Седмокласна изпитна 30.06-6.07 Нека резултатите да са на късмет и всеки първо желание да е приет!

  • 72 699
  • 1 464
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 9 488
Скрит текст:
Пенева, според мен  някои хора се издразниха по-скоро на  съвета за понапъване.. И аз да бях,  и аз щях да се. Едно дете може и да се е напънало предостатъчно, да има бал  и за СМГ с немски даже, ама да не иска там заради многото мат  от 8 клас още. По същата причина може и НПМГ да не иска.  Може и в НЕГ да не иска, въпреки че му стига балът и вторият език е английски, понеже примерно не му е удобно местоположението или заради нещо друго. Харесала му  е дадена паралелка  другаде  (в случая в 73  СУ) и майката просто сподели, че това, което не му се нрави на детето, е руският като втори език. И кротко обясни,  че по тази причина ще я пишат по-назад..Което предполага варианта други паралелки на училището да са   напред предвид поставянето на акцента от страната на  дете/родител  най-вече върху езика. Не е изразила майката никакви претенции към това, че във въпросната паралелка  се предлага руски като втори език.
Просто  е неуместна подканата за положени повече усилия и напъни, когато му е било времето..Всеки си има някакви нагласи.
Абсолютно съгласна!
Не са уместни нито подкани със задна дата, нито са уместни нашоквания на канчето кой какво има като приоритет. Негова си и семейна му работа. Всеки си сяда със своето си дете и реди по техните си приоритети, по техните си желания.

Не знам дали знаете, но ако дете иска да учи математика и физика, има само 4 паралелки в София, които го предлагат - и четирите са в топ гимназиите с гигантски бал Simple Smile Това до известна степен е нормално, това е един от по-трудните профили и се очаква наистина ученици с изявени способности да го учат. За останалите вариант е да търсят училище, в което ще им предложат възможност да изберат математика и физика като трети и четвърти профил - такива също не са кой знае колко много, а извън по-елитните училища по-скоро липсват. Това е реалността. Така че дребен компромис като втория език за мен лично си струва. За други не си струва, така че има мир Simple Smile)))
В много езикови паралелки може да се избере 3-4 профил математика+физика. Включително в топ ЕГ, както и в по-малко търсените. Така, че ако искате конкретен език, проверете в училищата с него, какво имат в момента във втори гимназиален етап... все е някакъв ориентир.
НЕГ и 2АЕГ имат, други не съм проверявала...

Последна редакция: чт, 03 юли 2025, 15:29 от peneva_a

# 631
  • Мнения: 2 450
Аз исках в художествена гимназия едно време, но баща ми ме спря, защото съм щяла да умра от глад. Е, сега не съм художник, освен в свободното си време, когато сме на почивка. Всички слагат в куфарите дрехи, бански, а аз влача бои и платно.
Но и не гладувам. А колко е бил прав или крив баща ми още не мога да разбера
 Аз не бих спряла детето ако иска

# 632
  • Мнения: 201
Аз съм била кандидат-гимназист преди 25г., тогава можеше да си приет на повече от 1 място. Всичко беше на едни огромни табла, никакъв GDPR, никаква анонимност.
Бях слънчасала да гледам баловете на други деца.
Ох, помня го по същия начин. И се държеше само изпит по каквото искаш, за да кандидатстваш. И за МГ не беше нужна оценка по БЕЛ.
Аз държах и двата и даже по БЕЛ имах по-висока оценка, но пусто като си бях решила, че ще е МГ и това е.
От моя гледна точка, най-хубавото е, че родителите ми не са се месили в избора ми. Иначе вероятно нямаше да ме оставят да учат там, а по-скоро в ЕГ.

Приеха избора ми и  ме подкрепиха, което за мен и досега е най-важното! Те не трябва да решават съдбата ми, могат да ми дадат мнението си, но решенията съм си ги взимала винаги сама. За което съм им безкрайно благодарна!

# 633
  • Мнения: 233
В духа на коментарите за избор и насоки за гимназия, моят съпруг пък сам е пожелал да учи строителство и архитектура, в гимназиален етап. В 9 клас обаче почва да разбира, че това не е неговото и завършва с нежелание.

Понякога, родителите могат да насочат много по-далновидно едно дете, дори и към онзи момент на детето да му се е струвало несправедливо!

Така че благодарете се, че към онзи момент сте имали амбициозни родители. Аз пък съм страдала от това, че при мен такива липсват. Много по-лесно е да имаш подкрепящо родителско тяло.

За мен подкрепящо родителско тяло е това, което те разбира, насочва те и ти помага в избора, но не го прави вместо теб.

# 634
  • Мнения: 4
Не че нещо, Милна, ама   в кой момент в годините е можело да си приет хем в  АЕГ, хем във ФЕГ в София? Нито някога по мое време (разбирайте преди повече от 30 години), когато човек кандидатстваше за определена езикова и с резултата си  за нея НЕ можеше да влезе в друга ЕГ (само в паралелки с разширено изучаване на език в училища, нямащи иначе статут на ЕГ), нито през последните  примерно 20 години, когато класирането е предимно централно и  си приет само на едно място.  Можеше някога в  една ЕГ  плюс отделен прием в СМГ след техен си изпит, а днес може само прием в  училище към МОН + отделен такъв в училища по изкуствата или в частни . Но наистина не съм чувала   в който и да е момент да са  приемали някого паралелно в две ЕГ и той да е можел да избира.

Преди малко повече от 30 години. Имам познати, които гонят 50 и са кандидатствали за всяка гимназия отделно, а изпитът е бил в сградата на гимназията (за София говоря).

# 635
  • Мнения: 105
Не мога да спя от мислене и имам нужда от съвет/коментар.Ситуацията ни е: момче, Пловдив, бал,с който влиза навсякъде, където пожелае, на 1во класиране. Завърши МГ. Друг език, освен английски, не иска. Направихме тестовете за кариерно развитие-профил икономика, предприемачество, информатика излезе. Но това ни беше ясно и без тестове. Сведохме до 3 училища избора, но не можем да решим.
1. АГ - "какво друго ще ми даде, освен да задобрея по английски?", среда - неизвестна, местоположение - на другия край на града.
2. МГ - "ми още 5 години ще си почивам". Нивото не отговаря на високия входящ бал по никакъв начин. Среда - неизвестна към скучно-стерилна, пак е на другия край на града.
3. НТГ - най-привлекателната специалност е с немски, отпада. Другите харесани варианти са Финансист, Икономист-информатик, Бизнес-администрация и Организатор интернет приложения.
Среда - неизвестна, но, според познати деца, свежа и на ниво. Местоположение-топ.
И не знам. Полезно ще ми е,ако някой коментира по нашия казус. Благодаря предварително.

Дописвам с коментар от преди малко: "тъпото е, че в Иконома и без да дадете луди пари за уроци,пак щях да вляза".
Но е твърде егоистично да го насоча нанякъде,само защото може да влезе в най-високобаловата паралелка в града.
Ние също сме така, въпреки че ако остане в Пловдив ще избере Математика с АЕ в МГ като първо желание.Имам по-голямо дете ,което завърши Системно програмиране и въобще не съм възхитена.На това аз му казвам похабен бал,защото децата влязоха с топ резултати,а се оказа,че по-добре да ги бяхме записали в кварталното училище.

# 636
  • В реалността
  • Мнения: 240
Нещо любопитно -
Поредната "аномалия" покрай кандидатствания тази година, предвид че нашите резултати излязоха 4 дни по-рано.
За прием в V клас драстично удължават сроковете. Някой не иска да си разбутва почивката.
Цитат
Обявяването на свободните места след втори етап на класиране е до 15 юли 2025 г. /беше 11 юли/

Попълване на свободните места след втори етап на класиране е до 20 август 2025 г. /беше 15 юли/

Утвърждаване на реализирания държавен прием до 30 август 2025 г.  /беше 30 юли/
Публ. на 03.07.2025 г.

# 637
  • Мнения: 9 115
Розмарин, изпитите за ЕГ в София бяха в един ден, ако не ме е хванала склерозата.
Compass, едно е подкрепящи родители, друго е налагащи се. Разбирам за какво пишеш, свекърите ми са били такива незаинтересовани особено. Свекърва ми беше завършила АГ в София и после английска филология. Свекърът МГ в провинцията и после МЕИ. Мъжът ми си е избрал да завърши техникум, за да вземе професионална книжка от училище. Не е лошо, но тази пущина се подновява на 5 години.

# 638
  • София
  • Мнения: 19 925
Скрит текст:
Имам  малко "откачено", вече доста пораснало дете,  на което някак и математиката му вървеше, и  езиците, на определени години почна и да пише на английски ( в момента си има даже литературен агент в САЩ), 15 години се занимаваше и  с пеене (нещо, което ми доставяше на мен самата огромно удоволствие, понеже  музикалното обучение си е  и обща култура). Не й са намесих за друго , макар подсъзнателно повече да ми се искаше да избере СМГ след 7 клас пред ЕГ, но буквално СКОЧИХ като опарена и се възпротивих на 100% на приумицата , че й харесва вариантът с прием в музикалното в естрадна паралелка..Е, днес е благодарна, че й клъцнах крилцата в зародиш. Детски мечти, ОК, ама и родителят трябва някакъв баланс да внася на тази възраст. Та, да, на мнението на Компас съм, по-лошият вариант е невключващият се въобще  с някакви насоки/съвети родител. Което не значи, че и агресивно налагащ се  е нещо приемливо..

Розмарин, аз съм на 50. И съм кандидатствала точно в тези години. Изпитът си беше един, ама можеше да се кандидатства само в една ЕГ - в съответната сграда, да. Ако беше иначе, щях гарантирано да се пробвам И за френската (но  с испански, тогава  бяха още заедно). Но баща ми ме  насочи към НЕГ, макар аз да  клонях към испанския.. Отделен беше изпитът в  СМГ, където тогава  повечето се пробваха за резервен вариант, ако не стане в езиковата.

# 639
  • Мнения: 407
Кандидатствах 1997. Имаше един изпит БЕЛ и един МАТ за почти всички училища. Исках НТБГ, защото още от тогава исках да работя в банка. Звучеше ми престижно и с добри доходи. Майка ми изобщо не ме е натискала да уча. Сама си намерих учители, ходих си на уроци и изкарах почти максимални резултати. Тогава се намеси, защото исках да пиша строителния на второ място. Така или иначе влезнах на първо класиране, първо желание.
Години по-късно когато започнах да работя в банка още от първия ден знаех, че не е моето. Много суха, вертикално ориентирана структура. Не е за мен. Сега се занимавам с дигитален маркетинг, но гимназията на много неща ме научи. И между другото машинописа ми влиза в употреба всеки ден 🙂 Езикът обаче изобщо не научих, защото го учехме заедно с още много предмети и другите учителки бяха по-изискващи. Може би ако преподавателят беше по-добър можеше и да го науча.
Сега ако трябва да разчитам на младежа да избере какво да прави с живота си не знам какво ще стане. Единственото му желание беше ТУЕС да ама не успя да се справи с високата летва и сега съм в чуденка какво да правим. В Джон Атанасов само програмирането ми се вижда читаво, но никаква математика няма. Другите специалности там и другите училища с компютърни паралелки не ми допадат като ниво и среда. Та сега го боря за екикова с повече МАТ и после да си учи компютри. В същото време се чудя да не ни станат следващите 5 години ад.

Последна редакция: чт, 03 юли 2025, 16:09 от vania_svet

# 640
  • София
  • Мнения: 19 925
Ваня, много деца след ЕГ  следват/занимават се с програмиране. Ако има афинитет към даден език детето, насочете го към такава ЕГ, че да не е   бреме ученето на недолюбван като звучене  език. Натоварването с езика е  предимно  в 8 клас ( и то ако е неучен до момента),  нататък изучаването на предмети на него  в 9 и 10 клас не е такава драма, каквото някои хора си представят. А в 11 и 12 клас ще може да избере вече профили, които ще му помогнат нататък, ако още иска  да програмира. Да не говорим, че и в хода на гимназиалното образование може да се ходи на курсове/обучения извън училище. Доста съученици на децата ми точно това правеха.

# 641
  • Пловдив
  • Мнения: 3 555
Аз кандидатствах през 1994 - американското лято - и изпитите бяха вход за всички гимназии. Обаче си спомням, че можехме да пишем само 5 желания/паралелки. Иначе през 2000 година ли бяха онези комбинирани тестове, в предната тема май също се обсъждаха. Чувала съм от колежка, че после приемът е бил много тегава работа в Пловдив.

# 642
  • Мнения: 8 477
Аз кандидатствах през 1994 - американското лято - и изпитите бяха вход за всички гимназии. Обаче си спомням, че можехме да пишем само 5 желания/паралелки. Иначе през 2000 година ли бяха онези комбинирани тестове, в предната тема май също се обсъждаха. Чувала съм от колежка, че после приемът е бил много тегава работа в Пловдив.
Тогава, да.
Аз имах 6.00 на тест, по математика не помня вече, за БЕЛ не си губих времето изобщо.
Останала съм със спомен, нямаш ли много висока оценка на теста ( дали не беше и пълно 6.00), не успяваш.

# 643
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 046
Аз исках в художествена гимназия едно време, но баща ми ме спря, защото съм щяла да умра от глад. Е, сега не съм художник, освен в свободното си време, когато сме на почивка. Всички слагат в куфарите дрехи, бански, а аз влача бои и платно.
Но и не гладувам. А колко е бил прав или крив баща ми още не мога да разбера
 Аз не бих спряла детето ако иска
Едно време беше така, за това и аз след 12ти клас кандидаствах в ТУ, а не Археология, която и сега остава хората гладни. Имам колежка, чиито син е в художественото, ами от сега момчето печели конкурси, стипендии и т.н. В момента с техника, онлайн пространството, разни соц мрежи, ИИ и т.н. такива професии хич не са за пренебрегване.
Аз така да гледам Ломоносов от поне 1 година и да искам да бутна там сина, ама той не иска. Ако зависи от мен е там нареден и подреден.

# 644
  • Мнения: 1 847
На мен от СМГ ми останаха предимно приятелите. И към този етап мога да кажа, че най-близката ми приятелка от училище, си остана човек, на когото винаги мога да разчитам. И всичко мога да кажа.
Нито тя, нито аз се занимаваме с математика. Тя е лекар, аз завърших хуманитарна специалност.
Математиката почти за нищо не ми трябва, даже децата ми отказват да се занимават с нея Simple Smile
Училището учи да се справяш с голямо натоварване, това донякъде ми върши работа и на този етап, защото виждам как неща, които буквално срутват другите, аз ги отмятам набързо. Но преди време беше друго, ние нямахме профилиране след 10 клас, можеше да се насочиш към всичко.

Общи условия

Активация на акаунт