Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 847
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 75 597
Цитат
Ако изразът е представен като (х-1)(х+1)³, дори, ако е във вида (х+1)²(х+1)(х-1) даваме пълен брой точки.

Кофти за децата, които много добре са разбрали смисъла на заданието.
Благодаря, ganis, че сподели.
Не е кофти. Това си е чудесно разлагане на произведение от прости множители. МОН леко се изсилиха в условието. Децата масово са се издънили на разлагането, защо да наказваме вярно решение?

Чудесно..колко да е чудесно.
Математиката е точна наука.

Вие така признавате, че условието е НЕКОРЕКТНО.
Некоректно е отношението на МОН значи - подава некоректно условие, което стъписва децата още в началото и ги спича. Както казах - можело е просто и ЯСНО да се напише да се разложи многочлена. Точка.

Аз като привърженик на точните работи и коректните неща, не приемам такова обяснение - това което Вие давате!

# 196
  • София
  • Мнения: 5 551
Ужас. Това, което виждам е потресаващо. Не забравяйте обаче, че отличните работи не стигат до арбитър, а аз съм сигурна, че има доста такива.
Както предположих, 21а и 23б ще отсеят отличните резултати.

# 197
  • Мнения: 8 568
Ужас. Това, което виждам е потресаващо. Не забравяйте обаче, че отличните работи не стигат до арбитър, а аз съм сигурна, че има доста такива.
Както предположих, 21а и 23б ще отсеят отличните резултати.
Какво се има предвид под отлични - 100т или ?
Благодаря много!
Щеше да е хубаво  и някой по БЕЛ да ни помогне ?

# 198
  • Мнения: 202
Влизам с моите художествени вълнения. Ученолюбивият тотално е отказал да работи и е напуснал след допустимото време за напускане. Чух се с Викинга преди малко, доволен е от себе си. Имал е избор от две теми, избрал е едната и е творил. Струва ми се, че няма смисъл да пускам учения на другите изпити .. Благодаря за стиснатите палци! Знам, че темата не е за рисувателните училища, ама да си изкажа радостта и надеждата, че ще изгрее слънце и на неговата улица. Това беше само загрявката.. предстоят Художествената, Св. Лука и Полиграфията.

Точно се замислих, че не би трябвало да има разделение за какво е темата. В крайна сметка, не са всички математици. Моята госпожица буквално в последния момент поиска да подам заявление да отиде на изпит по рисуване. И вчера 5 часа си е рисувала. Каза че много деца са се отказали или са си тръгнали доста по-рано. Тя бавно и напоително си е запълнила листа 35/50 см и беше много доволна от себе си.
Светът се нуждае от изкуство!

# 199
  • Мнения: 2 243
teta75, защо нападате човек, който помага и споделя полезна информация и успокоение за напрегнати родители.
Ако наистина масово децата не са се справили със самото разлагане едва ли тези 0,25 -0,50т. разлика биха били съществени.

Казусът е малко и като 16ти въпрос на бел. Едни са отговорили за 0т, други за 1т, трети за 2т, нито е ок да се дадат 0 за 50% отговор, нито 2т. на мас.

# 200
  • Мнения: 51 155

Работите се проверяват от компютър. Вторият проверяващ не вижда маркировката на първия, той дори не знае дали е първи или втори.


Ако сега е така е много хубаво, значи има подобрения. Но по наше време си се проверяваше на ръка и всеки проверител нанасяше с цветен химикал чавка за решено/изпълнено/доказано/вярно и някаква забележка или минус ако нещо липсва. Например детето писал "Понеже ъгъл Х е равен на ъгъл У следва", отстрани стои "откъде се знае?".  И след първия втория виждаше какво е писал първия.  Все пак видяхме работата с двата цвята идеално съвпадащи забележки и чавки.



Какво точно искат да измерят МОН, не е ясно. Със сигурност ще разслоят децата, но това е само в полза на децата от математическите гимназии.

А с какво ще навреди на другите? Освен на егото, че нямат топ оценка?

А защо да се подпомагат децата от МГтата?  От какъв зор да имат те повече точки от отличници, трудили се цяла година?

Това какво е, злоба някаква към по-добрите математици ли?  И завист за оценката като такава???
И едните, и другите са се трудили, но едните по-успешно и по-високите оценки са им заслужени. Но всъщност това не е помощ, защото на математиците им трябва разслояване, а не висока оценка и повечето точки не са им бонус. И за едните, и за другите обаче е важно знаещият малко повече да бъде разграничен от знаещия малко по-малко.

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 10:20 от Черна станция

# 201
  • Мнения: 2 087
Ганис, много Ви благодаря, че ни отговаряте, мега полезно!

# 202
  • Мнения: 12 783
Кпфти, че виждат. При една от олимпиадите вторият просто се беше съгласил с глупостите на първия. Нямаше следа от него на.листа.

# 203
  • София
  • Мнения: 824
Задачите ги проверява компютър (така се изключва субективния елемент), после двамата проверяващи пак ли проверяват? Или се включват само на модул 2 ?

# 204
  • София
  • Мнения: 5 551
Проверява се само 2 модул. 1 модул се проверява машинно.

# 205
  • Мнения: 2 471
Кпфти, че виждат. При една от олимпиадите вторият просто се беше съгласил с глупостите на първия. Нямаше следа от него на.листа.
И на нас ни се случвало точно същото, даже накрая бяха събрали точките грешно минус три.
Как пък веднъж не се объркаха наобратно.
Е, оправиха го, ама се разкарвах

# 206
  • Мнения: 7
На мен дсега не са ми искали документ за самоличност при записване в училище - нито на мен, нито на детето. Носете си служебната бележка, достатъчно е.

А това с пълномощното от двамата родители е абсурдно и няма никакво нормативно основание.

Да, поредната обструкция е това с пълномощното.
В моят случай детето ще пътува с един от двамата родители и идеята е другият дс остане за записване и подаване на документи. Надявам се да не се превърне в драма.

# 207
  • Мнения: 1 959
Ауу , изчетох ви най-накрая Wink
Аз съм с дете математик, който си се е спекъл яко като не е разбрал какво се иска от него на 21 -а и като не се е сетил после да комбинира с 1-цата и след това всичко е отишло леко по-дяволите.Но , като му казах, за това ходи на ПИ, за да тренира да се сблъсква с такива ситуации  , ама той не гледаше сериозно и не се напъна. Иначе , учи в СМГ и аз реших категорично ,че там ако не го подготвят  за НВО, по-добре да не остава . Не е ходил на уроци допълнително и не съм решавала с него ..Оставих го сам и сега му е за урок , че не става цял живот мама да те бута и дудне . Както  и да е - тази година , поне оценката от БЕЛ няма да е определяща за приема в  МГ Wink
Благодаря за задачата за чехълчето - направо още се смея Joy
И едно питане - заявлението за второ класиране, дали може да се свали от някъде и да се попълни предварително ..че баща му ще трябва да ходи да подава документите и искам всичко да е готово .

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 10:36 от paulieM

# 208
  • Мнения: 75 597
teta75, защо нападате човек, който помага и споделя полезна информация и успокоение за напрегнати родители.
Ако наистина масово децата не са се справили със самото разлагане едва ли тези 0,25 -0,50т. разлика биха били съществени.

Казусът е малко и като 16ти въпрос на бел. Едни са отговорили за 0т, други за 1т, трети за 2т, нито е ок да се дадат 0 за 50% отговор, нито 2т. на мас.

Къде прочете че нападам?
Споделям своя прочит на нещата...
Изрично адресирах възмущението си към МОН..тоест към писалите условието. Не към Ганис
Моля четете с разбирате ...

# 209
  • Мнения: 405
Ganis, благодаря за полезната информация:)

Хубаво е, че след особеното задание на 21, все пак ще има лек компромис при оценяването:)

Хубаво е, че един специалист като Вас, оценява реално НВО:) Учител математик и арбитър! Човек, който има пряко наблюдение, безпристрасно:)

Щото от майки, дето им е фасулски изпитът се загуби същността на проблема. Че втори модул, тази година, е направен така, за да разслои математиците👍 ( сравнявам с 2024 )

Pauli, точно първа задача от втори модул, с гадно зададено условие:) Изпит с психо насоченост🤣 И моят се е спекъл, яко, защото изобщо не е разбрал какво се иска...
И после, по-другите задачи, работа под изключително напрежение:(

Успял е да реши 23 Б обаче, не зная как се е събрал, той си се шашка много!
Горките деца - тази година гаврата е пълна!

Последна редакция: вт, 24 юни 2025, 10:48 от Compass

Общи условия

Активация на акаунт