Политиката в България - Епизод седми, част втора

  • 169 556
  • 5 701
  •   1
Отговори
# 5 685
  • Мнения: 50 742
МОН с изненада за шестокласниците:
Всички шестокласници ще се явят на тест по математика на 3 октомври[/b]
Скрит текст:
Всички шестокласници ще се явят на дигитален тест по математика на 3 октомври, съобщи "Сега". Подготвя го Министерството на образованието и науката (МОН), което не е съобщавало официално за него. Направили са го родители, а впоследствие МОН е потвърдило. Потвърждават и изненадани директори на училища. "Дневник" отправи писмено въпроси към МОН, на които няма отговори.
Става въпрос за проверка на входното равнище на шестокласниците, обясняват впоследствие от МОН пред "Сега" и допълват, че тя би помогнала да се открият затруднения и пропуски на учениците и учителите да работят приоритетно над тях. Щяла да даде насоки и за промени в учебните програми.
Резултатите ще могат да бъдат вписани като текуща оценка при желание на ученика и преценка на учителя.

А какъв е точно проблемът?  Тестове се правят по всяко време, в това число входящи за определяне на нивото. тест като тест, но общ за цялата страна. Нито е изпит за гимназия, нито друго.

# 5 686
  • Мнения: 18 968
МОН с изненада за шестокласниците:
Всички шестокласници ще се явят на тест по математика на 3 октомври[/b]
Скрит текст:
Всички шестокласници ще се явят на дигитален тест по математика на 3 октомври, съобщи "Сега". Подготвя го Министерството на образованието и науката (МОН), което не е съобщавало официално за него. Направили са го родители, а впоследствие МОН е потвърдило. Потвърждават и изненадани директори на училища. "Дневник" отправи писмено въпроси към МОН, на които няма отговори.
Става въпрос за проверка на входното равнище на шестокласниците, обясняват впоследствие от МОН пред "Сега" и допълват, че тя би помогнала да се открият затруднения и пропуски на учениците и учителите да работят приоритетно над тях. Щяла да даде насоки и за промени в учебните програми.
Резултатите ще могат да бъдат вписани като текуща оценка при желание на ученика и преценка на учителя.

А какъв е точно проблемът?  Тестове се правят по всяко време, в това число входящи за определяне на нивото. тест като тест, но общ за цялата страна. Нито е изпит за гимназия, нито друго.

Проблем е, защото входните нива в доста училища минаха или ще минат през следващата седмица. Децата са се подготвили върху материала, който учителя е дал за подготовка. А сега се оказва, че трябва да преговарят целия материал и допълнително да се подготвят, защото не знаят на какво ще бъде въпросния тест. И така децата ще имат по 1 оценка от входното ниво и след това, най-вероятно, като си познаваме Вълчев и некадърниците от МОН, тази оценка също ще се вкара. А нека не забравяме, че това е математика все пак - не на всяко дете му е лесно. Отделно текат входни нива и по още един куп предмети -  БЕЛ, ЧП, география, история, ЧЕ, при нас имаше дори по музика и изобразително.

# 5 687
  • Мнения: 2 652
Отпадна гледането отново поради липса на кворум на измененията в НПК, внесени от Божанов и Надежда Йорданова, чието гледане се отлага вече два пъти.
Станаха три, защото е задължение на управлението да събере кворум. Stuck Out Tongue Winking Eye

# 5 688
  • Мнения: 50 742
МОН с изненада за шестокласниците:
Всички шестокласници ще се явят на тест по математика на 3 октомври[/b]
Скрит текст:
Всички шестокласници ще се явят на дигитален тест по математика на 3 октомври, съобщи "Сега". Подготвя го Министерството на образованието и науката (МОН), което не е съобщавало официално за него. Направили са го родители, а впоследствие МОН е потвърдило. Потвърждават и изненадани директори на училища. "Дневник" отправи писмено въпроси към МОН, на които няма отговори.
Става въпрос за проверка на входното равнище на шестокласниците, обясняват впоследствие от МОН пред "Сега" и допълват, че тя би помогнала да се открият затруднения и пропуски на учениците и учителите да работят приоритетно над тях. Щяла да даде насоки и за промени в учебните програми.
Резултатите ще могат да бъдат вписани като текуща оценка при желание на ученика и преценка на учителя.

А какъв е точно проблемът?  Тестове се правят по всяко време, в това число входящи за определяне на нивото. тест като тест, но общ за цялата страна. Нито е изпит за гимназия, нито друго.

Проблем е, защото входните нива в доста училища минаха или ще минат през следващата седмица. Децата са се подготвили върху материала, който учителя е дал за подготовка. А сега се оказва, че трябва да преговарят целия материал и допълнително да се подготвят, защото не знаят на какво ще бъде въпросния тест. И така децата ще имат по 1 оценка от входното ниво и след това, най-вероятно, като си познаваме Вълчев и некадърниците от МОН, тази оценка също ще се вкара. А нека не забравяме, че това е математика все пак - не на всяко дете му е лесно. Отделно текат входни нива и по още един куп предмети -  БЕЛ, ЧП, география, история, ЧЕ, при нас имаше дори по музика и изобразително.

Ама нали идеята на входящия тест е не да се готвиш, а да се види какво се помни от целия материал на предната година. Това по идея не е тест върху материала от последния месец. Или аз нещо не схващам?

# 5 689
  • Пловдив
  • Мнения: 5 803
Напълно нормален тест. Просто ще е дигитален - и това е чудесна идея. В бъдеще вероятно всички тестове ще са дигитални.

# 5 690
  • Мнения: 18 968
При 3 месеца ваканция, ако не са решавали задачи през този период, шанса да помнят всичко и да се представят добре на входния тест е доста нисък. Дори децата в СМГ и НПМГ се подготвят преди входния тест, какво ли остава за тези от другите училища. Все пак говорим за тест върху целия материал от предишната година.
Лунната Соната, като учител, би могла да даде най-адекватен отговор на въпроса дали децата без подготовка и преговор, биха се справили на входните тестове.

# 5 691
  • Пловдив
  • Мнения: 5 803
Лейди, всичко това може да се каже и при стандартен тест в хартиен вариант. Какъв е проблемът ако е дигитален?

# 5 692
  • Мнения: 18 968
Лейди, всичко това може да се каже и при стандартен тест в хартиен вариант. Какъв е проблемът ако е дигитален?

Явно не сте ме разбрали - аз не съм се оплаквала от това, че е дигитален. Оплаквам се, че след като така или иначе имат входни тестове в училище, ще правят още един. А трябва да се подготвят за входните тестове и по всички останали предмети. Като са искали да правят национален, входен тест, да бяха го обявили официално и да бяха махнали входния в училище. Дали ще е дигитален или не, изобщо не ме притеснява.

Последна редакция: пт, 26 сеп 2025, 21:19 от Lady Cassiopeia Duval

# 5 693
  • Мнения: 2 118
За мен проблемът с тези входни нива е, че уж е върху материал от миналата година, а оценката ти се пише в дневника и се взима предвид при срочните оценки. Да не говорим, че е ненужно, защото учителите би трябвало да правят преговор в началото на годината.

# 5 694
  • Мнения: 12 142
МОН с изненада за шестокласниците:
Всички шестокласници ще се явят на тест по математика на 3 октомври[/b]
Скрит текст:
Всички шестокласници ще се явят на дигитален тест по математика на 3 октомври, съобщи "Сега". Подготвя го Министерството на образованието и науката (МОН), което не е съобщавало официално за него. Направили са го родители, а впоследствие МОН е потвърдило. Потвърждават и изненадани директори на училища. "Дневник" отправи писмено въпроси към МОН, на които няма отговори.
Става въпрос за проверка на входното равнище на шестокласниците, обясняват впоследствие от МОН пред "Сега" и допълват, че тя би помогнала да се открият затруднения и пропуски на учениците и учителите да работят приоритетно над тях. Щяла да даде насоки и за промени в учебните програми.
Резултатите ще могат да бъдат вписани като текуща оценка при желание на ученика и преценка на учителя.

А какъв е точно проблемът?  Тестове се правят по всяко време, в това число входящи за определяне на нивото. тест като тест, но общ за цялата страна. Нито е изпит за гимназия, нито друго.
За мен лично като страничен наблюдател един от проблемите е, че всички са изненадани, включително директори и учители, които трябва да организират и обезпечат провеждането на теста.
Ясно ми е, че ако един тест цели именно да се видят пропуските, за да се акцентира върху тях и да се работи приоритетно по слабостите, той трябва да бъде без подготовка, за да се оцени реалното ниво. Не съм убедена обаче, че началото на учебната година, след вече направен преговор и входни нива по всички предмети е най-удачния начин да се търсят пропуски и да се правят изводи за промяна на програмите. Каква е ползата в такъв случай? Звучи като поредният недомислен експеримент на гърба на учениците, този път шестокласниците.

# 5 695
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 27 712
Ама те точно това правят. Не позволяват на твоите избраници да наложат поредния закон, който да ощети обществото. Вършат си работата.
Кой е този закон, който ще "ощети обществото"? Знам, че не можеш да отговориш.
Програмата на НС, включително и на комисиите, е публична и я има на сайта на НС.
Давам конкретни примери: в сряда отложиха гледането заради липса на кворум на Закона за адвокатурата - за правото на адвоката да рекламира своята дейност - това е право, и изискване, предвидено в директива, като неприемането на закона ще доведе до големи санкции за България в хиляди евро за всеки ден забава, вече е образувана наказателна процедура срещу България. Отложи се гледането на второ гласуване на измененията в Закона за киберсигурност, който щеше да се включи в програмата по предложение на Божанов, а иначе законопроектът е общ - на управляващи и опозиция. С ползи за нареченото от теб "общество". Отпадна гледането отново поради липса на кворум на измененията в НПК, внесени от Божанов и Надежда Йорданова, чието гледане се отлага вече два пъти.

Без да съм се интересувала законопроектите звучат добре. Опозицията защо не ги приеме? Какъв е проблемът да гласуват нещо, което е в полза, пък да си протестират? Точно ще наберат точки, че са направили нещо както трябва без участието на управляващите, или заедно с тях. А аз мислих, че блокират нещо лошо.

# 5 696
  • Мнения: 61 546
И да няма полза от теста не мисля, че ще имат вреда от него. Като са правили входни нива, би трябвало да нямат затруднения.
Изобщо не знам защо е тази паника.

# 5 697
  • Мнения: 50 742
И аз така. Щом вече са правили, значи са се готвили и сега е нещо като поправка. Просто мисля, че по инерция родителите се панират от всичко.

# 5 698
  • Мнения: 12 142
Аз паника в конкретния случай не виждам, просто недоволство от поредното решение в последния момент, чиято стойност и полза са силно съмнителни в този му вид, по това време.
Всички училища имат ли техническа готовност да проведат дигитален тест? Изненаданите учители и директори имат ли критерии за оценка?
Поправка на кое? Нали целта уж е да се види къде са пропуските, за да се работи върху тях? Какво ще поправяме и защо ще търсим пропуски след преговор и входни нива?
Реална полза би имало, ако подобни тестове се правят примерно по средата на срока, текущо и без конкретна подготовка от типа "в сряда ще пратим тест, научете предишните три урока, контролната ще включва такива и такива въпроси", за да се прецени наистина в каква степен се овладява материала.

По принцип съм съгласна, че паника има сред родители и учители, но тя е в резултат на всички небивалици в системата. Виден пример е истерията с НВО в 7 клас. В 4 клас е подобно, макар и не в такива мащаби. Съвсем умишлено се поддържа цялата тази истерия и паника. Но в същото време не се прави нищо в посока по-добро образование, знания и умения, за някаква що годе равнопоставеност в различните училища, да не говорим пък за различните населени места, за по-актуални програми.
Въвеждането на измислени тестове с измислени цели едва ли не тайно от всички от днес за утре не решава никакви проблеми, а в образованието те са много.

Последна редакция: сб, 27 сеп 2025, 00:16 от Moderator3

# 5 699
  • Мнения: 16 357
За предстоящите избори за ОС в Пазарджик,  водач на листата на ДПС-НН  е Десислава Тодорова, бивш депутат от ГЕРБ.

Общи условия

Активация на акаунт