Смяна на болница за второ мнение

  • 845
  • 13
  •   1
Отговори
  • Мнения: 703
Ако дадено лице е настанено в болница по спешност, но вие искате и второ мнение за състоянието, какви са стъпките? Например, вие не сте съгласни с дадено решение на лекарите - да кажем за операция - и искате да отидете в друга болница. Предполагам, че лицето трябва да бъде изписано на отговорността на близките?

Отиването в друга болница за ваша сметка ли е или може да мине по здравна каса? Ако може да е по здравна каса, трябва ли направление или ако случаят е спешен, отново директно се приема?

Смятате ли, че ако във втората болница нещо не ви се струва наред, можете отново да се върнете в първата или там лекарите няма да са много благосклонни, след като не сте им гласували доверие.

Досега не съм се сблъсквала с подобна ситуация и не знам как се процедира чисто административно.

# 1
  • Sofia
  • Мнения: 7 499
Ако са Ви приели по пътека на НЗОК в първата болница е много трудно преместването в друга. Поне от нашия опит 😡. Пък какво остава да се върнете после в първата....

Нас ни бяха хоспитализирали по пътека на НЗОК в болница Лозенец. Обаче там изобщо не ми хареса нито отношението, нито базата, нито лечението. Поисках да се прехвърлим в друга болница. Лекарката каза (не твърдя за достоверност, защото се оказа, че ни е излъгала!), че пътеката не може да се прехвърли към друга болница. Трябва да си платим всичко по престоя (600 лв за една нощувка) и тогава можем да отидем в другата болница и да ползваме цялата пътека там. Каза, че ще ни изпише направление за хоспитализация.
Платихме си всичко и избягахме с 200. Отиваме в другата болница и казваме, че имаме направление за хоспитализация. Те обаче ни казват, че нямаме! Обадих се обратно в болница Лозенец и лекарката каза, че направлението важало само за тяхната си болница 🤬!!! (Няма такива направления). Следователно трябваше да си платим преглед на място в новата болница, на който да ни издадат направление за хоспитализация.

# 2
  • Мнения: 703
Приемането в болницата се води по спешност, не е чрез направление, предполагам, че това пак е по НЗОК.

# 3
  • Мнения: 410
Приемането в болницата се води по спешност, не е чрез направление, предполагам, че това пак е по НЗОК.

Пак е по каса, да. Може да искате второ мнение, след изписване от болницата. При нас така на два пъти се е случвало да караме за прием дядо ми в друга болница, след изписване от първа. Само трябва да е по друга клинична пътека, понеже в рамките на месец няма как да го приемат другаде по същата пътека. Обаче ако решите да се върнете в първата болница, едва ли ще ви посрещнат с отворени обятия..

# 4
  • Sofia
  • Мнения: 7 499
Приемането в болницата се води по спешност, не е чрез направление, предполагам, че това пак е по НЗОК.
Е, и ние бяхме по спешност в Лозенец. В този случай те сами си издават направлението за хоспитализация непосредствено преди приема. Все си е по пътека на НЗОК. И веднъж приети, пътеката се води за усвоена и не можете да се възползвате от нея в друга болница.

# 5
  • София
  • Мнения: 2 240
Винаги пациент може да откаже хоспитализация, съответно да не подпише информирани съгласия за операция. Изписва се на негова отговорност ако е в съзнание. Никой не държи никой против волята му. И не, пътеката не е усвоена, а се анулира. Усвоена е единствено след завършване на всички процедури по нея. Една процедура да липсва-НЗОК не плаща нищо.

# 6
  • Мнения: 4 505
Или да не е спазен минималния престой- пак не може да се отчете към НЗОК. НЗОК не плаща нищо от проведените изслледвания и прегледи. В този случай обичайно стойността им се калкулира и получилият ги да ги заплати на касата. Пътеката се счита изпълнена при направените необходими процедури и спазен минимален престой- т.е при изписването, а не при приемането.

# 7
  • София
  • Мнения: 2 240
Точно така!

# 8
  • Sofia
  • Мнения: 7 499
Явно не съм се изразила правилно.
Добре, не се води за "усвоена". Но когато хоспитализация вече е факт и пътеката е започнала (както в нашия случай), не може просто да се отиде в следващата болница и да се поиска прием/хоспитализация по същата пътека.
При смяна на лечебното заведение при вече започнала пътека - да, пътеката трябва да се анулира и човекът да си заплати престоят. Както стана и при нас - заради тази смяна трябваше да си платим 600 лв за една нощувка, слагане на абокат, един прием на венозен антибиотик и половин банка с физиологичен разтвор.
Никой не може да ни задържи на сила, естествено. Плащаме си - изписват ни.

# 9
  • Мнения: 4 505
Болницата не е сладкарница, при влизане не дават менюто, та да се избира по него. Има "индикации за хоспитализация". Не ги преценява пациента. Вариантът с "менюто" е чисто и просто източване на здравната каса.

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 7 499
Болницата не е сладкарница, при влизане не дават менюто, та да се избира по него. Има "индикации за хоспитализация". Не ги преценява пациента.
Не разбирам коментара, ако е насочен към мен.
Естествено, че имаше индикации за хоспитализация. Не сме настоявали ние да я хоспитализират ей така, за кеф. И точно по индикации на лекарката детето беше хоспитализирано. Просто имайки вече опит с предишни хоспитализации, бях на мнение, че точно в тази болница не прилагат нужното лечение и не разполагат с нужната техника за състоянието на детето ми. Беше с хипогликемия, вече тотално неадекватно и никой, НИКОЙ не взимаше мерки. Аз трябваше да гоня сестрата да я моля да й измери кръвната захар и да й сложи система. Тя отказваше, защото не било предписано от лекар. А лекар в отделението нямаше! Мъжа ми звъни на пожар в болницата, за да издирва лекарката, която спокойно си води прегледи в кабинет... И какво се очакваше от мен? Да чакам детето да изпадне в кома?
Така че сладкарници или менюта, не ме интересува, действах и се махнахме оттам в интереса на детето. И за миг не съжалявам, че ги дадохме тези 600 лв. Да им имам и скъпия хотел! Ако бяхме останали там, най-вероятно щяха да ми уморят детето. Един абокат не бяха способни да й сложат като хората и тотално неглижираха състоянието й.

Последна редакция: пн, 16 юни 2025, 14:41 от Brin de muguet

# 11
  • София
  • Мнения: 2 240
Подайте сигнал до Агенцията по Медицински одит. Като в сигнала приложите и фактурата за заплатените разходи. За коя болница става въпрос и линейката ли ви насочи към частна болница, има ли държавна в която да бъдете насочени в спешния момент?

# 12
  • Sofia
  • Мнения: 7 499
Не е линейка.
ЛЛ на детето ни насочи към болница Лозенец, защото той не е педиатър.
Там ни следяха две! лекарки почти всеки ден, докато един ден (след направени изследвания) едната лекарка не каза, че детето е за хоспитализация и направо го задържаха там.
Това се случи миналата година. Вече е зад гърба ни, но ми стои като обица на ухото да обмислям ситуацията на два пъти преди да приема хоспитализация някъде.
Не бих се занимавала с Медицински одит. Да са живи и здрави, само се моля да не ни се налага в бъдеще да опираме точно до тяхната болница.

# 13
  • Мнения: 1 157
Винаги имате право да си вземете близкия и да си тръгнете. Възможно е да ви назначат такси за проведено лечение/изследвания, но ако нещо не е както трябва това е по-малкият проблем. Взимате си близкият и отивате другаде. За връщането обратно обаче според мен няма как да стане.
Затова ако можете първо обадете се по тел на личен лекар, обяснете ситуацията и поискайте съвет. Може да си потърсите 2ро мнение и онлайн с хийли за платена консултация, преди да предприемете нещо.
Споделете и тук, може някой да ви даде съвет.

Общи условия

Активация на акаунт