Седмокласна Изпитна 21.07 - 27.07 Второ класиране!

  • 60 184
  • 1 371
  •   1
Отговори
# 1 260
  • София
  • Мнения: 30
Съгласна съм. Има всякакви случаи. Просто много хора остават с 1-2-5т. под линията за математическа гимназия и какво друго да направят, освен ЕГ Simple Smile няма да идат в 18то или друго подобно, защото са кръстили 1 паралелка "математика"  Simple Smile
....

Това не го разбирам напълно, както писах и по-рано. 18-то, 31-во, 32-ро са доста добри училища. Мисля, че имаше още поне 2 училища втори ешелон, които имат МАТ паралелки. Има доста добри отзиви за тях цялостно.

Ако някое дете (и родителите му) обичат достатъчно математиката, виждат смисъл и развитие в тази сфера, тогава за мен е непонятно как може да изберат първи ешелон ЕГ за сметка на изброените училища от втори ешелон. Все пак разликата е 15-20 точки в тези училища. Огромна част от децата във втори ешелон училища са в диапазона 410-440 точки. Най-ниското за първи ешелон е около 450-455 точки. Точно тези точки много често представляват някакво притеснение по време на НВО в дадени деца. Това са 3 задачи по 3 точки * 2 (бала са удвоява) = 18 точки. Ако тези 3 задачи прави средата, ученолюбието и прилежността на децата една класа, за която вие се притеснявате, ами добре. Но, аз не го вярвам!

В този случай аз просто вярвам, че или желанието на детето или общата логика и смисъл е докарало тази деца в ЕГ и МАТ профил не е толкова предпочитан колкото се изкарва тук.

Ако обаче е така, аз точно това предлагам да се направи като реформа. По-добрите учители по МАТ да отидат в някое училище (примерно 31во) и да го направят подгластник на СМГ и НПМГ. Така за там родители и деца да са по-уверени, че като отидат, ще има винаги учители по МАТ, няма да ги сменят, и освен това ще са качествени! Така и там ще могат да увеличат по-видимо бройката часове. И, съответно в ЕГ качеството/изискванията на МАТ ще спадне малко, защото добрите учители по МАТ ще са се преместили в 31во. Това е най-опростено казано.

# 1 261
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 836
Аз имам следния въпрос, чисто информативно, няма да участва детето в 3 класиране. Знае ли се колко е броят на децата явили се поради здравословни проблеми на втората дата за матура? Имало ли е изобщо втора дата тази година? И ако е имало, качени ли са баловете от нея?

# 1 262
  • София
  • Мнения: 16 177
Ама защо трябва да пада нивото на математиката в ЕГ? Някаква разумна причина за това, предвид, че и в ЕГ това е един от най-предпочитаните профили и си се учи съвсем сериозно? Със сигурност не по-малко сериозно от 18-то, 31-во и подобни. Каква е разумната причина да превърнем ЕГ в хуманитарни гимназии, при положение, че те не са и никога не са били такива?

Последна редакция: сб, 26 юли 2025, 19:18 от sanaka

# 1 263
  • Мнения: 837
dm-mamma, ти уби рибата, човек!
Приеми, че много деца и родители търсят повече от едно нещо. Затова има 3 или 4 профила, а не един.
Защо трябва да ходи накой в 31во като може да получи същата (или даже по-добра) математика в Испанската, НЕГ или 73то? А плюс това вероятно ще получи и чужд език.

Математическа гимназия не се става само като добавиш думата в името на училището.

# 1 264
  • София
  • Мнения: 5 549
Съгласна съм. Има всякакви случаи. Просто много хора остават с 1-2-5т. под линията за математическа гимназия и какво друго да направят, освен ЕГ Simple Smile няма да идат в 18то или друго подобно, защото са кръстили 1 паралелка "математика"  Simple Smile
....

Това не го разбирам напълно, както писах и по-рано. 18-то, 31-во, 32-ро са доста добри училища. Мисля, че имаше още поне 2 училища втори ешелон, които имат МАТ паралелки. Има доста добри отзиви за тях цялостно.

Ако някое дете (и родителите му) обичат достатъчно математиката, виждат смисъл и развитие в тази сфера, тогава за мен е непонятно как може да изберат първи ешелон ЕГ за сметка на изброените училища от втори ешелон. Все пак разликата е 15-20 точки в тези училища. Огромна част от децата във втори ешелон училища са в диапазона 410-440 точки. Най-ниското за първи ешелон е около 450-455 точки. Точно тези точки много често представляват някакво притеснение по време на НВО в дадени деца. Това са 3 задачи по 3 точки * 2 (бала са удвоява) = 18 точки. Ако тези 3 задачи прави средата, ученолюбието и прилежността на децата една класа, за която вие се притеснявате, ами добре. Но, аз не го вярвам!

В този случай аз просто вярвам, че или желанието на детето или общата логика и смисъл е докарало тази деца в ЕГ и МАТ профил не е толкова предпочитан колкото се изкарва тук.

Ако обаче е така, аз точно това предлагам да се направи като реформа. По-добрите учители по МАТ да отидат в някое училище (примерно 31во) и да го направят подгластник на СМГ и НПМГ. Така за там родители и деца да са по-уверени, че като отидат, ще има винаги учители по МАТ, няма да ги сменят, и освен това ще са качествени! Така и там ще могат да увеличат по-видимо бройката часове. И, съответно в ЕГ качеството/изискванията на МАТ ще спадне малко, защото добрите учители по МАТ ще са се преместили в 31во. Това е най-опростено казано.
Какво означава учител да отиде в друго училище?
Аз лично никога не бих сменила училището си.

# 1 265
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 168
Ето какво присъства в един тест на уни за определяне на нивото на новопостъпили студенти, тоест очаква се да е учено в средното образование:

# 1 266
  • Мнения: 4
Относно математическите гимназии, все пак да отбележа, че ПЧМГ строят нова, супер модерна сграда, с доста по-голям капацитет от сегашния, която би трябвало догодина да заработи. Да, гимназията е частна, но осигурява финансиране , до колкото знам, на някаква част от децата си, особена на най-добрите. Това е някаква крачка напред, към разширяването на възможностите на децата да учат математика в София.
От отворените врати на ПЧМГ ни казаха, че въпреки, че ще са в нова сграда от есента на 2026 приема след 7 клас си остава с три паралелки. Ще приемат повече деца от 5 клас.

# 1 267
  • София
  • Мнения: 796
Математическите паралелки в ПЧМГ са две след 7ми клас, третата е природни науки.

# 1 268
  • Мнения: 271
И кое е най доброто за математика според вас според резултатите от НВО в десети клас? Нали изключваме в случая ЕГ от първи ешелон, или не?

Slaveia84, ПЧМГ е с изпит и трудно се влиза след 7 клас.

Аз лично си свалих файловете от РУО за последните 2г, но в Данибон може да се види също. В езиковите има по-добра математическа подготовка, отколкото в училищата с профил "математика". Затова казвам, че конкретно за моето дете дори по-добре стана така, защото си обича езиците и съчетанието с добра математика е супер.
Освен това гледам резултатите по МАТ да са по-големи от БЕЛ в конкретното училище, не знам как да го обясня, но ми говори за това, че има сериозно отношение. При едни високи резултати БЕЛ 70-80т да видиш мат-60, значи децата имат способности, които не им се развиват.  В случая с Немската гимназия всичко е на високо ниво бел, мат, съотношение между двете. Същото е и в Испанската, но детето не иска да учи испански.

Ние не бяхме проучвали ЕГ преди да видим недостатъчните (за МГ) резултати от НВО, но след като обърнах внимание на статистиката и отворените врати в Немската ни спечелиха. И с чисто сърце си писахме в желанията Немската и 2АЕГ, без никакво притеснение, че не са МГ.
https://danybon.com/klasazia/

Последна редакция: сб, 26 юли 2025, 22:42 от Shushi2

# 1 269
  • София
  • Мнения: 796
Shushi 2, благодаря.
Аз не бях допрочела, че вие сте отишли в езикова и бях решила, че изпускам някое училище.

# 1 270
  • Мнения: 271
Темата беше защо мераклиите за МГ не отиват в паралелки с профил "математика", ами отиват в ЕГ, след като не се класират в желаната МГ. Така започна цялото обяснение за нивото на математиката в различните места Simple Smile тя стана дълга и широка, но все пак на детето трябва и да му се учи език. В нашия случай това е валидно и всичко се нареди по най-добрия начин.
Но съм убедена, че има и деца, които не са доволни от попадането си в ЕГ, но не искат да пропиляват бал... или родителите ги убеждават и т.н. Просто в София ситуацията е такава, че натискът е голям, конкуренцията също, решенията се взимат по различни критерии.
А аз пък си мисля, че е важно да изградят здрави приятелства и контакти за бъдеще. Не е само учене.

Последна редакция: сб, 26 юли 2025, 22:50 от Shushi2

# 1 271
  • София
  • Мнения: 30
Ама защо трябва да пада нивото на математиката в ЕГ? Някаква разумна причина за това, предвид, че и в ЕГ това е един от най-предпочитаните профили и си се учи съвсем сериозно? Със сигурност не по-малко сериозно от 18-то, 31-во и подобни. Каква е разумната причина да превърнем ЕГ в хуманитарни гимназии, при положение, че те не са и никога не са били такива?

Аз не искам да пада нивото на МАТ в ЕГ. Нито мисля, че това ще е чудесно.

Чета вниметелно последните няколко теми за НВО, всяка от по 150 страници. И, това което излиза като обобщение е, че:
1) Хората не се доверяват на МАТ профили втори / трети ешелон ЕГ и предпочитат Хуманитарни профили в първи ешелон ЕГ, въпреки, че обичат и искат развитие в МАТ. Все пак в тези Хуманитарни профили, които те избират има много по-малко часове МАТ, защото в МАТ профилите предполагам добавят ФУЧ, ИУЧ и т.н. и все пак там е логично да са подбрали по-добри учители.

2) Освен това логиката е, че децата в МАТ профили са се събрали там да вдигат нивото на МАТ. Съответно, тези с Хуманитарни профили би трябвало да има по-малко деца почитатели на МАТ. Проста логика, нямам доказателства.

3) Остава впечатлението, че няма достатъчно МАТ профили като цяло или пък са разпилени по училищата. Съответно, се случва така, че често нямат достатъчно учители по МАТ, като има напуснали, се търсят заместници, пропуска се материал и т.н. За това, имаше много конкретни оплаквания в различни училища втори ешелон (31во, 12то, 1во, 30то или 35то. Извинявам се ако съм объркал някои, това по спомен го пиша.) Точно, затова смятам, че е по-добре да съберат в дадено училище повече и по-добри учители по МАТ и да направят няколко профила, които да са конкуренти на СМГ, НПМГ, за да няма текучество, колебание от страна на родители дали ще е ОК и т.н.

4) Остава впечатлението, че има липса на достатъчно учители по МАТ или пък качествени учители по МАТ (едно от двете). Не знам дали е точно така, но ако е така, тогава пак логичното е да не се "разпилява" малкия ресурс, а да се съсредоточи там, където има най-голямо желание и любов. Съответно и тези учители ще са по-щастливи, защото ще работят с мотивирани, подготвени деца.

5) Ако се случи точка 3, няма да има толкова притеснения за баловете, за малко точки не ми достигнаха и т.н., защото ще има втори ешелон МАТ гимназия, която все пак е добра и предлага много МАТ.

Ако случайно има някакво объркване - в никакъв случай не твърдя, че няма добри учители по МАТ в ЕГ.

Какво означава учител да отиде в друго училище?
Аз лично никога не бих сменила училището си.
Не казвам някой министър или директор да кара учител да сменя училището си или да го гони. Това би било безумно! Просто предположих, че ако се сформира качествено МАТ училище в София, може би, доста качествени учители по МАТ биха се насочили на там. Така, че ако погледнеш точка 3+4+5 горе, надявам се да съм го представил добре.
--


Тинки,  не съм я убил, виждам, че още мърда Simple Smile Разбира се, съгласен съм, че има деца които биха търсили по няколко различни неща наведнъж. Няма лошо, ако им харесва БЕЛ + език + МАТ, нека изберат там, където най-добре мислят, че ще им се получи. Но, не успявам достатъчно добре да разбера следното - не ми стигат точките за СМГ, но искам МАТ, не обичам да уча език, не ми вървят езиците, не са ми интересни, но не искам да се запиша втори ешелон МАТ профил, защото ми стигат за езикова първи ешелон и се дразня, че няма достатъчно МАТ в ЕГ, защото МАТ е много важна и основополагаща за света. Дано да няма такива случаи, но мен ми се струва, че има и това е чисто и просто грешен избор. Както написах в преден пост, смятам, че вероятността и в двете училища средата да е добра е общо взето еднаква.

# 1 272
  • Мнения: 14 412
Какво значи добър учител,  качествен учител? Когато назначиш някой на работа изобщо не е ясно как ще се справи... и не е задължително някой добър математик да е и добър учител.

# 1 273
  • Мнения: 7 665
Ето какво присъства в един тест на уни за определяне на нивото на новопостъпили студенти, тоест очаква се да е учено в средното образование:


Е, учено е, разбира се. Сигурен съм, че нито един отличник по математика няма да се затрудни на този въпрос, а децата от СМГ и НПМГ ще отговорят за 1 секунда и с вързани очи.
dm-mamma, децата в ЕГ, които обичат математиката, си избират профил математика. Такъв има във всички ЕГ. Не си избират хуманитарен профил. Това, че във всички ЕГ са фиксирани двата езика като задължителни първи и втори профил, не прави профилът ЧЕ хуманитарен. За трети и четвърти профил могат да изберат математика и физика и много деца от ЕГ го правят.

Последна редакция: нд, 27 юли 2025, 00:31 от Татко Мецан

# 1 274
  • София
  • Мнения: 16 177
Ама защо трябва да пада нивото на математиката в ЕГ? Някаква разумна причина за това, предвид, че и в ЕГ това е един от най-предпочитаните профили и си се учи съвсем сериозно? Със сигурност не по-малко сериозно от 18-то, 31-во и подобни. Каква е разумната причина да превърнем ЕГ в хуманитарни гимназии, при положение, че те не са и никога не са били такива?

Аз не искам да пада нивото на МАТ в ЕГ. Нито мисля, че това ще е чудесно.

Чета вниметелно последните няколко теми за НВО, всяка от по 150 страници. И, това което излиза като обобщение е, че:
1) Хората не се доверяват на МАТ профили втори / трети ешелон ЕГ и предпочитат Хуманитарни профили в първи ешелон ЕГ, въпреки, че обичат и искат развитие в МАТ. Все пак в тези Хуманитарни профили, които те избират има много по-малко часове МАТ, защото в МАТ профилите предполагам добавят ФУЧ, ИУЧ и т.н. и все пак там е логично да са подбрали по-добри учители.

2) Освен това логиката е, че децата в МАТ профили са се събрали там да вдигат нивото на МАТ. Съответно, тези с Хуманитарни профили би трябвало да има по-малко деца почитатели на МАТ. Проста логика, нямам доказателства.

Скрит текст:
3) Остава впечатлението, че няма достатъчно МАТ профили като цяло или пък са разпилени по училищата. Съответно, се случва така, че често нямат достатъчно учители по МАТ, като има напуснали, се търсят заместници, пропуска се материал и т.н. За това, имаше много конкретни оплаквания в различни училища втори ешелон (31во, 12то, 1во, 30то или 35то. Извинявам се ако съм объркал някои, това по спомен го пиша.) Точно, затова смятам, че е по-добре да съберат в дадено училище повече и по-добри учители по МАТ и да направят няколко профила, които да са конкуренти на СМГ, НПМГ, за да няма текучество, колебание от страна на родители дали ще е ОК и т.н.

4) Остава впечатлението, че има липса на достатъчно учители по МАТ или пък качествени учители по МАТ (едно от двете). Не знам дали е точно така, но ако е така, тогава пак логичното е да не се "разпилява" малкия ресурс, а да се съсредоточи там, където има най-голямо желание и любов. Съответно и тези учители ще са по-щастливи, защото ще работят с мотивирани, подготвени деца.

5) Ако се случи точка 3, няма да има толкова притеснения за баловете, за малко точки не ми достигнаха и т.н., защото ще има втори ешелон МАТ гимназия, която все пак е добра и предлага много МАТ.

Ако случайно има някакво объркване - в никакъв случай не твърдя, че няма добри учители по МАТ в ЕГ.

Какво означава учител да отиде в друго училище?
Аз лично никога не бих сменила училището си.
Не казвам някой министър или директор да кара учител да сменя училището си или да го гони. Това би било безумно! Просто предположих, че ако се сформира качествено МАТ училище в София, може би, доста качествени учители по МАТ биха се насочили на там. Така, че ако погледнеш точка 3+4+5 горе, надявам се да съм го представил добре.
--


Тинки,  не съм я убил, виждам, че още мърда Simple Smile Разбира се, съгласен съм, че има деца които биха търсили по няколко различни неща наведнъж. Няма лошо, ако им харесва БЕЛ + език + МАТ, нека изберат там, където най-добре мислят, че ще им се получи. Но, не успявам достатъчно добре да разбера следното - не ми стигат точките за СМГ, но искам МАТ, не обичам да уча език, не ми вървят езиците, не са ми интересни, но не искам да се запиша втори ешелон МАТ профил, защото ми стигат за езикова първи ешелон и се дразня, че няма достатъчно МАТ в ЕГ, защото МАТ е много важна и основополагаща за света. Дано да няма такива случаи, но мен ми се струва, че има и това е чисто и просто грешен избор. Както написах в преден пост, смятам, че вероятността и в двете училища средата да е добра е общо взето еднаква.
Нещо тотално са Ви объркани представите и информацията. Кой предпочита хуманитеран профил в ЕГ, пред мат?
Профил "чужди езици" не е хуманитарен профил и никой, който иска мат не избира хуманитеран профил в ЕГ. За пореден път - ЕГ не са хуманитарни гимназии. Повечето деца там избират мат и природни науки за профил, отколкото хуманитарни профили. В ЕГ има точно толкова мат, колкото има във всяко друго училище, което афишира математически профил, извън МГ. Естесвено, че, ако можеш да избираш, ще избереш ЕГ, пред 31 примерно, където можеш да учиш точно толкова математика и на вероятно на по-високо ниво.

Общи условия

Активация на акаунт