повтарям 5 клас за четвърти път

  • 13 132
  • 52
  •   1
Отговори
  • Мнения: 95
 ShockedСигурно ще си кажете,тази не е добре.И наистина започвам да се чувствам така.Аз самата съм била в 5 клас преди доста години,веднъж го карах с голямата и веднъж със средната дъщеря.Сега с най-малката отново .Но там е проблема,че досега не съм срещала затруднение да помогна.А сега  #Crazy.Особено материалът по български е нещо отвратително.Аз съм учила в езикова гимназия,с доста висок стил на преподаване.Но учебникът по български език за пети клас ,според мен,си е направо за студенти българска филология.Защо имам чувството ,че  една от целите на нашето образование е да откаже децата да учат newsm78.
Споделете имате ли такива проблеми,как се справяте стях?По кой предмет срещат най-голяма труднот вашите деца?

# 1
  • Мнения: 967
наскоро правиха тест по бълг. език и моята не знаеше какво е "базилика", не отговорила на въпроса, по- ниска оценка. За момент и аз се замислих, какво означава  Mr. Green.

Тия деца ще ги побъркат, като гледам учебниците поне 30% са ненужни глупости.

# 2
  • София
  • Мнения: 2 019
Напълно съм съгласна. И моята дъщеря е 5-ти клас, и аз откачам. Класната й е малко куку, но за едно е права - искат да направят децата ни дебили.

# 3
  • София
  • Мнения: 16 094
И аз смятам, че направо искат да откажат децата от ученето с тези учебници, преписвани от университетските. Може би на Европа и трябваме само като обслужващ персонал. В горните класове 10-12 е направо отчайващо положение, незаинтересовани учители, които влизат в час само ако нямат друга лична работа, отвратителни учебници. Друго, което ми прави впечатление - на род. среща самите учители казват да не си харчим парите за учебници, щели да учат по записки. Нали се сещате като ходят с 1 тетрадка колко записват. Всеки ден по 2 - 3 свободни часа и разкъсано време, висене по кафета. Ако не ги натискаме могат да се дипломират неграмотни.

# 4
Да използвам малко темата... За шести клас става въпрос - не съм много сигурна за разликата между възвратно лично местоимение и възвратно притежателно местоимение, според мен е основно в това, че първото върви комплект с глагола, докато другото - със съществителното... Моля мами помогнете, или да пиша на Лиска?
Да пояснявам на детето на време, щото иначе... абе тези учебници от дебили ли са писани? По мое време всичко беше точно и ясно...

# 5
  • Мнения: 109
Възвратно-лично местоимение - подлогът върши действието за себе си или върху себе си:
Иван се мие = Иван мие себе си.
Срв. Иван го мие. - действието излиза от подлога , но пада върху друго лице. /го - лично местоимение/
Форми на възвр.личното местоимение - себе/ себе си /Вин.падеж/; на себе си /Дат. падеж/
Синтактична служба - допълнение
Възвратно-притежателно местоимение - означава принадлежност само на подлога:
Иван взе своя учебник.
Срв. Иван взе неговия учебник. /неговия - притеж. местоимение, учебникът принадлежи на друго лице/
Форми на възвр. притеж. местоимение - свой, своя, свое, свои.
Синтактична служба - определение

Последна редакция: пт, 14 дек 2007, 05:44 от ralicass

# 6
  bouquet
Много благодаря за точното определение. Имам само един допълнителен въпрос -
Иван се мие.
"Се" как се подчертава - като допълнение или обстоятелствено пояснение (имаше ли разлика при подчертаването)?

# 7
  • Мнения: 95
Реших да водя детето на частни уроци по български.Няма да мога да изляза наглава с този матриал.На времето "Красивото момиче хвърли топката." момиче с и беше подлог и определение красивото,сега красивото момиче е разширен подлог. А в "Стоян и Иван играят на
двора "Стоян и Иван са еднородни подлози свързани съчинително със съюза и. #CrazyНе ,не или децата или родителите ще изпушим .

# 8
  • Мнения: 109
  bouquet
 Имам само един допълнителен въпрос -
Иван се мие.
"Се" как се подчертава - като допълнение или обстоятелствено пояснение (имаше ли разлика при подчертаването)?
Допълнение - кого мие? Две черти и една пресечена.
Обстоятелственото пояснение се открива най-често с въпросите къде, кога, как и се подчертава с две прави и две пресечни.
mam4eto fut, подлог + определение = разширен подлог.
Еднородни подлози - два или повече подлога /т.е. вършители на действието/.

# 9
  • Мнения: 24 467
mam4eto fut, не мога да не се присъединя към становищата за липса на съобразяване на начина на пресъздаване на материала в учебниците с възрастта на децата.
Аз пък мисля, че целта е не да останат "тъпи" децата, а просто учебниците са написани на академичен език, защото са писани от университетски преподаватели и те не са си направили труда да ги адаптират за деца от съответната възрастова група. По- лесно е да препишеш готов материал от пореден учебник на ВУЗ, особено ако работиш в този ВУЗ, да речем, от колкото да направиш необходимата адаптация.
В случая- ясно е какво е "разширен подлог" и "еднородни подлози" от примерите, които си посочила, но това определено не е необходимо на едно дете в VІ клас. Достатъчно е да знае какво е просто "подлог".
Не е нормално родителят да стои и да учи с едно 10 и горница годишно дете. Системата явно куца, щом това се налага сега, а не беше нужно по времето, когато бяхме ученици.

# 10
  • Мнения: 109
Подкрепям изцяло мнението на Judy. Има излишни подробности в учебниците, заради което не се усвоява добре същественото.

# 11
  • Мнения: 1 470
    Майчета!Хайде да напишем петиция,до министерството на образованието,за това което споделяте тук!!!
    Аз бях пускала други подобни теми,но нещата не се развиха тогава...Наистина съсипват децата ни.Наистина след като едно дете на 10години,не може само да си пише домашните,и това е масово,значи системата куца...Моите още са малки,но ви гоним...

# 12
  • Мнения: 24 467
По този въпрос бих се включила лично във всяко едно начинание, което цели да доведе до по- добро систематизиране и оформяне на учебния материал /не до "улесняване" или снижаване на изискванията, а до по- достъпно пресъздаване на същия/.

# 13
  • Мнения: 1 470
По този въпрос бих се включила лично във всяко едно начинание, което цели да доведе до по- добро систематизиране и оформяне на учебния материал /не до "улесняване" или снижаване на изискванията, а до по- достъпно пресъздаване на същия/.
ОК
Като майки на по-големи деца,демек с повече опит,дайте конкретни предложения!!!

# 14
  • София
  • Мнения: 261
          Една мъжка подкрепа за казаното по-горе. Моите две деца са в пети клас, но да си призная материалът по български език, т.е. граматиката е кошмарна за мене. Ужасно е, но съм мислил, че поне до 8 клас ще мога да помагам на децата си, с други думи ще имам необходимите знания да се справя с материала. Все пак с висше образование съм. Да, ама не.
          След като разбрах с учудване че ПодБалканските полета, които по мое време бяха такива, са станали ЗадБалкански вече нищо не може да ме учуди.
          Понеже едното от петокласниците ми е дете със СОП и учи в друго училище, по някои от предметите учи по друг учебник на друго издателство. И се разминават факти. Световни шампиони сме да променяме или подменяме както си искаме фактите. Думички като География ,История са тотално отхвърлени. Сигурно Човек и общество е по-ясно за децата, както и Човек и Природа. #Cussing out

# 15
НЕма се пУашите, скоро Стара планина ще я учим като Отлежала планина... Mr. Green

# 16
  • Мнения: 1 470
    Преди малко в БТВ,не помня предаването,едно момиченце,до колкото разбрах от ученическият парламент,беше поканило в студиото,чрез водещата,министъра на образованието,и повдигна точно този въпрос,като дори прочете първите две изречения,от учебник по български...
    Явно докато ние си пишем тук...Децата на българия,вече действат Hug Hug HugБРАВО!!!
    На нас ни остава единственно да ги подкрепим!

# 17
  • под тепетата
  • Мнения: 9 352
След като господин министърът реши да свали основното образование в 7 -ми клас,само гледайте какво ни чака  #Crazy Материалът за 8-ми трябва да се вземе по-рано! На съобщението на дъщеря ми (6клас), че ще имат контролно по Човек и природа върху път,скорост и време, аз реагирах така  newsm78 Доста време ми трябваше ,за да свържа физиката с Човекът и природата. Ако знаете какъв зор видях с видовете сказуеми  #Cussing out Учебникът е написан ужасно! Горко ни на набор 95  Confused

# 18
  • Мнения: 261
тези хора просто са ненормали,горките деца,горките родители
не може ли да реагираме по някакъв начин, да се организираме,да пишем,да обесняваме  т.н дано някой се вслуша в нас

# 19
  • Мнения: 261
сега видях, че има предложение за петиция
АЗ СЪМ ЗА, иначе след три години ще ме споходи същата съдба като вашата

# 20
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 426
Миналата година преподавах на петокласници по БЕЛ. Те, милите, бяха първи по тази програма.
 Аз също се чувствах като опитно зайче, повярвайте ми. Трудно е да се преподава този материал в пети клас. Граматиката им идва малко в повече. А литературата?! Как се обяснява за митове, легенди и прочее на толкова малки деца?!...
 Заставам зад предложението за петиция.

# 21
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Виждам, как малкият ми син няма да може да се справи с този тежък материал.

А относно годините, които трябва да учат май тези които са шести клас, ще учат 11 год, а тези които са седми 12 год. - дали знаете нещо.

# 22
  • Все на втория етаж
  • Мнения: 5 894
Моето дете все още не учи, но ако има петиция ще се подпиша. Никой не мисли за улеснения в тази държава, мислят само как да ни разкажат играта.
Тази година кандидатствах с БЕ и още си пазя учебника от моя 5 клас, всичко е написано добре с кратки и точни обяснения. Като ви чета представям си как са го променили. Всяка година нови и нови утежнени учебници.

# 23
  • София
  • Мнения: 2 019
И аз съм на мнение, че трябва да се направи нещо. Ако се даде по-голяма гласност много родители ще се включат.

# 24
  • Мнения: 1 470
И аз съм на мнение, че трябва да се направи нещо. Ако се даде по-голяма гласност много родители ще се включат.
Peace
Дайте предложения как да стане това!За мен ще е най-добре да се съберем някъде,и да обсъдим,какво точно ще включим в петицията...След което ще я направим,и ще я пуснем за подписване...Трябва да решим и кои от нас ще се нагърбят да я връчат...И да следим какво става нататък...За това именно предлагам да изберем един ден,и едно място,и тези които могат лично да дойдат...Защото във форума нещата стават по-бавно,и се размиват...

# 25
  • Мнения: 1 470
Хей!Какво стана?!Ще правим ли петиция,или не?!

# 26
  • Мнения: 95
Живея в провинцията ,но ако мога с нещо да помогна-насреща съм.

# 27
  • София
  • Мнения: 6 185
Моето дете е още малко, но племеницата ми е в 5-ти клас та съм надзърнала в учебниците - кошмар някакъв  ooooh!

За литературата нямам думи, то бива бива клишета и помпозни фрази - несвойствени и неразбираеми за децата.
Миналата година 3 майки дружно писахме домашно на петокласник по литература, ровейки се из книги и интернет  Joy

Не знам от къде трябва да се почне от петиция или...Цялата система на образованието вече е тотално сбъркана

# 28
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141

 Миналата година 3 майки дружно писахме домашно на петокласник по литература, ровейки се из книги и интернет  Joy

 

И колко ви писаха  Joy, защото съпругът ми разказваше случай от неговите години, когато - преподавател в университета му написал домашното по литература и тя получила 4 от госпожата.

# 29
  • София
  • Мнения: 2 019
Няма опит с петициите, но ако мога да съм полезна с нещо, ще се включа.

# 30
  • София
  • Мнения: 6 185

 Миналата година 3 майки дружно писахме домашно на петокласник по литература, ровейки се из книги и интернет  Joy

 

И колко ви писаха  Joy, защото съпругът ми разказваше случай от неговите години, когато - преподавател в университета му написал домашното по литература и тя получила 4 от госпожата.

A-a-a на нас 6-ца ни писаха, но се смяхме, че разделено на 3 си е кръгла двойка  hahaha

# 31
  • Мнения: 1 470
Нека който иска да се съберем,да ми пише на лични!Имам в предвид да се съберем да обсъдим възможността да направим петиция,и какво ще пишем в нея...

# 32
Аз бих се радвала да отпадне възможността учителите да избират учебници. От различните учебници, по които се учи в различните училища се получава разлика в изучаваното. Ако се обединят усилията за намаляване безумията в учебниците, може да се събере поне един учебник с нормално съдържание.
Отделно другите безумия в учениците - не е нормално в 6ти клас да учат, че диодите преобразували променлив ток в прав, електрически схеми и т.н. и това по "Човек и общество", половината от материала по история е даден отстрани на страницата като допълнителна информация, не е систематизиран към урока.
Но с петиция и фанфари едва ли ще стане. Но пък и не знам какви права като родители имаме да проявяваме претенции към съдържанието на учебника, може би трябва да се провери съответствието им с програмата спусната от министерството.

# 33
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
За съжаление учителите избират от няколко безумия един учебник




  Отделно другите безумия в учениците - не е нормално в 6ти клас да учат, че диодите преобразували променлив ток в прав, електрически схеми и т.н. и това по "Човек и общество",   

Човек и природата  Joy Joy е все е човек и ........... аз докато ги науча., а учителката по човек и природа що за специалист би трябвало да бъде вътре химия, физика, биология и съответно подразделите им. Нашата казва подготвя уроците и си плаче, ами жената биолог.

Последна редакция: ср, 19 дек 2007, 08:40 от dorothy

# 34
Опа,
Внасям корекция, предметът е "Човек и природа", и като става дума за природа, да знаете в природата колко много диоди и елекрически ключове, релета е прекъсвачи има... То нормално да обърка човек с името на предмета. В географията има много повече природа отколкото във въпросния пердемет.

# 35
  • Мнения: 3 211
и аз съм против тези безумия Twisted Evil
може би трябва да се черпи от опита в другите европейски държави, не вярвам да учат по такива трудно учебници
аз нямам впечатления, но ако се свържем с чужбинските мами, може да има някаква инфо.
а и не ми се струва възможно всички да учат по един и същ учебник, как тогава авторите на другите ще си вземам парите  Twisted Evil нали всеки от тях лапа, свързал се е с някой в министерството и се отчита после Money
може да се обмисли някаква петиция и да се пусне тема в клюкарника, там ще се включат повече хора
не трябва да продължава тази лудост #Cussing out

п.с.моля се, моето дете докато порасне, малко поне да се оправят нещата

# 36
  • Мнения: 269
Чета ви и направо настръхвам!
Моите деца също са още малки, но само си представям, ако нещата продължават с такива темпове да вървят надолу, какво ще е след 5-6 години.
Не мога да разбера какво дремят тези в Министерството. Явно е, че проблем има. Очевидно децата се неграмотни и като цяло културата им куца. Обаче никой нищо не прави. А на тези хора това им е работата! Мисля, че и сто петиции да направим все ще е този халът, докато хората, които управляват този сектор от държавата си мислят, че всичко им е ОК и най-големият им проблем са стачкуващите учители.
Все трябва да има начин да им се въздейства, но не вярвам, че петицията ни ще промени нещо. Може би, някоя мама, която е по-навътре в "държавните дела" би могла да ни посъветва как ефективно да се противопоставим на безхаберието на хората "горе"?
Искам да кажа още и, че според мен, не всяка експериментална програма е лоша! Аз имах щастието да уча по, така наречената, "сендовска система" и спомените ми от това време са прекрасни, а и помня всичко, научено там. От първи до седми клас бяхме на училище от 7.30 до 16.00 часа, като сутрин бяха сериозните предмети, а следобяд имахме трудово, музика, рисуване и "чета книга". Бележки не ни пишеха до 5-ти клас Party, а след това имахме само срочни оценки. Чанти не носехме - имахме си шкафчета. До четвърти клас си имахме две другарки, които се редуваха сутрин и следобед. Единственият недостатък на тази програма беше, че я бяха "измислили" само до седми клас, а след това си минахме на старата система и беше ужасно трудно. При "сендовската система" нямаше домашни, нямаше наизустяване на уроци, нямаше оценки. Ходех на училище с нетърпение и удоволствие. По "Общество" т. е. история, не ни караха да разказваме за великата френска революция, а ни задаваха въпроси от сорта "Какво, според вас, би се случило ако ВФР не беше избухнала?" и така по всички предмети! Просто ни учеха да мислим. Правеха ни честичко тестове, за да следят как напредваме. Защо пропадна след това тази идея не знам, но според мен беше много сполучлива.

# 37
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
!
 темпове да вървят надолу, какво ще е след 5-6 години.
Не мога да разбера какво дремят тези в Министерството.   

Няма работници и според мен това им целта. Някой май го беше писал и по-нагоре.



# 38
  • Мнения: 95
В сутрешния блок на бТВ имаше тема за частните уроци,гости бяха Андрей Слабаков и още един мъж на когото не запомних името.Та ,Слабаков,чиято дъщеря била в 7 клас и съответно се готви за кандидатстване,пита водещата "Какво си мислиш,че някой може да влезе в университет или гимназия без частни уроци?"Каза също,че на него ,когато е бил ученик не му се е налагало да търси чужда помощ,/както предполагам и на повечето родители тук във форума/,че преди 20 години нивото на българското образование е било на много по-високо н иво от европейското,защо трябва да минаваме на по-ниско ниво.
Все повече се повдига въпроса за образованието ,за учебниците.Дано наистина се направи нещо положително в тази насока преди да е станало късно за децата ни.Защото за правене се прави -всички сме свидетели как всеки министър през3-4 години сменя системата и става все по-зле.

# 39
  • Мнения: 25 685
Защо пропадна след това тази идея не знам, но според мен беше много сполучлива.

Доколкото съм информирана, руският министър на просветата не я одобрил. Навремето всяко ново нещо у нас се съгласуваше в СССР и трябваше да има тяхната благословия. Е, Сендовската система не успя.
Имам братовчеди, които учеха по нея - родителите им бяха възхитени. Аз също, доколкото бях запозната с принципите й.
За съжаление, чух също, че в някои градове е била саботирана от самите учители, които е трябвало да преподават по нея...  Tired

# 40
"Български език" за 6ти клас, "Булвест 2000"
Урок - Отрицателно местоимение, стр. 70.
Пример за отрицателно местоимение:
"Никой не може да бъде следен, фотографиран, филмиран, записван или подлаган на други подобни действия без негово знание или въпреки неговото изрично несъгласие освен в предвидените от закона случаи (Конституция на Република България, члл 32).

 Thinking
Явно на света не съществуват по-прости обяснения на феномена отрицателно местоимение та се налага да се ползва Конституцията за разясняване на българския правопис.

# 41
Българското образование трябва да се промени изцяло.Според мен не трябва да пълнят главите на децата ни със скучна фактология и ненужни неща, а трябва да ги подготвят за съвремения начин на живот.Как да оцеляват в това трудно време.Трябва добре да познават българската история, не като им се предлагат скучни исторически уроци пълни с неясни за тях думи,а да им се предлагат увлекателни истории за живота на българските владетели.Да им бъде интересно и с желание да сядат да учат.Нашите "умни глави" из инспекторатите трябва да се поучат от образователните системи в другите страни, а не да се правят , че само работят.А за тези , които пишат учебници , просто нямам думи... може би искат да изпъкнат с "новаторските " си идеи и "високопарни"думи, а децата да се "пънат"...
Абе, смотана работа.Всички казват , че децата са неграмотни и допускат много правописни грешки , ами защо не въведат час по "диктовка" например или нещо по алтернативно.
Реформа, трябва стабилна реформа в образованието ни.

# 42
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Аз да се намеся с пресен пример от снощи. Оказа се, че според учебника по "Човек и природа" когато се охлади живачния стълб в термометрите САМ се свивал. Shocked
Е, ако не друго, то поне термометри нямат ли тези хора?!!? И това е минало редакторски съвети и какво ли не още!!!! За материала по литература изобщо не ми се говори. Днес попитах щерката по кой предмет пишете съчинения, а тя: "По ЗИП български." Е, добре де питам я, а ако беше записала математика, нямаше да пишеш съчинения ли? Мълчеше детето, от де да знае и то.
 Ама скандинавските и арменските митове са особенно важни, мдаааа....
Не знам с петиция ще стане ли нещо, но това безумие трябва да спре!

# 43
  • Мнения: 1 470
Пак според Човек и Природа-почвата била необходима като твърда част върху която да ходят хората и животните...
А за петицията,знае ли някой как точно да се напише,да се пусне в интернета,за да се подпише от повече хора?!Не съм го правила това.Но ако ми помогнете,нямам нищо против да го внеса след това,в министерството...Пишете как да формулираме исканията,майки на по-големи деца,защото моите са още малки...Поздрави!!!

# 44
  • Мнения: 25 685
Вижте, не ми се ще отново да се проявявам като хейтърка, особено в тази тема, но някой знае ли за полезни последици от някаква интернет петиция?  newsm78
Аз лично не съм чула.  Tired Знам само, че след това пощата ми се пълни със спам. Последно гласувах за Мамма в онази класация. Още ме спамят...  Sick
Ако ще се пуска петиция, нека да е черно на бяло - на хартия и да се внесе тържествено пред камерите на медиите в Парламента или където там искаме да се внесе. И пак няма гаранция, че няма да изчезне из дебрите бюрократични...
Дежа вю.

# 45
  • Мнения: 1 470
Добре!Може би си права,но как ще се съберът подписите черно на бяло?!Ако на някой му се виси на студа примерно на някой голям площад,или да ходи по училищата,как?!

# 46
  • Мнения: 25 685
Може би ако се потърси съдействието на училищата?  newsm78
По време на родителски срещи например? Родителските активи не могат ли да се намесят?
Надявам се, че учителите няма да имат нищо против, не познавам учител, който да е възхитен от глупостите, които е принуден да преподава.

# 47
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Не знам и аз дали ще има полза от петиция. Може и да съм леко наивна, но вярвам в здравия разум. Например да се напише едно писмо до министъра (въх забравих му името!), просветния де. Изглежда ми умен човек, надявам се да има търпение да изчете написаното. Защото според мен проблемите не са само в състава на материала. Учителите например нямат почти никаква самостоятелност. Ако решат да променят реда на преподаваните теми или да вмъкнат друга могат да отнесат наказание от инспектората. А така се "връзват" ръцете на мислещите и способните учители.
 Оххх, дълга и необятна е темата и не е за предколедно приповдигнато настроение.

# 48
Някой иска децата ни да растат глупави и невежи, за да може като станат пълнолетни да ги управляват лесно. Нали знаете - глупав човек лесно се манипулира и лъже. Не мога да си обясня що за безумни хора са...Ако знаете в девети клас какво ви чака....По история имаше урок за нидерландския крал и т.н. Тези хора обезумяха ли?! Малка ли е нашата история та вече ще учим и на Холандия? Малкият е в 6-ти клас и сега учи степенуване. Баткото го учи в края на 7-ми клас. Обясниха ни, че в 8-ми ще учим само езици и информатика и за това е спуснат материала от по-горните класове. А не можаха ли просто да го понамалят и облекчат....Чувала съм, че в Германия по математика учат дробите в 9-ти клас....Ние ги учихме в 5-ти. #CrazyНякой трябва да спре тази идиотщина, защото така децата или не учат или просто зубрят без да разбират. На кого е необходимо да знае всичките революции по света? Ако едно дете се увлича по история да направят така, че след време да може да специализира и тогава да учи историята на всички държави. Същото е и по другите предмети.  Ако има такава петиция - аз съм ЗА 

# 49
  • Мнения: 3 356
И аз се сблъсках челно с материала по бг.език в 5 клас преди няколко години.За нещастие ми се наложи да го преподавам.Току що бях завършила бг. филология и бях потресена как нещо,което аз съм го учила висше образование е свалено в 5 кл. (пазя си учебниците,,не съм учила това по мое време) и то е поднесено на такъв език,че аз не мога да го асимилирам,камо ли децата.Ползвах записките си от лекциите,та да обясня на децата на нормален човешки език за какво иде реч.За съжаление не е само в този учебник проблема и не само в този клас.  Rolling Eyes

# 50
Аз също съм съгласна с написването на петиция до министъра.Убеждавам се, че в тази държава никой не мисли за децата, всеки гледа т. да се каже да си пробута неговия учебник.Материала в учебниците е много сложен, използвани са такива сложни обяснения, че на нас самите родители ни е трудно да ги разберем, нищо че имаме висше образование.А ако попаднат децата на някои учители, които не могат да го обяснят и след това децата помолят за ново обяснение, от което следва  ураган от крясъци и викове - това вече е страшно.Затова и днешните деца са така изнервени, избухват и от най- малкото нещо. Дъщеря ми е 5 клас и на шега или на майтап и аз уча с нея,защото нещата в учебниците са написани на такъв висок стил, че има някои изрази, който аз самата трябва да ги прочета няколко пъти ,за да ги разбера.Не мисля , че това е начина министъра да покаже пред света, че в България децата са много умни.

# 51
  • вече и в други градове
  • Мнения: 145

 Здравейте, знам че учебниците са написани ужасно и стила не коментирам, но в какво да има в учебниците /като теми и вид материал/ не зависи от издателствата. Учебника се пише по написаната преди това учебна програма и това, което знам е че при одобряването на учебници се гледа дали всички теми от учебната програма ги има в учебника и дори по някои предмети / биология, химия и още нещо имаше/ даже следят да не се променя последователността на темите т.е. трябва да е същата като в учебната програма.
  Съвсем друг е въпроса, че и програмите и учебниците се пишат от университетски преподаватели/ те си взимат хонорара/ и не се и замислят как ще го разберат децата.
  С две ръце подкрепям идеята за писмо или и аз не знам какво до министъра.
  Мисля че трябва първо да се опростят учебните програми и после да се промени начина за одобряване на учебници. В момента е безумен.

# 52
  • Sf
  • Мнения: 978
Учебник по география за 6 кл. - уникален! Географията на Африка (!!!) е преподадена като за висшисти. Всеки термин от урока се налага да опростявам и обяснявам по няколко пъти...  Tired

Общи условия

Активация на акаунт