Метро до Перник срещу боклука?

  • 1 895
  • 30
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 013
Аз ще се возя на метро! Само да го построят!

# 16
  • Мнения: 1 941
сигурно всички ние ще надживеем деня, в който между Перник и София ще има метролиния.
дано го надживеем наистина, кхъ.
мдааам, страшно съм се изказала  Joy

# 17
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Леко в страни от темата....всяко населено място трябва да си има сметище. Но не винаги наблизо има подходящ терен. В общи линии България не е голяма страна и навсякъде има градове, градчета, села, махали. Така, че където и да се избере площадка за сметище все ще е близо до някое населено място или до водоизточник. Проблемът е, че трябва сметищата да се изграждат по съответните изисквания и да се построят съответните заводи за преработка

# 18
  • Мнения: 94
Никой няма да се навие за приеме боклука, независимо какво ще получи в замяна. Заради поговорката - на Вуте требе да му е зле.
Иначе за Суходол - това място от край време е сметище, още преди да се насели, всички са били наясно с това, когато са решили да строят там.. Сори ако звуча грубо, ама тоя боклук не може да остане в града.

Живея в Суходол на същото място където са живели моите баби, дядовци и прадядовци. Прадядо ми е роден 1903г. дали тогава сметището е било тук?
Със сигурност местноста не е била само голи поляни когато то е  направено, така че недейте с прибързаните изказвания, моля.
С едно съм съгласна, боклука не може да остане в града, но Суходол  също е част от този град.  Намира се между Горна баня и Банкя, които са курортни селища известни с минералните си извори, дали е подходящо да има сметище между тях?

# 19
  • Мнения: 4 585
Пазар на труда е все пак. Нишата е заета, следователно и двете страни ги устройва.
Може да се спори по въпроса дари София прави услуга на Пелник, осигурявайки работни места, или обратно - Перник прави услуга на София, заемайки работни места, от които коренякът софиянец четвърто поколение се гнуси. Перничани спокойно могат да кажат ебем ви метрото, нещем ви боклуците.
Решаването на транспортен проблем е задължение на общината, ако проблемът е на част от републиканската пътна мрежа - на държавата. Щом е възникнал проблем, някой е проспал момента да предвиди инфраструктура.
Какви 5 лева от Перничани? Перник си е достатъчно замърсен.
Това софето голям тарикат бе. Бат Бойко и той се изучи.

# 20
  • Мнения: 4 300
Леко в страни от темата....всяко населено място трябва да си има сметище. Но не винаги наблизо има подходящ терен. В общи линии ..
Това е отминала работа...всеки голям град трябва да има завод за преработка на боклука. ББ мисли като пожарникар ( да ме прощават пожарникарите, нищо лично, но когато управляваш град, трябва да мислиш като кмет).
Иначе всички, които са учили маркетинр сигурно знаят историята за една компания в Щатите през 30-те ако не се лъжа, името ми убягва. Произвеждала капани за мишки. В крайна сметка фалира, защото не се е осъзнал фактът, че потребителите искат качествено нов начин за борба с мишките- отрова- а вместо това разработвала все по нови и сложни капани.
Та и проблемът с боклука е същия- каквото и сметище да се направи все ще бъде недостатъчно и неефективно. Трябва да има завод, разделно събиране и преработване. В Япония разделят боклука на 40 категории. След преработката остава само фин прах, който се използва като добавка за улинчия асфалт.
Също е и с трафика. Колкото и да разширяват пътищата трафикът ще се увеличава- просто всички ще се пренасочват по новия, по голям и удобен път. Трябва да се мисли за обществен транспорт, най вече метро. И да се стимулират хората да го използват.

# 21
Много от перничаните имат здравословни проблеми, заради замърсения въздух от заводите. Така че според мен пова предлоление е абсурдно.

# 22
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Това е отминала работа...всеки голям град трябва да има завод за преработка на боклука. ББ мисли като пожарникар ( да ме прощават пожарникарите, нищо лично, но когато управляваш град, трябва да мислиш като кмет).
Знаеш ли колко струва един завод за преработка и колко време трябва да мине докато всеки град се сдобие с такова. Да не говорим, че едва ли някой ще даде пари за завод на някое селце или махала. А те също изхвърлят боклуци. Реално погледнато сме на светлинни години от Япония.

# 23
  • Мнения: 4 300
Да не искаш да кажеш че е по евтино и бързо да се построи метро вместо  завод ?

# 24
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
С едно съм съгласна, боклука не може да остане в града, но Суходол  също е част от този град.  Намира се между Горна баня и Банкя, които са курортни селища известни с минералните си извори, дали е подходящо да има сметище между тях?
Минералните извори идват от дълбочина повече от 100м. Единствения начин да се замърси минералната вода е като се смеси с пресните води, залягащи под земната повърхност. Това е рядкост. Едва ли производителите на мин.води го допускат. А когато се прави сметище се изследва терена-какви почви залягат. По съвремени стандарти на дъното на сметището се слага изолираща мембрана, която не позволява на сметищния инфилтрат да пропива в земята. Сметището на гр.Асеновград е близо до помпена станция, но водата от станцията е чиста.

Отделно има много фактори жителите на 1 град да са със здравословни проблеми.

# 25
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Да не искаш да кажеш че е по евтино и бързо да се построи метро вместо  завод ?
Не коментирам кое е по-евтино и че едното трябва да е за сметка на другото. Говоря само за сметищата

# 26
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Решаването на транспортен проблем е задължение на общината, ако проблемът е на част от републиканската пътна мрежа - на държавата. Щом е възникнал проблем, някой е проспал момента да предвиди инфраструктура.
Повечето градоустройствени планове на градовете са стари-1950-1980 година, когато се е предвиждало в съответния град определено количество живущи. Факт е, че към днешна дата в градовете живеят повече хора от колкото е предвидено. И сградния фонд, и инфраструктурата не отговарят на съвременните нужди

# 27
  • Мнения: 4 300
Сметището да не е безплатно?
Терен, хидрогеоложки проучвания, транспорт ( щото е извън града, нали така?), социални или инфраструктури компенсации ( метро или нещо друго)  и т.н., и т.н. След десет години разходи за рекултивация на сметището.  Като туриш и глобата от ЕС заради ориенталските ни сметища и току виж излязло по скъпо и от завода Mr. Green

# 28
  • Боса по асфалта вървя си ...
  • Мнения: 20 837
Сметището да не е безплатно?
Терен, хидрогеоложки проучвания, транспорт ( щото е извън града, нали така?), социални или инфраструктури компенсации ( метро или нещо друго)  и т.н., и т.н. След десет години разходи за рекултивация на сметището.  Като туриш и глобата от ЕС заради ориенталските ни сметища и току виж излязло по скъпо и от завода Mr. Green
newsm10 Права си. Обаче не може да се махне с вълшебна пръчица и всичко в България да стане чудесно от раз. Като гледам на никой там горе не му пука. ЕС ще глобява...нали е от джоба на данъкоплатеца...Аз не знам как нашата държава не е спряла да съществува.... newsm78. Явно ще си чакаме в продължеие на поне 50 годининки едно по едно да се оправят нещата в БГ

# 29
  • Мнения: 1 941
Волф да ме прощава, ама по моите наблюдения перничани не работят само "гнуслива" работа в София. Инак сметищата са отживелица то е ясно, истината е в заводите. Но, нали и за тях трябват терени. Което значи пак протести. Имаше идея по едно време, като се заговори, че ще карат балите в Бобов дол, София да даде парите за построяването на завода, а Перник, Бобов дол и там кои населени места бяха наоколо да се съгласят да е на тяхна териотория. За мен истината за забавянето на строежа на завода обаче е заради балирането, от което се печелят бесни кинти. Естествено на наш гръб.....

Общи условия

Активация на акаунт