Трудно дете на 6

  • 562
  • 11
  •   2
Отговори
  • Мнения: 5
Здравейте.

Отчаяно пиша този пост, пробвали сме вече и сме минали през къде ли не, но все още имаме приблеми с поведението на детето ни.

Като цяло става въпрос за шест годишно момиче в последна група в детската градина. Късно проговори и все още се борим с говорни проблеми, в момента ни мъчат нейните поведенчески проблеми по - скоро.

В нова градина е от тази есен, преди това бяхме само в частни градини, искаше ми се и сега, но яприеха и я записахме и все пак с идеята малко да се поотърси от центъра на внимание, в което може би е била постоянно поставяна.

Използваме услугите на логопеди и психолози ежеседмично, от години, по четири пъти в седмицата.

Ситуацията е, че тя няма страх от нас всякаш или приема думата ни за въздух. Понякога изпада в кризи, хвърля предмети, почва да пее и танцува, когато нещо я ядоса или се страхува, не иска да спи в училище, не спазва правила, знае какво трябва да прави, обещава, че ше го прави и в другата минута буквално отива и прави пак това, което е ибещала, че няма да прави. В частната градина не спеше на обяд, защото не искаше и не може да спи на обяд просто. Не и се спи. Но сега изискват това нещо или поне да е тиха, но това при нея е трудно. Нещо си говори, пее си и може да събуди другите деца.

Според психолозите това е начин да провери границите и проявява такива поведенчески истерии когато не е център на внимание.

Повярвайте ми всичко и всякак сме пробвали. И не ни се получава много.

Моля, ако някой от вас е срещнал такъв или подобен проблем с детето си, бих се радвала да чуя вашата история и съвети.

Поздрави.

# 1
  • Мнения: 17 075
Минете обследване в Александровска болница, детска психиатрия Свети Никола. Късното и трудно проговаряне в съчетание с описаното поведение са симптоми на нещо. Направете консултация и с невролог. Поведението на детето има причина, то самото страда от състоянието на нещата, но страдат и околните. Спането на обяд или поне лежането е проблем в държавните детски градини - нямат ресурс да изведат детето и затова настояват да лежи и да е тихо. На първо време защо не го запишете полудневно? Да, ще е сложно единия родител да мине на четири часа, но е изход за детето.

# 2
  • Мнения: 5
Забравих да вметна-  Моля без съвети от сорта с обследване в Александровска. Тази стъпка е изключена от нас - по наше нежелание след много разучавания и според мнението на психолозите. Не се заяждам, просто споделям. Евентуално много бих се радвала да чуя лични истории на хора минали по подобен път. Благодаря.

# 3
  • Мнения: 17 075
Психолозите работят с детето, което очевадно има проблем без да знаят върху какво точно работят?
Имам новина, не е заяждане, а личен опит - нищо не решава проблема, но трябва да сте наясно с какво се борите. Защото детето има проблем, който обяснява поведението му. А ако знаете какъв точно е проблемът ще знаете и как да подхождате. Ваша воля. В първите клас ще е в пъти по-зле, повярвайте ми, минала съм по този път. Имам и доста наблюдения покрай моето дете и над други деца, а и работя с ученици почти 26 години и от там имам наблюдения. Диагнози не поставям, но мога да усетя кога има нещо, което не е наред.
Искате ли малко въпроси, не ми отговаряйте на мен, отговорете на себе си:
- детето в термин ли е родено
- нормално раждане ли е или с усложнения?
- било ли е на кислород?
- консултация с невролог правена ли е?
- изследвания от типа на ЕЕГ, скенер или ЯМР правени ли са?
Мозъкът е разделен на центрове. Те са обособени, но и свързани помежду си с неврони.
При проблеми по време на бременността, по време на раждане или преждевременно раждане заради недостиг на кислород може да настъпят увреждания в мозъка. Не всичко е видимо при раждането.
Знаете ли, че когнитивният център и този, отговарящ за емоциите трябва да са разделени? Ако не са диференцирани настъпват проблеми с усвояването на материала в училище, но и с контрола на поведението и емоциите? Пример ви давам,.не поставям диагнози. Докато не сте наясно на какво се дължи поведението на детето Ви не можете да му помогнете.
В екипното обследване има детски психиатър, логопед и психолог. То затова се казва екипно, защото всеки от тримата специалисти прави своите наблюдения по време на срещите си с детето, след което дава заключенията си в своята област, а детският психиатър прави обобщението и издава епикризата.

Последна редакция: пт, 03 окт 2025, 20:13 от Mama Ru

# 4
  • Мнения: 22 056
Chocolate_91, детето ви е още в последната група на детската градина. Вие сега имате много добра възможност да й помогнете преди училище. Иначе в първи клас ще ви се види ад. Нямам опит с проблемите от вашето запитване. Но от опит мога да кажа, че първи клас е едно изпитание за много други деца - дори за леко по-разсеяни , по-дребни, неподготвени с четене и писане, с неизградена дисциплина, тези, на които им се рисува, вместо да смятат и т.н.
Затова вземете мерки сега - после наистина ще ви е по-трудно. Помогнете му - то на вас разчита. Потърсете специалисти, които имат знания - частни занимални, учители, вие ще прецените. Успех!

# 5
  • Мнения: 2 036
Забравих да вметна-  Моля без съвети от сорта с обследване в Александровска. Тази стъпка е изключена от нас - по наше нежелание след много разучавания и според мнението на психолозите. Не се заяждам, просто споделям. Евентуално много бих се радвала да чуя лични истории на хора минали по подобен път. Благодаря.

Карайте така тогава, като не желаете да бъде прегледано от детски невролог и детски психиатър.
Нямате си идея, какво ви чака, като почне училище.

# 6
  • Мнения: 22 056
И аз мисля, че всеки преглед може да е само от полза. Дори деца с много по-малки затруднения имат нужда от допълнителна помощ. За вас най-важно е детето - пробвайте навсякъде, за да видите къде е най-полезно за вас и него.

# 7
  • Мнения: 3 348
Миналата година е имало отново тема за детето, там са получени отново добри съвети, отново в тази посока. И тогава, и сега са се изказвали две жени, които съм засичала в много теми и много добре знаят какво и защо съветват. Но Вие не се вслушвате. Не сте направили всичко, след като отказвате категорично нещо, за което очевидно сте насочвани и друг път и не Ви е чуждо.

# 8
  • Мнения: 15 803
Много искам да съм положителна но уви в случая не ми се получава. А щом дори вие  отново и отново се връщате на тази тема , значи все пак гласът на разума ви не е съвсем заспал, защото не виждате , независимо от обещанията на хората, на  които плащате -  нещо конструктивно да се случва.

Не смятам, че вашите логопеди и психолози ( които ви пеят разни успокоителни слова на ухо) , работещи от години с описаното дете не могат да видят къде са проблемите. Ако са квалифирани специалисти несъмнено трябва да ги виждат. А те въобще не са това което пишете (всичко разбира, само е инатлива, непослушна, агресивна, емоционална и  т.н. ) . А ако не ги виждат,  значи им липсва квалификацията, защото като гледам кои бг-мами са писали по темата , то всички ние  тук можем да ви дефинираме истинските проблеми, да ви  начертаем път за работа, даже от всичко прочетено да ви поставим смислена, съответстваща на дефицитите диагноза. Всичко това обаче няма да има смисъл, защото вие не искате да чуете истината, нито искате да преодолявате нещо. Понеже не смятате че това са сериозни проблеми. Искрено смятате, че това са някакви незначителни неща, които се израстват . Вие искате да получите успокоение, но никой не може да ви го даде, защото такова няма. А вие не можете да го прозрете, защото сте си скрили главата дълбоко в пясъка. Предполагам, че като стане детето ученичка, с вас ще продължим да си пишем в темите за деца СОП. Освен ако не решите, като някои родители, да го "скриете' в защитена среда, в частно училище. Далеч от очите на обществото . Но това няма да реши проблемите, за тях няма  "израстване", само работа с квалифицирани кадри, с разбиране за проблемите и познания какво може и трябва да се направи.

Последна редакция: сб, 04 окт 2025, 19:11 от _re_ge

# 9
  • Мнения: 17 075
Трудно е да се приеме, че детето има отклонения в развитието, че няма да е "като всички", че ще трябва допълнителна работа, за да влезе в някакви приемливи граници. Много хора се самоуспокояват, че някой си в рода бил по-палав или проговорил на 5 с цели изречения.
Авторката осъзнава, че поведението на детето е проблемно, но все още не е осъзнала, че зад това поведение има диагноза, която обяснява кое защо и как и може да даде насоките за работа. Борбата започва след това, с попадането на точните специалисти, с постоянство, с работа у дома. Но авторката все още се надява да прочете за случай като нейния завършил успешно и да приложи споделеното. Няма такъв вариант. Всеки случай, авторке е индивидуален. С нежеланието си да обследване детето и да разберете какво предизвиква късното проговаряне и проблемното поведение на практика отказвате адекватната подкрепа за детето си. То страда, но страдате и вие като родители, а трудното тепърва предстои - училище и пубертет. В пубертета нещата ескалират. Диагностика в Детска психиатрия "Свети Никола" не означава, че детето Ви е "лудо", означава откриване на проблема, който води до описаното поведение.
И проверете слуха на детето. Да, знам, чува, но е възможно да е с намален слух, с тапа навътре в ухото, да не чува всички звуци/ честоти.

Последна редакция: сб, 04 окт 2025, 20:17 от Mama Ru

# 10
  • Мнения: 4 558
Трудно е да се приеме, че детето има отклонения в развитието, че няма да е "като всички", че ще трябва допълнителна работа, за да влезе в някакви приемливи граници. Много хора се самоуспокояват, че някой си в рода бил по-палав или проговорил на 5 с цели изречения.
Авторката осъзнава, че поведението на детето е проблемно, но все още не е осъзнала, че зад това поведение има диагноза, която обяснява кое защо и как и може да даде насоките за работа. Борбата започва след това, с попадането на точните специалисти, с постоянство, с работа у дома. Но авторката все още се надява да прочете за случай като нейния завършил успешно и да приложи споделеното. Няма такъв вариант. Всеки случай, авторке е индивидуален. С нежеланието си да обследване детето и да разберете какво предизвиква късното проговаряне и проблемното поведение на практика отказвате адекватната подкрепа за детето си. То страда, но страдате и вие като родители, а трудното тепърва предстои - училище и пубертет. В пубертета нещата ескалират. Диагностика в Детска психиатрия "Свети Никола" не означава, че детето Ви е "лудо", означава откриване на проблема, който води до описаното поведение.
И проверете слуха на детето. Да, знам, чува, но е възможно да е с намален слух, с тапа навътре в ухото, да не чува всички звуци/ честоти.
Извън темата, но и по нея...
Mama Ru, ти си човек с главно Ч. Виртуална прегръдка за теб и дано дамата се вслуша в твоите препоръки...

# 11
  • Мнения: 17 075
Благодаря,delia, но мисля, че няма. Не е готова да приеме, че има проблем. Усеща го, но все още е във фазата на отхвърлянето. Когато приеме и се примири, тогава ще потърси помощ.

Общи условия

Активация на акаунт