Политиката в България - Епизод седми, част втора

  • 188 187
  • 6 184
  •   19
Отговори
# 6 120
  • Мнения: 651
Обаче да се говори, че ПП не оказвала натиск е просто смешно.
Какво означава 'натиск'? Какви държавни структури притежава ПП да натиска, когото и да било? Аз мога да кажа, че ти ме натискаш. Опровергай ме..

# 6 121
  • Мнения: 12 266
Много добър анализ с карти, защо се случи трагедията в Елените и какъв е проблемът в Царево, който създава един мост.

Скрит текст:
https://bntnews.bg/news/ot-prezastroyavane-kam-tragediya-prichin … -1358950news.html

Цитат
От презастрояване към трагедия - причината за водните бедствия по Черноморието
Как малките водосбори се превръщат в големи проблеми при по-силен дъжд?

След унищожителните наводнения по Черноморието - дали само природата и екстремните валежи станаха причина за жертвите и разрушенията? Учени от Университетския център за геопространствени изследвания показаха как се е променила ситуацията със застрояването, което от своя страна е променило цялата ситуация с оттичането на водите.
Просто малшанс. Облакът се е излял тук и никой не е могъл да предвиди точното му място. Водосборът над Елените е от малките, към 28 квадратни километра, но пък е дълъг. А водата, съвсем предвидимо, се е събрала в дерето над курортното селище.
"Постройките са тук, вътре, в дерето. Това е амфитеатър, който е направен на възможно най-неподходящото място, защото наводнение се случва тогава, когато имаш някаква преграда, която спира водата за известно време и след това се отприщва", коментира доц. д-р Стелиян Димитров.
Постройките в дъното на улея всъщност са ново строителство от все още незавършения период на презастрояването на нашето Черноморие.
"Някъде средата на 80-те години, всъщност "Елените" беше на склона. Тези къщички бяха отгоре на склона, долу нямаше застрояване, което означава, че някой е мислил, че е възможно да се случи подобно бедствие", обясни доц. д-р Стелиян Димитров.

Районът на Царево е познат да учените от предишните наводнения. След последното, са изследвали терена подробно. Там причините отдавна са изяснени.
"Това са две дерета, които са в два отделни водосбора. Това са урбанизираните територии. Двете наводнения са с абсолютно различен характер, протекли са по абсолютно различен начин. Тук имаше три или четири жертви, три жертви бяха в един автомобил. Това е автомобилът с трите жертви. Той се е намирал около 150-200 метра навътре в морето. Т.е. приливната вълна е минала и го е закарала чак тук. Приливната вълна тук е била почти 8 метра".
Въз основа на събраните данни, учените правят симулация на приливната вълна и така стигат до причините и щетите.
"Основната причина тук беше този мост. Който и сега, само че е направен по-здраво, самият мост е оцелял, но той е бил доста бързо затлачен и водата е минала вече от горната страна и се е разляла, което е съвсем естествен процес".
БНТ: Този мост, казвате, още е там. Би ли могъл все още да бъде същата причина при следващо наводнение?
[/size]
Гледах го и аз това. Много добре и простичко обяснено, сбито.
Известни са проблемите и на двете места. Някой го е допуснал, сега се берат плодовете. В Царево очевидно никой нищо не е направил след предишното наводнение, за да се избегне повторно бедствие с такива размери.

# 6 122
  • Мнения: 5 188
Как да не е направено нищо в Царево.
Милиони за възстановяване на щетите платихме. Сега също ще го направим.
Кметът вече хвърли 50 млн. В пространството и сигурно няма да стигнат.

# 6 123
  • Мнения: 11 490
В Царево причина бил мостът, който се затлачва и водата прелива. Сега е оцелял, но пак е затлачил.

# 6 124
  • Мнения: 5 463
Варненската гордост на ББ и Портних, бул Левски, никога няма да има разрешително за ползване, защото подпорните стени не отговаряли на заложеното в проекта! Вече над 5г е завършен и се ползва без разрешително, т.е това е незаконен и небезопасен път....
Настоятелно моля да не разпространяваш лъжи.
А може ли да посочиш кога е въведен законово в експлоатация?
Отговарят ли пробите / ядките на бетона, които бяха взети и занесени в лаборатория в София,  на заложените в проекта?

# 6 125
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 215
Ребел, явно си много добре запознат с пътното строителство, може ли да ни кажеш кога ще въведат в експлоатация бул. Левски във Варна и защо се бавят?


П.С. Вчера си говорим със съседа ни хърватин. Пита ни човека за наводненията и как е при нас. Неговите думи бяха: ние на Бълканите гледаме парата да е веднага в джоба, а германците мислят поне 50г напред. В нашия квартал има две рекички, правили са проблеми при дъждовете и в началото на 90те са построили две съоръжения (не им знам имената), но от тогава въпреки обилните дъждове няма вече наводнения, нито на улици, къщи, нито на земеделските земи по пътя им.

# 6 126
  • София
  • Мнения: 8 264
Напълно нормално е големи обекти първоначално да се пуснат във временна експлоатация, без износващ слой асфалт, с временна маркировка и временна организация без да са завършени и без да имат акт 16. Не визирам конкретно Левски.

От октомври или ноември 2019 има акт 16.

Пишейки, виждам и горния пост, едновременно отговарям.

# 6 127
# 6 128
  • Мнения: 5 463
Така, така и малко по-късно стана 1сно, че по построеното не можеш да се движиш с 80 км/ч , а по ОУП трябва да е скоростен градски път
Живи и здрави да сме

# 6 129
  • Мнения: 8 529
А спокойно можеха да го кръстят водопад Васил Левски...
Даже може мадам Желязкова от там да е заимствала идеята за хотела.

И все пак за мен остава мистерия тоя баир дето се появи на кръговото с цар. Освободител, каква инжинерна мисъл ....го роди тоя лупинг при равен път.

# 6 130
  • Мнения: 4 082
Те са го били, но не са го усмъртили, а са можели.
Защо са го били и защо не са го довършили?
Храна за размисъл. Има много да връща.
Това също, но американците са го спасили и откарали в Швейцария. А те защо са го направили, не знам. Времево не мога да си спомня това било ли е преди Магнитски, май да.

# 6 131
  • Мнения: 8 529
А ще го спасят американците, просто труп пари не връща.

# 6 132
  • София
  • Мнения: 8 687
Това за американците са градски легенди, май.

# 6 133
  • София
  • Мнения: 8 264
Така, така и малко по-късно стана 1сно, че по построеното не можеш да се движиш с 80 км/ч , а по ОУП трябва да е скоростен градски път
Живи и здрави да сме
Все още очаквам да се извиниш на всички в темата.
ОУП не задава скорости, както и те нямат отношения помежду си. Европейска и не само българска тенденция е допустимите скорости в рамките на населените места да се намаляват. Дори да са се престарали конкретно тук, в което не съм убеден, това няма нищо общо с ОУП или с уж липсващия Акт 16.

# 6 134
  • Мнения: 8 529
Абе и в конкретика да се е объркала скаридка, като цяло проектът беше и е скандален.

Общи условия

Активация на акаунт