Религията е симптом на нелогична вяра и необоснована надежда.

  • 9 397
  • 260
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 195
пепиляжка поведението ти в тази тема не ти прави чест
вместо диалог, който би бил полезен за някого, се опитваш да я заключат набързо Tired
не ми трябва милиарди около мен да са православни християни, за да бъда и аз такава
Вярата ми в Бог, истинската, доказателството, че го има дойде именно от Свещеник, благодарна съм му, за което....точно разговорите ми с него, обясненията му, отговорите, които получих ми помогнаха.
Абсурдно е да се твърди, че вярващите са слаби, безволеви хора.
По - смешно нещо не бях чувала през живота си........

# 31
  • Мнения: 2 792
В тази връзка имам един наскоро чут, но вече любим виц:

Умрял Папата. На портите на Рая го посреща Свети Петър.
- Как се казваш?
- Аз съм Римския Папа!
- Папа, папа, - - мърмори си под носа Петър. - съжалявам, но нямам римски папа в списъка.
- Но аз бях заместник на Господ на Земята!!
- Господ е имал заместник на Земята? - учудено пита Петър, - странно, но не знам нищо за това...
- Аз съм главата на Католическата църква!!!
- Католическа църква? Никога не съм чувал за такава...Почакай, ще питам Шефа.
- Шефе, - пита Петър Господ, - тук един разправя, че Ви е заместник на земята, наричат го Римски Папа, нещо говори ли ви?
- Не, - отговаря Господ, - но чакай да попитаме Исус.
Господ и Петър обясняват на Исус ситуацията.
- Момент, - казва Исус, - нека да поговоря с него.
След 10 минути Исус, смейки се до сълзи, идва и казва:
- Помните ли рибловния кръжок, който организирах преди 2000 години?? ВСЕ ОЩЕ СЪЩЕСТВУВА!!!

# 32
  • София
  • Мнения: 62 595

Трето - не съм срещнала досега свещеник, който да откаже разговор, разяснение, обяснение... Но виждам непрекъснато хора, които се осведомяват от бабите в църквите, от съседките, от форумите... Затова и тази "религия", която болшинството от хората смятат за Православна няма нищо общо с тази, която духовниците проповядват...


Само за третото не съм съгласна. Напълно логично е да не си виждала такъв свещеник, но аз съм. Нещо повече, случи ми се. Един дебел свещеник в "Света Петка" в подлеза на ЦУМ ме нахока, обяви ме за лоша жена и майка, колко нещастия ще ми се случат и как ще страдам и какво ли още не избълва след първоначалните си думи на политически теми. И всичко това се случи пред цяла група чужди туристи. Точно този свещеник да се благодари, че бях в църква и точно затова не му казах какво мисля. А аз просто бях отишла да го питам за някои неща и се надявах на добро отношение и точно обяснение.

Единственият извод, който мога да си направя е, че този е бил сложен да прибира парите от туристите.А предишния свещеник сигурно са го махнали, защото е свестен човек.

# 33
  • Мнения: 14 499
Религията е симптом на нелогична вяра и необоснована надежда.
 

какво мисля за това твърдение? ми така е в първата му част, а дали е необоснована надеждата, кой може да каже? никой не се е върнал нали?
все пак не би трябвало да имаме Господ за дядо коледа както явно повечето хора го разбират  newsm78

а този виц въобще не го разбрах ooooh!

# 34
  • София
  • Мнения: 3 099
Има една книга - Тибетска книга за живота и смъртта. Звучи претенциозно, чете се бавно, но ако интересът ви по темата е сериозен - ще помогне.

# 35
  • Мнения: 1 841
Религията е симптом на нелогична вяра и необоснована надежда.
Какво мислите за това твърдение/чух го в един филм/? Надеждата Господ да помогне да се осъществят желанията ви обоснована ли е? На какво? Логична ли е вярата ви?
Вярвате ли в Господ?  Ако "да" - до колко позволявате вярата ви в него да ръководи живота ви?
Това прави ли ви безгрешни или след всеки грях, ако се покаете искрено то мислите, че ви е простено и това ви отваря вратите за следващ такъв? Покаянието не е ли свързано предимно с опитите сами да си простим /заради възпитанието което имаме/?
Задавам си и един друг въпрос - защо трябва да се страхувам от Господ?
И колко е далеч той?


Ще се опитам да ти отговоря на въпросите ти с уговорката, че товя е моята истина за живота и вярата, не я налагам на никого и не желая да влизам в недобронамерени спорове с когото и да било.  Grinning Не ми се обсъждаше тази тема точно в "Клюкарника", но ... както и да е - ще се опитам да бъда максимално кратка и ясна.
Да, вярвам в Господ и съм православна християнка. До голяма степен вярата в Господ ръководи живота ми - по-точно ръководи постъпките ми и начина, по който гледам на нещата, които ми се случват, особено тези, над които нямам власт да въздействам. Най-верният ми ориентир за "правилно" и "неправилно" са Десетте Божии заповеди. Тези заповеди са дадени за наше добро, за да си спестим много неприятности - не само на нас самите, но и на околните. Нарушаването им води до страдания - при нарушаване на закона страдат и виновните, и невинните. Имаме свободната воля да избираме - да ги спазваме заповедите или да ги нарушаваме. Но щом има закон - ще има и наказание. Ясно и просто. Всички правим грешки, затова Господ ни е дал и трета опция - ако се покаем истински за грешките си и си обещаем, че повече няма да ги допускаме, ще ни бъдат простени. Но това не значи, че като ни простят, трябва да започваме да гришим на нова сметка, а да се стремим да не допускаме повече една и съща грешка. Тук вече голямо значение има какви са приоритетите на всеки отделен човек. За невярващия животът е тук на земята и свършва със смъртта на тялото. За вярващия земният живот е временен, а вечният започва след физическата смърт, защото за разлика от тялото, душата е безсмъртна и нейната съдба след физическата смърт се определя от начина, по който е протекъл земния живот. Едно от доказателствата, че има Господ, е това, че имаме съвест. Никое друго животно на земята няма съвест - ние имаме, тя ни ръководи как да постъпваме и ни кара да се чувстваме зле, когато не сме постъпили правилно. Десетте Божии заповеди се свеждат до две най-важни: Да обичаме Бог от цялото си сърце и да обичаме ближния си както себе си. Тук идвам и до поредния ти въпрос - Защо трябва да се страхуваме от Господ? Никой от нас не се чувства добре, когато е в лоши отношения с родителите си. Вярващия човек възприема Господ като любащ баща и се страхува от него така, както синът се страхува от баща си - не от това, че ще бъде наказан, а от това, че ще загуби обичта и благосклонността на баща си, че ще го разочарова.
Питаш още дали надеждата, че Господ ще осъществи желанията ми, е обоснована? Тук нещата са малко по-сложни. Първо - кои наши желания трябва да осъществи Господ и дали винаги си пожелаваме това, което е полезно за нас, пък и за ближните ни. Много пъти ние искаме камък, който прилича на хляб. Затова Исус Христос ни е оставил молитвата "Отче наш" - тя е най-правилния начин да измолим от Господ само това, което ще бъде добро за нас. В нея е казано: "Да бъде волята ти" - забележете - Неговата воля, а не нашата, защото Той много по-добре от нас знае кое ще ни бъде полезно и кое не.

Темата е много обширна, а постингът ми стана много дълъг, тъй че спирам до тук. В ДиС сме я обсъждали надълго и нашироко, предъвквали сме едни и същи неща до припадък, тъй че ако искаш, потърси я там - мисля, че ще ти бъде интересно.  Peace

А, и още нещо, известен писател атеист (не се сещам как му беше името) беше написал следната мисъл: По-добре да живееш така, сякаш има Господ и след смъртта да се окаже, че няма, отколкото да живееш така, сякаш няма Господ и накрая да се окаже, че има.

# 36
  • Мнения: 2 448
Според мен вярата никога не е логична, ако можем 100 % да докажем съществуването на бог, то ние няма да вярваме в него, а просто ще знаем за съществуването му.
А вяра и религия също са две различни неща.Човек може да вярва /в бог, извънземни или други паранормални и ненапълно доказани неща/ без да изповядва каквато и да било религия.
л

А, и още нещо, известен писател атеист (не се сещам как му беше името) беше написал следната мисъл: По-добре да живееш така, сякаш има Господ и след смъртта да се окаже, че няма, отколкото да живееш така, сякаш няма Господ и накрая да се окаже, че има.
А за тази мисъл мисля, че по -жалко нещо от това няма. Дори и в Библията пише, че ако не е наградата /разбирай вечен живот/ вярващите са най-за окайване. Т.е. ако няма бог, по добре е да гледаш себе си, защото това ще ти остане, няма смисъл да се съобразяваш със сума ти лишения и да си цял живот в борба със себе си и да се раздаваш за другите за едното нищо. Thinking

# 37
  • Мнения: 14 499

А за тази мисъл мисля, че по -жалко нещо от това няма. Дори и в Библията пише, че ако не е наградата /разбирай вечен живот/ вярващите са най-за окайване.


бляяя хич не пише това Naughty
пише "Ако  само за този живот се надяваме на Христа то сме всички най за окайване"
т.е. това, което исках и аз да кажа - че се надяваме на Господ най-вече за това което е след смъртта, а не за да ни подкрепя Той във всичките ни прищевки по време на живота ни на земята.

# 38
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Хубава мисъл.
На въпроса на Рени - нелогична вяра=вяра лишена от логика.
На въпросите на авторката - не, не вярвам в господ, но това не ми пречи да се стремя да не греша и да поискам извинение, ако съм усетила, че съм сгрешила.
Нямам намерение цял живот да се страхувам от нещо въображаемо, така ми е по-добре, нямам и не изпитвам нужда от вяра.

# 39
  • Мнения: 5 940
Вярата не може и не трябва да е логична. Вярвам, не мога да обясня защо, не се и опитвам да мисля върху това. Греховете ми повече ги измервам през моята ценностна система, но тя е близка до християнската.

# 40
  • Мнения: X
пепиляжка поведението ти в тази тема не ти прави чест
вместо диалог, който би бил полезен за някого, се опитваш да я заключат набързо Tired
както виждаш, Чут-чут ,стоя си кротко в ъгъла и чакам някой да ме разубеди,че поповете не са това което са.На дамата се извиних. Не мисля,че това,че църквата като институция ме е разочаровала и предпочитам да търся Господ на други по-възвишени места,където ми е по-лесно да почувствам Онази Сила ,може да ме накара да се почувствам безчестна. Така че преди да закючат темата,моля не ме пребивайте с камъни, и вижте гредата в своите очи, вместо да се занимавате с моята скромна личност.

# 41
  • Мнения: 24 467
Религията е симптом на нелогична вяра и необоснована надежда.
Какво мислите за това твърдение/чух го в един филм/? Надеждата Господ да помогне да се осъществят желанията ви обоснована ли е? ...
Това прави ли ви безгрешни или след всеки грях, ако се покаете искрено то мислите, че ви е простено и това ви отваря вратите за следващ такъв? Покаянието не е ли свързано предимно с опитите сами да си простим /заради възпитанието което имаме/?
Задавам си и един друг въпрос - защо трябва да се страхувам от Господ?
И колко е далеч той?

Ами ако религията е свързана само с очакване някой да свърши нещо за теб, да ти изпълнява желанията като фокусник, включително да ти прости някое и друго непослушание- да, твърдение ми звучи добре, на място е. Ако живея с мисълта, че като направя грешка задължително при еди какво си от моя страна /метани, изповеди, кръстове и т.н./ ще си откупря прошка и няма да ми се случат дължимите неблагоприятни последици, няма да понеса това, което следва да понеса за грешката си- добре звучи сентенцията.

Само че за мен религията има съвсем друг смисъл. Тя е моралният кодекс, към който се придържам, ориентир в тъмното /и религия и Християнство, още тук да подчертая, са различни неща/. Тя няма много общо с изпълняване на желания и опростяване на грехове в общия смисъл.

До колко това правило ми звучи логично зависи изцяло от това, как аз възприемам религията, какво съдържание и смисъл има тя за мен.

# 42
  • Linz
  • Мнения: 11 619
Хубава мисъл.
На въпроса на Рени - нелогична вяра=вяра лишена от логика.
Не ми е ясно защо трябва да се търси логика във вярата. Ако намерим логика, тогава няма да е вяра, а знание. Вярата по принцип е нелогична. Поне аз така ги виждам нещата.

# 43
  • Мнения: 2 018
Да - вярвам, да - имам достатъчно доказателства за вярата си (макар, че е лесно да вярваш, когато имаш доказателства, истинската вяра е нелогичната Simple Smile); да - моята религия се припокрива с вярата ми.

Не ме е страх от Бог, страх ме е от липсата Му. Далече е толкова, колкото аз реша.

Отдавна вече се смята, че ада и рая не са някакви географски понятия, а състояния на духа - именно в зависимост от отдалечеността на Бога от нас.

Знанието води до още по - голяма вяра, то не й противоречи. Също така, знанието помага за избора на религия...

Винаги съм се възхищавала от спокойствието, което лъха от истински вярващите в Бог. 

MamaZ, до колкото разбирам ти подкрепяш твърдението, че вярата е нелогична?
А за “необоснованата надежда” какво мислиш? Така като се замисля, тя отново е свързана с вярата. И ще бъде обоснована, ако имаш вяра. Но щом вярата е “нелогична”, тогава...и надеждата остава “необоснована”.
Чувала съм, че Бог е вътре в нас. Какво мислиш по този въпрос?

Наскоро спорихме с мъжа ми: ябълката от Библията на какво е символ?

Между другото смятам, че трябва да има такъв предмет в училищата. За обща култура и не само – все пак трябва да научим децата си да различават кое е секта и кое не! Но това е друга тема. 

# 44
  • Мнения: 2 018
Маги ДС , в ДиС почти не съм влизала. Ще надникна и там. 
Ако не си се отегчила може да поговорим. Peace
Тези закони – както ги наричаш, не са ли създадени от човека?
Съвестта не е ли възпитанието, което са ни дали родителите?
Чувала съм, че Господ ни е създал по свой образ и подобие. Казваш и че той е наш баща. Но както знаете нашите деца един ден поемат по своят път и ние ги оставяме да вземат сами решенията в живота си. До кога ще бъде неговата воля? Кога ще реши Господ, че сме пораснали?
Вярата, че Господ е наш баща и че има кой да ни напътства, не е ли един вид копнеж по детските години?

Този писател дали въобще е атеист?  newsm78
 

Общи условия

Активация на акаунт