Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 755
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 810
  • Мнения: 35 390
Желязно ветрило, в момента много софиянци ви завиждат....

# 811
  • София
  • Мнения: 16 186
Няма какво повече да се направи. Класирането е законосъобразно.

# 812
  • София
  • Мнения: 3 358
Да четат родителите на шестокласници!!!
В случая не знам какво може да се направи. Аз тези правила ги казах на дъщерята в началото на седми клас, каза не ме интересува, не харесва география и история, казах и нали знаеш че може да ти попречи при класирането, пак каза Не ме занимавай не ме интересува, тя завърши с две петиции, за първи ешелон /София/ не й стигна бала, сега е в училище от втори, не се е стигало до класиране по допълнителни критерии.

# 813
  • Пловдив
  • Мнения: 3 555
А по колко деца ще станат клас, ако предложението за надпланов прием на съфорумката изобщо бъде разгледано и прието?

# 814
  • Sofia
  • Мнения: 4 886
Да, с това премахване на ИИ от всички гимназии, които нямат предмети на езика, още повече се затваря ножицата и напъните след 7-ми клас за 3-4 гимназии ще е още по-жесток, ако сега се смята, че не е. За източните езици и двата варианта ще са потрес - да намалят часовете, защото няма да имат после предмети на езика, или да преподават примерно история и химия на китайски?!

Относно увеличаването на часовете по математика: дали проблемът е в малкото часове? Виждаме, че часовете по български още от първи клас са двойно повече от тези по математика, после постепенно намаляват  в по-големите класове, но все са повече от мат. И все пак резултатите на НВО по БЕЛ не са съществено по-добри.

# 815
  • Мнения: 789
Сега се сещам, едно време проф. Мумджиев казваше как ще протече изпита по Детски болести. Първи етап да се раздели едно число на друго. Който не може е скъсан. Иначе как да си сметнеш колко от разредения антибиотик да изтеглиш. Втори етап да покажеш къде в учебника се намират въпросите, които са ти се паднали. И чак тогава започва същинския изпит.

Наистина в провинцията е друга Вселена. Дете с бал 119 ще учи СХН, а друго със 140 ще учи немски в тукашната Езикова. Съответно моето не искаше да се напъва за НВО, но и аз не му дадох зор. Прецених, че няма да я водя тази битка. Бал има за навсякъде в нашия град.
Да, моето с 271.50 /детето е СОП/ е в гимназия с хуманитарен профил, с интензивно изучаване на английски. Там искаше и там е приет. За езиковата баловете са още по-ниски.

# 816
  • София
  • Мнения: 801
Е какво дэ направят родителите на шестокласници. Няма да побъркат децата да зубрят по всички предмети в седми клас, за да нямат петици за годината. Нашето надали ще има петици, ама защото всичките му учители са готини и ще дадат едно рамо на децата, ама в други училища не е така, даже деца се ощетяват или пък критериите за шестица са много завишени.

# 817
  • Мнения: 2 087
но търся:
дали има допълнителни възможности, които съществуват в рамките на закона — като надпланов прием, вътрешни училищни размествания или социални предимства;
Не търся специално отношение, а равнопоставен шанс — и искам да съм сигурна, че сме използвали всички възможности, преди да приемем, че няма какво повече да се направи.
Не.
Това, което можете да направите обаче и което наредбата и нормативите ви дават право, е да участвате на третото и четвъртото класиране, а и на следващи. Според мен, ако има места, има голям шанс детето да бъдев прието.
Пожелавам ви успех и не си губете времето, защото сега то е важно и сроковете текат.

# 818
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 043
В София трябва да се помисли как да няма струпване на желания в 10на училища. Това става с изравняване на преподаването, дисциплината и качеството на учители в училищата.
Обаче като гледам баловете, в доста училища от т.н. втори и трети ешалони отиват деца с що-годе добър резултат. За мен всеки резултат на НВО над 60-70 точки е супер и означава, че детето е научило материала.
Едно познато дете се ядосва, че 1 точка не му стигнала до желаната специалност в НПМГ, сега ще учи друга. Ей такива неща много ме натъжават. Детето се представило добре, скъсало се от учене, иска определена специалност и накрая 1 точка само го дели.

# 819
  • София
  • Мнения: 3 358
И на моята искаха да и дадат рамо, защото имаше шарени оценки, предложили са да я изпитат за шест, тя казала не иска

# 820
  • Мнения: 1 846
За мен всеки резултат на НВО над 60-70 точки е супер и означава, че детето е научило материала.

И за мен така, но постигнат без ходене на уроци и без решаване на 90 задачи на ден и преразказ всеки ден. Ако се трепеш да ходиш и на уроци, школи и т.н, а после изкараш 60 точки, това означава, че нещото просто не е твоето. Да си се фокусираш в други области, а не зорлем до края на средното образование само БЕЛ и математика.

# 821
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 043
За мен всеки резултат на НВО над 60-70 точки е супер и означава, че детето е научило материала.

И за мен така, но постигнат без ходене на уроци и без решаване на 90 задачи на ден. Ако се трепеш да ходиш и на уроци, школи и т.н, а после изкараш 60 точки, това означава, че нещото просто не е твоето. Да си се фокусираш в други области, а не зорлем до края на средното образование само БЕЛ и математика.
Няма как да избегнеш НВОтата по БЕЛ и МАТ в 7ми клас. Това обяснявах на сина - ако можех щях да ти спестя НВО по БЕЛ.

# 822
  • София
  • Мнения: 801
Как 90 задачи на ден да решава дете?
Моля ви кажете 6-7 задачи на ден от група Б на сборник достатъчно ли ще са за дете, на което математиката е лесна. Толкова решава, тези задачи, които му изглеждат еднакви  с други, ги прескача. Почнал е вече сборник за седми клас, чете уроците в учебника и се оправя с решенията, верни са.

# 823
  • Мнения: 35 390
Magenta2022, детето е шести за седми клас, така ли?

Да решава сборници за шести клас с по-трудни задачи, както и входящи нива за седми клас. Няма смисъл сега да решава сборници за 7, тъй като има много нов материал в тях.

Сега лятото може да решава поне по 20ина задачи, не е казано всеки ден. Група Б и В.

# 824
  • Мнения: 2 807
Съгласна съм, че основният проблем е в липсата на добри учители, както и на повишаване квалификацията на настоящите. Но, това далеч не е единственият проблем. Нека не си затваряме очите и пред това:
Аз смятам че математиката се учи добре ако си отваряш учебншка и четеш уроците. И си пишеш домашните. Не е кооой знае колко трудно колкото се представя тук.
На мен литер.ми беше кофти като рредмет..но и там с повечко учене станаха нещата.
Не одобрявам мързела на днешните ученици. Или не го разбирам..не знам...
Не мога да приема претенции за борба за по-добро учитище от родител, чието дете в периода 5-7 клас по цял ден е в мола, вместо да учи. И родителят да вдига рамене и да казва на учителя, който споделя ниската успеваемост на детето му - ами аз не мога нищо да направя, вие какво предлагате?
И после учителят виновен, че фунията, която ползва не е ефективна и не е налял нищо в главата на детето му.
Имаше претенции към госпожата по математика, че давала много задачи на контролно (5 или 6 бяха, не помня), пък те решавали бавно и не им стигало времето. Предложих им да пишат на МОН да намалят задачите на НВО, за да се впишат децата във времето.
Просто има такива безумни претенции от страна на родители, че главата не ми ги побира.
И така... учителката по математика се съобрази с претенциите на родителите и намали задачите. Мислите ли, че резултатите се повишиха?! В мола е къде-къде по-интересно.

Та каквито и промени да се направят в образователната система, ще са нужни и други промени извън нея...

Общи условия

Активация на акаунт