Проблем с леля/възпитателка в ДГ

  • 480
  • 9
  •   11
Отговори
  • MT
  • Мнения: 584
Здравейте, мами, имам нужда от съвет и мнения по една ситуация в нашата детска градина. Не съм сигурна към кого точно да се обърна в този момент, но вече се притеснявам и искам да реагирам подобаващо. Явно с разговори с детето и учителките нещата не стават.

В групата на детето ми тази година има една леля, с която, за съжаление, има проблем не само моето дете, но тук ще говоря предимно за моето. Миналата година се случваше да замества в другата група, където беше детето ми, но сега тя е основната леля на новата ни група.

Какво се случи:
Вчера, като я прибирах от градина, започна да ми разказва нещо, което ме остави без думи.
Каза ми(цитирам от записа, който направих):
„Днес, докато леля [име] сваляше леглата, ме нарече ‘нахална’, а аз не съм такава!“
Детето ми тази дума никога не е чувало у дома/извън ДГ, а и дори не разбираше точно какво означава. Видимо беше обидена и започна да се защитава, като ми повтаряше, че не е направила нищо без да си поеме дъх.

После, докато вървяхме обратно към градината (исках да говоря с госпожата и обърнах моментално), добави още:
„Тя(лелята) ми каза да заспивам веднага. Аз бях със затворени очи, докато ми казваше - нищо не съм правила!“
По принцип детето ми не спи следобед, но си лежи кротко и не пречи.. Това ми е потвърдено от всички учителки през последната година и половина. Не смятат, че е проблемно дете, а и понякога спи напоследък, дори ми я хвалят.

Контекст: Живяхме в чужбина, където спря да спи на 2 години и половина и в детската група няма вече сън след 3г. възраст. Беше напълно отвикнала, дори вкъщи не искаше да спи.

Заговори и за направения наскоро бретон и реплика:
"Ще ми отреже бретона" защото бил пречел. Аз виждам, че НЕ и пречи. Аз съм го рязала - нито влиза в очите, нито и пречи да вижда, нито е неудобно за нея и съм я питала 100 пъти вкъщи. Не знам защо коментира тази леля външния вид на детето, но ми остави горчив привкус. Оказа се, че децата я имитират и няколко деца са започнали да правят коментари към дъщеря ми, че била смешна и подобни неща.

След като сподели и видя, че се връщаме, за да я защитя - настроението ѝ се оправи. Преди това беше видимо разстроена. Госпожата на смяна потвърди, че не е била в стаята тогава и не знае какво точно е станало.

Записах детето си как разказва случая, за да съм сигурна, че не се бъркам. Разказа го няколко пъти по един и същи начин, дори на английски пред баща си. Тогава ме попита какво значи думата „нахална“ и как да го обясни, защото не знае еквивалента на езика, който говорим вкъщи тримата (някои думи/изрази не се превеждат добре - той не говори български добре, но разбира доста добре, затова му пуснах да чуе и записите).

Проблемът според мен е по-дълбок.. ще сложа собствените си мисли:
Тази жена е постоянно мрънкаща, недоволна, не поздравява никой, излъчва лошо настроение. Не разбирам как такъв човек може да работи с деца.
Не е първият случай с тази леля. Друг родител в същия ден се е оплакал, че тя е казала на дететето и „Ще ти счупя чадъра“ - нямам идея в какъв контекст е, но това също не е нормално.
Миналата година, когато моето дете беше в друга група, тази жена я беше хванала за ръката и извела навън в коридора по пижама, защото не спяла и тогава разбрах късно, учителките също не бяха наясно, но говориха с директорката(която вече се пенсионира, сегашната е нова). Тогава реагирах и говорих с тях, а после разбрах, че и други родители имат оплаквания от много време.
Гледайки новините разбирам, че тази ситуация не е критична(на фона на други скорошни ситуации), но е също толкова неприятна.

Днес ще говоря с директорката (по препоръка на госпожата, с която говорих вчера), но не искам това да се „замете“ под чергата, защото се случва постоянно.
Искам да знам:
1. Какви са правата ни в такава ситуация?
2. Какво бихте направили вие на мое място?


Мисля и да я заведа при моя роднина на логопед/психолог – хем за изговора на няколко буквички имаме работа, хем да обсъдим случката, защото детето ми явно преживява нещо неприятно и не искам да се затвори в себе си. Вчера сама ми каза, че си запушва ушите и гледа надолу, когато тази леля говори нещо, защото не искала да я чува:
"Направо не гледам леля [име], просто гледам към земята къде вървя. Защото не искам да чувам! Дори си запушвам ушите, за да не чувам какво ми казва." и след това уточняваше, че не помни, но е говорила обиждащи реплики и към други деца.
Това не е нормално за мен, детето ми никога не е показвало такъв тип действия, докато е било под мой надзор, сред други хора. Колкото и да говоря с детето си, тя не разбира отношението на тази жена и слава богу не го приема за нормално..

Ще съм благодарна, ако някой е минал през нещо подобно и може да сподели как е действал, какво се е случило и прочее. 🙏

# 1
  • София
  • Мнения: 34 914
Имах/ме такъв проблем с учителка на сина ми в първа група, само че там имаше физическо насилие. Доколкото подразбрах тогава от него, на него "само" му е викала, други деца са били удряни. Накратко – събрахме се родители, отидохме при директорката, махнаха учителката.
Говорѝ с други родители, добре е да се съберете повече хора, отидете при директорката и ако тя не вземе мерки, може да преминете към писмени сигнали. Писменият сигнал (с входящ номер) трябва да бъде заведен във входящия дневник на дг.

# 2
  • MT
  • Мнения: 584
Писменият сигнал (с входящ номер) трябва да бъде заведен във входящия дневник на дг.

Как се разбира дали е заведен там, трябва да ми дадат входящ номер с подаване на писмения сигнал на хартия? Може ли по имейл примерно?

# 3
  • София
  • Мнения: 34 914
Сега, ние не стигнахме дотам, защото директорката реагира бързо, но доколкото разбрах трябва да получите входящ номер. Не знам дали може по имейл.

# 4
  • София
  • Мнения: 8 920
В групата на голямата ми дъщеря последната година имаше случай с "леля" или вероятно се казва помощник възпитател не знам. Имаше проблем точно към дъщеря ми като тя този път ми каза доста бързо. Оказа се, че въпросната жена отишла и и разсипала пъзела на земята, защото дъщеря ми тръгнала да си го прибира. Имаше и проблеми с другите деца, защото масово деца на по 6-7 г. плачеха пред детската градина. Говори се с нея няколко пъти и след като не разбра директно се отиде при директорката.

П.С: Когато попитах как така госпожата и (тъй като те имат педагог в групата) не е видяла случката? Тя каза, че го е направила докато госпожата била в тоалетната.... Всъщност изразих и възмущението си пред въпросната госпожа, която е педагог и тя беше доста учудена от случката.

# 5
  • Мнения: 1 160
Напълно покрепям горните мнения, обърнете се към учител, директор, ако не ви съдействат и в писмен вид, обсъдете с другите родители.
Но не повтаряйте постоянно случката на детето, за мен това каране на детето да разказва отново и отново нещо неприятно за него, е много по-запомнящо се и травмиращо от няколко груби думи от киселата леля. Чак и на психолог да го водите, зорлем да му вкарате мухата че има проблеми.
Казвате му, че му вярвате и ще говорите с госпожата и точка. Повече пред него не се коментира темата.

# 6
  • MT
  • Мнения: 584
I.R., благодаря за споделения опит. Тази жена е проблема от години в нашата ДГ. Наистина не разбирам защо не се вземат действия..

Фрезия,

Аз трябваше да го направя, за да установя дали казва всичко за ситуацията, не че съм я държала под разпит все едно е в полицията. Тя сама ми разказваше и допълваше. И сама искаше да каже на баща си, съответно го каза на втори език съвсем по същия начин. Записването стана още в началото и просто си пуснах записа и я оставих да говори. Питах дали нещо друго е станало и тя го каза. Прибрах телефона, после само детето си продължи да изказва мнението си, да обяснява и т.н. Няколко пъти стана. Опитах да сменя темата, чак вкъщи имаше успех. Това е около 7-8 минути пеша говорене, обсъждане (почти монолог) на едно тъкмо направило 6 годишно дете.

За да коментирам с учителка, трябва да знам нейната версия, която за мен лично е истината и го казах на детето си. Изслушах я първия път, върнахме се, оставих я на пейката до шкафчетата за обувки в коридора (там има камера, а и я чувах как си пее, та не се притеснявах) и се качих да проведа бърз разговор. Учителката каза да се обърна към директора, който го нямаше ни вчера, ни днес сутринта. Чакам 4 часа, да говоря с нея по темата.

За психолога - това са хора, които са учили за да разбират и помагат при проблем, аз не съм специалист - те са. Винаги може да има нещо повече, което да не виждам/разбирам аз, или детето да мисли, че е нормално, защото вижда, че другите го приемат и да не споделя. Длъжна съм като родител да обследвам, за да съм сигурна, че всичко е наред. И без това имаме ходене заради няколко звука, така че ще го комбинирам в обща консултация. Никой няма да я кара да преразказва ситуациите с цел да бъде натъжавана. Аз не разбирам защо сте против, но това си е ваше мнение и няма да ви оспорвам.

# 7
  • София
  • Мнения: 8 920
Вероятно, защото няма персонал затова или поне такива оправдания съм чувала при нас.

# 8
  • София
  • Мнения: 1 402
Лия, аз бях по-крайна, когато подобен проблем имаше с дъщеря ми. Една учителка, не я пускаше да става след като си легне до тоалетна. Отидох в градината, казах на учителката какво мисля и отидох при директорката и  поисках незабавно действие.
Същата тази госпожа, за да не се напряга, ги пускаше да пишакт в пясъчника, та и там се наложи да кажа какво мисля.

До писмено оплакване не се стигна, директорката реагира адекватно и веднага,

# 9
  • Мнения: 6 381
Писменият сигнал (с входящ номер) трябва да бъде заведен във входящия дневник на дг.

Как се разбира дали е заведен там, трябва да ми дадат входящ номер с подаване на писмения сигнал на хартия? Може ли по имейл примерно?
Пишете на сигналът - копие до, еди коя си община, отдел Образование.
Аз лично правех скандали директно в градината, веднъж някоя си леля не беше пуснала дъщеря ми до тоалетната и и казала да стиска. После я питах на нея ако й се пик@е, дали ще може да заспи?

Общи условия

Активация на акаунт