Дете с аутизъм в градината. Права?

  • 16 848
  • 110
  •   1
Отговори
# 75
  • София
  • Мнения: 13 236
Ваче, едно е глухо дете, сляпо дете, дете в инвалидна количка, друго - аутист или умствено изостанало.
.....................
А за правата на групата и правото ГРУПАТА обучавани да има достъп до нормално образование, възпитание в спокойна обстановка.


По първата част... едно глухо, едно сляпо дете, дете в инвалидна количка или дете-аутист, или моето, или твоето дете са едно и също! Деца и човешки съшества!!!! Дори искам да ти кажа, че деца със специални потребности могат да бъдат "по-добри" и "по-надарени" от моето и от твоето! Та нали нашата роля на родители е на първо място да изградим ДОБРИ ХОРА!!!! Е, не знам при такива разсъждения как ще се получи!!!

По втората част... ти с какво право изключваш от ГРУПАТА децата със специфични потребности?!

# 76
  • София
  • Мнения: 1 077

Не е безразборно!!! А е в конкретния случай!! То си личи от 100 км, че не им се занимава! От какво съдя ли! От това, че вместо да се ангажират и да видят какъв е реда на обучение на специфичните деца, както някой горе го е написал те ангажират родител!! Това е абсолютно недопустимо! Това е настройване на родителите. Ти знаеш ли на първата родителска среща в групата, когато нашите госпожи обясняваха, че в групата ще има детенце с проблеми в слуха как си личеше, че очакват да има недоволни родители. Личеше си, че жените се притесняваха от нашата реакция. Слава богу, в групата се оказа, че няма тесногръди родители и всичко си дойде на мястото!


Аз съм го писала още в първия пост, защото не смятам, че е редно родителите да разрешават проблема на детската градина, както виждаш по това сме напълно на едно мнение Wink
Не съм навирала на някого, че съм учител, а просто се представих, за да няма именно такива изказвания, че съм била неподготвена.
Напротив, изключително съм подготвена за разсъждения по темата.
Само едно ме учудва, защо не пишете по темата, а се занимавате с мен?
И да, мисля че в случая има нещо нередно около самата детска градина и по-точно госпожата, която се е обърнала към майката с подобна молба. Никой от нас не може да помогне в конкретния случай, просто защото не сме запознати със ситуацията.
Това не означава, че не може да се разсъждава изобщо за децата, които пречат на нормалния процес, наблягам на преднамерено пречене, а не поради здравословни причини например.

За толкова малки деца мисля, че наистина персоналът би трябвало да може сам да се оправи със ситуацията, какво остава да се изведе групата навън просто.
Даже започвам да подозирам, че жената, която пусна темата може пък и да е от възпитателите и да се чуди как да постъпи...

# 77
  • София
  • Мнения: 1 077
Ваче, едно е глухо дете, сляпо дете, дете в инвалидна количка, друго - аутист или умствено изостанало.
.....................
А за правата на групата и правото ГРУПАТА обучавани да има достъп до нормално образование, възпитание в спокойна обстановка.


По първата част... едно глухо, едно сляпо дете, дете в инвалидна количка или дете-аутист, или моето, или твоето дете са едно и също! Деца и човешки съшества!!!! Дори искам да ти кажа, че деца със специални потребности могат да бъдат "по-добри" и "по-надарени" от моето и от твоето! Та нали нашата роля на родители е на първо място да изградим ДОБРИ ХОРА!!!! Е, не знам при такива разсъждения как ще се получи!!!

По втората част... ти с какво право изключваш от ГРУПАТА децата със специфични потребности?!

Не, не са, Ваче.
И ние с теб не сме, както виждаш, дори по една тема имаме различни мнения. Няма такова нещо като еднакви хора. Самото общество ти го налага. Това е тъжната и велика истина за нещата. И затова е толкова интересно да се живее на този свят, именно защото сме различни.

# 78
  • Мнения: 5 468
Жалко е, че хора като теб учат деца, и ми е жал за теб и за учениците ти.

Чак пък толкова... Много крайно взехте да се изказвате и ей сега стана скандала за няма нищо.
Всеки си има някаква гледна точка.

Ню, приеми, че понякога гледната точка може да бъде много изстрадана и понякога много повърхността!
Абсолютно съм съгласна Peace. Ваче, това звучи много хубаво. Направо като сентенция Peace. Евала Mr. Green.

# 79
  • София / Пловдив
  • Мнения: 8 119
............ Никой от нас не може да помогне в конкретния случай, просто защото не сме запознати със ситуацията.

Това не означава, че не може да се разсъждава изобщо за децата, които пречат на нормалния процес, наблягам на преднамерено пречене, а не поради здравословни причини например.......

  Напротив, Мая помогна много според мен в конкретния случай.

  Разсъждения "изобщо за децата" са неуместни в темата, именно защото става дума за сериозни здравословни причини при даденото дете.

# 80
  • София
  • Мнения: 13 236
Zanda Ksurik, разбирам, че искаш да защитиш учителското съсловие! Нормално е това! Мисля си, че може би мъничко сгреши в начина... ей затова стана патакламата... Wink

Мисля, че тази дискусия, макар и малко изместена от конкретния въпрос в първия постинг беше полезна за всички!

# 81
  • София
  • Мнения: 981
Zanda Ksurik,аз се чувствам персонално обидена.Защото дъщеря ми е "различно" дете.И може би затова още не съм я пуснала на детска градина,защото ужасно много се страхувам да не попадне на някоя елитна госпожа като теб.Вярно е че тя няма да стане Айнщайн,нито ще научи китайски.И слава богу,защото по пътя натам ще загуби много повече - може би ще забрави да бъде ЧОВЕК.
Интересно ми как ще възпитаваш детето си,защото за твое съжаление интеграцията макар и бавно настъпва и в България.Един ден може и в неговата група или в неговия клас да има "различно" дете.Тогава какво ще правиш:ще си преместиш детето,ще му посочиш другото дете и ще кажеш "Той/тя е луд,не си играй с него" или защо пък ще местиш твоето,нека се махне другото.Най-добре някъде далече в планината,за да не ви се нарушава идилията."Има ли човек -има проблем,няма ли човек-няма проблем"- може би това най-много те устройва.

# 82
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
...........
............. аз просто спирам коментарите по темата.


  Проблемът дойде от това, че започна тези свои коментари твърде неподготвена и съвсем не по темата...

Именно! Авторката на темата постави въпрос, в процес на темата получи точен отговор, но г-жа Zanda Ksurik , не спря да дудне, как различните деца биха пречили тук и там... Не дай си Боже някое от тях да попадне в елитната и 18-та гимназия, паралелка с китайски език...

Разбира се, че в случая за избягалото дете учителките са виновни, хубаво е ако наистина търсят помощ, за да работят с детенцето, но не ми се вярва. Как ще избяга едно дете през прозореца? Ще излезе от стаята, ще се мъчи да отключи външната щора, ще я вдигне и прочие , ще изкочи навън, а госпожатна къде е през цялото това време? Или пък прозорецът е бил в стаята при децата, но госпожата не е била в нея? И ще извеждат децата в сенчест тесен двор да не бяга аутистчето ... глупости...

Цитат
...А за правата на групата и правото ГРУПАТА...Всеки, който нарушава нормалния ход на нещата е редно да бъде подлаган на интервю и проверка от компетентни лица. Ако може - ще му се помогне да се внедри, ако не, е редно да бъде пренасочен към други учебни заведения...

Zanda Ksurik, от изказванията ти лъха ужасно на закостенялост и социализъм. Ти на своите ученици като "група" ли гледаш? Не ги ли възприемаш като индивидуалности всеки със своя потенциал? Нали уж си ги обучавала извънредно, или и тези обучаваните допълнително и те на куп, за да се вместят в групата... Че в групата не може да има различни, по-напред или по-назад, по-ниските ще ги дърпаме нагоре може и да ги обесим, но да дърпаме, пък на по-високите ще им "резнем" главите, да не стърчат... Крайна съм, ама аман от учители с такова мислене, пък и със самочувствие, че са "елит".
И да вметна, че мога да погледна и от двете страни, майка съм на различно дете, а баща ми, баба ми и дядо ми са преподаватели   (или били) и то в "по-елитни" гимназии, леля ми е детска учителка. И никой от тях не може и да си представи, че може да мисли по подобен начин...
Zanda Ksurik, не знам как си възпитавана и къде си расла, но мненията ти наистина ме изумяват. А още повече се изумявам, аджеба, не се ли почувства поне малко неудобно, че с лека ръка, напълно неуместно засягаш родителите и роднините на различни дечица, наричайки борбата им за равнопоставеност на децата "болна амбиция"... Наистина те съжалявам!
Извинявам се, че съм крайна, но честно казано се въздържам да напиша още много неща...

# 83
  • Мнения: 2 563
И престанете сляпо да обвинявате възпитателите, учителите, лекарите, та ако ще и полицаите.


Ти пък от къде си сигурна, че учителките в този точно определен случай си вършат работата? Според мен просто си защитаваш съсловието...

Ако обичаш, престани да нападаш сляпо децата с увреждания...

# 84
  • Мнения: 2 563
Ваче, едно е глухо дете, сляпо дете, дете в инвалидна количка, друго - аутист или умствено изостанало.
И сърце ми дава и акъл и моля да не се възмущаваме по всеки повод. Аз си казвам мнението. Даскал съм в елитна гимназия на страшно елитна паралелка. Ако ми дойде дете аутист колкото и да ми е симпатично ще посъветвам родителите да си го преместят и определено няма да се занимавам единствено с него за сметка на другите 25. Смятам за натрапване подобно отношение на родителите. Болните им амбиции просто нищо не струват не защото така казвам аз, а защото така стоят нещата. С китайски език, каквато ми е специалността, не може да се занимава всеки, това е.
По същия начин смятам, че персоналът не на всяка детска градина е добре обучен за нуждите на такова дете. Изобщо, ако то има нужда от много специално внимание това значи само едно - за да го получи, вниманието се взима от другите. Аз съм за групата!
Да добавя. В случая за мен няма разлика между дете със специални нужди и дете, което е крайно невъзпитано (без значение, че то няма вина за това) и тормози останалите. Трябва да има механизми по които такива деца да се отделят и да се осигури спокойствие на другите.

Познавам те в нета. Чела съм ти автобиографията. Ти нямаш квалификацията да определиш кой ще има полза от интеграция в масово училище. И си личи от изказванията ти. Между аутист и дете с умствена изостаналост може да няма прилика въобще. Аутистите могат да бъдат какви ли не... Обучавала ли си някога глухо дете, че да твърдиш тук, че аутистите имат нужда от повече внимание от глухите?! Ясно е, че дори и няма да се позанимаваш с детето, на база диагноза ще го изгониш... Грозно е, загрозява и елитната гимназия и елитния ти клас...

Последна редакция: пн, 26 мар 2007, 19:30 от ydomusch

# 85
  • Мнения: 4 629
Кенга, на мен пак продължава да ми звучи питането ти за правата като  за отстраняване на детето  Confused Защо, да трябва да се принудят родителите да го взимат по-рано?! Надявам се да е невъзможно това да се случи

Занда, срам е за учителската професия, че хора, които се изказват като теб "принадлежат" към нея. Нищо елитно няма нито в паралелката ти, нито в гимназията (която те е назначила) след като липсва човещината. Виждам, че си бременна. Питали са те някои майки какво ще правиш, ако и твоето дете е  "различно"? Гледам не им отговаряш - защо ли?

Благодарна съм, че има хора като Vache, klisurov, firebird и другите, които приемат "различните"   bouquet

# 86
  • Мнения: 14 654
Да, такива деца "бавят" другите, но не повече, от дете, което е с памперс, от дете, което не може да се храни само, от дете, което не може да се облича и/или съблича само. Ако не им дадем шанс, те никога няма да ни приемат! Да, ТЕ да приемат НАС! Нима като срещнете срамежливо дете не се опитвате да го предразположите ... нищо, че ви "бави" ...

да, нека децата със специални потребности бъдат интегрирани - затова има специалност във факултета по педагогика, която подготвя учители, които да работят с такива деца. госпожите в градината не са завършили тази специалност, а предучилищна и начална училищна педагогика и изобщо не им е в компетенцията да се справят с деца с проблеми - не са учили за това
нека има деца с увреждания, които са в групата с останалите (да учат и играят заедно), но нека има и нужния персонал, който допълнително да се грижи за тяхното развитие. не може един единствен учител да се натоварва с двойна задача - най-лесно е да се каже "ами тя не се справя..."

# 87
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
педагогика, която подготвя учители, които да работят с такива деца. госпожите в градината не са завършили тази специалност, а предучилищна и начална училищна педагогика и изобщо не им е в компетенцията да се справят с деца с проблеми - не са учили за това
 

Всеки за всичко трябва да е обучен, щом желае да работи с деца

# 88
  • Мнения: 14 654
Всеки за всичко трябва да е обучен, щом желае да работи с деца

как да стане- освен кардинална промяна в образованието на бъдещите учители, тогава защо се назначават така наречените ресурсни учители?

# 89
  • София
  • Мнения: 9 904
Всеки за всичко трябва да е обучен, щом желае да работи с деца

как да стане- освен кардинална промяна в образованието на бъдещите учители, тогава защо се назначават така наречените ресурсни учители?
Към Ресурсните центрове се организират модули за обучение на учителти за работа с деца със СОП.Всеки учител,който има желание,подчертавам-желание-винаги може да участва в такова обучение.Друг е въпроса,че според мен не трябва да е по желание,а задължително.Мога да дам и пример-на нашата госпожа в градината психологът и предлага материали,които може да прочете,за деца с аутистични проблеми.Тя казва,че няма време да чете. Rolling Eyes

Общи условия

Активация на акаунт