Нов договор с Yettel

  • 7 768
  • 22
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 170
Здравейте, опитах се да намеря такава тема, но не успях. Имам закупен телефон на изплащане от Йетел, със съответния абонаментен план. Дотук никакви проблеми само че преди няколко дни ми се обади служител от Йетел, за да уговорим час за подписване на нов абонаментен план, защото иначе цената на досегашния ще се повиши. Отделно мога да взема и нов телефон (какъвто смятам да си купя). Казусът е следният - старият договор е сключен на 24.10.2023 г. и е за две години, тоест - до 24.10.2025. Как така срокът му вече изтича и трябва сега-веднага да отида да подпиша нов договор, щом би трябвало да имам още 3 месеца? Подозирам, че се опитват да ме изментят, но ми се иска да чуя и други мнения. Благодаря предварително за отговорите!

P.S. Пропуснах да отбележа, че след въпросния разговор получих СМС от Йетел с насрочени ден и час за среща в офис (не съм правила такава конкретна уговорка), та явно обаждането е съвсем истинско.

Последна редакция: пт, 25 юли 2025, 13:07 от Acid_Burn

# 1
  • Мнения: 4 771
Единствените непознати хора, на които вярвам по телефона са куриерите, които ми се обаждат да ми кажат, че храната ми е пред входа. На всеки друг, който ми се обажда и представя като служител на еди си какво, му отговарям - да благодаря, ще ида на място в офис да видя за какво става въпрос.
Съответно и вие направете същото - отивате в офис и питате - защо и какво.

# 2
  • Мнения: 2 170
Единствените непознати хора, на които вярвам по телефона са куриерите, които ми се обаждат да ми кажат, че храната ми е пред входа. На всеки друг, който ми се обажда и представя като служител на еди си какво, му отговарям - да благодаря, ще ида на място в офис да видя за какво става въпрос.
Съответно и вие направете същото - отивате в офис и питате - защо и какво.
Мислех си го, ама на тази жега много искам, ама нямам хич никакво желание. Wink

# 3
  • София
  • Мнения: 328
Аз съм на Йетел/Теленор/Globul сигурно от 20 години.

Нямам договор. Последното предложение да го преподпиша го отказах през 2021 г. Нищо не се е случило, плащам си същия абонаментен план като от преди, увеличен един-два-три пъти с 1-2 лв. заради инфлацията.

Търсят те по-рано, защото знаят, че отнема време - докато те намерят, да се наканиш, размислиш...

Новият договор им дава възможност да прогнозират приходи, трафик, обеми и т.н. Лошото е, че злоупотребяват.

Аз отказах да сключа нов договор, защото ми предлагаха услуги и обеми, които не ползвам и не искам, срещу повече пари, разбира се. Обясних им, че не искам такива услуги, не искам повече минути за не-знам-какво си и да не ме търсят. Обаждаха се през ден в продължение на 2 месеца. Всеки път отказвах да обмисля предложението и пращах много поздрави на началника, който е измислил тази политика.

Ако реша да прекратя ползването на Услугите им, не дължа месечни такси като неустойка. С договор се дължат 3 месечни абонаментни такси (не съм чула да има промени).

Та, обмисли предложението им, прецени си дали имаш нужда от телефона и услугите, и действай съобразно твоите интереси.

И нищо няма да се случи, ако не отидеш в този ден и час, където са ти пратили съобщение. Ти си клиента, ти им изкарваш заплатите, а не те на теб. Така че по-смело и уверено.

Пс. Има един сайт "Правата ми" - има полезни неща там, може и в него да потърсиш информация за твоя казус.

# 4
  • Мнения: 360
И на мен за Йетел ми звъня някакъв мъж да ми обяснява, че можел да ми предложи по-изгодни условия в сравнение със съществуващия договор, който е съвсем нов, от преди няколко месеца. Искаше да ходя в офис в Люлин, даже май каза 6-та част.
Имайки предвид, че съществуващият договор е подписан в офис на другия край на града, се учудих защо офис в Люлин има интерес към моя договор.
Накрая като ми каза "Извинявайте за притеснепието, мадам", убеждението, че е някаква измама скочи от 80% на 100% и въобще не ми е хрумвало, че може истински служител на фирмата да ми е звънял.

# 5
  • Мнения: 2 170
tini_tini, благодаря! Аз също съм клиент на Йетел от много време (повече от 20 години), вземала съм и друг път телефон на изплащане. Сега се налага да си сменя телефона, защото Huаwei P60 Pro ми скъса нервите и смятам, че съм заслужила един хубав Самсунг, но мога да изчакам, докато изтече сегашният договор. Иначе след това няма да преподписвам нов договор, изобщо няма да се набутвам по този начин. Просто се чудех защо е това бързане - благодаря, че ми разясни!

kikithealien, след обаждането получих СМС от Йетел за насрочен час за преподписване, така че няма как да е измама. Пък и аз ще предподписвам в офис, а не по телефона, та няма как да сработи такава схема.

# 6
  • Мнения: 467
Това е практика от много години, не знам как не са Ви обяснили досега, че 3 месеца преди да изтече договорът ви (конкретно за двугодишен договор говоря) "излизат промоционалните" условия за Вас и можете да идете да си преподпишете договора като си изберете нов план. Ако не отидете, те автоматично ще ви продължат договора, но на по-неизгодна месечна такса. За съжаление новите, па било то и промоционални условия, са винаги на по-висока цена. С две думи - ако отидеш и преподпишеш си набутан, ако не отидеш и не преподпишеш - си два пъти по-набутан.

# 7
  • Мнения: 2 170
Да, де, но в случая има и телефон на изплащане и искам да взема нов, след като този договор изтече. Как точно да отида да подпиша нов план, нали след 3 месеца ще трябва да подпиша нов договор?

# 8
  • Мнения: 467
Искате да кажете, че от предния Ви закупен телефон имате още 3 вноски докато го изплатите ли? Ако е така-вече не знам. 100% ще ви измислят нещо.
Това което знам е, че служителите им са малоумни. Аз също получих два смс-а да ида само днес и само в еди-кой-си-офис. Е, не отидох. Отидох след няколко дни, вдигнах си скандала за който се бях приготвила (защото най-евтиния възможен план за преподписване на моя договор беше с 2лв отгоре, като втората година автоматично от сега ти казват че ще го вдигнат с още 2 лв! Но! за сметка на това пък нямало да има индексации. Значи те предварително ти казват, че всяка година ти вдигат таксата с по 2 лв, но иначе индексации нямало да има!) Питах ги до кога мога да мисля какво да направя-казаха ми докато ми изтече сегашния договор (значи до след 3 месеца).
И си тръгнах. И познайте-на следващия ден ми звъни пак служител, да ми обяснява как промоционалните условия по моя договор вече са открити и да ида пак само днес, само в същия този офис, в който бях предния ден, за да си преподпиша договора. Да се смееш ли, да ревеш ли....Та така, умувам още какво да правя.

# 9
  • Мнения: 2 170
Лимана, да, има още 3 вноски по изплащането на сегашния телефон. Затова и се чудя какво става. А че са малоумни - спор няма.

# 10
  • Мнения: 24 624
Да, де, но в случая има и телефон на изплащане и искам да взема нов, след като този договор изтече. Как точно да отида да подпиша нов план, нали след 3 месеца ще трябва да подпиша нов договор?
Не си длъжна да подписваш нов толкова рано, просто сега си им удобна да те ръчкат и да ти казват че "само сега" и прочие, а всъщност някой има месечен таргет за запълване. Обърни внимание че ги правят към края на месеца тия обаждания... и че искат да се уговориш с определен служител или офис, значи за там им трябва бройка. Ръчкат ги много за тия таргети, нормално е за бранша.
Иначе ако ти хареса оферта каквато ти дадат, естествено отпада това че след 3 месеца трябва да подписваш нов, ако подпишеш сега някакъв договор с тях, ще замени стария ти. Но... ще ти предложат нещо с поне малко по-скъпо, за по-евтин няма да ти го заменят без да е изтекъл срокът, имай предвид и това Grinning Вноските няма да ти ги опростят, не се притеснявай Grinning
Не пречи да си огледаш какво ще ти предложат, просто не се чувствай длъжна да се съгласяваш на нещо при положение че не си на зор и имаш още 3 месеца при каквито там промоционални условия си сключила сегашния ти договор. Като изтекат и те, тогава ще ти се вдигне цената че ти свършва промоцията съответно.

# 11
  • Мнения: 2 170
natka, благодаря! Изобщо няма да си дам труда да ходя до някой офис. Като изтече този договор - тогава.

# 12
  • Мнения: 24 624
Ами те не могат да те накарат с нищо, тъй че ти си решаваш. Това че те го правят да звучи спешно - ако мине.

# 13
  • Мнения: 2 170
Моето съображение е, че не искам в следващите три месеца да плащам вноските по два телефона, като реално ще ползвам един. Ще помисля следващата седмица какво да правя.

# 14
  • Мнения: 24 624
Хм, нямаше ли нещо че ти можеш да сключиш нов договор, но да вземеш към него устройство на изплащане до няколко месеца преди това. Питай ги, ако пък имаш желание за нов договор сега... никаква идея какво ти предлагат и какво още ще извадят от ръкавите за да те убедят че не е за изпускане сега да стане.

Общи условия

Активация на акаунт