КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ"4- частни гимназии

  • 68 405
  • 455
  •   1
Отговори
# 105
Здравейте мили майчета. Гласувах във всички видове анкети /просто искам най-доброто за моето чедо/. Включвам се и аз в дискусията.   bouquet

# 106
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Ние си говорим за добри училища, добри отзиви, а всъщност няма абсолютно понятие - училище, добро за всички деца. Даже аз май предпочитам училището да не е добро за всички, а само за конкретен профил деца. И, естествено, ние да не сме от всичките, а от избраните Wink Иначе другото е уравновиловка и крайните резултати може да са добри, но никога няма да са блестящи.

Защото (както във всяко нещо свързано с възпитанието) всичко зависи от индивидуалните особености (даже не интелектуални способности, а просто характер) на детето. Доброто училище за едно дете може да не е подходящо за друго със сходни възможности, но с различен характер.

От моите скромни впечатления - ако аз сега бях дете на 7-10 г., Св София щеше да е най-подходящото училище за мен, защото като малка бях добра във всичко (без да съм гений в нещо специално) и супер надъхана. Там предлагат среда за избуяване точно на такива деца.
От друга страна мъжът ми, като човек, който винаги е бил ужасно добър математик и посредствен литератор, би бил точно на мястото си в ПЧМГ с препускащия през материала Ив. Симеонов.

Но за дъщеря ми все още не съм открила подходящото у-ще. Защото тя е по-умна от нас двамата на времето, с всичко се справя с ужасна лекота - има точна, логическа мисъл, помни като слон, артистична е, но няма изразен афинитет към нищо. Освен това е ужасно мързелива, няма състезателен дух и когато нещо й се опре, няма никакво желание да го пребори. За нея конкуренцията на децата не значи нищо, никога не се е сравнявала с тях и никога няма да направи трагедия от това, че в нещо е на опашката. Та, за нея най ще пасне Монтесори училище, но такова няма.

# 107
  • Мнения: 4 877
ciklama46, добре дошла!  Hug
Смело се включвай при нас  Simple Smile

Тинкърбел, благодаря за насоките и разсъжденията. Замислих се.  Simple Smile

Момичета, сега си мисля - добре, де, дори и Иван Симеонов да препуска по материала, дори да е по-скоро име в това у-ще, все пак децата могат да се докоснат до него, до методиката му. Който иска да учи, ще се възползва от този шанс.
Пак се оплетох. Simple Smile

# 108
Съгласна съм, че за всеки пътник трябва да си има и влак. Едни си дават детето в ЧУ, за да научи повече, а други за да го дундуркат повече, а трети - да не се омешват с простолюдието.
Като гледам броя на ЧУ и ЧГ би трябвало всеки да може да си подбере подходящия влак. Лошото е в сметките на родителите в даден момент се намесват и скъпите ни отрочета с техните претенции и характерови особености и ... в този момент всички градени планове се преобръщат. В този смисъл съм напълно съгласна с Тинкърбел че не трябва да търсим ЧУ за децата си по наша мярка, а според тяхната.

# 109
  • Мнения: 7 263
Но за дъщеря ми все още не съм открила подходящото у-ще. Защото тя е по-умна от нас двамата на времето, с всичко се справя с ужасна лекота - има точна, логическа мисъл, помни като слон, артистична е, но няма изразен афинитет към нищо. Освен това е ужасно мързелива, няма състезателен дух и когато нещо й се опре, няма никакво желание да го пребори. За нея конкуренцията на децата не значи нищо, никога не се е сравнявала с тях и никога няма да направи трагедия от това, че в нещо е на опашката. Та, за нея най ще пасне Монтесори училище, но такова няма.

Боже, Тинкърбел - все едно си писала за сина ми  Shocked
Да не говорим, че и описаното за теб и съпруга ти определено ме впечатли - същата е картинката и при нас, само че мъжът ми по-скоро би вирял перфектно в Класическата гимназия, защото е абсолютно хуманитарно насочен и за него решаването на едно обикновено квадратно уравнение е непосилна задача hahaha hahaha. Но пък с литературата и историята е ненадминат.
Все повече изпадам в размисъл за избора, макар че вече картинката ми е далеч по ясна, за което от все сърце искам да благодаря на няколко човека от тази тема, които ми помогнаха в избора - май:), edy dady, Милена и Летящата крава ми помогнаха страшно много в проявяването на лентата както се казва. И сега имам далеч по-ясен образ отколкото преди месец  Hug

# 110
  • В офиса
  • Мнения: 4 177

Момичета, сега си мисля - добре, де, дори и Иван Симеонов да препуска по материала, дори да е по-скоро име в това у-ще, все пак децата могат да се докоснат до него, до методиката му. Който иска да учи, ще се възползва от този шанс.

Моят учител по математика в гимназията, за който повечето ми съученици ще се изкажат, че е бил ужасен педагог, за мен беше най-добрият учител, който съм имала. Защо? Ами ние бяхме 4-ма 'олимпийци' в класа и подходът му към нас беше специален. Ние не бяхме длъжни да слушаме какво преподава в час, нито ни изпитваше на дъската. Още когато се оформи 'отборът' ни, той ни събра, раздаде ни една камара сборници, които беше събирал през годините и ни каза - четете си, занимавайте се сами. Често ни даваше специално подбрани за нас задачки, които да решаваме в часа. Само когато говореше нещо наистина важно, ни обръщаше внимание да слушаме. Изобщо, на нас ни даваше много, не ни оставаше да скучаем, вървеше една стъпка пред възможностите ни, на другите - може да им се е струвало, че препуска бързо, или че не обяснява, не знам. Но той ме оформи като математик и сега с това си вадя хляба, при това съм добра, за което много му благодаря   bouquet

Лени, когато ти се избистри съвсем картинката, осветли ни тук. Ние сме една година след вас, може и на мен да ми светне. Макар че в момента съм на крачка от безизходността.

# 111
  • Мнения: 771


Моят учител по математика в гимназията, за който повечето ми съученици ще се изкажат, че е бил ужасен педагог, за мен беше най-добрият учител, който съм имала. Защо?
[/quote]
Абсолютно съм съгласна! Аз също имах един учител по Философия/мисля че така се казваше/ в 31-во у-ще. Аз бях ИЗЯВЕНА калпазанка. Повечето от учителите се оплакваха от мен. ОБАЧЕ, този човек откри в мен положителното. Беше ми класен и много ми помогна. За 70% от съучениците ми, той не беше най-добрия. Така че е вярно- 1. търсете учителя;2-търсете подходящо у-ще за детето си, само по слухове не става.

# 112
  • Мнения: 78
балони вярно е че само по слухове - не става, но и варианта "проба - грешка" и след всяка грешка - смяна на у-щето е съсипване на детето. Та в този смисъл едно добро предварително проучване, 1. - лично на място и 2. - мнения на минали вече по пътя си е задължително! По въпроса ти за ДГ ЕК, писах специално - децата ми не са ходили там на ДГ, а ги преместих едва в предучилищната. За съжаление не познавам учителките от това ниво и не мога да се изказвам.

# 113
  • Мнения: 3 271
Тинки, много готино включване, по което непременно искам да коментирам няколко аспекта Simple Smile
Аз примерно точно това се опитвам да правя, да търся училище според сина ми. Затова отидох МЕГА надъхана в Св. София миналата пролет. Само, че подбора на децата, състезателния дух и разни други неща по МОЕ мнение не пасват на сина ми въпреки всички други безспорни плюсове. Сега тук проблема е, че въпросът пасва или не на детето на този етап решаваме аз и баща му. А дали сме прави...  newsm78 Може би само така си мисля, че средата там нямаше да му понесе. Може би се поддавам на емоции и усещания, които са си лично мои и бъркам като ги поставям върху сина ми. За съжаление няма как да знам това Sad

Другото нещо е за идеалния учител. Като говорим за "препускащия" Иван Симеонов и че това за едни е добре, за други - не толкова пак трябва да вземем предвид няколко фактора.
1. До колко такъв тип работа е подходящ за малки (2 клас) деца?
2. До колко можем да прогнозираме развитието на детето (особено на 7 г.) и да предположим дали ранното сблъскване с интензивно обучение, особено профилирано е добро и не рискуваме ли вместо любов към ученето да го отблъснем в малка възраст?
3. И един малко по-общ въпрос - До колко можем и имаме право да профилираме едно 7 год. дете, па макар да сме сигурни, че е като нас, а ние сме математици (примерно).

Още един въпрос в малко по-друг аспект. Доколко можем да прогнозираме в коя част на класа си ще е детето ни сега и след няколко години, за да преценим дали подхода "нас ни интересуват само най-добрите" е ОК. За теб, Тинки, учителят ти е бил супер, защото си била в тези най-добри 4. Ами ако не беше? Какво ли е било положението от гледната точка на останалите?

Много въпроси ми изникват и това прави избора много труден. Затова отговора за момента, за мен си се върти някъде около - училище с прилична материална база, позитивен учител, който може да изтърпи малко повече темперамент, малко повече разсеяност в определени дейности (вчера разбойникът ми опикал стената на тоалетната, защото бил заплеснат да обсъди нещо със съученик  Embarassed  ooooh! ), по-обща насоченост и сравнително прилично ниво на обучение по всички предмети, за да му даде основа и да направи избора и профилирането негов, а не наш, както и ако може  Praynig да възпита в него интерес, а още по-добре любов към ученето като такова. Допълнителните фактори са ми разстояние и, все пак, цена  Peace
Сложно е, много даже, особено предвид положението сред частните ни училища в момента  ooooh!

И Тинки, нали имаше Монтесори училище в София? Или е само ДГ?  newsm78

# 114
  • София
  • Мнения: 2 103
Здравейте, момичета!  Hug
Първо искам да се извиня, че засега най-вероятно няма да имам възможност да се включвам всеки ден, но задължително ще отговарям на въпросите ви, макар и по-късно. Благодаря за разбирането предварително!
Ще започна с поставените от Дани въпроси:
- кога трябва да е първата среща с логопед?
В момента, в който майката има притеснения относно езиково-говорното развитие на детето си, тя би могла да потърси консултация с логопед. Широкоразпространено, но за съжаление погрешно мнение, дори сред личните лекари е, че дете под 5г. не може да работи с логопед. Вече има и т.нар. "ранни логопеди", които работят и със съвсем малки деца - под 1г.в. Зависи, разбира се, от проблема, който има всяко едно дете. Тази ранна терапия е наложителна при деца с ДЦП, с цепки на устна и небце и т.н. Общо-взето все повече майки се ориентират правилно и правят първа консултация между 2г.10м. и 3г.6м. Става въпрос за деца, които не проговарят до тази възраст. Тогава е абсолютно задължително да се проведе логопедична консултация, колкото и да не обичам думата "задължително".  Simple Smile Други майки търсят логопеда, когато детето им е около 5г.в. във връзка с това, че не произнася правилно определени звукове, заменя ги с други или има липсващи такива. При такъв тип проблеми обаче е добре да се отиде на логопед до към 4-4г.6м. Веднага ще кажа защо - логопедичната терапия е продължителна, отнема години, като детето трябва да бъде подготвено за училище. Защото част от нарушенията в предучилищна възраст прерастват в т.нар. "специфични обучителни трудности" в начален курс и това е възрастта, в която някои родители стигат до логопеда. След като са се чудили защо детето им има трудности с овладяването на четенето, писането и математическите умения. И ако ми позволите някой път аз да избера тема, бих искала да кажа няколко неща точно за този проблем.  Peace
- как се работи с малки деца - само говор или цялостно наблюдение?
Логопедът прави задължително невро-психологично изследване, когато започва да работи с едно дете. Това изследване помага както да се диагностицира проблемът, така и да се изгради правилната стратегия за терапевтична работа. Тъй като езикът и говорът не са нещо изолирано, винаги се работи комплексно - развитие на фина и обща моторика /там, където се налага/; развитие на когнитивните процеси - памет, внимание, мислене; развитие на езиковите способности; преодоляване на артикулационни проблеми /свързани със звукопроизношението/; в начална училищна възраст - работа над писмената реч; при заекване - дихателна терапия и т.н. Всяка терапевтична програма е строго индивидуална - според проблемите на детето. Моят съвет е всеки родител, който има възможност да присъства, когато логопедът работи с детето, както и да изисква логопедът да описва в тетрадка, това което прави на всяко занятие. Задължително се отработват в къщи подадените от логопеда задачи. За да има ефект е изключително важно веригата логопед-дете-родител да сработва правилно.  Hug
- кога се коригира "Р"?
Много родители се притесняват, че 3 год. им дете не казва "Р". Бих искала да им кажа, че няма място за притеснение. "Л" и "Р" са двата най-трудни звука за артикулация и те се появяват най-късно в езиково-говорното развитие на детето. Би могло да се изчака до 5г.6м-6г.в. преди да се потърси логопед. Той ще установи дали е налице анатомичен проблем /къса подезична връзка/. Ако това е така, ще ви насочи към стоматолог-хирург, който с лека манипулация да освободи езикът и едва тогава ще започнете работа с логопед. Ако не е налице такъв проблем, венага се започва логопедична терапия.

Днес смятам да спра до тук, за да имате търпение да ме изчетете.  Simple Smile
Очаквайте продължение!  Simple Smile   bouquet


# 115
  • София
  • Мнения: 5 453

Prizma, успех в новата градина Hug


Благодаря! Днес подробно си поговорих с учителката на Валери - останах с прекрасни впечателения от нея.
Попаднах и на още един положителен коментар за тази градина /в темата за детските ясли/, така че вече мога да си отдъхна Simple Smile

# 116
  • Мнения: 40
Но за дъщеря ми все още не съм открила подходящото у-ще. Защото тя е по-умна от нас двамата на времето, с всичко се справя с ужасна лекота - има точна, логическа мисъл, помни като слон, артистична е, но няма изразен афинитет към нищо. Освен това е ужасно мързелива, няма състезателен дух и когато нещо й се опре, няма никакво желание да го пребори. За нея конкуренцията на децата не значи нищо, никога не се е сравнявала с тях и никога няма да направи трагедия от това, че в нещо е на опашката. Та, за нея най ще пасне Монтесори училище, но такова няма.
[/quote]

Тинкърбел, може би дъщеря ти просто е все още много малка и затова е така, децата се променят и това,което не ги е вълнувало преди време може да стане важно за тях след това.
Много  е важна средата , защото децата лесно се увличат по всичко и могат да постигнат неочаквани резултати.

Моите дечица са близнаци, момче и момиче и са коренно различни. Дъщеря ми страшно се вълнува от училището, просто дай и само да пише ,да чете и забравя за игрите ,упорита е и иска всичко което прави да бъде перфектно. За разлика от нея синът ми е точно като твоята дъщеря, умен ,но разсеян и мързеливичък . Само ,че с течение на времето поставен рамо до рамо с нея и той започва да се променя, просто му става интересно ,увлича се и много бързо
я догонва, а понякога дори се справя и по - добре от нея.

Затова мисля, че е рано да се каже , че едно детенце във предучилищна възраст , няма състезателен дух, то просто още не е готово , а щом като е достатъчно умно ще и това време ще настъпи, както и желанието за повече знания .

Всеки си познава най- добре своето дете , но децата понякога ни изненадват.
Затова мисля , че и Милена е права да се съмнява в избора си.
Аз ще направя своя избор в полза на характера на дъщеря ми и според мен това  в никакъва случай няма да навреди на сина ми.

# 117
  • Мнения: 4 877
Здравейте, момичета!  Hug
Първо искам да се извиня, че засега най-вероятно няма да имам възможност да се включвам всеки ден, но задължително ще отговарям на въпросите ви, макар и по-късно. Благодаря за разбирането предварително!
Ще започна с поставените от Дани въпроси:
- кога трябва да е първата среща с логопед?
В момента, в който майката има притеснения относно езиково-говорното развитие на детето си, тя би могла да потърси консултация с логопед. Широкоразпространено, но за съжаление погрешно мнение, дори сред личните лекари е, че дете под 5г. не може да работи с логопед. Вече има и т.нар. "ранни логопеди", които работят и със съвсем малки деца - под 1г.в. Зависи, разбира се, от проблема, който има всяко едно дете. Тази ранна терапия е наложителна при деца с ДЦП, с цепки на устна и небце и т.н. Общо-взето все повече майки се ориентират правилно и правят първа консултация между 2г.10м. и 3г.6м. Става въпрос за деца, които не проговарят до тази възраст. Тогава е абсолютно задължително да се проведе логопедична консултация, колкото и да не обичам думата "задължително".  Simple Smile Други майки търсят логопеда, когато детето им е около 5г.в. във връзка с това, че не произнася правилно определени звукове, заменя ги с други или има липсващи такива. При такъв тип проблеми обаче е добре да се отиде на логопед до към 4-4г.6м. Веднага ще кажа защо - логопедичната терапия е продължителна, отнема години, като детето трябва да бъде подготвено за училище. Защото част от нарушенията в предучилищна възраст прерастват в т.нар. "специфични обучителни трудности" в начален курс и това е възрастта, в която някои родители стигат до логопеда. След като са се чудили защо детето им има трудности с овладяването на четенето, писането и математическите умения. И ако ми позволите някой път аз да избера тема, бих искала да кажа няколко неща точно за този проблем.  Peace
- как се работи с малки деца - само говор или цялостно наблюдение?
Логопедът прави задължително невро-психологично изследване, когато започва да работи с едно дете. Това изследване помага както да се диагностицира проблемът, така и да се изгради правилната стратегия за терапевтична работа. Тъй като езикът и говорът не са нещо изолирано, винаги се работи комплексно - развитие на фина и обща моторика /там, където се налага/; развитие на когнитивните процеси - памет, внимание, мислене; развитие на езиковите способности; преодоляване на артикулационни проблеми /свързани със звукопроизношението/; в начална училищна възраст - работа над писмената реч; при заекване - дихателна терапия и т.н. Всяка терапевтична програма е строго индивидуална - според проблемите на детето. Моят съвет е всеки родител, който има възможност да присъства, когато логопедът работи с детето, както и да изисква логопедът да описва в тетрадка, това което прави на всяко занятие. Задължително се отработват в къщи подадените от логопеда задачи. За да има ефект е изключително важно веригата логопед-дете-родител да сработва правилно.  Hug
- кога се коригира "Р"?
Много родители се притесняват, че 3 год. им дете не казва "Р". Бих искала да им кажа, че няма място за притеснение. "Л" и "Р" са двата най-трудни звука за артикулация и те се появяват най-късно в езиково-говорното развитие на детето. Би могло да се изчака до 5г.6м-6г.в. преди да се потърси логопед. Той ще установи дали е налице анатомичен проблем /къса подезична връзка/. Ако това е така, ще ви насочи към стоматолог-хирург, който с лека манипулация да освободи езикът и едва тогава ще започнете работа с логопед. Ако не е налице такъв проблем, венага се започва логопедична терапия.

Днес смятам да спра до тук, за да имате търпение да ме изчетете.  Simple Smile
Очаквайте продължение!  Simple Smile   bouquet


ХИЛЯДИ БЛАГОДАРНОСТИ!  bouquet

Изчетох всичко на един дъх.  Simple Smile
sophsan, разбира се, че и ти можеш да задаваш "темата". Ако искаш, можеш да се включиш и в другите ни дискусии.  Hug

Момичета, можете да си задавате и конкретни въпроси.  Simple Smile Ако не искате да поместите даден казус тук, можете на пишете на ЛС на sophsan - самата тя ни предложи.  Simple Smile

Последна редакция: ср, 23 апр 2008, 20:01 от май :)

# 118
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
sophsan, аз ще се възползвам да питам лаишки въпроси Simple Smile. Късата юздичка дали може да има връзка с това дали детето може да си свива езика на фунийка Simple Smile Има ли лаишки външни белези да набедим късата юздичка, или само стоматолог може да прецени (хм, водила съм дъщеря ми на преглед при зъболекар, не са казвали нищо). Ако проблемът с 'р'-то е физиологичен, колко време след 'цепването' ще се постигнат резултати. А ако не е - след колко занимания се очаква овладяване на звука. Кое се коригира по-бързо - никакво (английско) р, или гърлено р.
Благодаря за готовността ти да помагаш bouquet

# 119
  • Мнения: 4 877
sophsan, аз ще се възползвам да питам лаишки въпроси Simple Smile. Късата юздичка дали може да има връзка с това дали детето може да си свива езика на фунийка Simple Smile Има ли лаишки външни белези да набедим късата юздичка, или само стоматолог може да прецени (хм, водила съм дъщеря ми на преглед при зъболекар, не са казвали нищо). Ако проблемът с 'р'-то е физиологичен, колко време след 'цепването' ще се постигнат резултати. А ако не е - след колко занимания се очаква овладяване на звука. Кое се коригира по-бързо - никакво (английско) р, или гърлено р.
Благодаря за готовността ти да помагаш bouquet

Тинки,
и ние сме със същия проблем. Нашият батко отказа да си оправи езичето - доста съм разпитвала на ЛС sophsan за това. При бебо още като малък го коригирахме.

Общи условия

Активация на акаунт