Седмокласна Изпитна 14.07 - 20.07 До класирането отброяваме, на най-желаното място се надяваме …

  • 87 526
  • 1 503
  •   1
Отговори
# 1 275
  • Мнения: 271
Потвърждавам за стреса. Мислех, че моето е устойчиво на стрес, но се оказа, че по математика има 3 грешки на първа част, които вкъщи веднага след НВО ми бяха казани вярно и не ги очаквах при проверка на писмената работа. Втора част без грешка - тоест умее да решава сложни задачи! По БЕЛ има грешка на един от елементарните първи въпроси - то се вижда какво е написано в текста, много ясно, че няма да го обърка при други условия. (на 16 е вярно Simple Smile ) Иначе има на тезата 5т., а на преразказ 33. Не смятам, че загубените точки по някакъв начин са дали реална оценка за липсващи знания или умения. По-скоро на мен ми дават информация, че в началото и на двата изпита е имало стрес, който е повлиял на първите въпроси.
Всичко това може да бъде елиминирано с втора дата за изпит и да се взима по-дората оценка от двете. Това е правено и се прави в България от десетилетия (например за университет) и не е ядрена физика, за да е сложно да се приложи. Но ще оскъпи двойно процеса за държавната хазна.

Последна редакция: сб, 19 юли 2025, 10:52 от Shushi2

# 1 276
  • Мнения: 404
За МАТ - дори и да не ти върви особено, но учиш с подходящ учител лесно изкарваш 95 и нагоре. Само решаване му е майката. До 7 клас няма нищо сложно и заплетено. Само дето в училищата рядко дават читаво домашно /15-20 задачи/ и дори и малките домашни рядко се проверяват своевременно, за да се види, че нещо не е разбрано веднага и да се навакса. А тази наука е къща. Те може да има пропуски, защото всичко се надражда над нещо предишно.
За БЕЛ - тук вече е голямото зубрене на сложни неразбираеми конструкции без логика и с разни изключения. Има го и субективния елемент. Резултатите го показват /по-висок среден резултат, но по-малко над 95 точки/. Произведенията са само от 1 епоха, много важна за нашата история и развитие, но далеч от 14 годишни деца. Синът ми чете мното от малък. Смея да твърдя, че е грамотен за възрастта си, изкара 93т., но не искаше да учи изобщо по БЕЛ, защото ми беше супер досадно.
Историята също намрази точно заради зубренето. Винаги съм се чудила защо трябва да ги карат да учат всички дати наизуст, че даже и с месец и точна дата? Как да му обясня, колко всъщност е интересна като той вече гледа с негативизъм?
Химията - също много интересна наука, но поднесена по сухарски начин.
География - уникално богатство е да имаш знания тук, но като трябва да запомниш наизуст в коя точно област има кафяви въглища, къде черни и къде лигнитни и пак им изчезва любознателността.
И още и още.

# 1 277
  • Мнения: 2 804
Скрит текст:
За МАТ - дори и да не ти върви особено, но учиш с подходящ учител лесно изкарваш 95 и нагоре. Само решаване му е майката. До 7 клас няма нищо сложно и заплетено. Само дето в училищата рядко дават читаво домашно /15-20 задачи/ и дори и малките домашни рядко се проверяват своевременно, за да се види, че нещо не е разбрано веднага и да се навакса. А тази наука е къща. Те може да има пропуски, защото всичко се надражда над нещо предишно.
За БЕЛ - тук вече е голямото зубрене на сложни неразбираеми конструкции без логика и с разни изключения. Има го и субективния елемент. Резултатите го показват /по-висок среден резултат, но по-малко над 95 точки/. Произведенията са само от 1 епоха, много важна за нашата история и развитие, но далеч от 14 годишни деца. Синът ми чете мното от малък. Смея да твърдя, че е грамотен за възрастта си, изкара 93т., но не искаше да учи изобщо по БЕЛ, защото ми беше супер досадно.
Историята също намрази точно заради зубренето. Винаги съм се чудила защо трябва да ги карат да учат всички дати наизуст, че даже и с месец и точна дата? Как да му обясня, колко всъщност е интересна като той вече гледа с негативизъм?
Скрит текст:
Химията - също много интересна наука, но поднесена по сухарски начин.
География - уникално богатство е да имаш знания тук, но като трябва да запомниш наизуст в коя точно област има кафяви въглища, къде черни и къде лигнитни и пак им изчезва любознателността.
И още и още.
Попада на място, където има голям шанс това да се промени. Учителят, който води история в 8 и 10 клас ги кара да мислят, а не да зубрят. Аз съм му голям фен, защото има своя техника на обучение, която за мен е много полезна за развитие на мисловния процес.

# 1 278
  • у дома
  • Мнения: 7 947
За МАТ - дори и да не ти върви особено, но учиш с подходящ учител лесно изкарваш 95 и нагоре. Само решаване му е майката. До 7 клас няма нищо сложно и заплетено. Само дето в училищата рядко дават читаво домашно /15-20 задачи/ и дори и малките домашни рядко се проверяват своевременно, за да се види, че нещо не е разбрано веднага и да се навакса. А тази наука е къща. Те може да има пропуски, защото всичко се надражда над нещо предишно.


За математиката точно това е ключа - решаване  на много задачи,няма как с 3-4-5 решени задачи на ден или решаване 1 час седмично събота или неделя да се усвои качествено материала по математика...
И не е вярно това,че хуманитарно насочените деца не могат да научат за НВО за над 85т примерноi,особено последните години,когато НВО математика съвсем се улесни.Преди 4 год помагах точно на такова дете- тръгна от 30-40т на първите ПИ и финишира с 93т на НВО-обаче страшно трудолюбиво дете,което осъзнаваше че трябва да се учи и че развлеченията и хобитата са за след като си свършиш работата за деня.

# 1 279
  • Мнения: 1 845
Последно пиша по темата и приключвам - аз съм решавала по 50-100 задачи на ден в училище. Това наистина води до усвояване на училищния материал. Големият въпрос обаче е какъв е смисълът, ако в крайна сметка не си математик. Просто си разпиляваш усилията и накрая не знаеш какво искаш.
Да, учи те на трудолюбие, да издържаш на натоварване. При всички случаи математиката се ползва и в други професии по някакъв начин. Но само с труд не можеш да станеш математик.
Мисля, че и Вълчев не го разбира това. Той си мисли, че като въведе задължителен ДЗИ по математика, веднага ще се навъдят инженери, физици, химици. Не става така. Пробвала съм. Просто има една граница, която не можеш да минеш.

# 1 280
  • Мнения: 741
Да, математик от всеки не става, но от математиката ползи има. Вчера са заговорихме с дъщерята и я накарах да сметне отстъпка от 10% на стока в един супермаркет. Сбърчи чело и след малко ми отговори, но не в лева или евро, а в непонятна за мене дроб. Казах й, че това не ми върши работа, понеже искам да знам колко по-малко от редовната цена ще платя за стоката, ако тя се продава с въпросната отстъпка. Та Вълчев може би тази връзка иска да направи, но не  е лесно.

# 1 281
  • Sofia
  • Мнения: 4 885
Не мисля, че е въпрос на гени толкова, колкото на среда. Нормално е хуманитаристи да не се занимават или да занимават децата си с математически задачи, ще обясняват на детето си неща от области, в които имат повече знания, опит и увереност, съответно детето също наследява "гените". 😄 Също зависи и от начина, по който обясняват, колко достъпен и разбираем е за детето, дали му дуднат или му събуждат интереса, усещат ли къде му е лимитът за възприемане на информация. Става въпрос за формиране на базови знания и интереси още преди училищна възраст.

# 1 282
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
В момента кандидатстването след 7ми клас е супер объркано и счупено с това, че се кандидаства с изпитите във всяко едно училище. Има училища, за които трябва да се държи изпит и да се вземат най-добрите деца. Но масово училищата не са такива. Дават една обикновена гимназия с някакъв там профил. Децата се побъркват от учене, повечето механично запомнят като роботи, накрая се явяват, част от тях се провалят, заради напрежението, останалите си късат д-тата и накрая голяма част се оказват в обикновена гимназия. Има и част влезли в специализирани, т.н. елитни, гимназии, само защото са изкарали високи точки, но осъзнават, че не са за там.
За това е добре да се помисли за отделни изпити по топ гимназиите, за мен това са СМГ, ТУЕС, СГСАГ, НПМГ.
Също не мога да разбера какъв е критерия за т.н. природни науки. Може да има висок резултат на НВОтата, но по биология, химия, физика да е гола вода. Да не може да различи червей от медуза, но по някаква причина има висока оценка в дипломата и бала му е стигал за такова училище.

# 1 283
  • Мнения: 789
Дами, има ли още някой с надпис "няма желания за този етап"? Вече ми е доста притеснено.

# 1 284
  • у дома
  • Мнения: 7 947
Ами смисълът е например,че те учи на отговорност...И какво значи едно дете да е математик-такива са не повече от 10-15 на випуск,те си и ходят на международни състезания...НВО е за всички деца и поне от  5-6 год си е точно по учебника...Аз например не харесвах биологията,направо я ненавиждах,което не означава,че съм спряла да я уча или пък имам 3 в дипломата...
Последните няколко години наблюдавам ,че умни и можещи деца,но ненаучени,че трябва да учат или по-скоро не искащи да разберат,че трябва да се учи/моето едното е точно такова да не кажете,че визирам вашите/-избутват 1-2 курс в университета и прекъсват,започват работа и за съжаление така и не завършват...Ама пък то и не е казано,че трябва да се завърши университет де...
Другото страшно неприятно нещо е преписването-ужасно е,има деца виртуози направо,в университета също продължават...

# 1 285
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Дами, има ли още някой с надпис "няма желания за този етап"? Вече ми е доста притеснено.
Подадохте ли заявление на 2ро класиране и имате ли входящ номер?

Истерията покрай подготовката и тя ли е по учебник? Особено с това, че на децата им се набива, че ако не се представят добре ще си провалят живота?
От моето чух как имало цигански училища, по-престижни училища и подобни, които никога не са споменавани у дома. Масово родители се тръшкат, че детето имало 90+ точки, но е малко и можело по-добре. Точно заради това трябва да сменят вида кандидастване след 7ми клас

# 1 286
  • Мнения: 789
Подадохме, пише "заявил участие", не даваха номера, пишеха в тетрадка. Статусът "заявил участие" излезе чак на другия ден, дори звънях в училището. Но като натисна "желания", за втори етап пише, че няма...

# 1 287
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 040
Подадохме, пише "заявил участие", не даваха номера, пишеха в тетрадка. Статусът "заявил участие" излезе чак на другия ден, дори звънях в училището. Но като натисна "желания", за втори етап пише, че няма...
Значи участва в класирането. А защо няма желания може да звъннете да питате

# 1 288
  • София
  • Мнения: 34 720
Може би проблемът е във вашето РУО. След като пише "заявил участие"... Явно още информацията не се е актуализирала.
Нали натискаш "Втори етап"?

# 1 289
  • Мнения: 1 845
Ние не оспорвахме едно време авторитети. Приемахме, че ученето е задължение и трябва да го правим по възможно най-добрия начин. И да полагаме усилия по всичко. Момичетата по принцип повечето са така, да не говорим за момичетата от нашето поколение. Аз си почивах от ученето с четене на книги:smiles: Добре че бяха ваканциите при баба, за да кажа на този етап, че все пак имам някакво детство с нормални игри навън. Иначе игрите ни със сестра ми бяха пак да си пишем нещо....
Вече децата са по-различни. Естествено, че и родителите сме различни. И оттам също идват разликите. Едни държат да научат на трудолюбие, а други се стремят да научат децата да разберат какво искат, ако са си имали проблеми с това....

Общи условия

Активация на акаунт