Нарисувай ми овца, или за детските картинки

  • 19 825
  • 150
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 3 271
Анде, и ти "ме хвърли в оркестъра"!! Какви са тези учителки по рисуване и приложни изкуства без грам въображение и излизане от клишето  ooooh! Не знам какво да кажа. Но знам какво причиняват такива коментари на децата  ooooh!

# 76
  • Мнения: 605
Ние сме случили на учителки - няма изказвания като "не е хубаво" и "не е правилно" по отношение рисунките на децата. Само хвалят.

Ето какво нарисува Ивана - 4г. снощи по моя молба:
Нашето семейство:




Автопортрет



Последна редакция: чт, 08 ное 2007, 14:36 от Raffaello

# 77
  • Мнения: 5 877
Анде, и ти "ме хвърли в оркестъра"!! Какви са тези учителки по рисуване и приложни изкуства без грам въображение и излизане от клишето  ooooh! Не знам какво да кажа. Но знам какво причиняват такива коментари на децата  ooooh!
И аз съм в оркестъра.
Това беше отчасти и мотивацията ми да пусна тази тема - защото искам по всякакъв начин да противостоя на този модел. Учителката не е по приложни изкуства и рисуване, а стандартната им госпожа от градината. Но това не я оправдава, де.
Сега като ида, всеки път получавам рисунки от детето (рисува си ги по време на свободните занимания). Хваля ги на глас пред госпожата, която общо взето им хвърля по половин поглед и ми казва "ама вижте какво правихме по време на занятия" - гледам таблото, там някаква скука - дали им да залепят три листенца на предварително разпечатана ваза.
Но тази госпожа е така за всичко, де - единственото, за което е похвалила детето, е нова дрешка, нови ботушки и въобще неща, за които тя няма грам заслуга. А, и за послушанието.
Уменията й за четене се отминават полунеодобрително; още от самото начало й забраниха да си пише сама името на рисунките (нещо, което аз я бях подучила да прави и което правеше с голяма гордост - още друго не можеше да пише, но това - да). Леко неодобрение буди фактът, че говорим на най-различни теми - динозаврите, Древна Гърция, Китай и т.н. На няколко пъти ми се намекна, че върша нещо неправилно, занимавайки детето с такива неща.

Мюмлата не се впряга много, де. Ама все пак е по цял ден там.

Рафаело, много хубави рисунки!

Последна редакция: чт, 08 ное 2007, 14:50 от Aнда

# 78
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
И аз да си похваля моята принцеса на 4години и разбира се детската градина, в която ходи.  Hug
Допреди 2-3 месеца дори не можеше да оцветява картинки, имам пред вид без да излиза извън линиите. Това е важно защото показва умението за координация на ръката.
И предпочиташе бял лист, на който рисуваше хоризонтални линии.

Снощи обаче ми нарисува нашето family - bebe-sister, каката, mother и father.  И то съвсем правилно като размери и съотношение един спрямо друг, само че бяха с едни големи тела. Ама то и ние не сме много слаби, та пак е схванала пропорцията.

И много хубаво рисува букви.
Иначе никой от нас не е с творчески талант.

Есенните листа са оцветени красиво в различни цветове, петленцето и пеперудката - също. В градината винаги я хвалят, дори и да не се справила блестящо със зеданието и тя много се гордее с това.

Всички стоят закачени на хладилника с магнитчета.

# 79
  • Мнения: 605
още от самото начало й забраниха да си пише сама името на рисунките (нещо, което аз я бях подучила да прави и което правеше с голяма гордост - още друго не можеше да пише, но това - да).

А за това какъв й е мотива? На какво основание ще забранява на детето да си пише името  Shocked
Много странна госпожа! И никакви разговори с нея не помагат?

# 80
  • Мнения: 5 877
Нямам идея. Аз очаквах да я похвалят - честно. Не че е кой знае каква гениалност - Анна се казва, лесно й е името, - но да й се скарат и да й забранят не бях очаквала.
Аз не обичам да споря с учителки за възпитателните им методи - мисля, че е реално невъзможно да правят неща, в които не вярват. Ако тя не цени въображението по принцип, няма как да променя ценностната й система. В най-добрия случай мога да я накарам механично да реагира по определен начин, но децата усещат лъжата.
Иначе не я смятам за особено компетентен педагог - знам, че още не е изкарала всички изпити, защото искаше от мъжа ми да й носи някакви материали, за да се готви за дипломиране Simple Smile не е млада, де.

# 81
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Хм, а пък аз всеки ден хваля учителките на колко много неща са научили детето ми.   newsm10

# 82
  • Мнения: 3 491
Иначе не я смятам за особено компетентен педагог - знам, че още не е изкарала всички изпити, защото искаше от мъжа ми да й носи някакви материали, за да се готви за дипломиране Simple Smile не е млада, де.
Това може да е по редица причини. Имало е един период в миналото, когато не се е изисквало от детските и начални учителки да имат висше образование, а полувисше. Не знам доколко полувисшето образование е все още популярно в България, струва ми се, че имаше някаква тенденция да се минава масово към висше. За тази цел детските учителки полагаха допълнително изпити, които не са вземали на младини в полувисшите институти, иначе рискуваха да си загубят работата. Аз също съм давала лекции на моя леля с многогодишен стаж на детска учителка.
Но според мене формалната педагогическа подготовка не винаги означава, че някой умее да работи с деца. За съжаление в редица случаи и натрупаният формален стаж - също.

# 83
  • Мнения: 5 877
Това го писах, защото ми говори с тона на абсолютен експерт - един вид аз съм учителката, аз казвам какво е добро и какво - лошо. Вие сте майката и няма да се месите, освен за да ме подкрепите.
Иначе съм съгласна, че формалната педагогическа подготовка нищо не значи. В тази градина съм най-доволна от лелята на тяхната група, която пък никаква педагогическа подготовка няма, но просто изслушва децата и умее да говори с всяко на темата, която го интересува в момента.

А детето слуша всички учителки с безрезервно доверие - мисля, че и да го накърня малко, пак ще остане достатъчно Simple Smile

# 84
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Всъщност има и друг момент.

По принцип децата трябва да се учат да изпълняват задания. Това е като подготовка за бъдещото им образование. Трябва да разбират какво се изисква от тях и да се стараят да го изпълнят.

В случая е трябвало само да оцвети листата. Това е била задачката.

Проявеното от нея творчество е хубаво, учителката е трябвало да хареса рисунката, но да уточни, че всъщност е имала друга задачка, която да изпълни. И че ще рисува каквото си иска след изпълнението й.

По същество е права, макар и да се е изразила грубо и неприятно.

Може да изглежда елементарно, но е крачка към бъдещото й развитие.

# 85
  • Мнения: 5 877
Тя задачката си я е изпълнила. Листата бяха оцветени най-прилежно. Просто беше нарисувала на заден фон небе и слънце.

Последна редакция: чт, 08 ное 2007, 17:25 от Aнда

# 86
  • Мнения: 18
Прочее, какво по-точно е съществото, след като "по същество е права"?


Когато преподавам, се колебая с кои студенти да се занимавам - с най-добрите или с най-лошите... И винаги печелят най-лошите, а най-добрите скучаят.

# 87
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Прочее,
моят мъж като преподава отделя специално внимание на най-добрите си студенти. Ако е нужно работи допълнително с тях.

# 88
  • София
  • Мнения: 3 421
 Синът ми снощи за n-ти път каза, че децата са му се смели, че рисувал драсканици. Питах госпожата дали е чула, да. И какво каза - нищо!

 Донесе две рисунки - на едната букви в различни цветове, размери и посоки. Много свежо изглеждаше въпреки, че не знаех каква му е била идеята. Аз се зарадвах, защото сам е проявил инициатива да пише буквите и да ги сложи в картина един вид.
 Другата му рисунка беше врата - голяма, явно "дървена", с рамка хубаво очертана и брава. Вчера на улицата ми показа на една ограда същата врата(от тези тежките дървени, които слагат на зидовите огради). Ами не могат всички да рисуват къщи, слънца и цветя.

# 89
  • Мнения: 3 491

Когато преподавам, се колебая с кои студенти да се занимавам - с най-добрите или с най-лошите... И винаги печелят най-лошите, а най-добрите скучаят.
А не може ли групата да се раздели на няколко подгрупи и всяка подгрупа да получава различни задачи според нивото? Нашите деца в началното училище работят така. Класът от 20-22 деца се разделя на групи от по 4-5 деца и им се дават различни задачи, така няма скучаещи.

Общи условия

Активация на акаунт