Кои са добрите държавни училища в София

  • 158 501
  • 497
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 4 930
Две от училищата, които бях набелязала за Габриела, се оказаха без предучилищна група - Първо и Бастилията. Остава да проверя 112, а и все пак да решим дали не е по-добре за предучилищната група да си остане в детската градина. Поне ще ми е по-лесно да я водя на тренировки вечер.  newsm78

# 166
  • Мнения: 170
колкото до статистиката - дъщеря ми е подготвителен клас в английската и в класа им няма нито един ученик от 1-во и от Бастилията. А това показва, че не ги подготвят така добре

# 167
  • Мнения: 700
Янита, спокойно си остави детето в детската, ще ти е много по удобно. Вечер ще си го взимаш. Малко от училищата предлагат предучилищна занималня, така че ще имаш грижи с целодневното занимание. Познавам деца които са изкарали предучилищна на 5 год в детска и на 6 год са повторили в училище, доколкото знам от родителите им разликата не е голяма.

RadostinaHZ съгласна съм, че псевдоелитните училища се пръкнаха от родителските желания, но пък си мисля че освен учителя има значение и всред какво обкръжение попада детето ти. В по-крайните квартали още от соц. времената се заселиха не много блестящи с интелект и възпитание хора и сега гражданите, които отиват да живеят там заради по-евтини наеми или цени на жилища, трябва да понасят на свой (или на детето си) гръб бремето да съжителстват да учат заедно и да страдат от простотията на тези "хора". Аз имам отзиви от децата в Дружба и поне 70% от тях са пълни идиотчета (подчертавам че вината е не в децата а в родителите им  Close) , 20% са потърпевши и често заприличват на 70-те % и има една останала 10% група от деца, които или успяват интелектуално и възпитателно да оцелеят или се измъкват навреме от "калта".
Сега другия момент е че не малка част от тези невъзпитани и направо извратени деца се пръснаха по "елитните" училища (дали защото техните богати на пари но бедни на акъл родители се изнесоха по централните и "баровски" софийски квартали), така че скоро навсякъде ще бъде "кал", каквато всъщност се превърна София напоследък  Sad
Все пак засега аз съм значително по-доволна от децата в центъра и особено от тези в алианса (70% са свестни), не може и дума да става за сравнение с дружбенските деца, дъщеря ми също е доволна и се надявам занапред да се повлиява само положително.

Последна редакция: пт, 18 яну 2008, 14:06 от tsveta_pile

# 168
  • София
  • Мнения: 62 595
Вярно, не бях мислила по този начин за смесването на децата в училище.

# 169
  • Мнения: 170
А колкото до 20-то - да, не отговаря на свръхочакваният ни, но децата научават немски много добре. Има солидни доказателства за това.

# 170
  • Мнения: 191
А колкото до 20-то - да, не отговаря на свръхочакваният ни, но децата научават немски много добре. Има солидни доказателства за това.

Сигурно ще засегна много хора, моля за извинение, но за мен ученето на немски език е абсолютно безмислено! В Германия, Австрия и малката част на Швейцария, където се говори този език, почти всички говорят английски. Английският е езикът на половината свят. Останалия свят говори френски и испански. В университетите в Германия преподават и на английски, както и в университетите на Холандия, Дания и Скандинавските страни.

# 171
  • Мнения: 170
Е шдва за немския искрено ме разсмя. Явно тук сме на светлинни години разлика в мирогледите и амбициите. Не ми се влиза в безсмислени спорове - само ще кажа, че трите официални езика на ЕС са английски, немски и френски. Всички служители в европейските институции говорят и трите езика. Ние в булгаристан бързичко отхвърлихме един-два от тях.

# 172
  • Мнения: 2 708
Хехе Станиса  newsm10 Напълно те подкрепям. Моето голямото момиченце от 1-ви клас започна да учи немски в училище, защото за себе си съм напълно убедена, че в днешно време им трябват мин 2 езика. Естествено, че единият, е английски, само дето той е много по прост и лесен за научаване. Затова и реших да започнем с ученето на немски. След това в края на 4 клас чух, че има 1мес курс по английски всеки ден по 4 час в ББС България след края на уч година. И за да не почва от А Б, се позанимавах аз с нея 1 мес, преди този курс , за да премине през нещо като входен тест, за да й определят точно типа. Та след този 1 мес с мен в края на уч год, и още 1 мес лятото в 5 клас се изравнихме и почнахме да учим английския с тези, които са го учили от 1ви клас там. Просто имаше основата от немския и се оказа доста лесно за нас да си наваксаме. Сега е 7ми клас и може да се яви и на първия изпит по европейската рамка и да го покрие на 14 г. Наистина си е въпрос на гледна точка. Аз имам две приятелки дето децата им учат и завършиха испанската и сега се чудят дали някога ще го използват, защото навсякъде им искали английски и немски, или английски и френски и сега трябвало да наваксват. И вярно е че половината свят говори испанско, но кой точно свят. Мен поне тази част на света не ми е много интересна за бизнес и работа за детето ми - предпочитам Германия, Австрия или малката част на Швейцария която го ползва. Пък и ако става дума за много хора, които говорят даден език предпочитам като трети език китайски, но не и испански.

# 173
  • Мнения: 2 033
В духа на горния пост, в подготвителен клас на езикова гимназия по моето време до Нова година (3 месеца и половина) се наваксваше материала на Алианса за 7 години. Ходене, чакане, студуване на бабите.....

А да делите хората на такива от Дружба и от центъра е просто удивително ...... нелепо. Аз съм родена и живяла до НДК, обаче сега живея под Околовръстното. Моите деца от кои са? Навсякъде е въпрос на възпитание.

# 174
  • София
  • Мнения: 62 595

Не зная как накои стигат до изводи за сложността на един или друг език и от каква висота го правят. Ако някой не знае, ще кажа в прав текст -  няма лесен и труден език. Езиците са различни и няма степени на трудност. Тези степени ние си ги измисляме най-субективно и варират в оценката от една личност до друга. Окачествяването на един език като труден и лесен в зависимост от опита и досега на индивида с езика.

# 175
  • Мнения: 1 734
Далеч съм още от училищната треска, но от сега се оглеждам и събирам инфо. Чувала съм хубави неща за руското училище, 133-то, ако не бъркам. Някой има ли лични наблюдения относно подготовката, дисциплината, има ли занималня, извънкласна дейност... и др. такива???

# 176
  • Мнения: 2 708
Съгласна съм с Радостина, може би просто не съм го казала така, както е. Вярно е, че това е моето  усещане, но пък и съм чувала хора да казват, че иврид да кажем, или езиците с йероглифи са много по трудни за изучаване, поне за хора, израснали в друга среда. Ееееее, сега се сещам, всъщност много е права Радост, бях на един курс, и там случайно се запознах с едно момиче, на около 20, което е българка, с родители българи, но израснала и учила в арабския свят и знае естествено арабски. Е та тя милата обясняваше колко й е труден българския, колко ужасна граматика има и т.н. Така че още веднъж, съгласявам се, че делението на труден и лесен зависи от индивида, но не съм съгласна, че немският не е нужен, а видиш ли - само и единствено английски трябва да се учи. Всеки език в повече е ценен, а кои точно да бъдат, зависи от самите нас. Но и това си е мое мнение, не го налагам на никой. Така или иначе, тук просто изказваме мненията си и никой никого не ангажира с тях. Всеки сам си прави изводите и приема това, което му харесва или пасва на неговите възприятия.

# 177
  • Мнения: 6 417
Две от училищата, които бях набелязала за Габриела, се оказаха без предучилищна група - Първо и Бастилията. Остава да проверя 112, а и все пак да решим дали не е по-добре за предучилищната група да си остане в детската градина. Поне ще ми е по-лесно да я водя на тренировки вечер.  newsm78
В 112 записват, но ми казаха, че тези записвания не пазят ред, правели ги информативно.

# 178
  • Мнения: 114
Далеч съм още от училищната треска, но от сега се оглеждам и събирам инфо. Чувала съм хубави неща за руското училище, 133-то, ако не бъркам. Някой има ли лични наблюдения относно подготовката, дисциплината, има ли занималня, извънкласна дейност... и др. такива???
Здравей, sia,
Аз съм учила в 133-то, точно руското на Аскаков и Шишман дето е. От 5 до 7 клас включително. Тази година кандидатствах и ме приеха в една от елитните гимназии в София. За учителите мога да кажа, че са чудесни. Най-хубави думи бих казала за учителката ми по български и за тази по математика. Те (както и курсовете, на които ходех) ме подготвиха идеално, за да си изкарам успешно изпитите. Е, резултатът е ясен. Някъде по-назад бях чела,че някакво дете,учило в 133,не може да прави разлика между И и Й. Или е имало друга учителка, или просто е имало каша в главата.
Брат ми също учи там, но той е от 2 клас. Е класната му беше ужасна. Държеше се детински, не знаеше какво точно става около нея, все се заяждаше... единственото, което я правеше учител, беше завършването на българска филология Laughing Та, като цяло, зависи на кой учител ще попаднете.
Относно занималнята и извънкласните дейности - да,има ги и двете. Ние имахме екскурзии до Сопот,Карлово,Калофер,Копривщица,има си зелено училище за по-малките,има и лагери на морето през лятото.
Аз лично много си харесвах училището.Поздрави и успех  bouquet

ПП: Преди около година може би даваха репортаж по БТВ как родители се редят на опашка да си запишат децата в 133. Дежуриха, бяха на смени, стояха там и през нощта Laughing . Имаше и разговор с директорката на училището и се разбра, че се дават много домашни на учениците и че дисциплината е сравнително добра.

# 179
  • Мнения: 1 734
Благодаря ти the_little_gir за изчерпателния отговор!!  ;-)l

Общи условия

Активация на акаунт