Отговори
# 30
  • Мнения: 415
Дали не преувеличавате с тези 160 задачи за уикенд?
За съжаление не. Точно 162 бяха. Имаше изчислителни с 2-3 примери на задача, текстови и геометрични от принтирани листчета. Отделно имаха 2 урока в учебната тетрадка към учебника по Математика за попълване.

# 31
  • Мнения: 35 408
Да не е било цялото домашно за седмицата, а детето да не го е написало и да е останало за уикенда?
То зависи и от задачите, де. Ако са някакви по 30 сек. на задача.....

# 32
  • Мнения: 4 897
Не бих се изненадала на многото задачи. Сегашната госпожа по мат на детето е в другата крайност. В час не показва и не решават решените задачи от учебника към съответния урок, а решават само задачите след урока. И за домашна работа не остава нищо, нямат сборник и няма домашна. И кое ли дете ще тръгне да се затормозява да търси задачи за упражняване вкъщи, от учебника са останали само решени задачи? А госпожата през това време се оплаква, че резултатите на тестове са много ниски. Има ли изискване към учителите, да дават и някаква домашна работа за вкъщи? Аз давам задачи за упражнение, но мисля, че е нормално от учителя да идва.

# 33
  • Мнения: 1 336
НВО в 10. клас трябва да отпадне. Няма никакъв смисъл от него. Ако ще го има, нека бъде по избор – за онези, които искат да приключат със средното образование. Не е нормално в 9. и 10. клас в езикова гимназия да се учи по 4 часа история, биология, химия, физика и география, а после да ги чакат на изпит по БЕЛ, за който по програма има едва 3 часа седмично – 2 по литература и 1 по език. Как да стане?
И защо всички трябва да се явяват на НВО по математика? Това би трябвало да остане само за кандидатстване в професионални гимназии с профили, в които математиката е наистина необходима.
На Вълчев му трябвали инженери – затова ще въвежда задължително ДЗИ по математика за всички. Но първата му работа е да направи религията и етиката задължителни от 1. до 12. клас. Проблемът не са учениците. Проблемът са политиците. И обществото, което им ръкопляска.
И аз съм за профилиране след 7и клас, и не само по математика, но и по езици, природонаучни дисциплини, хуманитарни и т.н. Учебните програми са сбъркани почти по всичко, да не говоря, че има абсурдни учебници, масово с грешки. Както и учители, които са неспособни да ги видят тези грешки. Но то е така, като куцо, кьораво и сакато си извади дипломите от незнам къде си, както и от всякъде правят курсчета и магистратурки за учители...
Средното образование ни бе заимствано от Германия, незнайно защо последните 25 г тръгнаха реформи на корем и нещата забуксуваха.

# 34
  • София
  • Мнения: 16 197
Какво ще рече профилиране след 7 клас?

# 35
  • Мнения: 15 771
А аз съм против профилирането. Както и немския модел на образованието по принцип за мен, лично  абсурден че да го следваме. Това профилиране след 7 клас много ограничава възможностите за обучение в чужбина на деца, които нямат постигат хорариум по редица предмети. За Германия това си е ок, но ние не сме Германия. Не смятам, че българчетата в 7 клас са напълно ориентирани дали и накъде в сферата на бакалавърски  програми ще продължат. Не можем да сравним България и живота тук,  с която и да е страна в Европа, че да налагаме така механично образователни модели. В БГ, за сега децата с каквато и да е диплома, хорариум и профилиране, нямат затворени врати към който и да е български университет (за сега - подчертавам), но за редица страни в Европа българчетата нямат шанс за учебни степени без нужните "академични" дипломи , т.е. когато са били ученици на профилирани гимназии. Дори да не са професионални, профилирането ще им носи часове по едни предмети и ще ги ощетява с хорариум по други предмети. Като резултатът ще е все един и същ.

Последна редакция: сб, 26 апр 2025, 22:30 от _re_ge

# 36
  • Мнения: 1 336
А аз съм против профилирането. Както и немския модел на образованието по принцип за мен, лично  абсурден че да го следваме. Това профилиране след 7 клас много ограничава възможностите за обучение в чужбина на деца, които нямат постигат хорариум по редица предмети. За Германия това си е ок, но ние не сме Германия. Не смятам, че българчетата в 7 клас са напълно ориентирани дали и накъде в сферата на бакалавърски  програми ще продължат. Не можем да сравним България и живота тук,  с която и да е страна в Европа, че да налагаме така механично образователни модели. В БГ, за сега децата с каквато и да е диплома, хорариум и профилиране, нямат затворени врати към който и да е български университет (за сега - подчертавам), но за редица страни в Европа българчетата нямат шанс за учебни степени без нужните "академични" дипломи , т.е. когато са били ученици на профилирани гимназии. Дори да не са професионални, профилирането ще им носи часове по едни предмети и ще ги ощетява с хорариум по други предмети. Като резултатът ще е все един и същ.
Вие сте против това, че се приравняват добрите с посредствените... Над 100 години сме били по немската образователна система, и резултатите са били впечатляващи, дори и сега. Да не би успехите на добрите деца по международни олимпиади да са на база "всички в кюпа". Не, не са. Което дете има талант към дадена дисцпилина - да върви напред с повече учене по нея. Посредствените да си джъткат. За бачкатори винаги има място.  Сега убиването на различията, да се сравним по посредствените, да продължават всички - ето ви резилите.
Нито един бъдещ инженер няма нужда от лингвинистични познания, нито да е историк или географ! Както и нито един лингивинистик не го интересува синус и косинус, нито теоремите по висша математика, нито катиойни, нито триене и земно притегляне.
Не е задължително всички да завършат "више".  Нужни са продавачи, механици и селскостопански работници. Не са по-долна каста. Но да не спъват добрите, а да им се дава шанс още от рано!
Жалко, че не сте го разбрали!

# 37
  • Мнения: 4 460
Какво ще рече профилиране след 7 клас?
Според закона от 2016 г. профилираните училища са:
1) чужди езици; 2) хуманитарни науки; 3) обществени науки; 4) икономическо развитие; 5) софтуерни и хардуерни;
6) предприемачески; 7) математически; Sunglasses природни науки; 9) изобразително изкуство; 10) музика; 11) физическо възпитание и спорт.
Аз нещо не разбирам, какви специални хорариуми се изискват от европ. ун-ти.

# 38
  • София
  • Мнения: 16 197
Поизнавам добре закона и съответните подзаконови нормативни актове. Профилирането обаче се осъществявав във втори гимназиален етап. В първи гимназиален етап всички учат ООП. Затова попитах какво има предвид потребителката под профилиране след 7-ми клас.

За европейските университети - примерно за инженерните специалности в много държави техническите университети искат профил математика и физика. Дори и да не са сложили изрично изискване за профил, търсят определен хорариум по тези предмети, който без профил у нас не може да се постигне.

# 39
  • Мнения: 15 771
Потребителката има предвид както във въпросната държава обучителен модел - профилиране аналогично  след седми клас при нас, професия или уни -някъде  там да е вододела.  И както казах ние живеем в бг, а не в някоя друга страна в европа. Само тук за да те вземат на посредствена работа трябва да знаеш три езика и са имаш две висши. А защо на инженера му трябвя литература до 10 клас ? Нарича се обща култура и затова с един бачкатор и с един инженер разговорът на една и съща тема е различен. С бачкатора може да е непосилен.
 Освен тива , дори когато инженерът взема сертифкат по чужд  език , есето в съответната част , изисква освен знание на езика и богата обща култура. За което алармира школите за подготовка за сертификати на чужд език. Защото всеки, който владее езика на разговорно ниво, мисли че е за С1.

В Холандия за бакалавър, най-често като условие  искат" академична" диплома. Ако ученикът е бил обучаван в бг в професионална гимназия той не получава академична диплома. Ако след 10 клас не му е стигнал успеха в езикова гимназия и е бил "разпределен" история и български -  инженерна специалност няма да може да избира.

Последна редакция: нд, 27 апр 2025, 12:28 от _re_ge

# 40
  • София
  • Мнения: 16 197
Гремания ли? Ами там моделът не е такъв - няма профилиране след 7 клас. От 5-ти клас ги разпределято по видове училища -  Hauptschule, Realschule и Gymnasium. Вече самотто профилиране по съответните избрани групи предмети и там се осъществява в последните години в Gymnasium. Директен достъп до университет имат само тези, завършили Gymnasium. За останалите не е напълно невъзможно, но трябва да си доучват и да взимат допълнителни изпити.

# 41
  • Мнения: 15 771
То не е след седми клас  при тях профилирането в обсъждания аспект, но по-глобален  паралел, с нашите възможности , може да се проведе за нашата образователна система след седми клас. При нас,  такова профилиране преди 7 клас има , но то не спъва никого. След 7 клас по резултат нво всички деца имат равни възможности. Потребителят предлага профилиране за бг след 7 клас в много по- строги граници от сега. А профилиране така или иначе в гимназиални курс  вече си има , дори в езиковите с избираем хорариум след 10 клас, макар там  възможностите да  са "по-широки". За професионални гимназии много врати за чужди унита ще са затворени. И често се случва, ако има неинформирани родители/деца,  има и неприятно изненадани в края на гимназиалния курс когато започва отглеждането какво ще става след това.

Последна редакция: нд, 27 апр 2025, 23:52 от _re_ge

# 42
  • Мнения: 7 330
Верният отговор е "Ще кажа на мама!"

Това като  с пожарникаря....

Миналата година на една олимпиада нещо почти такова се беше случило. Така хубаво бяха засекретени работите, че при разсекретяването всички класирани и некласирани бяха останали с чувството, че са били пияни, надрусани и отвлечени от извънземни едновременно. С изключение на някои /особено майчета/, на които суетата им беше надделяла и се правеха на непорочно заченали. Отговорът от живия живот за случая беше, че неправилно класираните в едно от училищата си бяха признали в школата им, че не е възможно да имат подобни точки. Други деца бяха казали на мама и ревизираха протоколи.

# 43
  • София
  • Мнения: 1 921
Реформи тип "преливане от пусто в празно" да се имитира дейност, а едно ново държавно училище в София не съм чула да са построили. А населението се увеличи три пъти.

# 44
  • Мнения: 17 014
В сегашният си вариант българската образователна системата дава възможност и на завършилите с 3,00 да учат някъде "вишу". Относно училищата, не мога да коментирам как е в София, на в моя областен град, учениците вече ще са силно ограничени откъм непрофесионални паралелки,  то и без това не предлагат голямо разнообразие - 18 профилирани и 29 професионални. Което означава, че от тук нататък баловете в ЕГ и МГ ще скочат още, което ще вдигне баловете и в някои професионални гимназии.надолу по веригата.
Ако просто се върнат приемните изпити за университетите ще се вдигне качеството там, но няма да го направят, защото половината ще трябва да бъдат закрити

Последна редакция: нд, 27 апр 2025, 14:58 от Mama Ru

Общи условия

Активация на акаунт