Проходихме след 1г.6м. , говора се забави, сега е като на 2г. 2г.6м. -дете , от скоро свързваме три думи и прави опити да направи изречения , финната моторика вече почти няма разлика от връстниците и.
А към какъв вид специалист да се обърна тогава???
Като чета това,което си писала, аз мисля,че това е нейния начин да се изразява засега.Растейки,ще усъвършенства умения и тези прояви (да се надяваме!) ще изчезнат. Не натрапвам мнение,но мисля,че ако я възпираш "да го прави", тя ще разбере,че е нещо "неправилно" и "лошо",но пак няма да може да изрази емоцията си по стандартния-не правещ впечатление начин.Тя просто е Различна от масата деца!
При моето дете, тези прояви са някаква свръхформа на защитна реакция.
Преди 2 часа,като бяхме на детската площадка, никое друго дете не реагира на задухалия вятър,но тя спря,започна да мижи,вдигна ръка пред лицето си...Другите й се смееха и тя започна да се смее...И така: знае(защото съм й казвала),че вятърът няма да й отвее косата;че водата от душа не е страшна;че моторът,който пращи оглушително,е далече...но тя се свива и гримасничи.Остава да чакам и да се надявам, че с времето ще се научи да реагира по-добре на подобни дразнители.