повтарям 5 клас за четвърти път

  • 13 118
  • 52
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 6 182

 Миналата година 3 майки дружно писахме домашно на петокласник по литература, ровейки се из книги и интернет  Joy

 

И колко ви писаха  Joy, защото съпругът ми разказваше случай от неговите години, когато - преподавател в университета му написал домашното по литература и тя получила 4 от госпожата.

A-a-a на нас 6-ца ни писаха, но се смяхме, че разделено на 3 си е кръгла двойка  hahaha

# 31
  • Мнения: 1 470
Нека който иска да се съберем,да ми пише на лични!Имам в предвид да се съберем да обсъдим възможността да направим петиция,и какво ще пишем в нея...

# 32
Аз бих се радвала да отпадне възможността учителите да избират учебници. От различните учебници, по които се учи в различните училища се получава разлика в изучаваното. Ако се обединят усилията за намаляване безумията в учебниците, може да се събере поне един учебник с нормално съдържание.
Отделно другите безумия в учениците - не е нормално в 6ти клас да учат, че диодите преобразували променлив ток в прав, електрически схеми и т.н. и това по "Човек и общество", половината от материала по история е даден отстрани на страницата като допълнителна информация, не е систематизиран към урока.
Но с петиция и фанфари едва ли ще стане. Но пък и не знам какви права като родители имаме да проявяваме претенции към съдържанието на учебника, може би трябва да се провери съответствието им с програмата спусната от министерството.

# 33
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
За съжаление учителите избират от няколко безумия един учебник




  Отделно другите безумия в учениците - не е нормално в 6ти клас да учат, че диодите преобразували променлив ток в прав, електрически схеми и т.н. и това по "Човек и общество",   

Човек и природата  Joy Joy е все е човек и ........... аз докато ги науча., а учителката по човек и природа що за специалист би трябвало да бъде вътре химия, физика, биология и съответно подразделите им. Нашата казва подготвя уроците и си плаче, ами жената биолог.

Последна редакция: ср, 19 дек 2007, 08:40 от dorothy

# 34
Опа,
Внасям корекция, предметът е "Човек и природа", и като става дума за природа, да знаете в природата колко много диоди и елекрически ключове, релета е прекъсвачи има... То нормално да обърка човек с името на предмета. В географията има много повече природа отколкото във въпросния пердемет.

# 35
  • Мнения: 3 211
и аз съм против тези безумия Twisted Evil
може би трябва да се черпи от опита в другите европейски държави, не вярвам да учат по такива трудно учебници
аз нямам впечатления, но ако се свържем с чужбинските мами, може да има някаква инфо.
а и не ми се струва възможно всички да учат по един и същ учебник, как тогава авторите на другите ще си вземам парите  Twisted Evil нали всеки от тях лапа, свързал се е с някой в министерството и се отчита после Money
може да се обмисли някаква петиция и да се пусне тема в клюкарника, там ще се включат повече хора
не трябва да продължава тази лудост #Cussing out

п.с.моля се, моето дете докато порасне, малко поне да се оправят нещата

# 36
  • Мнения: 269
Чета ви и направо настръхвам!
Моите деца също са още малки, но само си представям, ако нещата продължават с такива темпове да вървят надолу, какво ще е след 5-6 години.
Не мога да разбера какво дремят тези в Министерството. Явно е, че проблем има. Очевидно децата се неграмотни и като цяло културата им куца. Обаче никой нищо не прави. А на тези хора това им е работата! Мисля, че и сто петиции да направим все ще е този халът, докато хората, които управляват този сектор от държавата си мислят, че всичко им е ОК и най-големият им проблем са стачкуващите учители.
Все трябва да има начин да им се въздейства, но не вярвам, че петицията ни ще промени нещо. Може би, някоя мама, която е по-навътре в "държавните дела" би могла да ни посъветва как ефективно да се противопоставим на безхаберието на хората "горе"?
Искам да кажа още и, че според мен, не всяка експериментална програма е лоша! Аз имах щастието да уча по, така наречената, "сендовска система" и спомените ми от това време са прекрасни, а и помня всичко, научено там. От първи до седми клас бяхме на училище от 7.30 до 16.00 часа, като сутрин бяха сериозните предмети, а следобяд имахме трудово, музика, рисуване и "чета книга". Бележки не ни пишеха до 5-ти клас Party, а след това имахме само срочни оценки. Чанти не носехме - имахме си шкафчета. До четвърти клас си имахме две другарки, които се редуваха сутрин и следобед. Единственият недостатък на тази програма беше, че я бяха "измислили" само до седми клас, а след това си минахме на старата система и беше ужасно трудно. При "сендовската система" нямаше домашни, нямаше наизустяване на уроци, нямаше оценки. Ходех на училище с нетърпение и удоволствие. По "Общество" т. е. история, не ни караха да разказваме за великата френска революция, а ни задаваха въпроси от сорта "Какво, според вас, би се случило ако ВФР не беше избухнала?" и така по всички предмети! Просто ни учеха да мислим. Правеха ни честичко тестове, за да следят как напредваме. Защо пропадна след това тази идея не знам, но според мен беше много сполучлива.

# 37
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
!
 темпове да вървят надолу, какво ще е след 5-6 години.
Не мога да разбера какво дремят тези в Министерството.   

Няма работници и според мен това им целта. Някой май го беше писал и по-нагоре.



# 38
  • Мнения: 95
В сутрешния блок на бТВ имаше тема за частните уроци,гости бяха Андрей Слабаков и още един мъж на когото не запомних името.Та ,Слабаков,чиято дъщеря била в 7 клас и съответно се готви за кандидатстване,пита водещата "Какво си мислиш,че някой може да влезе в университет или гимназия без частни уроци?"Каза също,че на него ,когато е бил ученик не му се е налагало да търси чужда помощ,/както предполагам и на повечето родители тук във форума/,че преди 20 години нивото на българското образование е било на много по-високо н иво от европейското,защо трябва да минаваме на по-ниско ниво.
Все повече се повдига въпроса за образованието ,за учебниците.Дано наистина се направи нещо положително в тази насока преди да е станало късно за децата ни.Защото за правене се прави -всички сме свидетели как всеки министър през3-4 години сменя системата и става все по-зле.

# 39
  • Мнения: 25 621
Защо пропадна след това тази идея не знам, но според мен беше много сполучлива.

Доколкото съм информирана, руският министър на просветата не я одобрил. Навремето всяко ново нещо у нас се съгласуваше в СССР и трябваше да има тяхната благословия. Е, Сендовската система не успя.
Имам братовчеди, които учеха по нея - родителите им бяха възхитени. Аз също, доколкото бях запозната с принципите й.
За съжаление, чух също, че в някои градове е била саботирана от самите учители, които е трябвало да преподават по нея...  Tired

# 40
"Български език" за 6ти клас, "Булвест 2000"
Урок - Отрицателно местоимение, стр. 70.
Пример за отрицателно местоимение:
"Никой не може да бъде следен, фотографиран, филмиран, записван или подлаган на други подобни действия без негово знание или въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи (Конституция на Република България, члл 32).

 Thinking
Явно на света не съществуват по-прости обяснения на феномена отрицателно местоимение та се налага да се ползва Конституцията за разясняване на българския правопис.

# 41
Българското образование трябва да се промени изцяло.Според мен не трябва да пълнят главите на децата ни със скучна фактология и ненужни неща, а трябва да ги подготвят за съвремения начин на живот.Как да оцеляват в това трудно време.Трябва добре да познават българската история, не като им се предлагат скучни исторически уроци пълни с неясни за тях думи,а да им се предлагат увлекателни истории за живота на българските владетели.Да им бъде интересно и с желание да сядат да учат.Нашите "умни глави" из инспекторатите трябва да се поучат от образователните системи в другите страни, а не да се правят , че само работят.А за тези , които пишат учебници , просто нямам думи... може би искат да изпъкнат с "новаторските " си идеи и "високопарни"думи, а децата да се "пънат"...
Абе, смотана работа.Всички казват , че децата са неграмотни и допускат много правописни грешки , ами защо не въведат час по "диктовка" например или нещо по алтернативно.
Реформа, трябва стабилна реформа в образованието ни.

# 42
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Аз да се намеся с пресен пример от снощи. Оказа се, че според учебника по "Човек и природа" когато се охлади живачния стълб в термометрите САМ се свивал. Shocked
Е, ако не друго, то поне термометри нямат ли тези хора?!!? И това е минало редакторски съвети и какво ли не още!!!! За материала по литература изобщо не ми се говори. Днес попитах щерката по кой предмет пишете съчинения, а тя: "По ЗИП български." Е, добре де питам я, а ако беше записала математика, нямаше да пишеш съчинения ли? Мълчеше детето, от де да знае и то.
 Ама скандинавските и арменските митове са особенно важни, мдаааа....
Не знам с петиция ще стане ли нещо, но това безумие трябва да спре!

# 43
  • Мнения: 1 470
Пак според Човек и Природа-почвата била необходима като твърда част върху която да ходят хората и животните...
А за петицията,знае ли някой как точно да се напише,да се пусне в интернета,за да се подпише от повече хора?!Не съм го правила това.Но ако ми помогнете,нямам нищо против да го внеса след това,в министерството...Пишете как да формулираме исканията,майки на по-големи деца,защото моите са още малки...Поздрави!!!

# 44
  • Мнения: 25 621
Вижте, не ми се ще отново да се проявявам като хейтърка, особено в тази тема, но някой знае ли за полезни последици от някаква интернет петиция?  newsm78
Аз лично не съм чула.  Tired Знам само, че след това пощата ми се пълни със спам. Последно гласувах за Мамма в онази класация. Още ме спамят...  Sick
Ако ще се пуска петиция, нека да е черно на бяло - на хартия и да се внесе тържествено пред камерите на медиите в Парламента или където там искаме да се внесе. И пак няма гаранция, че няма да изчезне из дебрите бюрократични...
Дежа вю.

Общи условия

Активация на акаунт