За заплатите на учителите и стачката

  • 35 450
  • 1 062
  •   1
Отговори
# 405
  • Мнения: 196
Моите мотиви са, че стачката, така, както е организирана в настоящия момент, без предвиден фонд за обезщетение на ефективно стачкуващите и със завишените от страна на синдикатите нереални и неизпълними искания на 100% увеличение е кауза пердута. Останалите ми мотиви не са чак толкова съществени. Слабата организация сама по себе си настройва обществото срещу учителското съсловие и това е напълно нормално.

Точно за това говорим. Бездарно организирана стачка, с нулева перспектива. Освен това исканията трябва да са комплексни, а не само "дайте ни повече пари". Ама не съм чула някой да каже - дайте ни министър-учител, или дайте сами да си напишем учебниците. Защо? Ще ме извинявате, ама защото просто не им дреме за министъра и учебниците.

Ти, Ксения мислиш, че ако им повишат заплатите, нещата автоматично ще станат, както е във вашето училище - това обаче не е така.

# 406
  • Мнения: 48 023
хм и аз мисля че не са организирани, а и че нямат искания да им се повиши по някакъв начин качеството на работата
лекарите от пирогов искаха например да се отпуснат пари и за болницата,а не само за техните заплати, но учителите нехаят по тези въпроси
да се пишат учебниците от тях, да се избере читав министър, да се приключат безобразните реформи- за тези неща не се споменава, само за заплатите...ами селските училища, това че няма занимални за децата, че няма училищен транспорт, за тези неща изобщо не им пука  newsm78

# 407
  • Мнения: 3 456
Ксения, ти не живееш в България доколкото разбрах и детето ти не учи в българско училище. Аз вече споменах разликата между системите на средно образование. Канадската система (съпруга ми е учил в Канада) те учи да мислиш, българската не. Освен това от новините по телевизията не можеш да направиш реална преценка за ситуацията тук, просто защото нямаш почти никаква информация.
Спомена думичката "библиотека". Половината българчета не знаят какво означава тази дума защото в повечето училища библиотеки няма. А ако има има 2 кашона със стари оръфани книги отпреди 20-30 години и това е, просто един-два рафта с книги. Била съм и в библиотеката в Американския Университет. Огромни рафтове с книги, компютри с книги и интернет, маси и столове на които можеш да седнеш да работиш. Само че за средното българско училище, че и университет това е мисия невъзможна.


А защо е така- заради учителите ли? Защото са им много големи заплатите и не е останало за библиотеки?

Относно канадската и българската система- едната учила да мислиш, другата -не.

Учителите, които се опитват да въвеждат модела на системата , която те кара да мислиш или както xenia много точно го беше написала имат ролята да дават насоки и да контролират, а ученика сам трябва да стигне до знанието , търсейки и четейки в Интернет и в същите тези библиотеки за които стана вече въпрос, бяха определени в една подобна тема като мързеливи. Мързяло ги да преподават и карали децата да ходят до библиотеката да търсят, да четат, а те какво правели в час, за какво им плащали. Ами то на такива и 200 лв. им били много. Ето затова са различни системите, защото манталитетът е различен.

Общо взето много неудобно се чувствам , когато чета темата - имам познати учители и този факт, вярно ме прави пристрастна, но все си мисля , че и да нямах пак не бих правила такива дребнави и злобни сметки- колко дни почиват, колко дни работят, по колко часа и колко лв. на час излиза , че вземат, след като за всички е ясно , че напрежението в работата им е толкова изхабяващо...
От друга страна самите учители тук показват известна доза злоба. Вероятно заради това, че никой в страната не ги подкрепя. И все пак според мен тонът и езикът на един учител трябва да бъдат на ниво винаги и навсякъде. Все пак щом тук с нас родителите говорят така, как да сме сигурни как говорят с децата ни?

# 408
  • София
  • Мнения: 62 595
Markrit, Tinatin,

Зная, че главните букви трябва да се използват пестеливо. Но сега наистина ще изкрещя, че да се разбере веднъж завинаги:
ПО ПРОФЕСИЯ И ОБРАЗОВАНИЕ НЕ СЪМ ПЕДАГОГ, НЕ СЪМ РАБОТИЛА КАТО УЧИТЕЛ И НЕ СЪМ В СИСТЕМАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО. МНОГО БИХ СЕ РАДВАЛА ДА РАЗВИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИ УМЕНИЯ. ИНТЕРЕСУВАМ СЕ ОТ МЕТОДИ НА ОБУЧЕНИЕ И В ТЕСНИЯ И В ШИРОКИЯ СМИСЪЛ НА ДУМАТА. ТОВА МИ Е НАСТОЯЩЕТО, А НАДЯВАМ СЕ И БЪДЕЩЕТО.
Една от целите на обучението и образованието ми да помогна основно на децата, да се справят по-лесно с нещото, наречено учене (независимо какво слагате в тази дума) и да учат с удоволствие.
Проблемите на всички хора, които са свързани по някакъв начин с училището и обучението изобщо са ми близки, защото оказват сериозно влияние на постиженията и самочувствието на хората.
И още нещо. Най-много се вълнувам от учителите и образователната система, защото моите деца също в същото обикновено български училище, както и всички деца в БГ.

Така, че ако някой има проблеми с учителите на децата си, моля да се оправя с тях, а не да изсипва помията на моята глава. Не съм учител

Сега ясно ли се изразих?

Последна редакция: пт, 14 сеп 2007, 09:34 от RadostinaHZ

# 409
  • Мнения: 1 172

Точно за това говорим. Бездарно организирана стачка, с нулева перспектива. Освен това исканията трябва да са комплексни, а не само "дайте ни повече пари". Ама не съм чула някой да каже - дайте ни министър-учител, или дайте сами да си напишем учебниците. Защо? Ще ме извинявате, ама защото просто не им дреме за министъра и учебниците.


Покрай дискусиите в тази тема, си говорих надълго и нашироко с няколкото ми познати учители. Казват, че исканията им и на предишната стачка са били не само финансови. Обаче, всичко се представя  на обществото като "учителите искат повече пари". Къде и чия е вината, не мога да кажа. Факт е, че ние, слушайки новините, не можем да разберем за какво се борят те. Или това, което аз чувам от телевизията, не е това което чувам от отделните учители. А синдикалните им лидери пък за пореден път просто използват политическата ситуация.

# 410
  • Мнения: 48 023
аз от моите познати чители разбирам че няма да стачкуват

# 411
  • Мнения: 1 172
аз от моите познати чители разбирам че няма да стачкуват

В градината на сина ми, например, ще подкрепят стачката (точно така е написано) като на 15 септ ще приемат децата 1час по-късно от началото на нормалното им работно време. Вече са ни информирали за това.
Не знам обаче дали това е само подкрепа или реална стачка. Защото пък от телевизиите разбирам, че ще се започне с 1-часови стачки.

# 412
  • Мнения: 5 462
Markrit, Tinatin,

Зная, че главните букви трябва да се използват пестеливо. Но сега наистина ще изкрещя, че да се разбере веднъж завинаги:
ПО ПРОФЕСИЯ И ОБРАЗОВАНИЕ НЕ СЪМ ПЕДАГОГ, НЕ СЪМ РАБОТИЛА КАТО УЧИТЕЛ И НЕ СЪМ В СИСТЕМАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО. МНОГО БИХ СЕ РАДВАЛА ДА РАЗВИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИ УМЕНИЯ. ИНТЕРЕСУВАМ СЕ ОТ МЕТОДИ НА ОБУЧЕНИЕ И В ТЕСНИЯ И В ШИРОКИЯ СМИСЪЛ НА ДУМАТА. ТОВА МИ Е НАСТОЯЩЕТО, А НАДЯВАМ СЕ И БЪДЕЩЕТО.....................
Моля Другарко чуваме и можем да четем , няма нужда да крещите .Не сме на училище , по леко с нервите де ......... Stop Rolling Eyes Shocked #Crazy

# 413
  • София
  • Мнения: 62 595
No comment.

# 414
  • Мнения: 343
Markrit, Tinatin,

Зная, че главните букви трябва да се използват пестеливо. Но сега наистина ще изкрещя, че да се разбере веднъж завинаги:
ПО ПРОФЕСИЯ И ОБРАЗОВАНИЕ НЕ СЪМ ПЕДАГОГ, НЕ СЪМ РАБОТИЛА КАТО УЧИТЕЛ И НЕ СЪМ В СИСТЕМАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО. МНОГО БИХ СЕ РАДВАЛА ДА РАЗВИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКИ УМЕНИЯ. ИНТЕРЕСУВАМ СЕ ОТ МЕТОДИ НА ОБУЧЕНИЕ И В ТЕСНИЯ И В ШИРОКИЯ СМИСЪЛ НА ДУМАТА. ТОВА МИ Е НАСТОЯЩЕТО, А НАДЯВАМ СЕ И БЪДЕЩЕТО.....................
Моля Другарко чуваме и можем да четем , няма нужда да крещите .Не сме на училище , по леко с нервите де ......... Stop Rolling Eyes Shocked #Crazy

Може би е добре да се върнете там за известно време, за да си оправите пунктуацията, че нещо никаква я няма. Ама то гадните учители са виновни за това, разбира се... Можете да се гордеете, вие сте живото доказателство за тяхната некадърност.

# 415
  • Мнения: 196
Markrit, Tinatin,
Една от целите на обучението и образованието ми да помогна основно на децата, и ако имат желание и на родителите и учителите в бъдеще са се справят по-лесно с нещото, наречено учене (независимо какво слагате в тази дума) и да учат с удоволствие.
...

Така, че ако някой има проблеми с учителите на децата си, моля да се оправя с тях, а не да изсипва помията на моята глава.
НЕ СЪМ НАЕМЕН РАБОТНИК.

Сега ясно ли се изразих?



Пропускам крясъците ти като неградивна част от спора.

Въпросът е малко друг. Подкрепата на стачката към днешна дата нанася повече вреда на учителите, откоркото полза. Защото те хем започват да си вярват, хем да се самосъжаляват. Ми да се подготвят както трябва - току виж повече родители ги подкрепили. Както вече казах, учителите не умеят да преговарят. Кат добавим и "несменяемите" (защо?) синдикални лидери, ситуацията става съвсем зле.
Учителите едни пари да си поискат като хората не могат, за какво говорим изобщо? Какво уважение, какви пет лева? Не е ли време И ТЕ да се понаучат на нещо?

Ако първият абзац на твоя постинг - за целта на твоето образование - включва и частни уроци по математика и/или български за ученици, тогава декларирам желание на родителите и очаквам оферта.   bouquet (То е ясно, че на училището тази година няма да може да се разчита)

# 416
  • Мнения: 656
Вярно е че има учители и "учители". Не мога да се примиря обаче с исканията на тези от тях, които 70% от учебната година са болнични и това се случва в продължение на 3 години. Директорът наема заместващи за по 1-2 месеца или учениците имат поредните свободни часове. И това се случва най-вече с езиковите подготовки. Не е трудно да се досетиш, че по време на отсъствието си въпросните учители преподават в частни училища или дават частни уроци. Дори се случи да открия едно такова "съвпадение на имената" в интърнет.
Не ми пука много с какво се занимава въпросната учителка през свободното си време, пука ми затова, че през работното си време не си върши работата качествено. И най-вече - резултатите - голяма част от учениците са неграмотни.

Установих, че когато детето ми е болно и е на "самоподготовка" в къщи, научава уроците си много по-добре отколкото като ходи на училище. Защо тогава изобщо го пращам там?!

Също така не мога да се примиря с факта, че поради липсата на средства в училище децата са задължени да правят опитите по Човек и природа в дома си. Ако учителят няма средствата откъде накъде родителят ще ги има? Не му ли е достатъчно, че трябва да дава всяка година поне 200лв за учебници и помагала? А учителят колко лв годишно е длъжен да се изсипва? И както беше споменала една учителка пред мен думите на директора "избирайте учебници, но се съобразявайте че родителите все пак трябва да ги купуват" ги тълкуват като натиск да изберат конкретно издателство.

Просто заради голямата част от учители, които просто са си кръшкачи не подкрепям стачката. Нека първо училищата да се изчистят от мърляви преподаватели, които отбиват само номера, тогава бих подкрепила стачката им.

# 417
  • Мнения: 343
Вярно е че има учители и "учители". Не мога да се примиря обаче с исканията на тези от тях, които 70% от учебната година са болнични и това се случва в продължение на 3 години. Директорът наема заместващи за по 1-2 месеца или учениците имат поредните свободни часове. И това се случва най-вече с езиковите подготовки. Не е трудно да се досетиш, че по време на отсъствието си въпросните учители преподават в частни училища или дават частни уроци. Дори се случи да открия едно такова "съвпадение на имената" в интърнет.
Не ми пука много с какво се занимава въпросната учителка през свободното си време, пука ми затова, че през работното си време не си върши работата качествено. И най-вече - резултатите - голяма част от учениците са неграмотни.


Ами какво те изненадва? И те деца хранят и обличат, нали?
Толкова ли е трудно да се проумее, че ако се увеличат заплатите до някакви нормални измерения, този проблем ще престане да съществува?

# 418
  • Мнения: 196
Вярно е че има учители и "учители". Не мога да се примиря обаче с исканията на тези от тях, които 70% от учебната година са болнични и това се случва в продължение на 3 години. Директорът наема заместващи за по 1-2 месеца или учениците имат поредните свободни часове. И това се случва най-вече с езиковите подготовки. Не е трудно да се досетиш, че по време на отсъствието си въпросните учители преподават в частни училища или дават частни уроци. Дори се случи да открия едно такова "съвпадение на имената" в интърнет.
Не ми пука много с какво се занимава въпросната учителка през свободното си време, пука ми затова, че през работното си време не си върши работата качествено. И най-вече - резултатите - голяма част от учениците са неграмотни.


Ами какво те изненадва? И те деца хранят и обличат, нали?
Толкова ли е трудно да се проумее, че ако се увеличат заплатите до някакви нормални измерения, този проблем ще престане да съществува?

Да напускат тогава! Защо държат място в училище? Или мислиш, че няма да има желаещи на тяхно място?

# 419
  • София
  • Мнения: 62 595
С удоволствие ще разкажа за какво става въпрос. Но май тук не е най-подходящото място, защото темата е за стачката на учителите. Само ще направя кратко пояснение. Ученето е много инрересен, труден и многолик процес. То включва цялото същество на човека, имаме си го заложено по природа, както и всички живи организми, но в различна степен. Ученето зависи от това, което си имаме заложено генетично, но и от отношението на околните (най-вече родители), от образователната система (която поставя някакви изисквания за постижения за определено време), обкръжаващата среда....
С времето ученето е започнало да се разглежда в много тесни граници и в момента общо взето се идентифицира само с училището. Но това не е така. Затова не само даването на частни уроци по определени предмети, че да се изкара контролното или кандидат-студентския изпит е обучение и учене. Това е частен случай. В този смисъл, не се занимавам с частни уроци в общоприетия смисъл. Правя консултации и оказвам помощ според конкретните особености. Основно се интересувам от изграждане и самоизграждане на отношение към ученето и процеса учене и това е възрастта, обхваната от начална степен (1-3 клас). В момента, основно с 1-2 клас. Според мен точно тази вързраст е най-сложната откъм обучение и се правят най-много бели като изисквания към детето, самооценка и реално справяне с материала. Мога да помогна в справянето с конкретен проблем, да компенсираме колкото е възможно заложените проблеми в учебниците и материала. Например, напълно е възможно детето да не може в конкретния момент да възприеме що е умножение и изобщо не разбира защо трябва да учи таблицата за умножение. В такъв случай се търсят начини на база досегашния опит на детето и допълнителни средства, то да схване идеята и принципа на умножението, да узрее за нея. При някои деца им просветва по различен начин и по различно време. Идеята е то да усети сладостта на знанието и с времето да добива увереност в себе си и самостоятелност.
За да няма недоразумения - не съм бавачка, не вися на главата на което и да е дете да си пише домашните, не пиша съчинения и не замествам родителски контрол. Става въпрос за консултация и помощ.

Това е в най-общи линии. Надявам се, че не съм разводнила темата. Предоставям информацията, защото беше проявен интерес от една от съфорумките и би било некоректно да не обърна внимание на това.

Последна редакция: чт, 13 сеп 2007, 13:56 от RadostinaHZ

Общи условия

Активация на акаунт