от личен лекар ли го взе?
Здравей,
Съжалявам, че чак сега отговарям.
Не, взех го от специалист УНГ, който ми направи и аудиограмата, с която аудиограма отидох при доктор при когото ме прати тя и той написа протокола и така.


Допълвам по отношение на тестовете и настройките на апарати, аз по време на тестовия период бях направо пред разпадане, понеже ходих поне 5 пъти с единия модел и след това още поне толкова с другия (на Фонак), понеже разликата в чуването беше минимална а сумата значителна и трябваше все пак да взема най-правилното решение за мен. В крайна сметка избрах и се чувствам прекрасно, щастлива и много доволна.
Но в момента, в който ми идват моите апарати и пренасят настройката на тях..........започваме на наново настойки....а имам право на 3 безплатни в рамките на 3 месеца. Е да ама проблема не е в мен и в ушите ми, а в настройката, която очевидно на новите апарати нещо не пасва. Смятам да ходя колкото пъти трябва, докато не ми ги направят така както са ми били в тестовия период. Наистина е неприятно, тъй като се налага да излизам в работно време или да ходя много рано ако въобще има свободни часове.
Надявам се че скоро всичко ще е както трябва.
По отношение на кода с НЗОК е трудно понеже няма, кой като нормален човек да ти обясни. Все едно всяка седмица ходим за кодове.
"Отивате на ЛКК и там носите документите"....е да, ама не е точно така. Къде да го търся това ЛКК, как да се свържа с тях, какво да нося?!? "Ами, вие къде сте? Ей тук на Мария Луиза има поликлиника отидете там между 11-12  и чакайте, там има комисия". Пълен ужас.

Последна редакция: чт, 05 юни 2025, 21:01 от Gigi

Общи условия

Активация на акаунт