Нова общинска приумица в яслите

  • 4 689
  • 70
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 47 993
не са ни казали, бих го купила, ако така са преценили, но нашата педагожка е страшно готина и няма нужда от книжки, има си акордеон, пее и забавлява децата, правят апликаци и др неща, просто жената си знае работата без разни книжлета

# 16
  • Мнения: 494
 А-а-а, Judy, не си права... Горе говориш за това акушерките да размахват пред очите на новороденото учебници по английски и т.н. аз пък ще ти кажа,че даже вече ще е късно. Предлагам още на неродените бебета, вместо да им пеем песнички и татковците да бърборят "на коремите ни", да си купим "помагала" и да започваме с английския, квантовата физика и генното инженерство, че току-виж децата ни се родили, вече изостанали от "връстниците си".
(Аман от глупости,честно!)
  Директорката в яслата на по-малкия ми син, ми е съседка и се познаваме от години. Та, според нея, за добро постижение в умението "да се рисува", за дете в яслена възраст се смята, например, драсканица, неизлизаща от границите на листа...И малко други неща (повечето чисто битови навици), като всичко останало, спускащо се "отгоре" , са пълни глупости и небивалици.(Жената има повече от 20 години стаж в детска ясла).
  Напълно съм съгласна със заглавието на темата - "приумица"!

# 17
  • Мнения: 24 467
Абсолютно се съгласявам, не съм права, грешна съм, посипвам си главата с пепел! То вярно, че имаме и пренатално и нам какво си "пре" и "пред" възпитание, от което изостанах вече ненаваксваемо.
За добър напредък по тази част аз пък съм чела /на пределна възраст, разбира се го четох, не на ясленска, назадничава съм, леко дебилна фаза/ за 2 годишна възраст нарисувано кръгче- това е върхът на художествените постижения за периода.  Laughing

# 18
  • София
  • Мнения: 529
По такива помагала учат в нашата детска градина. Папка с листи А4. Има за оцветяване, свързване по групи и ала-бала. Не знам какви са заданията за яслените групи Thinking предвид уменията на децата 1-3 години...

Но - въпросните помагала са хубави (ако са същите) и идеята е, след като е работило детето през седмицата, в петък (или в края на месеца) да ви дадат творенията му, да си ги събирате и пазите.

Предполагам, че ако не абсолютно същите, то са подобни. Не разгледах много подробно книжката. Това, което ме ядоса беше не толкова самата книжка,а по-скоро безумието да я приложат в яслена група. Всички добре знаете възрастовата граница в яслите и каква разлика има в уменията на дете на 1,5г и такова на 2,5г. В случая трябва да се радвам, че моето е по-големичко вече и ще "вдене" нещо от съдържанието - другия вариант е да седи и да се пули около другите деца. То и малкото дете ще занесе в края на седмицата листата в къщи, но надали ще е разбрало кой знае какво. Твърдо съм ЗА  всякакви помагала в градините, стига те да са съобразени с възрастта на децата обаче. Бях видяла тук някъде в линковете един сайт със картинки на животни които се изрязват на части и после се лепят - малкия остана очарован. Сутринта отиде на ясла с една пачка картинки и цяла туба лепило. Да му мислят лелките  Crazy

# 19
  • София
  • Мнения: 13 206
Днес като отидох да взема малчо от яслата, лелката ме сюрпризира с една детска книжка, която им връчили от общината. Та въпросната книжка носеща гръмкото наименование "Портфолио за деца от една до три годинки" струва скромните 9 лева и е задължително да си я купиш. Ясно е, че не могат да ме задължат насила, но другият вариант е да не я купя и детето ми да си седи без книжка. А пък не мога да го оставя без нея, понеже предназначението й е да служи като учебник на децата и един вид ще си имат нещо като занятия по нея. Дотук добре - 9-те лева ги дадох без да се замисля, дето се казва само цигарите ми струват повече. Подразни ме обаче начинът, по който се налага закупуването на книжката, а и всъщност въпросната книжка представлява една папка, в която са прибрани приблизително 30-на (не съм ги броила) хвърчащи листа. Дори не са си направили труда да ги оформят като книжка! Та въпроса ми е: има ли ги тези "книжки" и във вашите ясли и какво мислите за тях? Защото за мен тези 9 лева може и да не са проблем, но има семейства за които са, и сега вместо да съберем пари за играчки в яслата, ще ги дадем за хвърчащи боклуци!  #Cussing out

Извинявай, ама ти какво очакваш??? Не разбрах какъв е проблема.. цената или това, че детето ти в яслата ще учи нещо? Аз бих се радвала ако детето ми учи в яслата по подходящ начин. Искам да ти кажа, че по-пододящ начин от "хвърчащите листа?" няма... Нашите учебници е градината са по подобна програма, на такива хвърчащи листа. На изд. "Изкуство". Учат по нея от 3 годишни и благославям госпожите, че не им избраха суховатите книжки на "Моливко" например... и за мен това е най-добрата програма в момента. Едно, че не е суха и второ всеки един лист накрая идва при мен като родител. Има обратна връзка така, а и мога да видя какво са учили и да приложа упражненията вкъщи.
За първи път чувам, че децата до 2 г. възраст не можели да държат молив. Ако е така значи нещо куца във фината моторика. Дъщеря ми в яслата още рисуваше, но не по някаква програма. За някой ако не знае драскането в очертанията на лист с цветни моливи Е рисуване!!!!

С две думи, можеш само да си доволна, че има такава инициатива в яслата!

# 20
  • София
  • Мнения: 13 206
Предполагам, че ако не абсолютно същите, то са подобни. Не разгледах много подробно книжката. Това, което ме ядоса беше не толкова самата книжка,а по-скоро безумието да я приложат в яслена група. Всички добре знаете възрастовата граница в яслите и каква разлика има в уменията на дете на 1,5г и такова на 2,5г. В случая трябва да се радвам, че моето е по-големичко вече и ще "вдене" нещо от съдържанието - другия вариант е да седи и да се пули около другите деца. То и малкото дете ще занесе в края на седмицата листата в къщи, но надали ще е разбрало кой знае какво. Твърдо съм ЗА  всякакви помагала в градините, стига те да са съобразени с възрастта на децата обаче. Бях видяла тук някъде в линковете един сайт със картинки на животни които се изрязват на части и после се лепят - малкия остана очарован. Сутринта отиде на ясла с една пачка картинки и цяла туба лепило. Да му мислят лелките  Crazy

Чакай, а ти като не разгледа подробно как може да твърдиш, че не става за ясла??? Как разбра, че не са съобразени. Те да не са неграмотни педагозите в яслата, че да обучават деца на година и половина по учебни помагала на 1 група. Това пък дето е очаровало детето ти в сайта с лепенето, то не може да го направи, ти ще апликираш  Laughing Laughing Laughing

# 21
  • София
  • Мнения: 13 206
Че то до 2-годишна възраст повечето деца не могат да държат молив, ка- моли да рисуват, пък за ножици, лепила и тем подобни- да не говорим. Направо ми е смешно.
Ето същността на "портфолио":
http://bglog.net/Obrazovanie/11192
Едва ли някой може да си представи, как едногодишното бебе, дето още не може да ходи в пътя, полага целенасочен труд, постига резултати от същия, които могат да бъдат оценени и т.н.

Линкът, който си дала обяснява какво е портфолио по принцип! Дайте да видим това дето ви предлагат за яслата какво е пък тогава ще говорим...

Имам чувството, че малко на ангро се обсъжда, без да се мисли!

# 22
  • Мнения: 24 467
За развитието на децата до две годишна възраст собственото си виждане съм базирала на личния си опит с две обикновени средностатистически деца и книги, написани от хора, които са специалисти в тази област, както и от разговори с педагози или хора, работещи с деца на тази възраст:
"Играчките са учебниците на проходилото дете. .. Ще ви е необходимо да узнаете кои методи на обучение са успешни с проходилите деца и кои са обречени на провал. Нервно- мускулната система на дете до две години е недостатъчно зряла, за да се контролираи да се храни само. Рисуването при деца над две годишна възраст /да не забравяме, че в една ясла те са най- големите, има деца дори под 1 година/ се изразява в драскане. Детето вече може да драска колкото си иска. Драсканиците му са прелюдия към рисуването. " и т.н.- д-р Ф. Донахю. Имам доста книги, от които мога да извадя цитати, в смисъл, че на възраст около и над две години децата не рисуват, а драскат, т.е. за обучение или за истинско рисуване не може и да става въпрос. И това не са деца с проблеми във фината моторика. Това е просто нормалното дете на две години. За този период д-р Додсън препоръчва обикновена черна дъска или амбалажна хартия с пастели. Никаква нужда няма от каквито и да било "учебници" за деца в ясленска възраст.
По- нататък той продължава: "Детето на тази възраст не рисува, то просто прави опити с цветовете и линиите, очаровано е от начина, по който може да произвежда цветове и линии. А когато спре да рисува вече не се интересува от "творбата си" /за какво "потрфолио въобще става въпрос тук?/.". Или на тази възраст няма специализиран процес на обучение посредством метода на преподаване и учебници. На тази възраст обучението и възпитанието все още вървят заедно и се обективират в процеса на играта. През този период децата дори не играят едно с друго, не случайно той се нарича "периодът на самотната игра". За какво обучение по учебник въобще може да стама въпрос? Изключвам факта, че тук предимно се срещат родители на свръх надарени деца. Тъй като моите не са такива, се придържам към общите стандарти, открити не от мен, а от специалисти в областта.
Каквото и да е това "портфолио", ако е изобщо такова, то следва да има такова общо съдържание и такива цели. Това е неприложимо за яслата. Заиграването с думите от "вносен" характер е нещо, което още повече би ме подразнило. Този, който предлага един продукт и не знае какво в същност предлага или го кръщава с наименования, неотносими към него, с цел лесна продажба и печалби, не вярвам същият да се съобрази с гореизложеното.

Последна редакция: пт, 16 ное 2007, 10:46 от Judy

# 23
  • София
  • Мнения: 529
Предполагам, че ако не абсолютно същите, то са подобни. Не разгледах много подробно книжката. Това, което ме ядоса беше не толкова самата книжка,а по-скоро безумието да я приложат в яслена група. Всички добре знаете възрастовата граница в яслите и каква разлика има в уменията на дете на 1,5г и такова на 2,5г. В случая трябва да се радвам, че моето е по-големичко вече и ще "вдене" нещо от съдържанието - другия вариант е да седи и да се пули около другите деца. То и малкото дете ще занесе в края на седмицата листата в къщи, но надали ще е разбрало кой знае какво. Твърдо съм ЗА  всякакви помагала в градините, стига те да са съобразени с възрастта на децата обаче. Бях видяла тук някъде в линковете един сайт със картинки на животни които се изрязват на части и после се лепят - малкия остана очарован. Сутринта отиде на ясла с една пачка картинки и цяла туба лепило. Да му мислят лелките  Crazy

Чакай, а ти като не разгледа подробно как може да твърдиш, че не става за ясла??? Как разбра, че не са съобразени. Те да не са неграмотни педагозите в яслата, че да обучават деца на година и половина по учебни помагала на 1 група. Това пък дето е очаровало детето ти в сайта с лепенето, то не може да го направи, ти ще апликираш  Laughing Laughing Laughing

Казах, че не съм я разгледала подробно (т.е. лист по лист), а не че въобще не съм я погледнала. И тук не опира до грамотността на педагозите в яслата - аз лично съм очарована и от лелките в групата и от педагожката. Друг е и въпросът, че тази книжка не е техен избор, нито е по тяхно желание. Когато ми даваше книжката жената ми каза "Срам ме е, че трябва да я предлагам на родителите, просто защото е безумие" Виждала съм как се раздава тази жена, в работата си с децата и съм склонна по-скоро да се съглася с нея, отколкото с някой канцеларски идиот, който в свободното си време е нащракал въпросното книжле.
Що се отнася до апликирането - наистина аз го правя, но детето знае че това, което лепя е магаре, че има четири крака, две уши и т.н.(М/у другото въпросните апликации са за възраст 2+). Може и да не изрязва, но поне маже здраво с лепилото  Joy
п.п. довечера ще искам книжката, за да я сканирам и да я пусна тук....че иначе дискусията се изкривява в грешната посока според мен...

# 24
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 501
Ядосвам се, когато някой ме изнудва. Не бих я купила. За децата в ДГ учебниците дори в подготвителната група не се купуват от родителите. За ясла е направо смешно да се говори за "учебници".

По повод учебните помагала в ДГ може да ви е интересно да разгледате темата за тетрадките "Ръка за ръка" на издателство "Просвета"

# 25
  • Мнения: 24 467
Я да питам нещо- аз съм един прост родител, не съм педагог, нито участвам във фирма за производство на учебници и помагала, още по- малко за бебетата в яслите. Не се занимавам и с пласмен на такива.
За какво обучение и какви педагози говорите в ясленските групи?
Яслите не са ДГ. Съгл. ЗЗдравето те съществуват за подпомагане на семейството при отглеждане на деца до тригодишна възраст и за осигуряване на тяхното нормално физическо и психическо развитие се създават детски ясли. Кои деца могат да постъпват в ясли? Текстът на Наредба №3 от 2007 г. за здравните изисквания към детските градини е ясен: "В целодневните и седмичните детски градини могат да се откриват яслени групи за деца от 3-месечна до 3-годишна възраст.". От тук става ясно, че в една ясленска група могат да бъдат записани и бебета, които дори още не могат да ходят до деца, които говорят добре и умеят да преразказват ситуации на простичък език. До каква степен тази толкова разнородна група подлежи на "обучение" и то с учебници и други помагала? Не е необходимо да си специалист, за да си отговориш на този въпрос.
Нека хвърлим поглед ши към изискванията за вида на персонала в ясленските групи. По Н.№7/99 г. за група бройката на педагогическия персонал е 0,25, а на непедагогическият 2,50, т.е. четвърт бройка. Явно и тук е отчетено до каква степен на бебетата е необходимо обучение и до каква степен те се нуждаят просто от хигиенни грижи по отглеждането си.
Зза народната просвета, когато говори за "образование", визира ДГ, училищата и обслужващите ги звена, не визира ДЯ.  Не случайно най- малките, които се обхващ от образователното ни законодателство, са децата над 3 годишна възраст, съгл. същият този ЗНП- чл. 18 и сл.
Определено не смятам, че освен икономическите интереси на производители и "пласьори" на литерура за бебета, има други интереси, които биха били защитени при подобно изнудване за закупуване на такива материали в яслите. Слава Богу, че поне законодателството не толерира подобно безумие.
Благодаря, САННЯ, ще прегледам темата и за градините, върпеки, че там има посочените по- горе специфики.

# 26
  • Мнения: 47 993
при нас групите са смесени, бебета и по-големи деца до 3 годинки
по-големите имат часове, в които нижат мъниста, лепят апликации, рисуват, учат стихчета за тържества и пеят
по-малките си играят, или се мъчат и те да направят нещо , според зависи
не виждам нищо лошо в една книжка със задачки, ако има някакви заготовки там , но и без нея в яслата си се занимават отлично

# 27
  • Мнения: 24 467
Въпросът е, че за бебетата и децата до 3 годишна възраст и ниженето на мъниста, и драскането по листите, и ученето на стихчета, и лепенето на апликации може да се прави без да се купуват специални помагала и учебници и без да се изнудват родителите.

# 28
  • София
  • Мнения: 13 206
Judy , не ми се спори.. не за друго, а защото не си разбрала думата "портфолио". Ако искаш прочети си пак линка и виж за какво става дума. Додсън съм го чела и не един път... но това нямаше нищо общо! Дъщеря ми в яслата рисуваше например охлюв.. така че имам "известен опит"  Laughing

.svetlanka. , я си проверете как така е спуснато от общината. Поне в градините има няколко програми и се избира по коя да се учи... Ако може я пусни да видим за какво става дума. Може да не е цялата  Grinning

# 29
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 828
Само искам да знам да си взимам ли пуканките или отлагате женския бой за по-късно? Grinning

Общи условия

Активация на акаунт