Седмокласници 2025/2026

  • 26 043
  • 749
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 626
Точно защото повечето деца се притесняват и са несигурни в себе си, затова съм си наумила да не се говори по тази тема у дома. Ако може и в училище да не се говори, ще е най-добре. Второто няма как да стане, знам. Иначе и моето дете иска само една определена паралелка и към момента няма никакви индикации да не може да влезе (не е с минимален бал 489), но пък всичко става. Може глава да те боли, да не си концентриран и куп още непредвидими ситуации, за които никой не е застрахован. На всеки може да се случи. Няма да дойде края на света, ако не е в точно това училище, в точно тази паралелка. Не е повдигал въпроса, и аз няма да го правя.

# 481
  • Мнения: 279
Мен много ме напрягат тези промени. И то най-вече защото положението е от днес за утре.
Аз не искам да стресирам девойката, просто съм й казала че трябва да се цели в добър резултат. После ще има избор къде и какви желания да реди. 

По мое време като кандидатствахме след 7 клас една учителка ни напяваше мантрата на 4-те П - "Перфектната подготовка предотвратява провала".  Звучи малко идеалистично, но ако реално детето е учило редовно и има натрупани знания се предполага, че трябва да се справи каквото и да му дадат като задачи. 

# 482
  • Мнения: 8 497
Географията е към математиката, защото може да им дадат мащаб или климатограми.

Моята дъщеря е спокойна. Аз ту съм спокойна, ту се напрягам. Мисля, че учителите са достатъчно добри и сериозни и ще ги подготвят за НВО (или поне тези ученици, които не се целят във високобалови паралелки, какъвто е и нашия случай ). И аз това повтарям на дъщеря ми, че трябва да се подготвя сериозно, да постигне такъв резултат, че да е спокойна за класирането.

# 483
  • Мнения: 965
Изобщо не ме напрягат промените като промени, а това, че улесняват НВО по математика (реално вече не е по математика) и повярвайте ми, наистина е голям стрес за децата, които са се борили  и са успели измежду 1000+ кандидати, да се стремят към 490+ т., за да си останат в училището. Няма възрастен или дете, убедени в успеваемостта, когато нямат право на грешка.
Може би проблемът изглежда локален, но това не го минимализира.

Последна редакция: пт, 29 авг 2025, 21:27 от silan

# 484
  • Мнения: 12 918
Да им дадат бонус 20 точки, че са учили досега в същото училище 🙃
Докато се цели еднакво затъпяване на населението, няма как да се отсеят в масовката с подобен изпит наистина умните деца... Има си олимпиади и други формати за целта...

# 485
  • Мнения: 1 027
За жалост натрупаните знания изобщо не гарантират добро представяне. Психиката също играе голяма роля. Има по-притеснителни деца, не свикнали на напрежение, има и други субективни фактори като здравословно състояние, самата обстановка доколко е разсейваща. Някои деца се концентрират по-трудно, разсейват се лесно ако започне да се шуми, че дори и един отворен прозорец може да ги разконцентрира. Също така дали ще е жега в стаята, дали ще ги напича слънцето и т.н.  Също така и немаловажния фактор време - някои се справят по-бавно, други просто не могат да си разпределят времето правилно и накрая не им остава достатъчно за по-трудните задачи.
Прекалено много външни фактори има, които нямат нищо общо със знанията, така че подобни формати, особено когато са прекалено лесни, по-скоро мерят стабилността на психиката отколкото знанията.

# 486
  • Мнения: 12 918
Често точно психиката и адаптивността са по-важни от едни сухи знания 😉

# 487
  • у дома
  • Мнения: 8 015
Географията е към математиката, защото може да им дадат мащаб или климатограми.


Мащабът си го имаше и досега в почти всяко НВО и това ми навява мисълта,че промените няма да са чак толкова грандиозни колкото тръбят..

# 488
  • Мнения: 1 771
Ние сме на почивка, но поглеждам в темата какво се случва.
Имах позната, която плащаше на частни учители по всички предмети с цел отличен успех. Така и не разбрах защо го прави....
Иначе моята засега е над нещата и е сигурна, че ще се представи добре. Да ѝ имам самочувствието😂

# 489
  • Мнения: 6 144
Аз също имам такава позната. Детето от 1 клас е по уроци. Не знам как издържа. Сега ще е 7-ми и ще видим дали всичко това си е струвало.
Аз пък съм другата крайност. Моята досега е ходила само една година в школа по английски и това беше.
Сега, разбира се, съм я записала за тази година по БЕЛ и МАТ от септември.

# 490
  • Мнения: 1 027
Често точно психиката и адаптивността са по-важни от едни сухи знания 😉
Всъщност не случайно IT сферата, в която постоянно се спекулира как са едни от най-високите заплати, се стреми да осигури възможно най-приятна атмосфера на работа, с множество социални придобивки. В големите фирми има осигурена и психологическа подкрепа, отпуски за бърнаут, повече почивни дни на година и т.н.
Просто работодатели, които искат добри резултати, се стремят да осигурят възможно най-оптималните условия за работа.

# 491
  • Мнения: 626
Стига де - от първи клас? Толкова ли не могат заедно да научат буквите и таблицата за умножение, че и частни уроци? Или пък учителят не е ок, детето е със затруднения? Бягат ми мотивите на подобно решение, освен ако няма някакви специални потребности, които изискват друг вид грижа.

# 492
  • Мнения: 6 144
Стига де - от първи клас? Толкова ли не могат заедно да научат буквите и таблицата за умножение, че и частни уроци? Или пък учителят не е ок, детето е със затруднения? Бягат ми мотивите на подобно решение, освен ако няма някакви специални потребности, които изискват друг вид грижа.
Не, просто не искат те да се занимават и си плащат друг да го прави. Те си го казват. А, и понякога родителят няма знанията, които са нужни и иска, не иска, трябва друг да го прави. Това за по-горните класове, разбира се.

# 493
  • Мнения: 462
Като родител, чиито деца са ходили на различни уроци от първи клас, ще ви споделя защо съм го правила.
Ходили на уроци по езици, не защото не мога да седна с тях да уча съответната азбука, а защото не съм педагог и не знам как да преподавам езика. Същото е и с уроците им по математематика - има огромна разлика в начина на обяснение на състезателни задачи от родител и педагог. Същото е и с курсовете по роботика и програмиране. Мога обясня какво е алгоритъм и цикъл, но не мога да сваля обяснението на ниво 7-8 годишно дете.
И не, не ме е мързяло, учили сме и буквички, следила съм какво се учи на частните уроци, но не съм се месила в преподаването.

# 494
  • Мнения: 626
Като родител, чиито деца са ходили на различни уроци от първи клас, ще ви споделя защо съм го правила.
Ходили на уроци по езици, не защото не мога да седна с тях да уча съответната азбука, а защото не съм педагог и не знам как да преподавам езика. Същото е и с уроците им по математематика - има огромна разлика в начина на обяснение на състезателни задачи от родител и педагог. Същото е и с курсовете по роботика и програмиране. Мога обясня какво е алгоритъм и цикъл, но не мога да сваля обяснението на ниво 7-8 годишно дете.
И не, не ме е мързяло, учили сме и буквички, следила съм какво се учи на частните уроци, но не съм се месила в преподаването.

Точно на такива ходи и моят син, но от 2 клас. От написаното по-горе останах с впечатление, че детето е ходило на уроци по предмети като Околен свят (нали така беше в 1 и 2 клас?), български език...

Общи условия

Активация на акаунт