Макар и други дейности като конструктори, низане на мъниста, изрязване с ножичка и др.също развиват фината моторика, единствено рисуването и оцветяването са графични дейности подобни на писането, които подготвят детската ръчичка за него. Ако детето не проявява особен интерес към рисуването се препоръчва да се използват различни техники на рисуване и различни материали - оцветяване на гипсови фигурки, рисуване с боички, с пастели, с флумастери... Децата обичат цапотенето с вода и акварелните бои често са им по-любими от флумастерите.
За оцветяването мога да препоръчам първоначално оцветяване на голям лист (може и вестник или амбалажна хартия) на елементарна фигура (без много заврънтулки с най-близък до кръга контур) и постепенно намаляване на фигурата. ако имате възможност да закачите листа на дъската или да рисувате на статив, това е по-добрият вариант като начало.
Това за графичната дейност ми е любима тема . Ако мога да помогна още с нещо - питайте