Учителска стачка 4 (Aftermath)

  • 6 470
  • 165
  •   1
Отговори
# 45
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
Това го бях пропуснала. И? Избраха ли ги? Те затова ли спряха стачката пролетта?
Е, то не може хем така, хем иначе. От една страна я спряха, щото нямало избори, ама сега като разбрахме че имало я спрели, защото са се кандидатирали.

# 46
  • гр.София
  • Мнения: 4 156
 Синът ми е втори клас.Беше в предучилищна,значи преди две години,в градината имаше предупредителна стачка,символична стачка,едночасови стачки...Май тогава им отнеха втората категория труд.Искаха и увеличение на заплатите. Май им дадоха 20-тина лева. Някой да забеляза,да се уплаши?
Миналата година пак имаше предупредителни стачки. Нещо да се промени?
 Лятото кой ще им обърне внимание? Разярени пешеходци на блокирани булеварди ли?Кой ще ги подкрепи? Родители,които ама хич не уважават не учителя,ами когото и да е ?
 Вие революция без жертви виждали ли сте?
 За себе си-не харесвам Тренчев,Такева и компания.
 Щеше да е добре,ако 1-ви, 7-ми, 12-ти клас учеха. В детските градини-сборни групи.
 И пак всички останали щяха да са недоволни.
 След първата седмица стачка ни извикаха на родителска среща -да ни обяснят гледната си точка и исканията си.
 Във вторник класната посрещна децата ни с усмивка, не беше отчаяна,не беше смачкана. Те пък я разпрегръщаха.
 (Въобще не подлагам на съмнение вашите примери за озлобени учители . Те да си ходят,моля!)
 И сега,като започнат стачка лекарите,ще ги подкрепя и тях ( не че са опряли до мен),въпреки фрапиращите случаи на лекарско отношение към пациенти.

 Гласувах,че новата тема е вредна,ама що ли писах и в нея;-)!?

# 47
  • Мнения: 196
Това го бях пропуснала. И? Избраха ли ги? Те затова ли спряха стачката пролетта?
Е, то не може хем така, хем иначе. От една страна я спряха, щото нямало избори, ама сега като разбрахме че имало я спрели, защото са се кандидатирали.

Ако те се кандидатират за евродепутати, това променя малко логиката на събитията. Благодаря за информацията, останалата ще си я набавя сама.

# 48
  • Мнения: 377

Tangerine, всичко беше обяснено, който е имал желание, се е информирал.

За пореден път казвам, че по никакъв начин не съм засегната от стачката пряко, така че не мога да твърдя дали, къде и кога някой е информирал адекватно родителите. Правя си изводите на база темите от форума. Голяма част от родителите питаха постоянно какво става, защото НЕ получавах информация от учителите на децата си, имаше и много въпроси какви са конкретно исканията /освен в частта за заплатите/, на които като отговор ни "замеряхте" със страницата на СБУ, на която бяха публикувани едни доста неясни искания, които на 90% се припокриваха с първото предложение на министерството. На редица въпроси самите учители, които пишете в темата отговаряхте с не знам, особено като станеше въпрос за това какво ще правите, ако не ви изпълнят исканията и до каква степен сте склонни на компромиси.
Писах го още преди няколко седмици, но ще го напиша отново, тъй като призоваваш да се гледа в перспектива. И аз, както предполагам всички, искам световен мир, да няма бедни и гладни и т.н., но не бих си губила времето да излизам и да го крещя по улиците. Ако мога да направя нещо конкретно го правя, ако някой ми представи реален план как да постигне някоя от тези цели с удоволствие ще го подкрепя. Но не бих подкрепила някой с неясни искания, с неясни цели и без адекватен план как да ги постигне, само заради идеята.

# 49
  • София
  • Мнения: 1 074
Предостатъчно умни и не дотам умни неща се изговориха по повод на стачката. Добра, лоша - имаше я, но свърши. Повече смисъл виждам в тема от сорта "За образованието - по същество" или нещо подобно, отколкото да ръфаме едно и също без грам чуваемост.

 Peace

# 50
  • Мнения: 2 759
                    За мен лично темата е излишна. Всички отдавна изразихме мнение, после стачката приключи и изводите бяха също изкоментирани. Който се е интересувал - е разбрал. Който не е - и десет теми няма да му помогнат. Успешен ден на всички   bouquet!

# 51
  • Мнения: 656
С риск да стана досадна - има ли някой компетентен да ми отговори на въпросите?

Конкретно - имаше предложение да се въведат електронни дневници. На какъв етап са проектите?
Имаше идея за пръстова индентификация на входа на училището (родителите ще знаем, че децата ни са стигнали до училището).
Предимствата на електронния дневник няма да изтъквам, дано само го попълват своевременно.
За да не се получи същото, като с единната система на здравната каса, предлагам да се проведе курс на преподавателите по ИТ в училище на тема "как се прави и поддържа интърнет страница" и тези дневници да бъдат грижа на съответните преподаватели. Другото е въпрос на вътрешна уредба - преподавателите да предават своевременно списък с оценките, забележките и отсъствията. Примерно веднъж седмично да бъде обновявана страницата на соътветния клас.

# 52
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
В училище има компютърен кабинет за учениците, ние там не влизаме. В учителската стая има един компютър за 40 учитела, как ще става?
Колкото до пръстовата индентификация на всеки е ясно че не зависи от учителите.

# 53
  • Мнения: 764
Четох тука,там от темите за стачката и се начетох на глупости,написани с огрооомно самочувствие.
Типично по български,учителите не бяха подкрепени от голяма част българите.Всеки народ заслужава съдбата си.Отидете и вижте в Гърция,как като чуе за стачка,правителството им замръзва.Ама хората там се държат един за друг здраво.А тук,в БГ сме се професори големи.Днес се подиграват управляващите с даскалите,утре ще е  с няки други.....българска работа.

# 54
  • Мнения: 343

Не съм съгласна, че реформата трябва да започне в увеличаване на заплатите. Изобщо не е така. Първо се започва с конкретизиране на проблемите, после се преценя как да се разрешат тези проблеми. Повишаването на заплатите и изобщо на доходите не е причина за подем. То е следствие от подема.
Увеличаване на заплатите - да. Но само диференцирано. Не на всички. Аз нямам нищо против някой да получат и 200% увеличение, но за сметка на други, които не си вършат работата добре и които не следва да получат никакво увеличение.
Първо да се въведат критериите за диференциация, за оценка на работата на учителите. Да започнат да се прилагат и 1 година след това вече ще има кадърни учители, които си вършат работата и взимат добри заплати. Некадърните ще получават мизерно заплащане и вероятно ще си тръгнат. На тяхно място ще дойдат други, които ако са кадърни, ще се докажат и също ще получават добри заплати.
Добрата заплата е следствие от добре свършената работа, а не е предпоставка за добре свършена работа.

Затова е измислен изпитателният срок. И той обикновено е 3 или 6 месеца. Но учителите с 5, 10, 20 или 30 години стаж искат добра заплата вследствие на работата си през този период, а не като предпоставка.

Трябва да се вдигне базовата заплата, защото 300 лева даже за посредствен учител са прекалено малко. Казвам го, имайки предвид точно нашата си действителност и пазар на труда. Некомпетентните и неучтиви продавачки взимат повече.
Трябва да има задължително диференциация, но по реално приложими и справедливи критерии и с реални финансови измерения. Предложените от министерството не са такива. Диференциация от 20 лева максимум на месец след другарски съд си е абсолютна пародия.

И да, трябва да има подобрения и в материалната база, и в информационното осигуряване, и в квалификацията на преподавателите. Хубави идеи съвсем не липсват (електронният дневник например е чудесна инициатива), всичко това обаче струва пари. Не е работа на учителите да намерят тези пари, а на правителството.

# 55
  • Мнения: 656
В училище има компютърен кабинет за учениците, ние там не влизаме. В учителската стая има един компютър за 40 учитела, как ще става?
Колкото до пръстовата индентификация на всеки е ясно че не зависи от учителите.
Ще преглътна това, че търсиш под вола теле...

Обяснила съм в поста - ако го търсиш в нормален размер, не на цитат - отвори на предишната страница.

Предодавателите предават съответния списък на преподавателя по Информатика, (който предварително е преминал обучение осъществено от министерството) и той обновява страниците. Така няма нужда 40 човека да се ръчкат на училищния компютър (ще ви спестя мнението, което ще приемете като заяждане).

Естествено знам, че учителите няма да съберат пари да купят устройства за пръстова индентификация, но допускам, че имат повече информация по този въпрос от нас родителите.

Натам коментари?

# 56
  • Мнения: 196
Четох тука,там от темите за стачката и се начетох на глупости,написани с огрооомно самочувствие.
Типично по български,учителите не бяха подкрепени от голяма част българите.Всеки народ заслужава съдбата си.Отидете и вижте в Гърция,как като чуе за стачка,правителството им замръзва.Ама хората там се държат един за друг здраво.А тук,в БГ сме се професори големи.Днес се подиграват управляващите с даскалите,утре ще е  с няки други.....българска работа.

Уф, ми що седиш тука - ходи в Гърция. Не е ли пак типично по български - да си плюеш в купичката? Гъркиня ли си, туркиня ли си, каква си, че си толкова различна?

# 57
  • Балчик
  • Мнения: 9 220
В училище има компютърен кабинет за учениците, ние там не влизаме. В учителската стая има един компютър за 40 учитела, как ще става?
Колкото до пръстовата индентификация на всеки е ясно че не зависи от учителите.

Ние и даже 1 нямаме в учитерлската. Затова пък имаме лаптоп, заключен в касата на дирекцията, защото "да не се развали". hahaha (това е мисъл на ръководител с инж. пред името си ) #2gunfire

# 58
  • Пловдив
  • Мнения: 14 065
В училище има компютърен кабинет за учениците, ние там не влизаме. В учителската стая има един компютър за 40 учитела, как ще става?
Колкото до пръстовата индентификация на всеки е ясно че не зависи от учителите.

Ние и даже 1 нямаме в учитерлската. Затова пък имаме лаптоп, заключен в касата на дирекцията, защото "да не се развали". hahaha (това е мисъл на ръководител с инж. пред името си ) #2gunfire
Ами наложи се, за да има къде да си пишем и разпечатваме разпределенията. За сметка на това си събираме пари да му купем тонер, защото не ни се полага Simple Smile На принтера де.

# 59
  • Мнения: 656
Защо учителите винаги търсят виновни?
1. Участието им тук в този форум доказва, че имат достатъчно познания да ровят и ползват интърнет, да си снемат образователни курсове и изобщо - да ползват пълната сила на това уеб простраство, не само за чатове и форуми.
2. Ако това искане (далече от Х% месечно върху заплатите на всички учители) бъде прието, то тогава си осигурявате компютър и интърнет в училище.
3. Имате ли пишещите учители в този форум някакво конкретно предложение, което ще доведе пряко (увеличаването на учителските заплати е косвено) до качеството на образованието?

Общи условия

Активация на акаунт