Проблем в слуха на 2 годишно дете

  • 290
  • 8
  •   1
Отговори
  • Мнения: 212
Здравейте,
След месеци лутане,посещение на невролог,психолози,логопеди.Заради забелязани проблеми в детето ни не сочи,не маха,не се обръща по име или много рядко и като високо го викаме,имаше скачания и странни въртеня и най-важното казваше само мама.На детето му спряхме напълно екрани,ходи на ясла и логопед и психолог определено има развитие,вече няма скачания,въртения почти,казва баба,кака.Всички забелязахме обаче,че като сме зад него не се обръща пляскаме,тропаме,логопедката настоя за преглед на слуха тъй като и на нея и направи такова впечатлиене.Записахме час за скрининг за средното ухо и тест на слуха.Направихме само скрининга защото показа,че лявото ухо има проблем.Реално уреда не отчиташе отговор от него и ни дадоха насока да работим с доктор и като се излекува какъвто е проблема възпаление,течност или отит да отидем за слуха.
Някой минал по този път да сподели съвет.Детето е на 2 годинки

# 1
  • Мнения: 17 016
Посетете УНГ за лечение на ушенцето

# 2
  • Мнения: 15 773
Задължително посетете много добър УНГ, направете качествена проверка на слуха, диагностика на проблема, определете дали е лечимо или увредата е с постоянна. Защото и това е възможно. Ако е така, бързо се  предприемат мерки по въвеждане на слухов апарат, доколкото помня кохлеарна имплантация се прави ако ниво на чуваемост е от много ниските степени или при напълна глухота. Проблемите в слуха могат да продуцират много и разнообразни развитийни проблеми, като могат да са причина и за аутистично поведение, за забавяне в развитието и много други. Не че детето "не може", увредата дава подобно отражение. И докато  не се дефинират ясно проблемите със слуха, то това може да се предполага за фактор причиняващ дефицитите на детето.

Последна редакция: сб, 27 сеп 2025, 10:01 от _re_ge

# 3
  • Мнения: 212
Задължително посетете много добър УНГ, направете качествена проверка на слуха, диагностика на проблема, определете дали е лечимо или увредата е с постоянна. Защото и това е възможно. Ако е така, бързо се  предприемат мерки по въвеждане на слухов апарат, доколкото помня кохлеарна имплантация се прави ако ниво на чуваемост е от много ниските степени или при напълна глухота. Проблемите в слуха могат да продуцират много и разнообразни развитийни проблеми, като могат да са причина и за аутистично поведение, за забавяне в развитието и много други. Не че детето "не може", увредата дава подобно отражение. И докато  не се дефинират ясно построблемите със слуха фактор, може да се предполага, че дефицитите на детето могат да са причинени от него.

Да благодаря и аз се надявам да успеем да се справим с този проблем.Записах час за УНГ,детски доктор който работи и в Исул надявам се,че ще ни е полезна ако не ще търся и друго мнение,но определено ще трябва да го лекуваме и да забелязвам,че много неща иска да направи,но явно заради този проблем не се получават и колкото и странно да звучи буквално всякаш чете по устните ни и жестове защото когато сме пред него и ни вижда всичко прави безупречно даже и по нас се опитва да повтори,но ако сме зад него е загубена кауза.На нас психоложката иначе ни каза тъй като в началото се съмняваше и имаше някои аутични признаци,сега понамаляха,но според нея наистина такива признаци може да се появят заради проблема със слуха и че не разбира или чува по точно всичко много добре .

# 4
  • Мнения: 2 022
Доц. д-р Диана Попова от Исул се занимава с деца и има опит включително при кохлеарна имплантация. Заведете детето докато е малко и да се реши проблема навреме.

# 5
  • Мнения: 5 581
Слухът е първото нещо, което е трябвало да проверите. Ако там има проблем, се отстранява първо той. Иначе всяко ходене при логопеди, невролози и прочие е безсмислено. Ние сме в чужбина и едно от условията за покриване на разходите за логопед, е детето да има направено изследване на слуха и това изследване да не показва никакви отклонения. Иначе няма смисъл.

# 6
  • Мнения: 15 773
В България за съжаление Е абсолютно неглижирана тази тема. Наскоро се запознах с родители , чието дете е с развитийни проблеми  и едва когато тръгва на училище (с отлагане) в първи клас, откриват че е с пълна липса на чуваемост при едното ухо. Така, в момента, е трудно да се каже доколко детето е имало възможност да преодолее дефицитите и доколко въобще те са "виновни" за тях.

# 7
  • Най-сетне у дома
  • Мнения: 931
Проблемите със слуха могат да повлияят на формирането на реч определено, но не и на липсата на социални жестове (сочене), както и странните въртения, и характерното скачане. Лекувайте ухото, но не изпускайте и втората линия на проблеми.

# 8
  • Мнения: 15 773
Съгласна съм но искам и да уточня следното.

...жестове (сочене), както и странните въртения, и характерното скачане.
Соченето е комуникация, споделено внимание. Щом има компрометиран слух , комуникацията не носи същата цел, защото разбирането на целта на комуникацията (взаимодействие) липсва. Затова и няма как да има сочене. Що касае второто - то то е признак на сензорна дезинтеграция , не всеки с такава е спектрален. Възможно е детето да има и други проблеми, но дорде децата с проблеми в слуха (преди да се диагностират с такива) демонстрират спектрално поведение и забавено интелектуално развитие, а след това след "корекциите" всички си идва на място, то винаги има възможност именно и само компрометирания слух да  е причина за текущите проблеми. Когато се реши какво да се прави с компенсацията на слуха и детето почне да се тегли в сферите на изоставане ще стане ясно има ли нещо допълнително "прикачено", което да е утежнявало ситуацията.

Общи условия

Активация на акаунт