Трябва ли да се изучава религия в училище като СИП или ЗИП?

  • 17 153
  • 395
  •   1
Отговори
# 210
  • София
  • Мнения: 62 595
Ето нещо за Равнец и от мен.

Не е вярно, че няма ценности - в природата не може да има вакуум. Просто днешните ценности са по-различни от вчерашните или отпреди 100 години. Така, че по дефиниция написаното от теб не е вярно. Днешните ценности изглеждат също толкова непоколебими, колкото и 50 и 100-годишните. Явно имаш предвид липсата на определени ценности.
Само не ми е ясно защо смесваш общочовешките ценности с религиозните. И изобщо не се опитвай да ми замазваш очите с тази книжка-роман, освен ако не приравняваш написаното в свещените книги за всяка религия към художествената измислица на Рицар без броня.

# 211
Ценността ЩЕДРОСТ не е ли на повече от 100 г.?
А ценността ДОВЕРИЕ?
Има ядро от ценности, които остават почти неизменни хилядолетия.
Тя формират ядрото на човешкото същество.
Разбира се, никой няма да оспори, че има промени, динамика. Но преподавателите не са роботи. Те също са мислещи същества.

# 212
  • Мнения: 3 146

Само не ми е ясно защо смесваш общочовешките ценности с религиозните.

Това е основният проблем на всички почти, които са ЗА въвеждането на предмета Религия в училище. Както и на въпросната социоложка от вчера, от "Вижте кой".
Не е вярно, че ценностите на всички религии са равни на общочовешките, нито, че ценностите са еднакви за всечки религии. Просто това може да се твърди единствено от човек, който си няма и представа от религия, от нито една, да не говорим за всички. Подобни безотговорни изказвания са обидни и показват неуважение към аудиторията и пълна незаангажираност към това, което учат децата.

# 213
Никъде в Концепцията не се твърди, че ценностите на аврамитските религии са РАВНИ! ЕДНАКВИ!
Казах, има "ядро".
Нека да бъдем точни.
Припокриване на ядро от ценности, но не равенство като площ на два еднакви триъгълника.
А къде го има каталога на "общочовешките"?
Няма такъв.
Има Харта за правата, има Преамбюли на конституции и прочие документи, но никъде списъкът на правата не е еднакъв, а още по-малко ценностите.
Любовта е ценност, но я няма в Хартата на правата?
Щедростта - също.
И т.н.
Това се все ясни неща, струва ми се.

# 214
  • Мнения: 28 758
И защо реши, че ти, в качеството си на досаден даскал, ще ги внушиш на детето ми по-добре от мен, неговата майка?  newsm78 И че ако аз не съм си свършила работата, ти ще си корективът? Някои хора много се надценяват!
Прогонихте родителите от храмовете, сега ревете за децата им. Ревете, друго не ви остава. Бабичките ще измрат постепенно и к`во ще правите тогава?
Ще се преквалифицирате, рожбе. Както всички онези специалисти, за които в момента няма работа. Преквалифицирайте се, работете, хранете децата си. И си ги възпитавайте в каквото и както искате. Моля само, дано да е в същите тези ценности, за които толкова милеете...  Whistling

Последна редакция: нд, 03 фев 2008, 22:01 от Как` Сийка

# 215
  • Мнения: 4 963
Е, след като чух в предаването, че "родителите не трябва да решават, защото те не знаят какво е най-добро за децата им" и как "ако децата не учат Религия, няма да станат добри хора", а проблемът на децата е, "че са обсебени от Интернет и затова нямат морални ценности", както и това, че "разделянето на децата според религията им ще ги направи по-толерантни едни към други"... просто започвам да се замислям какъв е смисълът на думите: свободен избор, религиозна свобода, право на себеопределяне, семейни ценности, демокрация и т.н. Не искам да промиват мозъците на децата ми и все повече се замислям дали това няма да е капката, която ще прелее чашата...
И доста други неща чух, а пък и разпаленият г-н в публиката го познавам лично /той е богослов, голямата му дъщеря също/. Дано само някой от тях да не се налага да предава на децата ми, че тогава наистина някое детенце може и да си пререже вените... Оххх, колкото повече се информирам по отношение на идеята за въвеждае, толкова повече съм ПРОТИВ.

# 216
  • Мнения: 4 963
И защо реши, че ти, в качеството си на досаден даскал, ще ги внушиш на детето ми по-добре от мен, неговата майка?  newsm78 И че ако аз не съм си свършила работата, ти ще си коректива? Някои хора много се надценяват!
Прогонихте родителите от храмовете, сега ревете за децата им. Ревете, друго не ви остава. ...

 Peace

Каке,   bouquet!

# 217
  • София
  • Мнения: 46 953
Като СИП -ДА.
Хубаво е, аз от първи до четвърти клас съм учила с нищо не ми е навредило, напротив много ми харесваше, както и на всички в класа. За всички по-големи презници правихме представления с костюми, стихчета, песнички имахме и такива пред патриарха ни, хубаво беше и подаръци получавахме.
В часовете четохме детската библия и обсъждахме на какво добро ни учи всяка история. Аз мисля, че подобно нещо само може да обогати едно дете Simple Smile

# 218
  • София
  • Мнения: 62 595
Мога да направя компромисен вариант за СИП, още повече че и сега го има в някои училища.

Но в никакъв случай да е задължително. Като се размисля, това означава, че децата ще биват изпитвани върху материала, ще имат оценки, контролни, т.е. ще трябва да запомнят всичко, което им се говори в час.

# 219
  • Мнения: 4 963
Мога да направя компромисен вариант за СИП, още повече че и сега го има в някои училища.

Но в никакъв случай да е задължително. Като се размисля, това означава, че децата ще биват изпитвани върху материала, ще имат оценки, контролни, т.е. ще трябва да запомнят всичко, което им се говори в час.

 Peace

А и аз го написах по-нагоре. Бих подкрепила всякакви варианти на СИП - още повече, че се надявам в един момент децата ми да изявят желание да посещават неделно училище, а в по-големите класове да се въведе Религиознание /дори и като ЗИП или част от часовете по философия/. Но това е на светлинни години от планираното  Sad.

# 220
Azaf,
цитатите, които привеждате, са от защитниците на Концепцията на Синода.
Няма отношение към концепцията на МОН, т.е  светската концепция.

# 221
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо, тогава всички се изтрепаха да обясняват как работели в тясно сътрудничество с министерството? Като гледам, никой от МОН не каза, че не е вярно.

# 222
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Добре де, какъв е смисъла от БПЦ, според вас  ? ...

Според мен или трябва да възпитава в ценности или да бъде закрита... няма нужда държавата да дава пари на църква , която никой не зачита или поне мнозинството смятат, че нямат нужда от нея...

аз също съм против институционализирането на вярата, но църквата като възпитател я усещам

# 223
  • Мнения: 3 740
Аз съм ужасена от перспективата някакви хора, като снощните защитници на въвеждането на религията като задължителен предмет, да влизат в час и да застават пред децата с целия авторитет на институцията учител. Хора, които обясняват, че родителите нямат право на избор, защото, ако не са вярващи, ще направят грешен избор; хора, които твърдят, че религиозният морал е по-добър от общочовешкия и че трябва да вземем пример от президента, който се е поучил и влиза в храм и пали свещ - затова сега самолетът му не падна, защото Господ го спаси.  ooooh!

И е наивно да смятаме, че отнякъде изведнъж масово ще е появят някакви умни, толерантни, начетени хора, които ще застанат пред децата ни и ще внесат в душите им светлина и спокойствие, като веднъж седмично ще им разказват притчи от Библията.

Ако МОН има в повече ресурси, по-добре да въведе часове по ненасилствена комуникация, отколкото още един предмет, който децата да слушат с досада. Но и това е утопия.

# 224
  • На дивана, под юргана
  • Мнения: 569
Абе, Ravnets, ти за първите седем не си ли чувал/а? 

Като гледам какво е по улиците навън, и не усещам да е имало нещо много в първите седем на повечето от днешните (възрастни) българи, за съжаление... Мен тази днешна картинка не ме кефи особено - грозно, мръсно и непочистено, над 90% от хората вървят навъсени по улиците и кротко псуват под мустак... и всички смятат това за нормално!?! Ей с това не мога да свикна, да наричам изкривеното - нормално! Както чета обаче, няма особено много разтревожени...

Общи условия

Активация на акаунт