Отговори
# 15
  • Мнения: 984
Моля те, разясни по-подробно горното. Ранно въздействие, от каква възраст най-късно трябва да започне, какви специалисти са нужни? Шанс за масово у-ще ли имаш предвид, в смисъла, в който си го описала в първия постинг?

"Ранно педагогическо въздействие" представлява комплекс от мерки и възпитателно-обучителни дейности, целящи компенсация на недостатъците и развитие на полезни знания и умения /като самообслужването например/.  Колкото по-рано се започне с компенсиращите програми, толкова по-добре за детето. В яслена възраст е най-подходящо да се започне за деца с умерена умствена изостаналост, примерно.

За провеждането на програми за ранно въздействие в яслата трябва специален подагог и рехабилитатор.
В ДГ трябва да се добави и психолог, заради интензивността на социалното развитие в тази възраст при здравите деца.

Последна редакция: ср, 26 мар 2008, 13:40 от д-р Mишон

# 16
  • София
  • Мнения: 504
Всички са равни.Стига детето да е психически способно да учи в обикновена паралелка,няма никакъв проблем,мисля.В моето училище например от около година има рампа,пригодена тоалетна на първия етаж,както и стая със специално разширена врата.Всичко това беше направено за едно детенце в инвалидна количка от първи клас.Не съм го виждала,защото съм в другата смяна,но смятам,че не бива да изолираме другите,просто се приемаме каквито сме Peace

# 17
  • Мнения: 27 524
Принципно може. Но има един важен и огромен проблем - че децата са жестоки, откровени и лоши към различните. Едно такова различно дете ще страда и ще бъде толкова много унижавано, обиждано и малтретирано, че просто за мен подобен експеримент е немислим и недопустим.

# 18
  • Мнения: 3 835
Мишон, аз се интересувах съвсем конкретно, имах предвид и конкретни деца с Даун, на по 3-4г. в институция. Попитах, защото видях по ТВ репортаж, показваш как дете с даун, гледано в семейство обаче, осигурени са му били явно всички специалисти и занимания. Успяли са да го интегрират и е тръгнало на обикновено у-ще. беше много трогателен репортаж, накара ме много сериозно да се замисля за децата с Даун, които познавам. Какви специалисти, от каква възраст, какви занимания са им нужни за да имат този шанс. Смятам, че те имат големи възможности.

Блонди, не си права. Първо децата не са по подразбиране и непременно жестоки, много са по комплексни и сложни нещата, не може така да се обобщава. децата са преди всичко естествени и непринудени в общуването си. Вече в зависимост от много неща, среда, възпитание, личен пример, както и на родителите, така и на учителя, може да има и жестоки прояви. Но както и тук се дадоха доста примери, а и от други места съм чувала, в повечето случаи няма проблеми, и едните и другите деца се адаптират много добре помежду си и са си взаимнополезни. Никога не може на 100% да се изключи и такова негативно отношение, но то си е част от цялото и интеграцията на тези деца. Колкото повече такива деца се приемат и интегрират, толкова по-бързо подобно отношение ще стане изключение.

# 19
  • Мнения: 118
Смятам ,че децата ще се адаптират и ще получат по- добри възможности ,ако не ги делим. Друг е въпросът ,че май нъма достатъчно подготвени педагози.

# 20
  • Мнения: 984
Мишон, аз се интересувах съвсем конкретно, имах предвид и конкретни деца с Даун, на по 3-4г. в институция. ...

Даун синдромът е почти винаги придружен с умствено изоставане. Необходима е индивидуална диагностика, за да се установи степента на изоставането. Децата в институциите страдат и от т.н. социална депривация, която води до т.н. "задръжка в психическото развитие". Ако към това се добави и увреждане от типа на тризомиите или Даун синдром, то изоставането е значително, в масовия случай. Освен това, децата с Даун страдат и от хормонален дисбаланс, който може медикаментозно да се овладее.
За да отговоря конкретно за даден случай, трябва да съм наясно в всички аспекти на състоянието на детето. Наизуст е некоректно да се говори.

# 21
  • Мнения: 523
Блонди, наистина има жестоки деца, но те така или иначе ще си проявят жестокостта, ако не с различните, то по друг начин. Според мен проблема е в това, как възрастните възпитават децата. Аз специално съм от поколението, когато тези хора биваха сочени с пръст. До скоро също бях предубедена по този въпрос, но тук тези деца се извеждат на вън с другите и се вижда, че не са толкова "страшни". Също така, след като има места, където интегрираното обучение се практикува от дълго време, значи не създава кой знае какви проблеми.

# 22
  • Мнения: 27 524
teo7777, няма да споря. Не казвам, че децата са жестоки в лошия смисъл на думата. Но са откровено-жестоки, крайни и нетърпими към различните. Това е факт.  Peace Колко от родителите на т.нар. различни деца ще си запишат децата в обикновено училище? Почти никои. Не защото не могат, а поради жал към децата си. Разбира се, че доста от децата се адаптират, но за съжаление е много малка част от тях. Не можеш категорично да кажеш, че не съм права, след като аз съм работила с такива деца и общности и знам какво е  Hug
eagle, не влагам в думата жестоки същия смисъл като при възрастните. Децата са по детски и чисто жестоки. Не като малки, а точно в училищната възраст. Затова казвам, че за различни деца ще е трудно  Heart Eyes
Може и да греша, да, не искам да се караме  Hug

# 23
  • София
  • Мнения: 8 348
За съжаление доста от педагозите не са в състояние да се справят с количеството деца без никакви увреждания, които им предлага един средностатистически клас. Добавете и дете, което ще изисква, ако не специално, то поне малко повече внимание от другите - едва ли ще е успешен експеримента.
Повечето учители, за щастие далеч не всички, работят само и основно с по-бързо напредващите по материала и нямат търпението да отделят време и внимание на изоставащите. Дали е подходящо деца с увреждания да се поставят в такава среда....

А иначе, принципно, приемайки хипотетично, че тези проблеми не съществуват - аз съм твърдо за приобщаването на деца с увреждания към масовото училище.

# 24
  • Мнения: 157
Отговорих - Да, в специална паралелка в масовите училища, но смятам, че на децата ще им е трудно и тежко.

# 25
  • Мнения: 523
За съжаление доста от педагозите не са в състояние да се справят с количеството деца без никакви увреждания, които им предлага един средностатистически клас. Добавете и дете, което ще изисква, ако не специално, то поне малко повече внимание от другите - едва ли ще е успешен експеримента.
Повечето учители, за щастие далеч не всички, работят само и основно с по-бързо напредващите по материала и нямат търпението да отделят време и внимание на изоставащите. Дали е подходящо деца с увреждания да се поставят в такава среда....

А иначе, принципно, приемайки хипотетично, че тези проблеми не съществуват - аз съм твърдо за приобщаването на деца с увреждания към масовото училище.

Да, за учителите си много права. Допълвам, че и според мен, с тези смешни заплати, едва ли ще приемат охотно една такава идея.

# 26
  • Мнения: 1 418
Имам приятелка,която е начална учителка.В нейният клас
има детенце с умствени увреждания.По принцип трябва да
има човек,който отделно да се занимава с него,но,уви,
училището не разполага с такъв ресурс.Тя се занимава с
него,което пречи на останалите деца,защото е на 8год.,а
умственото му развитие е на 3год.дете.В крайна сметка става
така,че нито останалите деца,нито това детенце научават
необходимото.
Моето мнение е,че трябва децата с увреждания да учат заедно
с останалите,стига да не се пречи на училищния процес.

# 27
  • Мнения: 919
Гласувах с да,но много зависи от степента на увреждане и заболяването на детето.Казвам го от личен опит. Peace

# 28
  • Мнения: 24 467
Също като аналогичната тема за ДГ- изразеното ми и там мнение беше, че могат в зависимост от характера и степента на заболяванията си.
Другият определящ фактор за реализацията на тази възможност е достъпната среда и подготвения персонал.
Подкрепям специалните паралелки в масовите училища, както и специалните училища, а едновременно с това и посещаване в обикновена паралелка на масово училище- също в зависимост от горепосоченото. Няма как да гласувам.

# 29
  • Мнения: 42
За да има такива деца в масовите училища трябва да минат поне 20 години. Децата са жестоки, дори някое детенце да носи очила му се подиграват. Просто децата без увреждания не са виждали деца с увреждания. Не контактуват с тях. Ако всички деца са заедно на едно място, няма да го има това отношение.

Общи условия

Активация на акаунт