Седмокласна изпитна тема -23.06-29.06 В чакане на изпитните резултати, майки сипят заклинания чудати

  • 89 409
  • 1 852
  •   1
Отговори
# 555
  • Мнения: 403
Днес в училище децата играли карти:) и учителите им ги снимали...купон!

И ме напуши смях. Децата се забавляват, а майките паралелки редят...

# 556
  • Мнения: 31 796
Благодаря ви. И аз клоня към това да пишем най-желаното на първо място (макар и да не се води чак от "най-елитните").
Тета, нямах предвид, че ще пишем само едно желание. Поне 14-15 ще са. Реално ще пишем училища с по-висок бал след най-желаното, та затова се чудех има ли смисъл тях да ги пишем по-нагоре. Вече за училища с по-нисък бал и още по-нежелани, ще трябва да има и такива, за да не рискуваме да не се класира никъде.
Някъде чух или четох, че трябва училища с по-висок бал да се пишат най-нагоре (дори и да считаме, че за там няма почти никакъв шанс).  Та това ми е останало в главата и ме обърква (даже доста ме обърква) и реших да си сверя часовника с вас.😂
Под "по-нежелано" училище имам предвид и местоположението на училището и/или изучаван втори език/предмет, който не и' е съвсем по сърце. Обаче което би предпочела пред някои съвсем "неелитни" (така да се каже) училища, които също са на неудобни за нас места.
Моята дъщеря няма особено желание да пътува много до новото училише, а желаното просто е единственото средно в района, което не е математически ориентирано (за такива нито иска, нито би и' стигнал бал). Творческа натура е, добре че ще се взима предвид и оценката по изобразително.
Сетих се и друго. Желание номер 1 е с прием в две паралелки. Какво правим в този случай, пишем ги като желание 1 и 2 ли?🤔

# 557
  • София
  • Мнения: 16 204
Всяка отделна паралелка /с отделен код/ е отделно желание.

Училища с по-висок бал се пишат, дори и когато мислиш, че балът няма да стигне, САМО АКО наистина са желани, а не щото са с висок бал.

# 558
  • Мнения: 75 443
Паралелка - отделно желание.

Прочети си пак назад какво ти писаха. Осмисли го.
Реди се по ред на желанията...не по бал.
Аз бал няма да гледам.

# 559
  • Мнения: 31 796
Започва да ми се изяснява.🙂
За кодовете- някъде по-назад имаше таблица с училищата и паралелките в Пловдив и там помня, че беше писан броят на учениците в двете паралелки като общо число (сбор), брой паралелки и брой на учениците от една паралелка. Не помня дали видях отделни кодове за паралелките, но и не търсех кодове изобщо. Ще трябва да я погледна пак.

# 560
  • София
  • Мнения: 16 204
Ако са две паралелки с еднакъв профил и един код, тогава формират само едно желание. Примерно всички паралелки в НЕГ са едно желание.

# 561
  • София
  • Мнения: 515
При нас първото желание е ясно. За нея всичко друго ще е провал. С много убеждения, че трябва план B,C и т.н. написа още няколко паралелки в различни училища - все високобалови. Като излязат резултатите, ще преценим какво къде и как да добавяме и разместваме.

# 562
  • Мнения: 2 818
Стигна се до окончателното оформяне и утре връщат учебниците. Край на 7 клас!

# 563
  • Мнения: 31 796
Моята по химия ще я оформят в петък.🤪
Ако са две паралелки с еднакъв профил и един код, тогава формират само едно желание. Примерно всички паралелки в НЕГ са едно желание.
Профилът е еднакъв, доколкото видях. Ще трябва да погледна пак в таблицата дали има два кода. Благодаря!
А всичките оценки ли влизат в бала (съжалявам, ако въпросът е тъп) или само някои от тях са балообразуващи (или зависи от училището)?

# 564
  • Мнения: 841
Има две балообразуващи оценки. Кои са те - зависи от училището.

# 565
  • София
  • Мнения: 16 204
Оценките по два предмета от свидетелството от 7-ми клас влизат в бала, като всяко училище си определя кои са те. Посочени са в план-приема.

# 566
  • Мнения: 31 796
А има ли вариант, при който при еднакъв бал с други деца се гледат и другите оценки?

# 567
  • Мнения: 656
А има ли вариант, при който при еднакъв бал с други деца се гледат и другите оценки?

Да. Вероятността да се стигне до там е малка, но не е 0.

# 568
  • Мнения: 7 683
Моята дъщеря има едно желание, което и' е първи избор😅 (честно казано, и моето първо желание е това). Паралелките са две, не са от тези с най-високите балове, но знам ли. Ако пишем това като първо желание, а някой друг ученик има същия бал и го е писал примерно като второ или трето, четвърто, пето желание, дъщеря ми в този случай би ли имала някакво предимство? Чудя се дали изобщо има смисъл да слагам други желания (за гимназии с по-висок бал, за които едва ли дъщеря ми ще има шанс) на по-предно място? Ако сложим най-желаното не на първо място и все пак я приемат в паралелка с по-висок бал (записана по-нагоре в желанията, но реално по-нежелана от нея), тогава губим възможност да я запишем в "по-долното" желание (предпочитано всъщност от нея), защото други деца с идентичен бал са сложили паралелките по-високо в техните желания? Така ли?
Съвсем изтрещях. Дано да съм обясниха разбираемо какво имам предвид!😂
Никакво предимство няма да имате задето сте го писали първо желание. Всички с по-висок бал от вас, които са стигнали до тази паралелка по реда на желанията, ще ви изместят, дори и 50-то желание да им е.

# 569
  • София
  • Мнения: 16 204
Чл. 59. (1) Когато в класирането има ученици с равен бал и с броя им се надхвърля броят на местата по чл. 48, ал. 1, те се подреждат в низходящ ред по сбора от резултатите от националното външно оценяване.
(2) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 1 се подреждат в низходящ ред по сбора от оценките от балообразуващите учебни предмети, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(3) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г., изм. - ДВ, бр. 77 от 2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 2 се подреждат в низходящ ред по средноаритметичната оценка от оценките по учебните предмети, изучавани в VII клас в раздел А на учебния план - български език и литература, чужд език, математика, история и цивилизация, география и икономика, биология и здравно образование, физика и астрономия и химия и опазване на околната среда, от свидетелството за завършено основно образование, превърнати по скала в точки в съответствие с ДОС за оценяването на резултатите от обучението на учениците.
(4) (Нова - ДВ, бр. 12 от 2017 г., в сила от 03.02.2017 г.) Ученици с еднакви показатели и след подреждането по реда на ал. 3 се приемат над утвърдения държавен план-прием и над нормативно установения максимален брой ученици в паралелка.

Общи условия

Активация на акаунт