СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 8 - Седмокласник пробни тестове решава, че НВОто наближава....

  • 25 713
  • 733
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 9 050
Питах голямата какво са учили по философия и отговорът беше:"ох, не помня, някакви глупости" Каза, че предметът в един момент се трансформирал в гражданско образование.
Ми то затова децата ни са емоционално неграмотни, щото били глупости.
В 8 клас в основно психология и много помага на децата да разберат самите себе си, както и околните. После има и етика и философия.
Изключително полезни неща за живота.
Ама нали училището не ги учи за живота? Пък явно живота може и да е глупост? Wink
Ясно е че за тази глупост принос освен гимназиста има преподавателя му и семейството.

# 226
  • Мнения: 2 720
Не съм убедена, че детето ми е емоционално неграмотно. За другите от класа и също. Все пак семейството възпитава в емоционална грамотност повече, от незаинтересованият учител, отбил номера за една заплата.

# 227
  • София
  • Мнения: 955
Откъде я извадихте тая емоционална Грамотност. Какво е това животно?
А емоционално интелигентните и изпитващи емпатия деца и възрастни са такива не защото са учили Философия или Психология в училище.

# 228
  • Мнения: 9 050
Откъде я извадихте тая емоционална Грамотност. Какво е това животно?
А емоционално интелигентните и изпитващи емпатия деца и възрастни са такива не защото са учили Философия или Психология в училище.
Вас последно кога ви учиха да бъдете родител или защо детето ви преминава през различни етапи? Или учихте как да се отнасяте с човека до вас?
Или какви са нивата в израстването ви?
За отговорите на тези въпроси става въпрос в този предмет. Често доста подценяван от деца, учители и родители.
Иначе - интелигентност беше думата Simple Smile но в петък вечер мисълта ми тече бавно Simple Smile

# 229
  • Мнения: 2 720
Как не са се сетили хората досега. Правят  един предмет в училище, в който обучават децата да са добри и те стават добри, и раят настъпва.
Имаше един филм на ужасите как в бъдещото общество дали ще живееш или не зависи от едни точки, събрани след добри дела. Ако си изпуснеш нервите и повишиш тон, отнемат точки, за алкохол, отнемат точки, и накрая тези с отнетите точки им спираха въздуха и-финито. Главният герой избяга в подземния свят преди да го задушат и почна веселбата. Не помня заглавието, май не го и догледах

Но не разбирам едно. Защо решихте, че философията прави хората добри и емоционално интелигентни, много от философите не са били такива изобщо, в интерес на истината. Даже наобратно, доста мрачни личности има измежду тях

# 230
  • София
  • Мнения: 3 944
Учебникът по психология е така написан, че като го чета, ставам емоционално нестабилна на момента. А може да е интересно в този час.

Ама супер тъпо е сега да се избира такъв профил като философия!
Според брат му  тези, които са профил философия, в час играели някакви игри и никой не учил нищо . Ако изобщо му го предложа, ще иска само философия да пишем.

# 231
  • София
  • Мнения: 16 339
Аз казах "езиковите", не съм конкретизирала "езикови гимназии" или "езикови училища", защото който гледа едните със сигурност гледа и другите. Освен родителите на деца с 95+ точки, предполагам Grinning Съответно, 22-ро се отличава както и да го погледнеш.
Аз казах, че основно в езиковите гимназии има квоти и ти каза, че именно за езиковите говориш. 22 не само че не е ЕГ, но вече и "езиково училище" или каквото и да е друго езиково не е - няма нито една паралелка с профил Чужди езици. Та по отношение на квотите 22-ро изобщо не се отличава. Ето първо класиране миналата година: https://ruo-sofia-grad.com/wp-content/uploads/2024/07/min_max_pa … _1_etap_2024.xlsx Само паралелките с квоти са оцветени в синьо. Всички други са без квоти.

Разбира се, всичко в тази държава се прави с цел да се прецака някой, включително и квотите. Joy

Последна редакция: пт, 25 апр 2025, 21:06 от sanaka

# 232
  • Мнения: 7 683
Аз съм учил психология в училище, мисля в 9 клас. Нищо не ми е помогнало нито в живота, нито за това да бъда "по-добър човек" и ако някой сега ме пита какво сме учили тогава по този предмет, много вероятно и аз да отговоря "някакви глупости". Не знам какво учат сега.

# 233
  • ту тук, ту там
  • Мнения: 8 195
Как не са се сетили хората досега. Правят  един предмет в училище, в който обучават децата да са добри и те стават добри, и раят настъпва.

А, сетиха се, как! Точно тези дни се сетиха! 😬🤭😅

# 234
  • Мнения: 525
Аз си спомнам часовене по фософия, психология, етика в 9-10 кл. да е било. Беше интересно, защото освен изучаваните теории на различните фософи ставаха и готини дебати, спорове и беше интересно, НО това си беше предмет като всеки друг с конкретен учител. Учеше се за различните типове характери и реакциите им в различни ситуации и даже си спомням смътно, че имаше някакви като съвети, когато си фрустриран как да постъпиш и разигравахме случки.
А сега не знам това гражданско образование ако цели да обхвене тези науки...ами ще ме прощавате, но всеки път този час се води от различен учител - който няма час явно в момента - я, по БЕЛ, я по МАТ, физика и като гледам Школото и по физическо учителя им е водил Гражданското. Отделно когато някой учител отсъства и хоп ще имат Гражданско образование. Явно този предмет, каквото и да цели, първо се неглежира сериозно при това, от образователната система и след това естествено от учениците. То като всеки път влиза в час който може учител...ами няма как да е сериозно.
Иначе ето ти час за толкова коментираните напоследък добродетели, ценности и т.н. Да го използват рационално, а не да е за "някакви глупости", игра на телефоните и отбиване на номера.
Както и да е. Идеята ми беше, че съм в чуденка щом е профил, какво ще да е това чудо, което се приема едва ли не като свободен час.
Сина ми не желае категорично МАТ, Б и Х (Природни науки) + няколко езика. И то не ми остава много варианти за редене.😀

# 235
  • София
  • Мнения: 16 339
Бъркаш Гражданското образование като предмет , който се изучава във втори гимназиален етап и се преподава от учител по философия и запълването на свободните часове от друг учител, което наричат общо гражданско образование и това не е предмет всъщност. Съвсем различни неща са. Гражданското образование като предмет си е с учебна програма, учебници и оценка. В първи гимназиален етап се учи философия - пак с учебна програма, учебници, оценка и се преподава от учител по философия.

# 236
  • София
  • Мнения: 955
За профили има и "Предприемачество" и "Икономическо развитие".

# 237
  • Мнения: 430
Малко помощ за изпита утре в Междучасие. Не получих мейл с инфо с подробности. Изпитът е в 32 училище...

Ще му дам 2 черни химикала, обаче как ще си намери стая  и ще има ли учители, които да упътват?

# 238
  • Мнения: 1 198
Доста банално става, ама училището е озаглавено "22 Средно езиково училище  "Георги Стойков Раковски", ГР.СОФИЯ", пък какви са му профилите и кой как е решил да се гаври със семокласници и родители е друг въпрос. За всяка паралелка пише, че съответния чужд език се изучава интензивно, т.е. всички, които искат повече език гледат и него наравно с езиковите гимназии. Съответно е хубаво да му огледат спецификите. За това иде реч през цялото време, а не за това кое училище е ЕГ и кое не.

# 239
  • Мнения: 525
Бъркаш Гражданското образование като предмет , който се изучава във втори гимназиален етап и се преподава от учител по философия и запълването на свободните часове от друг учител, което наричат общо гражданско образование и това не е предмет всъщност. Съвсем различни неща са. Гражданското образование като предмет си е с учебна програма, учебници и оценка. В първи гимназиален етап се учи философия - пак с учебна програма, учебници, оценка и се преподава от учител по философия.

Да, много ми се иска да бъркам и сигурно е така. Иначе наистина ще е много жалко.
За това и исках някой да ми разясни, защото се лутам в тези програми, профили и простотии и ми се подпалва косата.
Но ще намерим изход и подходящи паралелки и училища, сигурна съм.

Общи условия

Активация на акаунт