

....
Това не го разбирам напълно, както писах и по-рано. 18-то, 31-во, 32-ро са доста добри училища. Мисля, че имаше още поне 2 училища втори ешелон, които имат МАТ паралелки. Има доста добри отзиви за тях цялостно.
Ако някое дете (и родителите му) обичат достатъчно математиката, виждат смисъл и развитие в тази сфера, тогава за мен е непонятно как може да изберат първи ешелон ЕГ за сметка на изброените училища от втори ешелон. Все пак разликата е 15-20 точки в тези училища. Огромна част от децата във втори ешелон училища са в диапазона 410-440 точки. Най-ниското за първи ешелон е около 450-455 точки. Точно тези точки много често представляват някакво притеснение по време на НВО в дадени деца. Това са 3 задачи по 3 точки * 2 (бала са удвоява) = 18 точки. Ако тези 3 задачи прави средата, ученолюбието и прилежността на децата една класа, за която вие се притеснявате, ами добре. Но, аз не го вярвам!
В този случай аз просто вярвам, че или желанието на детето или общата логика и смисъл е докарало тази деца в ЕГ и МАТ профил не е толкова предпочитан колкото се изкарва тук.
Ако обаче е така, аз точно това предлагам да се направи като реформа. По-добрите учители по МАТ да отидат в някое училище (примерно 31во) и да го направят подгластник на СМГ и НПМГ. Така за там родители и деца да са по-уверени, че като отидат, ще има винаги учители по МАТ, няма да ги сменят, и освен това ще са качествени! Така и там ще могат да увеличат по-видимо бройката часове. И, съответно в ЕГ качеството/изискванията на МАТ ще спадне малко, защото добрите учители по МАТ ще са се преместили в 31во. Това е най-опростено казано.