Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 791
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 403
Достатъчно просто си беше с НВО, като имаше БЕЛ, Мат, Природни науки, общ. науки и език (в 4ти клас и за набор 2003, по нататък не помня... ).
Чудя им се на укъла на смесването на манджа с грознде... Ако трябва един модул да е, но отделен, с отделни точки... Да е ясно с математиката си 100%, с природните науки си 50%...
Може да си грамотен математик, но с историята гола вода и хоп, интегриран БЕЛ + история си "неграмотна история"...

Всички езикови гимназии имат 3 и 4 профили с математическа насоченост. Не са само 31 и 18...

Peneva, защо не се опитате да влезете в обувките на децата...Да кажете от тяхна гледа точка, дали е лесен...

И защо изпитът трябва да е насочен и съобразен само към грамотни математици? Деца с други интереси няма ли?

# 181
  • Мнения: 2 237


Аз, да. Но далеч не съм само аз.  На какъв проверител ще попаднеш си е лотария. При нас единият не видял, другият го мързяло да вникне, прочел по диагонал и само повторил чавките на предния с друг цвят химикал и готово.  Ама такъв е животът. Затова са уроците - за застраховка.
...

Ей това с проверяването и проверителите така и не ми стана ясно. Ако някой знае да сподели.
Вижда ли проверяващ 2 как е оценил работата 1?
Колко е толерансът в точките преди да иде на арбитраж?
Ако има някаква разлика, но не се стига до арбитър - кои точки се взимат?

# 182
  • София
  • Мнения: 5 551
21 зад, така зададена, не е ок за нормалните училища. Отличниците знаят да разлагат по-сложни многочлени, защото са ходили на школа.
Повечето обаче не са чували за израза  "множители от първа степен", защото това го няма в учебниците. Има едночлен от първа степен, но не и множител от първа степен. Може някой някога да го е споменал, но не е останало трайно в главите им.

Какво точно искат да измерят МОН, не е ясно. Със сигурност ще разслоят децата, но това е само в полза на децата от математическите гимназии.

За протокола, моето си е решило задачата, не ми е кисело гроздето.
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.

Работите се проверяват на компютър. Вторият проверяващ не вижда маркировката на първия, той дори не знае дали е първи или втори.
За всяко под условие има заложен максимален праг на разлика. Когато той се надвиши, работите идват при арбитъра ( аз съм арбитър), който вече вижда маркировките и точките на двамата оценители и преценява на кого да я върне, за да промени точките. Това, разбира се е придружено с коментар.

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 10:29 от ganis

# 183
  • Мнения: 843
Преди три години, заявление за второ класиране подаде майка ми. Бях я упълномощила само аз. Не е имало проблем.

Сега виждам, че било силно препоръчително пълномощното да е от двамата родители. Предполагам - да не се направи нещо от единия родител зад гърба на  другия. Макар че препоръката си остава само препоръка.
Но... Ще се съобразя и ще оставя пълномощно и от двамата родители.

# 184
  • Мнения: 8 561
Скрит текст:
21 зад, така зададена, не е ок за нормалните училища. Отличниците знаят да разлагат по-сложни многочлени, защото са ходили на школа.
Повечето обаче не са чували за израза  "множители от първа степен", защото това го няма в учебниците. Има едночлен от първа степен, но не и множител от първа степен. Може някой някога да го е споменал, но не е останало трайно в главите им.

Какво точно искат да измерят МОН, не е ясно. Със сигурност ще разслоят децата, но това е само в полза на децата от математическите гимназии.

За протокола, моето си е решило задачата, не ми е кисело гроздето.
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.
Това ме озадачи... Не означавали в крайна сметка, че се получава пълен брой за решение, което не отговаря на поставената задача?

# 185
  • София
  • Мнения: 3 916

Какво точно искат да измерят МОН, не е ясно. Със сигурност ще разслоят децата, но това е само в полза на децата от математическите гимназии.

А с какво ще навреди на другите? Освен на егото, че нямат топ оценка?

А защо да се подпомагат децата от МГтата?  От какъв зор да имат те повече точки от отличници, трудили се цяла година?

ganis, това много ме радва! Благодаря ти, че потвърди.

# 186
  • Мнения: 2 470
На детето гледат ли му документите за самоличност при записване?
Грета, има деца от МГ та, които имат по-малко точки от много други, и обратно,  но някои са от сектата СМГ и пречупват всичко през тази призма
Мода, това е положението. Да ги направят специализирано училище, че одосадиха всички с това как трябва да се съобразяват само с тях.
Лошото е, че искат да затрият езиковите училища.
Бодат им очите хората, знаещи добре език

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 09:59 от Априлски душ

# 187
  • Мнения: 2 237
Цитат
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.

Кофти за децата, които много добре са разбрали смисъла на заданието.
Благодаря, ganis, че сподели.

# 188
  • Мнения: 75 568
Скрит текст:
21 зад, така зададена, не е ок за нормалните училища. Отличниците знаят да разлагат по-сложни многочлени, защото са ходили на школа.
Повечето обаче не са чували за израза  "множители от първа степен", защото това го няма в учебниците. Има едночлен от първа степен, но не и множител от първа степен. Може някой някога да го е споменал, но не е останало трайно в главите им.

Какво точно искат да измерят МОН, не е ясно. Със сигурност ще разслоят децата, но това е само в полза на децата от математическите гимназии.

За протокола, моето си е решило задачата, не ми е кисело гроздето.
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.
Това ме озадачи... Не означавали в крайна сметка, че се получава пълен брой за решение, което не отговаря на поставената задача?

Да бяха написали в условието само: Да се разложи многочлена!!!
А те го овърторили, сякаш е задача от нво-то по бел, тип 16 задача.
Защо да е сложно като може да е простичко...еееххх, сигурно аз не разбирам....

# 189
  • Мнения: 1 194

- Трети иска изпитът да е едва ли не само задачите от учебника и всички (в това число и неговото дете) да реши всичко. Да де, ама каква ще е полата тогава за класирането?

Toва изобщо не е вярно, защото винаги е имало отличници и и деца, които изпитват затруднения. Съответно ако теста е комплексен, чудесно ще им се получи разслояването и класирането.


Какво точно искат да измерят МОН, не е ясно. Със сигурност ще разслоят децата, но това е само в полза на децата от математическите гимназии.
А с какво ще навреди на другите? Освен на егото, че нямат топ оценка?
Изобщо не става дума за его, а за тотално изкривена образователна сиситема и "мерене" способностите на децата!

Сегашната система изключително облагодетелства математически настроените деца (и родители), които както е видно решават много задачи, с лекота, за разлика от всички останали. По необходимост четат и БЕЛ и може въобще да не отворят другите учебници, освен ако не гонят НПМГ и тук-там малко история за НГДЕК, примерно.

# 190
  • София
  • Мнения: 5 551
Цитат
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.

Кофти за децата, които много добре са разбрали смисъла на заданието.
Благодаря, ganis, че сподели.
Не е кофти. Това си е чудесно разлагане на произведение от прости множители. МОН леко се изсилиха в условието. Децата масово са се издънили на разлагането, защо да наказваме вярно решение?

# 191
  • София
  • Мнения: 16 227
На мен дсега не са ми искали документ за самоличност при записване в училище - нито на мен, нито на детето. Носете си служебната бележка, достатъчно е.

А това с пълномощното от двамата родители е абсурдно и няма никакво нормативно основание.

# 192
  • Мнения: 2 470
Имайте предвид, че децата с математически заложби са добри и по физика, и по химия, и по комплексните задачи. Така че както и да ги спъват и изравняват, няма да могат. Нека дадат едно есе по бел и ще им вземат преимуществото, но не се готвят да правят това

# 193
  • София
  • Мнения: 3 916
Как може да е кофти за някой, решил 21 зад, че и друг я е решил?

То не беше пожарникари, документи, а сега и множител от първа степен. Що само на нашите да се случва?

# 194
  • Мнения: 8 561
Цитат
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.

Кофти за децата, които много добре са разбрали смисъла на заданието.
Благодаря, ganis, че сподели.
Не е кофти. Това си е чудесно разлагане на произведение от прости множители. МОН леко се изсилиха в условието. Децата масово са се издънили на разлагането, защо да наказваме вярно решение?
Разбирам...
А с 23б каква е успеваемостта ?

Общи условия

Активация на акаунт