Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 778
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 225
  • ... някъде преди лудницата ... до църквата!
  • Мнения: 1 195
Момичета, а дали има някъде информация за това, кои училища имат договори и с кои университети (БГ), че не успявам да се ориентирам?

Допълвам, за да не пускам нов пост, а пропуснах -  тази година Хенри Форд, имат договор с Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски“.

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 12:23 от lika

# 226
  • Мнения: 815
Аз днес подробно се запознах със сайта за кандидатстването. Изчетох инструкцията, не мисля, че е кой знае колко сложно. Само не ми стана ясно откъде се вижда (ако се вижда въобще) коя паралелка е с квоти. Имам спомен, че съм виждала училища, в които с един и същ профил има две паралелки  - едната с квоти, а другата без.
Квотите се виждат в ДПП (таблицата с държ.план прием).

# 227
  • София
  • Мнения: 824
Едновременно ли излизат резултатите по двете НВО ?

# 228
  • София
  • Мнения: 5 551
Момичета, а дали има някъде информация за това, кои училища имат договори и с кои университети (БГ), че не успявам да се ориентирам?
Учениците от 73.СУ имат квоти за Немския факултет на ТУ.

# 229
  • Мнения: 93
Здравейте! Желанието на детето е да кандидатства в НПМГ за профил Икономическо развитие, за което ще му е нужна оценката/точките от олимпиадата по география или от изпита в НПМГ. Някой дали може да даде насоки как точно се вписват тези оценки/точки от изпитите в НМПГ и от олимпидите. Автоматично ли излизат в системата на МОН при кандидатстването?

# 230
  • Мнения: 1 194
Цитат
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.

Кофти за децата, които много добре са разбрали смисъла на заданието.
Благодаря, ganis, че сподели.
Не е кофти. Това си е чудесно разлагане на произведение от прости множители. МОН леко се изсилиха в условието. Децата масово са се издънили на разлагането, защо да наказваме вярно решение?

Ама то става все по-интересно с това НВО!
Ако децата са се забавили доста, опитвайки се да разберат какво ги пита автора на зад. 21А, и накрая все пак са успели, защо получават същия брой точки, като тия, които са стигали донякъде с разлагането и не покриват изцяло условието? Къде отива факторът използвано време за разплитане на тъпа задача, чията цел изначално е била да затрудни учениците? Това на практина намалява времето за решаването на останалите 2 задачи от модула, на тези които са се понапънали, а не са отхвърлили веднага възможността да се опитат да я решат. Това може да коства подробно или пълно решаване  на зад. 23 например. На някои деца около мен не им е стигнало времето да прехрлят всичко на белова. Тези 3т на 21А позволяват адекватно оценяване на усилията. Нали затова всеки ред и подробност в задачите носи някакви точици и искаме да разслояваме???!!!
Мисъл и логика явно не трябва да се търсят в цялата работа. Важното е да минава и да се отървем от това безумие!

# 231
  • Мнения: 2 087
Здравейте! Желанието на детето е да кандидатства в НПМГ за профил Икономическо развитие, за което ще му е нужна оценката/точките от олимпиадата по география или от изпита в НПМГ. Някой дали може да даде насоки как точно се вписват тези оценки/точки от изпитите в НМПГ и от олимпидите. Автоматично ли излизат в системата на МОН при кандидатстването?
Автоматично ще излязат.

# 232
  • Мнения: 75 565
Здравейте! Желанието на детето е да кандидатства в НПМГ за профил Икономическо развитие, за което ще му е нужна оценката/точките от олимпиадата по география или от изпита в НПМГ. Някой дали може да даде насоки как точно се вписват тези оценки/точки от изпитите в НМПГ и от олимпидите. Автоматично ли излизат в системата на МОН при кандидатстването?

От олимпиадите явно автоматично става, защото освен НВО по БЕЛ и МАТ аз виждам заредено и олимпиадата по физика.

За състезанията не знам.
В инфоприем не пише ли?

# 233
  • Мнения: 9 494
Здравейте! Желанието на детето е да кандидатства в НПМГ за профил Икономическо развитие, за което ще му е нужна оценката/точките от олимпиадата по география или от изпита в НПМГ. Някой дали може да даде насоки как точно се вписват тези оценки/точки от изпитите в НМПГ и от олимпидите. Автоматично ли излизат в системата на МОН при кандидатстването?
Излизат заедно с точките от НВО, преизчислени спрямо максимално постигнатите.
От олимпиадата само, ако са над 60% от максимално постигнатите, от състезанието - колкото и да са, но пак преизчислени.
Например - на състезнието максимания резултат е 94, в системата ще се види 100 (%). В случай на 88т, ще се появи 93.62. И с тези точки се изчислява бала. Автоматично си го тегли, което е приложимо и ако са и двете, по-високото от тях. За паралелките Биология (с химия) и Химия (с биология), по-голямата от Олимкиада или Състезание. За паралелка Биология+Химия само от състезанието.

# 234
  • София
  • Мнения: 515
Здравейте! Желанието на детето е да кандидатства в НПМГ за профил Икономическо развитие, за което ще му е нужна оценката/точките от олимпиадата по география или от изпита в НПМГ. Някой дали може да даде насоки как точно се вписват тези оценки/точки от изпитите в НМПГ и от олимпидите. Автоматично ли излизат в системата на МОН при кандидатстването?

В Деня на отворените врати на НПМГ казаха, че резултатите от олимпиадата и състезанието автоматично се показват в системата за кандидатстване. Взима се по-високата оценка, ако ученикът е бил и на двете. И ние се "целим" в същата паралелка.

# 235
  • Мнения: 206
Цитат
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.

Кофти за децата, които много добре са разбрали смисъла на заданието.
Благодаря, ganis, че сподели.
Не е кофти. Това си е чудесно разлагане на произведение от прости множители. МОН леко се изсилиха в условието. Децата масово са се издънили на разлагането, защо да наказваме вярно решение?

Ама то става все по-интересно с това НВО!
Ако децата са се забавили доста, опитвайки се да разберат какво ги пита автора на зад. 21А, и накрая все пак са успели, защо получават същия брой точки, като тия, които са стигали донякъде с разлагането и не покриват изцяло условието? Къде отива факторът използвано време за разплитане на тъпа задача, чията цел изначално е била да затрудни учениците? Това на практина намалява времето за решаването на останалите 2 задачи от модула, на тези които са се понапънали, а не са отхвърлили веднага възможността да се опитат да я решат. Това може да коства подробно или пълно решаване  на зад. 23 например. На някои деца около мен не им е стигнало времето да прехрлят всичко на белова. Тези 3т на 21А позволяват адекватно оценяване на усилията. Нали затова всеки ред и подробност в задачите носи някакви точици и искаме да разслояваме???!!!
Мисъл и логика явно не трябва да се търсят в цялата работа. Важното е да минава и да се отървем от това безумие!

Да се отнемат всичките 3т за правилно разложен многочлен, но написан не в първа степен, е твърде много. Максимум 1т би трябвало да се отнеме. Моята дъщеря е решила вярно задачата и мен също не ми харесва, че се опростява условието и ще бъдат признати наравно всички решения, но поне става въпрос само за 1т.

# 236
  • Мнения: 35 493
Вероятно ще се отнеме 0,5 т.

# 237
  • София
  • Мнения: 3 916
Mur, повечето деца не са разбрали условието, защото не им е преподадено. Обаче техните родители с данъците си плащат на преподавателите на децата от МГтата да им го предадат само на тях.

Дали е правилно да твърдим, че трябва да отсяваме децата според това къде учат?

# 238
  • София
  • Мнения: 16 227
РУО София публикува Списък на паралелките с кодове https://ruo-sofia-grad.com/wp-content/uploads/2025/06/za_saita_s … azuvane_2025.xlsx
Не че ги няма и в ДПП, де.

# 239
  • Мнения: 1 970
Значи когато беше за 2 точки разлика по БЕЛ с прословутия 16ти въпрос, беше уу, аа как така за всички. А тук може. Наистина не разбирам мотивите ви.

Общи условия

Активация на акаунт