Какво е мнението ви по отношение на обучението на деца с увреждания?

  • 4 607
  • 141
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 228
Това, от което се опасявам, е че подобно отношение може да причини доста сериозни емоционални и психически травми на дете с увреждане. От нас - родителите зависи как ще възпитаме децата си и как и каква информация за децата и хората с увреждания ще им предоставим. Необходимо е още много да се направи по отношение на информираността и пренастройването на мисленето и отношението към хората с увреждания.

Това е точно така, но интеграцията на децата с увреждания е дълъг процес, то няма да стане изведнъж с една  кампания. Съвместното учене в обикновени училища е първата и най-сериозна стъпка според мен към интегрирането на децата с увреждания.

# 16
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Ами под деца с леки увреждания разбирам такива, за които няма да бъде проблем да бъдат обучавани от обикновени учители чрез общообразователни методи.
С тежки - деца, които се нуждаят от съответните специалисти и специални методи. Напр. слепи деца, глухонеми и прочие.
Глухите и слепите деца са едни от най- успешно обучаваните деца с увреждания в масовите училища. Имаме дълголетна традиция в това обучение. Те са и най- добре приетите в обществото.

# 17
  • в едно миланско село
  • Мнения: 4 124
и те са хора,трябва и на тях да им се обръща нужното внимание,но съм против да учат в нормални училища,не за друго,а защото само ще търпят подигравките на съучениците си


разбира се, ако наШето обЩество не е в състояние ниЩо да предаде на децата ни, тогава не само на дете с увреждане, ми и на араб4е или китай4е Ще се подиграват.

по темата : освен ако не е с тежки увреждания, които изискват специални грижи и обу4ени възпитатели. дъЩеря ми има мом4енце с Даун в класа, изклЮ4ително са привързани вси4ки към него, а не съм и' давала специални обяснения, или нареждания за поведението и' към него.
децата могат да бъдат много жестоки, вярно е, но не трябва да забравяме и 4е са "4исти" съЩества, ако им се даде правилна информация, ако не се под4ертават безбройни разли4ия... много "проблеми" за тях не биха съЩествували.

# 18
  • Мнения: 6 323
Фукла, така е, съгласна съм.
Аз самата съм ЗА интеграцията на децата с увреждания в масовите училища.
Мисълта ми беше, че е необходимо може би да се предоставя на родителите на децата от класа повече информация - да са подготвени и те, а и да могат да подготвят и собствените си деца за това как да се държат с децата и хората с проблеми
Не става въпрос за точни указания за поведението, а по-скоро информация, че е възможно в класа да има дете с увреждане и че то по нищо друго не се отличава от останалите деца, да се промени този стереотип на мислене "различен - значи луд" и т.н., а не да се стигне до обидни епитети, подигравки и лошо отношение и едва тогава да се взимат мерки относно информираността на деца и родители.

# 19
  • Мнения: 3 521
Гласувах с опции 1,2 и 5 Peace.

# 20
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Нямам нищо провтив И детето ми учи с такова детенце.
Но много са сурови съучениците й с нея... Моята разбира и все я защитава... Абе сложно нещо се получва, но няма да се даваме.

# 21
  • Мнения: 7 112
При идеални условия (материалната база е налице, а духовно увредените не съществуват като субекти) - в общи училища.

От гледна точка на самите деца - сред връстници, които не ги приемат за "различни".







# 22
  • Мнения: 4 324
Няма против детето ми (когато го имам де) да учи с деца с увреждания. Кои са лек и кои тежки, не зная, но ако на децата бъде обяснено правилно здравословното състояние на техният „различен” съученик, както от учители, така и от родители, вярвам, че те ще реагират много адекватно. И въпреки всичко, ме е страх за децата с увреждания и техните чувства, за травмите които могат да им бъдат нанесени, за унижението, което несъмнено някой ще им приложи, за тяхното самочувствие ....... За съжаление хората не сме еднакви и не регираме по един и същ начин.

На обществото ни никак не е подготвено за деца с увреждания, което е много жалко. За съжаление ще има и от всичко по-малко и от подигравките и от страненето, от всичко ....

Така е и с осиновенети деца ......... Sad Винаги ще чуеш злобен коментар зад гърба си. Така е и със семсйтвата със стерилитет (което живо ме вълнува и е моята болна тема). Защото не приемаме хората различни от нас, защо когато нещо не е „нормално” го смятаме за лошо? Sad

Лоши сме хората Sad

# 23
  • Мнения: 431
yosarian, и аз приемам "определението" на Как'Сийка за леко/тежко увреждане.

Хубаво и толерантно би било децата с увреждания да са в масовите училища. Но не смятам, че обществото ни е "узряло" към различните. Аз лично не бих имала против такова дете или деца да се обучава(т) с моето. Но е необходима подготовка - и на учителите, и информация за родителите.

Когато бях в пети клас на екскурзия, учителка ми каза да не общувам с група глухонеми деца, защото съм щяла да забравя да говоря.

Наскоро в една тема четох, че някои майки в градинките смятат диабета за заразна болест.

Много усилия и време ще са нужни за промяна на обществото. Да се хвърлят децата с увреждания на "вълците" на принципа я случи на добри съученици, я не, ми се вижда грозно и жестоко. Не знам - трябва ли да се "пожертват" поколение-две дечица като пионери на светлия западен опит? Информация трябва, и то много... по-дипломатично някак, без агресия.

Без агресия и от двете страни, защото "вие сте длъжни да приемете моето дете, иначе сте тъпи/жестоки/старомодни/захлупени/нетолерантни" - не върви някак и създава отпор, нежелание да се слуша и съответен агресивен отговор.

В един идеален свят си го представям така: да се прави някаква предварителна психологическа оценка на средата - деца и техните родители. Да има подготвен чрез съответен курс педагог - учител или класен ръководител. Брошурки за родителите: "Във вашия клас има дете със заболяването Х. Това заболяване представлява еди какво си. То не е заразно и е безопасно за околните. Избрахме вашия клас, защото вие сте най-най-най-толерантните и интелигентни хора(подмазването не вреди, добрата дума порти отваря). И т.н."

По тези причини не знам какво да отговоря на анкетата. От една страна - хубаво, правилно, прекрасно е да се интегрира максимален брой деца с увреждания. От друга страна - говорим за България, а личното ми мнение е, че почвата не е готова и доста годинки ще минат, докато се подготви.

Извинете за дългото ми писание.

# 24
  • Мнения: 479
Аз съм ЗА децата да учат в масови училища. И това е по-полезно не само за самите деца с увреждания, а особено за тези без такива.
Защото още от малки ще се научат да не делят хората според физическите им качества. И това ще ги направи много по-човечни. Смятам,  че подигравките ще са само в началото - докато това бъде въведено като практика.
Ползата ще е двойна:
- от една страна децата с увреждания ще се интегрират, а от дуга децата без увреждания ще се учат на човещина и много други неща.

Последна редакция: пт, 08 юни 2007, 16:18 от Ally McBundy

# 25
  • Мнения: 47 993
аз съм учила с дете с леки умствени увреждания от 2 до 7 клас, беше син на една учителка от горния курс и с връзки го беше записала при нас в "нормален "клас, бяхме заедно чак до 7 клас
седеше на последния чин, от време на време учителките сядаха до него и му обясняваха уроците простичко или го изпитваха пак така , с по-простички думи да разкаже нещо
никой не го закачаше, нито го обиждаше, той също не беше агресивен, беше мил и кротък
дъщерята на една от учителките ни беше с по-тежки умствени отклонения, но понякога нямаше кой да се грижи за нея и я водеха също в класа, мисля че беше с по-тежка форма на даун, но пък беше много любвеобилна и много ни се радваше по нейния си начин, явно нямаше много приятелчета и се чувстваше добре сред нас(беше малко по-голяма от нас на години, почти връстници бяхме)
лично аз смятам че няма проблем едно дете да посещава масово училище, но всеки случай е различен, има много заболявания и всяко си има различни степени...значи за да посещава масово училище трябва и самото дете да се чувства добре там и да има желание ...

# 26
  • Мнения: 25 636
Ами под деца с леки увреждания разбирам такива, за които няма да бъде проблем да бъдат обучавани от обикновени учители чрез общообразователни методи.
С тежки - деца, които се нуждаят от съответните специалисти и специални методи. Напр. слепи деца, глухонеми и прочие.
Глухите и слепите деца са едни от най- успешно обучаваните деца с увреждания в масовите училища. Имаме дълголетна традиция в това обучение. Те са и най- добре приетите в обществото.

Къде е това?  newsm78
Аз не съм виждала в масовите училища такива деца, а и не мога да си представя как биха могли да учат там при обикновените учители. Ако имаш предвид отделни паралелки в обикновеното училище - да, но иначе просто не си го представям. Нито програмата е пригодена за такива деца, нито учителите са подготвени. Как виждаш сляпо дете да чете или да пише на дъската? Или коя да е начална учителка да го ограмотява на Брайл?
Обясни ми как става така, наистина се интересувам. Знам, че имаше специализирани училища, които работеха по специални методики, с прекрасно обучени кадри и имаха страхотни успехи с децата. Ако си спомняте състава от глухонеми деца, които пеят и танцуват - прекрасна работа на педагозите им!   bouquet
Иначе и навремето в гимназията имахме съученичка на инвалидна количка, мисля, че беше боледувала от детски паралич. Нямаше никакви проблеми, освен, че когато се налагаше класът й да ползва някой кабинет, съучениците й я пренасяха по стълбите. Но това беше в гимназията, те бяха достатъчно силни, за да го правят. Не съм забелязала да е била отхвърлена или някой да й се подиграва, то и нямаше за какво...  Thinking

# 27
  • Мнения: 8 999
В прогимназията в нашия клас имаше едно момиче, което беше с увреждане /така и не разбрахме каква е диагнозата, защото по времето на соц-а това /да си увреден/ беше малко забранено - светлата социалистическа личност трябваше да е умствено и физически здрава и калена! Сега си давам сметка как понякога сме били груби и зли към това дете, а всичко можеше да се нареди, ако класната ни беше провела един истински "ЧАС НА КЛАСНИЯ", в който да не обсъждаме тъпотии като политинформация, а да ни подготви за това, че с нас ще учи едно по-особено дете, което не носи никаква отговорност за състоянието си и трябва да се съобразяваме с него, да го толерираме и т.н.
Моя позната има дете със синдром на Даун - детето е много контактно и приветливо, но си има увреждането и му личи. По този повод многократно съм говорила с моите две диванета - разказала съм им, че детето е болно, че то не е виновно, че за съжаление не може да бъде излекувано, но също като тях обича да играе, да се весели, да има приятели и ..... И знаете ли какво забелязвам? Всеки път, когато се случи на някой рожден ден да се засечем с това дете, моите предпочитат да си играят с него! Обръщат му много повече внимание, отколкото на останалите. Надявам се, че съм възпитала у тях правилно отношение към хората с увреждания, че никога не биха били груби с такива хора, че дори интегрирането на деца с увреждания  сред деца без увреждания е еднакво полезна симбиоза и за двете категории.
Все пак моята съученичка завърши средно образование и, макар и да не е усвоила на 100 % учебния материал, е била по-подготвена от деца с нейните проблеми, но обучавани в специализирани училища /като се вземе предвид и нивото в такива специализирани училища в Бг, то да не дава Господ да попадаш там/  

# 28
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Ами под деца с леки увреждания разбирам такива, за които няма да бъде проблем да бъдат обучавани от обикновени учители чрез общообразователни методи.
С тежки - деца, които се нуждаят от съответните специалисти и специални методи. Напр. слепи деца, глухонеми и прочие.
Глухите и слепите деца са едни от най- успешно обучаваните деца с увреждания в масовите училища. Имаме дълголетна традиция в това обучение. Те са и най- добре приетите в обществото.

Къде е това?  newsm78
Аз не съм виждала в масовите училища такива деца, а и не мога да си представя как биха могли да учат там при обикновените учители. Ако имаш предвид отделни паралелки в обикновеното училище - да, но иначе просто не си го представям. Нито програмата е пригодена за такива деца, нито учителите са подготвени. Как виждаш сляпо дете да чете или да пише на дъската? Или коя да е начална учителка да го ограмотява на Брайл?
Обясни ми как става така, наистина се интересувам. Знам, че имаше специализирани училища, които работеха по специални методики, с прекрасно обучени кадри и имаха страхотни успехи с децата. Ако си спомняте състава от глухонеми деца, които пеят и танцуват - прекрасна работа на педагозите им!   bouquet
Иначе и навремето в гимназията имахме съученичка на инвалидна количка, мисля, че беше боледувала от детски паралич. Нямаше никакви проблеми, освен, че когато се налагаше класът й да ползва някой кабинет, съучениците й я пренасяха по стълбите. Но това беше в гимназията, те бяха достатъчно силни, за да го правят. Не съм забелязала да е била отхвърлена или някой да й се подиграва, то и нямаше за какво...  Thinking
Глухите деца виждат- така, могат да четат и да се учат. Погрешна е представата, че дете, което е глухо е и нямо. То може да говори и да развива говора си единствено в общуване със здрави хора около себе си.
Слепите деца от друга страна не са глухи Grinning Съответно чуват какво се преподава. Има много успешни музиканти сред слепите и не са единични случаи в масовото образование в България.
Интелекта на тези две групи хора с увреждания в масоввия случай е запазен, дори по- висок от средния. Глухите деца в специализираните училища учат 4 години повече, поради погрешната представа, че развитието им е забавено. Практиката през последните години показва, че глухите деца в масовите училища се справят повече от добре с материала преподавам там и не само успяват да покрият Държавните образователни изисквания, но в много случаи са и с много добър и отличен успех.
Глухите и слепите не са хора с тежки увреждания.

# 29
  • под жаркото слънце
  • Мнения: 2 565
....... от една страна децата с увреждания ще се интегрират, а от дуга децата без увреждания ще се учат на човещина и много други неща.
Гласувах с опция 2 и опция 5.

Общи условия

Активация на акаунт