Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 61 256
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 9 115
Да, днес може и да учиш платено, ако има кой да ти плаща. В платеното има ли квоти?

# 541
  • София
  • Мнения: 19 930
С тънката разлика, че днес можеш да учиш медицина в Европа, а тогава беше достъпно за единици.
Ми това е  още по-голям негатив... Редом с умните момичета тук щеше да има и още девойки, АКО не бяха се отправили навън (понеже и те в масовия случай са читанки с отличен успех и високи резултати на чужди изпити в  Австрия, Франция, Италия, Германия). И заради още по-голямата конкуренция балът за девойки  щеше да е още по-висок, а разликата с момчетата при запазена практика за квоти - направо пропаст...Понеже навън конкретно повечето  бг деца с медицина са момичета. И го казвам на база личен опит, в тема за една от държавите, в които има много деца с медицина, в момента се сещам само за две майки на момчета, всички други са на девойки...

Последна редакция: вт, 22 юли 2025, 21:16 от Просто русалка

# 542
  • София
  • Мнения: 486
Да, днес може и да учиш платено, ако има кой да ти плаща. В платеното има ли квоти?
В публикувания план-прием на СУ има квоти и за платено.

# 543
  • Мнения: 280
Независимо от всичко казано по-горе,като майка на момиче следващо медицина,ми се струва,че мъжете са по-добри в тази област,но определено тези от тях, влезли с много висок бал.

# 544
  • София
  • Мнения: 16 206
Мам, и тук ще ти кажа, че твърде голямо значение отдаваш на приемния бал. Той няма никакво значение след приема и няма зависимост между него и кой колко добър лекар ще стане. Не е и правопропорционален на акъла. А това, че мъжете били по-добри по дефиниция, изобщо няма да го коментирам.

# 545
  • Мнения: 6 012
Да, но приемният бал определя кой ще има добър старт. Знаем колко е важен той. Иначе нямаше всички да напират за добри училища. Да не казвам думата "елитните" 😃

И кое му е честното?! След като момичетата достатъчно са се потрудили да изкарат добри резултати, защо да бъдат пренебрегнати и да не заслужават да получат местата?!

Иначе нека навсякъде да има и момчета, и момичета. Но момчетата да си го заслужат с качества, а не по полов признак.

Квотите не доказват акъла и труда им, а точно обратното. Без тях паралелките са обречени на малко момчета, което всички знаем за какво говори.

# 546
  • София
  • Мнения: 16 206
За какво говори? По математика момчетата са със същите резултати като момичетата, дори малко по-високи, видно от статистиката. По БЕЛ са по-ниски. Това за какво говори? Това са същите тези момчета, които явно нито са по-глупави, нито по-мързеливи от момичетата, видно от резултатите им по математика. Когато МОН се научи да прави полово неутрални изпити, така както ги правят в други държави, а не такива, които да фаворизират силни черти на момичетата, можем да помислим за отпадане на квотите.

# 547
  • Мнения: 8 520
Не мога да разбера колко по-неутрален може да бъде изпита по БЕЛ.
Абсолютно кълване е на материал.

Кое ги събаря, сериозно ?

# 548
  • София
  • Мнения: 16 206
Ами именно. Момичетата са по-склонни да вложат усилия и в неща, които намират за безсмислени. И тях не ги кефи да наизустяват тези, да запомнят кое копче на балтона на Македонски е било скъсано, но са по-старателни и по-склонни да го направят. Също така момичетата отделят по-голямо внимание на детайла, а форматът по бел точно това изисква, вкючително в частта преразказ. Това не са лоши черти, а напротив - позитиви. Но е факт, че форматът по бел е насочен повече към силните черти на момичетата. Същото е и с изпитите в МУ, особено този по биология - изисква се яко зубрене точно какво и как е разписано в темите. И, не, не го искат това момичетата, но по-добре се справят с него. Изпитът за медицина в Италия например е съвсем различен. Там се искат знания, но не наизустяване в подробности и детайли. И затова там няма квоти, но няма и превес на момичетата. И това не е защото чужбинските момчета са по-умни или по-учещи от нашите. Пак казвам, аз съм последният човек, който ще каже, че момчетата са по-умни. Напротив, изобщо не мисля така. Но всеки пол си има особености, което всъщност е чудесно.

# 549
  • Мнения: 233
Момчетата учат повече с разбиране, но им е трудно наизустяването. Докато момичетата прилежно си учат наизуст. Често се случва момчетата веднага да могат да използват наученото, а при момичетата наученото стои като теория в главата...без практическо приложение.
Просто са различни двата пола и това е хубавото.
Не може да се каже, че момчетата не се стараят или че не учат и че заемат местата на толкова умните момичета. Смешно е дори, че се обсъжда това от големи умни хора...

# 550
  • Мнения: 9 115
Аз пък мисля, че има IQ.

# 551
  • София
  • Мнения: 16 206
Естествено, че има IQ и то е полово неутрално. Форматът по бел обаче не е. Все пак всеки пол си има особености и предлагам да не отричаме пола и да започнем да говорим на момичетата и момчетата в среден род като шведите. Joy Иначе и момичетата учат с разбиране, но са по-склонни да заучават и безсмислени детайли, когато се налага.

# 552
  • Мнения: 9 115
Аз не деля хората на мъже и жени по IQ. Кой е единственият човек досега, имащ две Нобелови награди в две различни научни области?

# 553
  • Мнения: 233
И в гимназията, и в университета гледах как момчетата не учат, все се забавляваха, все се смееха, търсеха от къде да препишат, но в разни дискусии винаги те бяха основните, които говорят, обсъждат, анализират и спорят с учителите/професорите.
Малкото неща, които чуваха в час и на лекции, те успяваха веднага да преработят и да включат в практиката.
Но на изпитите момичетата имахме по-високи оценки, защото прилежно си бяхме научили и запетайките 😄
Като тези различия не правят единия пол по-успешен от другия...

# 554
  • София
  • Мнения: 19 930
Жена, Динчо, Мария Кюри Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт