Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 61 053
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 297
Нищо ново под слънцето. За МОН повишаване знанията по Мат се постигат с увеличаване на часовете, понеже така е най-лесно, ама това не е реформа. И както се видя по нашия набор, не води до повишаване на знанията.

# 676
  • Мнения: 271
Това е добрият стар израз "повече от същото". Това не работи - чудесно, дай да налеем повече от същото, че да проработи. А то всъщност просто още повече не работи. Тоест пак не работи, ама в по-големи количества. Качество нула. Промяна нула.

# 677
  • София
  • Мнения: 3 911
Много хубаво, че увеличават часовете. Така ще има повече време за упражнения. В горния курс наистина е страшно, учениците не усвояват нищо.

# 678
  • Мнения: 2 087
Не разбрах - спестените часове от езиците, ще идат ли за математика?

# 679
  • Мнения: 2 458
Е, то със средно няма как да стане проектант, строителен инженер или архитект, за това си е нужно висше. Средното е за строителен техник.
ДОПЪЛВАМ се:
Сега погледнах за Пловдив конкретно. За момиче мисля, че "Брокер на недвижими имоти" и може би "Парково строителство" са по-интересни, но с уговорката, че на второто не съм гледала учебните планове
И каква перспектива разкрива средно образование по парково строителство? Да теса с мотиката тревички и да пресажда теменужки?
Могат да ги вземат на работа в разсадник. Там може и да им дадат мотика да тесат плевелите но е приятно. Дръвчета, цветенца

# 680
  • София
  • Мнения: 16 198
Не разбрах - спестените часове от езиците, ще идат ли за математика?
Да. И не само за математика, а и за всички останали предмети, за които увеличават часовете.

# 681
  • Мнения: 814
Имам чувство, че с всяка година все по-кофти предложения правят... това значи ли, че гимназиите трябва сега да сядат и да променят учебните планове за следващата година?!
Щерката ще е 6ти клас есента... не ми се мисли какво ще забъркат, докато дойде време за нейното НВО. Тя е много арт (иска да кандидатства с рисуване евентуално), справя се с математиката и езика, но разказвателните са й някакъв кошмар.

# 682
  • Мнения: 2 458
Доколкото разбирам, ще важи за 8 клас от 26/27 година, т.е. нашите остават по старата програма, така ли е?
Нас ни хваща чак в 11 клас

# 683
  • Мнения: 297
Ако дотогава няма нови гениални приумици.
Доколкото разбирам, ще важи за 8 клас от 26/27 година, т.е. нашите остават по старата програма, така ли е?
Нас ни хваща чак в 11 клас

# 684
  • у дома...
  • Мнения: 3 658
Имам чувство, че с всяка година все по-кофти предложения правят... това значи ли, че гимназиите трябва сега да сядат и да променят учебните планове за следващата година?!
Щерката ще е 6ти клас есента... не ми се мисли какво ще забъркат, докато дойде време за нейното НВО. Тя е много арт (иска да кандидатства с рисуване евентуално), справя се с математиката и езика, но разказвателните са й някакъв кошмар.
Учебните планове за следващата учебна година ги утвърждават през септември. Има време да ги преработят училищата. Но не и преди да са направени тези промени в закона.

# 685
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 056
Докато не вденат  и направят повече практически часове, а не само преподаване на теория, нищо няма да стане.
Едно време имахме доста практика по биология, физика, химия, сега нищо, пропускат се този вид уроци по ред причини. На мнение съм, че няма нужда материал, който е за 7 клас и нагоре да започва да се преподава по малко още в 3ти клас, защото се получава - то не е за този клас, защото се иска определено съзряване и за това обясняваме нищото. Помня аз за силата  - има сила и посока. Детето мига ли мига, аз обяснявам ли обяснявам, накрая някак успя да го разбере. Това в 4ти клас.... Кому не нужно? В 6-7ми вече ще може с лекота да разбере защо силата има сила:)))))))))) То не беше да се правя на пчеличка да показвам как прашеца полепва по краката й и после опрашва другото цвете, то не бяха бутани предмети от масата да покажем как падат, перца, топчета, показване как на Луната астронавтите се предвижват, абсолютно ненужно за класове под 6ти клас.
С повече практически часове децата ще възприемат и повече теория.

# 686
  • Мнения: 12 727
В 10-ти клас имаха 4 часа история. Едвам ги издържа.

# 687
  • Мнения: 205
Дали някои има повече информация за следното, което очевидно ни касае в 11 клас:
"Профилираната подготовка се намалява от 20 на 16 часа, т.е. по 4 часа на предмет, вместо сегашните 5."

В тези 4 спестени часа какво точно ще се учи? Математика? Или ще увеличат часовете по природни науки?

# 688
  • София
  • Мнения: 16 198
Увеличават се малко часовете по мат и бел и остават 2,5 свободни часа ИУЧ, които училището ще решава с какво да запълни.

# 689
  • Мнения: 205
Благодаря Санака, звучи разумно на пръв поглед, не е нещо фрапантно като промяна за нас.

Общи условия

Активация на акаунт