Трябва ли да се изучава религия в училище като СИП или ЗИП?

  • 17 152
  • 395
  •   1
Отговори
# 225
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Не може атеистът да разбере нуждата от религия ... ние сме атеисти, религиозният е различен, там където този, който не посещава църква е различен, нещата са наопаки ... всички ние сме едни хора, които се страхуват от новото ...

# 226
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 569
Не може атеистът да разбере нуждата от религия ... ние сме атеисти, религиозният е различен, там където този, който не посещава църква е различен, нещата са наопаки ... всички ние сме едни хора, които се страхуват от новото ...

 Peace

Това точно ми напомня на случаите в които чужденци премигват нерабиращо и отронват: "Ама как така? Какъв подкуп? Нали за това му плащат заплатата?"

Два различни свята... без много допирни точки, освен при крайна необходимост!

# 227
"Аз съм ужасена от перспективата някакви хора, като снощните защитници на въвеждането на религията като задължителен предмет, да влизат в час и да застават пред децата с целия авторитет на институцията учител."
- Това е пример за "агресивна комуникация", според мен - квалифицирате хора, за които знаете много малко неща.

"Хора, които обясняват, че родителите нямат право на избор, защото, ако не са вярващи, ще направят грешен избор; хора, които твърдят, че религиозният морал е по-добър от общочовешкия"
- "общочовешки морал" е крайно неясен израз. Не вярвам да успеете да го уточните.

"И е наивно да смятаме, че отнякъде изведнъж масово ще е появят някакви умни, толерантни, начетени хора, които ще застанат пред децата ни и ще внесат в душите им светлина и спокойствие, като веднъж седмично ще им разказват притчи от Библията."
- това може да се каже за всички учители по всички предмети като изпреварващо изказване - т.е. самото изказване няма смисъл поради прекомерна екстраполация.


"Ако МОН има в повече ресурси, по-добре да въведе часове по ненасилствена комуникация, отколкото още един предмет, който децата да слушат с досада. Но и това е утопия.
- "ненасилствена комуникация" - що е това е ясно вероятно само на свръхмалка група хора. Или е баналност, производна от по-общ морал, или е технически термин с пренебрежимо малка приложимост.
Струва ми се, че много по-голяма група хора разбират що е то напр. "християнски ценности"....



# 228
За tigar-migar - напълно съм солидарен с теб!
Хем гласовете от обществото масово декларират дефицит на морал, хем като внесе някой предложение за нравствено образоване и възпитаване - почти същите гласове заявяват категорично: няма нужда, ние си възпитаваме децата чудесно.
А тогава чии деца са наркоманите? насилниците? крадците? корупционерите?
Чии са???
Наши са!!!
И трябва и семейството, и държавата солидарно да работят по темата.

# 229
  • Мнения: 4 963
Абе, Ravnets, ти за първите седем не си ли чувал/а? 

Като гледам какво е по улиците навън, и не усещам да е имало нещо много в първите седем на повечето от днешните (възрастни) българи, за съжаление... Мен тази днешна картинка не ме кефи особено - грозно, мръсно и непочистено, над 90% от хората вървят навъсени по улиците и кротко псуват под мустак... и всички смятат това за нормално!?! Ей с това не мога да свикна, да наричам изкривеното - нормално! Както чета обаче, няма особено много разтревожени...

Нещо не ми става ясно. Т.е. ако се въведе Религия в училищата и ще се компенсират липсващите 7 и изведнъж всичко ще стане цветя и рози ли?!
Не. Просто, на цялата "красота" - точно хора с липсващи 7, но достатъчно повярвали си, че са компетентни по въпроси, които децата ни сами трябва да открият какви отговори да изберат според своя вътрешен уст, ще наливат в главите на първолаците изкривени през призмата на фалшива религиозност твърдения. Защото да имаш вяра и да си религиозен са 2 различни неща, а децата ще ги учат на религиозност, а не на вяра /защото тя не се учи/.

И не виждам разлика между концепциите на БПЦ и на МОН - достатъчно внимателно и неколкократно прочетох концепциите им, вкл. програмите по класове. За мен това е пълнене на детските главички с допълнителни неразбираеми за тях неща, които ще ги объркат и дори предполагам, че ще са много по-достъпни за различни секти или култове...
Още повече, че религия - наложена със сила /какво друго, ако не сила, са изпити, двойки и т.н. - особено за едно дете или за тийнейджър/ надали ще даде друг резултат, отколкото тийнейджърско бунтуване и отричане точно на тази религия или пък залитането в крайности...
И пак питам: защо трябва да бъде нарушена Конституцията и на децата да се предлага познание по 1, 2 или 3 религии /основни за страната, учейки ги дори на тайнствата/, когато това вече ще отнеме свободата им на избор на някоя от тези или на друга религия, защото вече ще са "научени да вярват".

Аз съм ужасена от перспективата някакви хора, като снощните защитници на въвеждането на религията като задължителен предмет, да влизат в час и да застават пред децата с целия авторитет на институцията учител. Хора, които обясняват, че родителите нямат право на избор, защото, ако не са вярващи, ще направят грешен избор; хора, които твърдят, че религиозният морал е по-добър от общочовешкия и че трябва да вземем пример от президента, който се е поучил и влиза в храм и пали свещ - затова сега самолетът му не падна, защото Господ го спаси.  ooooh!
...

Вече го писах по-нагоре. Точно това ме плаши най-много. А и видях, че никой от тях не може да намери отговор "Защо Бог е един, а в училище се учи Дарвиновата теория?"... Значи подготовката им е далеч от религиознание...

# 230
  • Мнения: 4 963
Не може атеистът да разбере нуждата от религия ... ние сме атеисти, религиозният е различен, там където този, който не посещава църква е различен, нещата са наопаки ... всички ние сме едни хора, които се страхуват от новото ...

 Peace

Това точно ми напомня на случаите в които чужденци премигват нерабиращо и отронват: "Ама как така? Какъв подкуп? Нали за това му плащат заплатата?"

Два различни свята... без много допирни точки, освен при крайна необходимост!

Мдааа, затова точно вие трябва да научите моите деца на вашия морал, така ли?

Извинявай, ама аз съм вярваща християнка. Мъжът ми е вярващ протестант. Искам децата ми да вярват в Бог, но дали ще изберат някой ден да палят свещи пред амвона, да посещават "общения", да слушат меса, да ходят забрадени, да мият статуи с мляко, да пеят по улиците или каквото и да е - искам да е само и единствено техен избор. Искам по въпроси като аборта, генното инженерство и т.н. да изградят свое мнение. Искам да не вършат престъпления - не толкова от страх от греха, колкото от уважение към другите хора. Искам да не делят хората по религия, пол, цвят, възраст, сексуални предпочитания и т.н. А този избор ще им бъде отнет, ако един богослов застане пред тях и им обясни на 6 г. как трябва да мислят по сички тези въпроси.
А това "уеднаквяване" няма да ги направи по-добри - просто ще станат по-фалшиви. Защото, ако нямат морал - такъв научен у дома още от първия ден; фалшивият морал няма да им даде нищо...
 Naughty

# 231
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Ох, Азаф ... всичко е уеднаквяване ...не ги пускай на училище и не им давай да гледат телевизия

# 232
  • Мнения: 4 963
...
А тогава чии деца са наркоманите? насилниците? крадците? корупционерите?
Чии са???
...

 ooooh!

Е, може би на тези, които отказват децата им да учат религия...
Чувала съм подобни приказки точно от богослов...
 Crossing Arms

Равнец, като те чета, много ми напомняш за онези, които са покръствали Новите земи - в едната ръка с кръст, а в другата с меч.
 Thinking

# 233
  • Мнения: 4 963
Ох, Азаф ... всичко е уеднаквяване ...не ги пускай на училище и не им давай да гледат телевизия

Хайде, стига глупости.
Извинявай, ама едно е да се научиш да четеш, да пишеш, да смяташ, да знаеш география, биология, химия и т.н. И съвсем друго е да те научат да вярваш в нещо, което няма реално доказателство. Защото, ако по география учиш къде е нос Добра Надежда, можеш да провериш наистина ли го има. Ама като учиш за Едем, трябва доста да почакаш, докато се увериш има ли я наистина или я няма.
Защо тогава децата не учат митове и легенди  или български народни приказки? И в тях има поука, морал и т.н.?
Днес за пореден път ти казвам /във връзка и с някои други теми/, тълкуваш нещата през доста изкривен фокус. Peace

# 234
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Ох, Азаф ... всичко е уеднаквяване ...не ги пускай на училище и не им давай да гледат телевизия

Хайде, стига глупости.
Извинявай, ама едно е да се научиш да четеш, да пишеш, да смяташ, да знаеш география, биология, химия и т.н. И съвсем друго е да те научат да вярваш в нещо, което няма реално доказателство. Защото, ако по география учиш къде е нос Добра Надежда, можеш да провериш наистина ли го има. Ама като учиш за Едем, трябва доста да почакаш, докато се увериш има ли я наистина или я няма.
Защо тогава децата не учат митове и легенди  или български народни приказки? И в тях има поука, морал и т.н.?
Днес за пореден път ти казвам /във връзка и с някои други теми/, тълкуваш нещата през доста изкривен фокус. Peace

Как може някой да те научи да вярваш .... биха могли да ги научат на разни истории , но да вярват, едва ли ... искам да кажа, че на вяра те учат хората, които обичаш ...

# 235
  • Мнения: 4 963
...Как може някой да те научи да вярваш .... биха могли да ги научат на разни истории , но да вярват, едва ли ...

Точно това казвам.
Тогава какъв е смисълът само да се натоварват допълнително с една нелека /и далеч неразбираема за възрастта поне до 15-18 г./ материя?!
Или просто да се намери работа на многото богослови? newsm78

Ако не те научат хората, които обичаш, на техните възгледи - как чужди хора ще те научат?
Само дето снощи чух буквално мнение на хората, които искат да въведат този предмет и то е, че "родителите не знаят кое е най-доброто за децата им, затова те не трябва да имат право на избор", а под "най-доброто" визираха ученето на религия и "научаването на вяра".

# 236
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
ами какво лошо има да се намери място за богослови ... това се превърна в най- големия аргумент против ...

Хубаво е да има предмет, в който се разсъждава по въпросите за християнската религия ... иначе пак ще си повторя мнението, според мен няма смисъл от БПЦ

# 237
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 569
Не може атеистът да разбере нуждата от религия ... ние сме атеисти, религиозният е различен, там където този, който не посещава църква е различен, нещата са наопаки ... всички ние сме едни хора, които се страхуват от новото ...

 Peace

Това точно ми напомня на случаите в които чужденци премигват нерабиращо и отронват: "Ама как така? Какъв подкуп? Нали за това му плащат заплатата?"

Два различни свята... без много допирни точки, освен при крайна необходимост!

Мдааа, затова точно вие трябва да научите моите деца на вашия морал, така ли?...
 Naughty

Чакай, чакай малко! Никого няма да уча! Нито съм учител, нито имам желание за това!

Ще го обясна по-простичко, че да го разбереш: Това, което твърдя е, че очевидно всяка от двете страни не желае да чуе и/или приеме аргументите на другата. Всяка от страните не разбира и не може да обясни поведението на другата и го възприема за нелогично и дори за враждебно. Всяка от страните е недоволна от съществуващото статукво (в някаква степен), но повече се страхува от налагането на ново непознато статукво. При тази ситуация просто няма полезен ход!

А моят морал няма начин да знаеш какъв е при положение, че дори и не ме познаваш... Пък не съм и обелил нито дума за морал или да дам някакви оценки за морал. Дал съм пример за взаимно неразбиране. Щото на някои места на вземането на на 10% се гледа като на престъпление, а на други - като на задължение...

Душа, бъди си вярваща християнка, а мъжа ти вярващ протестант и изобщо възпитавайте си ги децата по вашите разбирания.

Аз казвам, че не ми харесва картинката на съвременната България днес. На теб харесва ли ти? Кое ти харесва? Да те газят невъзпитани шофьори по улиците ли? Да те пребиват невъзпитани контрольори по градския транспорт ли? Да се разхождаш по неосветените улици и да пада мазилка по главата ти ли, защото някой в общината е "забравил" да си свърши работата? Да те причакват катаджиите зад храстите ли и първият им въпрос да е "Вие къде работите?" Хайде да не продължавам, че стана прекалено дълго... ама тези неща не ще да са признак на много ценности, нали! Пък обществото ни ги смята за нормални... Е, не мога да се съглася.
Моето мнение е, че трябва да се търси някакво решение. От първия път може и да не се намери най-доброто, но в името на децата ни трябва да се търси и да се опитва.

# 238
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 569
Ох, Азаф ... всичко е уеднаквяване ...не ги пускай на училище и не им давай да гледат телевизия

Хайде, стига глупости.
Извинявай, ама едно е да се научиш да четеш, да пишеш, да смяташ, да знаеш география, биология, химия и т.н. И съвсем друго е да те научат да вярваш в нещо, което няма реално доказателство. Защото, ако по география учиш къде е нос Добра Надежда, можеш да провериш наистина ли го има. Ама като учиш за Едем, трябва доста да почакаш, докато се увериш има ли я наистина или я няма.
Защо тогава децата не учат митове и легенди  или български народни приказки? И в тях има поука, морал и т.н.?
Днес за пореден път ти казвам /във връзка и с някои други теми/, тълкуваш нещата през доста изкривен фокус. Peace

Би ли ми казала къде точно в човешкото тяло се намира душата? И разбира се, реално да го докажеш. В противен случай ще трябва да се съгласиш, че човек не може да има душа, нали?

# 239
Моля ви, прочетете Концепцията на МОН - в сайта на МОН е!
Никъде в нея не става въпрос децата да се учат на религиозност или вяра!!!
Учат знания ЗА религията, а дали ще станат религиозни или ни - е техен избор.
ОТ 1 до 4 клас се РАЗМИШЛЯВА над един "Роман за деца", в който децата четат за различни ситуации в които изпадат малчуганите и анализират, спорят, дават идеи....
Нищо догматично.......
Концепцията на Синода е ПРИНЦИПНО различна от тази на МОН - според Синода децата се разделят по верски признак н различни групи и на всяка група се преподава ВЕРОУЧЕНИЕ! И учиткелите се назначават само след одобрение от Синода, авторите на учебници - същ
---
Нищо подобно няма в Концепцията на МОН!
Тематиките са също МНОГО различни, методиките - също.
----
Писатели като Валери Петров, Стефан Цанев и Георги Мишев подкрепят концепцията на МОН. Също и много други.
НЯкои от тях сигурно ще се включат в написването на РОМАНА.
А експерти ще пишат КНИГАТА ЗА УЧИТЕЛЯ - с въпросите, задачите, игрите, тестовете, картинките, музиката....

Общи условия

Активация на акаунт