Седмокласна изпитна тема -16.06-22.06 - И съседите даже са чули, тази седмица има матури...

  • 105 732
  • 2 164
  •   1
Отговори
# 1 890
  • София
  • Мнения: 34 701
Скрит текст:
Сравнително наскоро в една друга тема дадох линк към два документални филма за образованието във Финландия. Един от основните моменти там беше, че няма разлика между нивото на образование в различните училища. Това, което е тук – сравнения между резултати от ДЗИ, НВО... Там няма и намек за такова нещо. И имат едни от най-добрите резултати в света. Разбира се, и други причини имат влияние.

Очаквах да се намеси и Финландия. И не, нямат топ образование,
имат много високо средно ниво.
Скрит текст:
Сигурна съм, че 20% от учениците и родителите им изобщо няма да искат финландската система, защото тя постига високо средно ниво като спъва изпреварващите.  Който не вярва да види какви са резултатите на финландците на олимпиадите по математика:
https://www.imo-official.org/year_country_r.aspx?year=2024

Черна станция, изявените математици, физици и т.н. са не повече от десетина деца от випуск, дали има и толкова. За деца с изявени таланти в дадена област, би трябвало да се осигури допълнителна работа в  училище, или да се приемат приоритетно в такова, където има кадри, които да се занимават с тях. Как точно едно училище на държавен бюджет, със сходен профил и програма с други училища, става "училище, в което се учи изпреварващо"? Ако е такова с държавна благословия, защо приема деца, които не са с изявени дарби и всички плащаме с данъците си те да учат повече и с по-добри преподаватели от нашите деца?

Първо, родителите на тези деца също плащат данъци. Тоест те си плащат толкова, колкото и другите.
Второ, училища като НЕГ, СМГ, НПМГ и прочее приемат не само гении (десет на випуск), а деца с талант, които са си заслужили да бъдат приети, като са демонстрирали знания и качества.
Трето. То и сега, за това фасулско НВО, масата родители пищят, че било много трудно. Как очакваш да им се преподава изпреварващо на всички? Просто няма как.
И накрая - след като нито всички  деца имат качества за топ обучение, нито всички учители могат да го предложат, как да се направят нещата без състезание?

Има само един начин - да се забранят елитните училища и всички в калта.
Което е огромен плюс на образованието им. Защото в момента при нас е 20% в елита, а останалите на по-плитко или по-дълбоко в калта. Предпочитам 80% в елита, а 20 – в калта. Образно казано.

# 1 891
  • Мнения: 2 804
Може ли някой, ама съвсем честно, да разчита само на това, което се учи в училище и само с тези знания детето да постигне резултат за класиране в гимназиите с най-висок бал. Не говоря за талантливите деца по математика. Ясно е, че те са единици.
Не смятам, че дъщеря ми е талантливо дете. Смятам, че е съвсем нормално дете, но нивото в училище е толкова ниско, че се чудя къде да я записвам.
7 години в часовете по математика спи, защото се тъпче на едно място, съучениците ѝ не проявяват никакъв интерес към материята, въобще не им дреме каква успеваемост ще имат и негативите остават за такива деца като дъщеря ми. Те как да се развиват? Единственият начин е извън училище. И тук не става въпрос за никакви амбиции. Просто търсим нормално образование, което да развива уменията ѝ.

# 1 892
  • Мнения: 205
Зависи, много зависи от детето. Моята дъщеря в училище почти нищо не учеше, имаха един тотално зле и незаинтересован учител, не е ходила на уроци. Обаче тя е атски амбициозна и ученолюбива, сама си учеше цяла година, почти всяка свободна минута отделяше за задачи, изреши какво ли не и очаква супер резултат. Така че, може, но си зависи страшно много от детето.

# 1 893
  • Мнения: 8 458
Може ли някой, ама съвсем честно, да разчита само на това, което се учи в училище и само с тези знания детето да постигне резултат за класиране в гимназиите с най-висок бал. Не говоря за талантливите деца по математика. Ясно е, че те са единици.
С днешния опит и акъл, щях да запиша детето си в кварталната гимназия. Заклевам се! Нямам обяснение защо си причинихме всичко това в 7 клас.
Мнението  ми е ,че математика  ае оправя с решаване на задачи, ако ти е трудно- на повече задачи.

# 1 894
  • Мнения: 403
Може ли някой, ама съвсем честно, да разчита само на това, което се учи в училище и само с тези знания детето да постигне резултат за класиране в гимназиите с най-висок бал. Не говоря за талантливите деца по математика. Ясно е, че те са единици.

Съвсем честно, моето дете не може!

Ами ние сме от "масата", от електората - пазен от управленците. А и от лошите, амбицирани родители, които зорлем искат да набутат тъпото си дете при елита🤣 и се сърдят на фасулското НВО. Не сме никакъв критерий:)

Иначе, системата ни е идеална! То училища, то специалисти, то чужди езици, а учебните програми гледахте ли - няма по-хубави в света! Ха, Финландия - толкова са зле, че трябва от нас да взимат пример!

# 1 895
  • Мнения: 1 977

Първо, родителите на тези деца също плащат данъци. Тоест те си плащат толкова, колкото и другите.
Второ, училища като НЕГ, СМГ, НПМГ и прочее приемат не само гении (десет на випуск), а деца с талант, които са си заслужили да бъдат приети, като са демонстрирали знания и качества.
Трето. То и сега, за това фасулско НВО, масата родители пищят, че било много трудно. Как очакваш да им се преподава изпреварващо на всички? Просто няма как.
И накрая - след като нито всички  деца имат качества за топ обучение, нито всички учители могат да го предложат, как да се направят нещата без състезание?

Има само един начин - да се забранят елитните училища и всички в калта.
Гении не знам колко има, деца с талант за мен са не повече от 10 на випуск и на тях допълнителното преподаване би трябвало да се осигурява от държавата. Както и на тези, които демонстрират знания, качества и интерес в дадена област. Определен брой точки на НВО не е критерии за талант или изявен интерес, училище с даден профил на държавна издръжка не би трябвало да преподава "изпреварващо" в сравнение с друго със същия профил.

Може ли някой, ама съвсем честно, да разчита само на това, което се учи в училище и само с тези знания детето да постигне резултат за класиране в гимназиите с най-висок бал. Не говоря за талантливите деца по математика. Ясно е, че те са единици.
С днешния опит и акъл, щях да запиша детето си в кварталната гимназия. Заклевам се! Нямам обяснение защо си причинихме всичко това в 7 клас.
Може, ако детето има необходимите качества и работи допълнително вкъщи.

# 1 896
  • Мнения: 50 649
Скрит текст:
Сравнително наскоро в една друга тема дадох линк към два документални филма за образованието във Финландия. Един от основните моменти там беше, че няма разлика между нивото на образование в различните училища. Това, което е тук – сравнения между резултати от ДЗИ, НВО... Там няма и намек за такова нещо. И имат едни от най-добрите резултати в света. Разбира се, и други причини имат влияние.

Очаквах да се намеси и Финландия. И не, нямат топ образование,
имат много високо средно ниво.
Скрит текст:
Сигурна съм, че 20% от учениците и родителите им изобщо няма да искат финландската система, защото тя постига високо средно ниво като спъва изпреварващите.  Който не вярва да види какви са резултатите на финландците на олимпиадите по математика:
https://www.imo-official.org/year_country_r.aspx?year=2024

Черна станция, изявените математици, физици и т.н. са не повече от десетина деца от випуск, дали има и толкова. За деца с изявени таланти в дадена област, би трябвало да се осигури допълнителна работа в  училище, или да се приемат приоритетно в такова, където има кадри, които да се занимават с тях. Как точно едно училище на държавен бюджет, със сходен профил и програма с други училища, става "училище, в което се учи изпреварващо"? Ако е такова с държавна благословия, защо приема деца, които не са с изявени дарби и всички плащаме с данъците си те да учат повече и с по-добри преподаватели от нашите деца?

Първо, родителите на тези деца също плащат данъци. Тоест те си плащат толкова, колкото и другите.
Второ, училища като НЕГ, СМГ, НПМГ и прочее приемат не само гении (десет на випуск), а деца с талант, които са си заслужили да бъдат приети, като са демонстрирали знания и качества.
Трето. То и сега, за това фасулско НВО, масата родители пищят, че било много трудно. Как очакваш да им се преподава изпреварващо на всички? Просто няма как.
И накрая - след като нито всички  деца имат качества за топ обучение, нито всички учители могат да го предложат, как да се направят нещата без състезание?

Има само един начин - да се забранят елитните училища и всички в калта.
Което е огромен плюс на образованието им. Защото в момента при нас е 20% в елита, а останалите на по-плитко или по-дълбоко в калта. Предпочитам 80% в елита, а 20 – в калта. Образно казано.

Не може. И там не е така, а е 1% в елита, 80% в средата и 19% в калта. Като този 1% е от хора, взели нещата в свои ръце с частни уроци.

# 1 897
  • Мнения: 205
Може ли някой, ама съвсем честно, да разчита само на това, което се учи в училище и само с тези знания детето да постигне резултат за класиране в гимназиите с най-висок бал. Не говоря за талантливите деца по математика. Ясно е, че те са единици.
С днешния опит и акъл, щях да запиша детето си в кварталната гимназия. Заклевам се! Нямам обяснение защо си причинихме всичко това в 7 клас.
Мнението  ми е ,че математика  ае оправя с решаване на задачи, ако ти е трудно- на повече задачи.

Много, ама много точно казано и дъщеря ми, хуманитарно дете, е абсолютното доказателство. Очаква по-висок резултат по МАТ, отколкото по БЕЛ. Както самата тя каза "МАТ е точна наука, колкото и да обичам БЕЛ винаги могат да ме прецакат", както и стана...

# 1 898
  • Мнения: 50 649
Не смятам, че дъщеря ми е талантливо дете. Смятам, че е съвсем нормално дете, но нивото в училище е толкова ниско, че се чудя къде да я записвам.
7 години в часовете по математика спи, защото се тъпче на едно място, съучениците ѝ не проявяват никакъв интерес към материята, въобще не им дреме каква успеваемост ще имат и негативите остават за такива деца като дъщеря ми. Те как да се развиват? Единственият начин е извън училище. И тук не става въпрос за никакви амбиции. Просто търсим нормално образование, което да развива уменията ѝ.

Ето, виждаш къде се коренят поне 50% от проблема. Обаче искаме топ образование за всички, включително и за въпросните деца. И как да стане??? Решението е сегашната система с подборни елитни училища с високо ниво и останалите.

# 1 899
  • Пловдив
  • Мнения: 4 712
Амбициозно дете ще пребори системата, това е ясно. Мен ме интересува ролята на училището. Защото повечето деца са абсолютно незаинтересовани, учебниците са абсурдно написани, препуска се през учебния материал. И дали вината е само на децата. Сега тракам със зъби детето ми да не реши да учи медицина, защото директно хващам първия кораб за Марс. Да се чудиш как нашето поколение без НВО успя да се реализира.....

# 1 900
  • София
  • Мнения: 34 701
Скрит текст:
Сравнително наскоро в една друга тема дадох линк към два документални филма за образованието във Финландия. Един от основните моменти там беше, че няма разлика между нивото на образование в различните училища. Това, което е тук – сравнения между резултати от ДЗИ, НВО... Там няма и намек за такова нещо. И имат едни от най-добрите резултати в света. Разбира се, и други причини имат влияние.

Очаквах да се намеси и Финландия. И не, нямат топ образование,
имат много високо средно ниво.
Скрит текст:
Сигурна съм, че 20% от учениците и родителите им изобщо няма да искат финландската система, защото тя постига високо средно ниво като спъва изпреварващите.  Който не вярва да види какви са резултатите на финландците на олимпиадите по математика:
https://www.imo-official.org/year_country_r.aspx?year=2024

Черна станция, изявените математици, физици и т.н. са не повече от десетина деца от випуск, дали има и толкова. За деца с изявени таланти в дадена област, би трябвало да се осигури допълнителна работа в  училище, или да се приемат приоритетно в такова, където има кадри, които да се занимават с тях. Как точно едно училище на държавен бюджет, със сходен профил и програма с други училища, става "училище, в което се учи изпреварващо"? Ако е такова с държавна благословия, защо приема деца, които не са с изявени дарби и всички плащаме с данъците си те да учат повече и с по-добри преподаватели от нашите деца?

Първо, родителите на тези деца също плащат данъци. Тоест те си плащат толкова, колкото и другите.
Второ, училища като НЕГ, СМГ, НПМГ и прочее приемат не само гении (десет на випуск), а деца с талант, които са си заслужили да бъдат приети, като са демонстрирали знания и качества.
Трето. То и сега, за това фасулско НВО, масата родители пищят, че било много трудно. Как очакваш да им се преподава изпреварващо на всички? Просто няма как.
И накрая - след като нито всички  деца имат качества за топ обучение, нито всички учители могат да го предложат, как да се направят нещата без състезание?

Има само един начин - да се забранят елитните училища и всички в калта.
Което е огромен плюс на образованието им. Защото в момента при нас е 20% в елита, а останалите на по-плитко или по-дълбоко в калта. Предпочитам 80% в елита, а 20 – в калта. Образно казано.

Не може. И там не е така, а е 1% в елита, 80% в средата и 19% в калта. Като този 1% е от хора, взели нещата в свои ръце с частни уроци.
Не случайно написах "образно казано".
Като пиша "80% в елита, а 20 в калта" имам предвид 80% с "високо средно образование" както ти се изрази. Това трябва да ни е целта тук. Защото при нас "високото средно образование" е много по-нисък процент. И затова трябва да вземем пример от тях (доколкото е приложимо при нас, не да се копира сляпо).
Не искам топ образование за масовия ученик. Искам високо средно образование за масовия ученик.

# 1 901
  • Мнения: 50 649
Не искам топ образование за масовия ученик. Искам високо средно образование за масовия ученик.

И как да стане, като на масовия ученик не му пука? Виж само няколко поста нагоре какво писах.

# 1 902
  • София
  • Мнения: 34 701
Не искам топ образование за масовия ученик. Искам високо средно образование за масовия ученик.

И как да стане, като на масовия ученик не му пука? Виж само няколко поста нагоре какво писах.
Проблемът само в това ли е?

# 1 903
  • Мнения: 205
Незнам кое е вашето поколение, но моето ( на 41г съм ), също се бореше със сериозни изпити, поне във Варна. По БЕЛ, пълна гадост, преразказ с елементи на разсъждение, направо сега са си супер децата. По МАТ, 4 ужасни отворени задачи с по 3-4 подточки. Балът се определяше аналогично като сега и се вземаха навсякъде и двата изпита. Конкретно на въпроса, не няма как само не амбициозно дете да се справи, само с училищна подготовка.

# 1 904
  • Мнения: 1 104
slaveia84, направи ми впечатление, че няколко пъти изтъкна, че детето не било ходило на уроци и само се готвело, а всъщност сте посещавали Веди. Не го приемай като обида, но сте се готвили точно както всички останали, които са 'ходили на уроци'. Масово децата, за които казваме, че са учили при учител на частно, точно това са правили - ходили са по 2 часа в школа. Даже повечето частни учители извън школите събират децата в групи от по няколко деца и учебните часове са максимум 1,5 на седмица - по малко и от школите. Аз поне не познавам някой да е бил на индивидуален урок и то повече от 1 път седмично, защото е доста скъпо. Супер е, че детето старателно е учило вкъщи, но същото са правили и всички останали 'посещаваши уроци'.

Общи условия

Активация на акаунт