Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 61 056
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 271
Практика по ЧП (биология, физика, химия) и СЕГА има заложена доста в учебниците и учебните тетрадки, но НЕ се правят. "Госпожата каза, че това не го правим" и дори не се прочита какво е трябвало да се покаже и експериментира. Поне на теория да се изговори. Не. Прескача се. Така че пак "повече от същото" няма да свърши работа. Трябва качествено различно нещо, а не количествено. Трябва да има контрол на провеждането на практическите часове - как протичат, какво се случва в тях. А не е нужно да са повече от същите, които се прескачат.

# 691
  • Мнения: 745
А какво става с религията и добродетелите? Тях къде биха ги напъхали и за сметка на какво?

# 692
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 056
Практика по ЧП (биология, физика, химия) и СЕГА има заложена доста в учебниците и учебните тетрадки, но НЕ се правят. "Госпожата каза, че това не го правим" и дори не се прочита какво е трябвало да се покаже и експериментира. Поне на теория да се изговори. Не. Прескача се. Така че пак "повече от същото" няма да свърши работа. Трябва качествено различно нещо, а не количествено. Трябва да има контрол на провеждането на практическите часове - как протичат, какво се случва в тях. А не е нужно да са повече от същите, които се прескачат.
Прескачат се, защото трябва да се преподава нов материал и защото съответното училище няма с какво да им води практиката. На цял клас 2 микроскопа. Инче реформи ще правя, да вземат някоя практична такава да свършат.

# 693
  • Мнения: 841
В 10-ти клас имаха 4 часа история. Едвам ги издържа.
Същата работа. История до изнемога, постоянно повтарят периоди, дъртите учители са тотал щета. Просто още час два по история липсват...

# 694
  • София
  • Мнения: 3 911
Увеличават се малко часовете по мат и бел и остават 2,5 свободни часа ИУЧ, които училището ще решава с какво да запълни.

Е, това е тъпо. Ще запълват норматива на учители. Така преди години едно от моите имаше СИП( сега ИУЧ) география, че да запълнят часовете на преподавателя.

# 695
  • Мнения: 12 727
Ще ги запълнят с религия, aромотерапия..Предпочитам профил да си учи, макар и не първи избор.
П.п. Това е защото нямат учители. Искат да ограничат профилите, защото няма кой да преподава.

# 696
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 056
Тези 1-2 по история може да ги запълнят с практика - музеи, екскурзии, презентации от учителите.
Имах късмета в гимназията с учтелка по история. Тази жена винаги успяваше да разкаже нещо повече по темата, нямаше тогава презентации на компютър, но така говореше, че всички я слушахме в унес.

# 697
  • Мнения: 71
Намаляват часовете по език, но без да засягат постигнатото ниво (ако правилно съм разбрала). Дали е наясно, че и сега препускаме ние учителите по език по учебниците, за да покрием нивата?

# 698
  • София
  • Мнения: 16 198
Увеличават се малко часовете по мат и бел и остават 2,5 свободни часа ИУЧ, които училището ще решава с какво да запълни.

Е, това е тъпо. Ще запълват норматива на учители. Така преди години едно от моите имаше СИП( сега ИУЧ) география, че да запълнят часовете на преподавателя.
Еми, тъпо е. То и други неща са тъпи. Предполагам, че в ЕГ тези часове ще ги сложат за езиците, за да си допълнят досегашния хорариум по профил. И принципно училищата пак за профил ще си ги ползват вероятно. То другият вариант е за бел, мат, ГО или ФВС.

# 699
  • Мнения: 71
Ама нали идеята на профилираното обучение е детето да си избере къде да задълбае. Защо ще увеличават часовете по разказните предмети? Иначе за математика съм ОК. 
Излиза, че пак ще си има по една-две чисто езикови гимназии, както беше и по мое време. Една английска, една немска и една френска.

# 700
  • Мнения: 17 025
А това за профилите, в професионалните гимназии е за професионалната подготовка, как ще засегне ПГ? То там си има нужда точно от теоретична подготовка и практика.

# 701
  • Мнения: 496
Чега, чета и даже не съм сигурна до колко да пусна на свобода мислите си в момента.
Предвиждам, че ще дойде на власт пак този министър след n на брой години и ще каже:
"Опааа, реформата, която направихме преди години не сработи, за съжаление. Налага се спешно нова!"
Все по-реалистично и близко ми се вижда времето на "Върви народе възродени, към частното училище, върви!" И моето предположение, че това именно се цели, като че ли става все по-осезаемо.
Жалко за децата, като експериментални мишки са. А са можещи, умни и заслужават повече от това, което им се предлага.
Здрави да са, ще намерят път и все по-вероятния (колкото и да не ми се иска) е навън от БГ.

# 702
  • Мнения: 297
Много ясно, че нарочно отрязват езиците, да останат по 1-2 ЕГ. Отварят бизнес за школите. Пък и ако спрат децата да не ходят да учат в чужбина, бонус - че кой ще пълни бг университетите?

# 703
  • Мнения: 2 817
Аз съм в тих потрес.
Страааааашна "реформа", думи нямам!

# 704
  • Мнения: 17 025
Като се има предвид, че българският език е от малките езици, не мисля, че е добра идея, но е факт, че извън ЕГ учениците не усвояват на ниво чужд език, нищо че масово това е английски и то учен от първи-втори клас. Но и няма как всички да учат в ЕГ. Дори само английски не е достатъчно, нужно е да се наблегне на втори език още от пети клас, най-късно в гимназията. Хайде да не е ниво С, но ниво В1 поне трябва да има всяко дете и то по два езика. Пък, ако му трябва по-високо ниво да развива и надгражда. Школите не са панацея, нито мастните училища, защото малцина могат да си ги позволят.

Общи условия

Активация на акаунт